Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tältä näyttää keskimääräinen suomalainen nainen - 164 senttiä ja 72 kiloa

Vierailija
25.08.2026 |

Toimittelijatar Wilma: Jos kaikkien 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi Tilastokeskuksen mukaan 71–73 kiloinen ja 164–165 senttiä pitkä. 
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009173843.html

Estetiikkavaroitus: Sivulla kamalan paksujen naisten kuvia.
Mahtaakohan tuo olla oikein, kun Wilma ensin ynnää 18–64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat yhteen ja sitten laskee niistä keskiarvon.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävä ylipaino.

Vierailija
2/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just tuon kokoinen. Tämmöisiä me tädit ollaan, sori. Itse pidän kyllä tärkeämpänä sitä, että olen tosi terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen just tuon kokoinen. Tämmöisiä me tädit ollaan, sori. Itse pidän kyllä tärkeämpänä sitä, että olen tosi terve.

Et ole kauan. 

Vierailija
4/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominainen:

Vierailija
5/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kauan. 

Sitäpä ei meistä kukaan tiedä, mutta minulla on aika hyvät mahdollisuudet olla terve tulevaisuudessakin. 

Vierailija
6/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just ton kokoinen.

Vastaava suomalaisista miehistä on 177 cm ja 98 kg, mutta oma mies ei kyllä näihin mittoihin mene. Pituutti huomattavasti enemmän ja painoa hitusen vähemmän, mutta hän ei olekaan suomalainen.

Vierailija
7/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mitat 164/71 ja onhan tässä kevyesti 6kg ylimääräistä! Kovasti on keskipaino noussut 20 vuodessa!! Silloin se oli 10kg vähemmän

Vierailija
8/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kiloilla ei todellakaan ole mahdollisuuksia olla terve pitkään. Kävelet jo nyt vaappuen. 

Vierailija
9/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaava suomalaisista miehistä on 177 cm ja 98 kg, mutta oma mies ei kyllä näihin mittoihin mene. Pituutti huomattavasti enemmän ja painoa hitusen vähemmän, mutta hän ei olekaan suomalainen.

Entä biibeli, onko se yli vai ali suomalaisen keskimitan?

Vierailija
10/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut terveydestäsi! Itse olin 164 cm ja 63 kg, nyt painoni on pudonnut tahtomattani 53 kiloon ja olen todella heikossa kunnossa.

Vierailija
11/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahoton. En uskalla katsoa kuvia. Olen 185cm 68kg mies ja saattaisin tuntea itseni ikävän pieneksi. 
75kg lukemissa kanniskelin vielä 76kg perämoottoria. Niistä ajoista on se 8kg vähemmän lihasta joten mahdollinen 72kg morsian jäisi kampeamatta kynnyksen yli  jos tulisi tarvetta semmoiselle.

Vierailija
12/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on suomalainen keskimitta.

Vierailija
13/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan täti, mutta suomalaista naista lihavia on 30 % ja miehistä vain 27 %. 
Ja huom:

Miehillä on keskimäärin noin 40–60 prosenttia enemmän lihasmassaa  kuin naisilla. Lihakset lasketaan ylipainoon. 

Vierailija
14/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13,4 cm.

Vierailija
15/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla kiloilla ei todellakaan ole mahdollisuuksia olla terve pitkään. Kävelet jo nyt vaappuen. 

Kävelen päivittäin noin 7 km enkä ole havainnut vaappumista. Juoksin viime sunnuntaina 10 km. En kyllä tämän painoisena maratonille lähtisi, vaikka minua juuri houkuteltiin. Mutta olen tyytyväinen itseeni ja kuntooni.

Vierailija
16/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelin kokoja, nuo käytti s ja m-kokoa jota minäkin käytän vaikka painan 54 kiloa eli monelle ne menee eri puolille nuo kilot, eivät nuo valtavilta näytä vaan ihan normaaleilta vartaloiltaan.

Vierailija
17/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13,4 cm.

Vaan? No jos tuo on totta, niin huomattavasti enemmän.

Vierailija
18/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelin kokoja, nuo käytti s ja m-kokoa jota minäkin käytän vaikka painan 54 kiloa eli monelle ne menee eri puolille nuo kilot, eivät nuo valtavilta näytä vaan ihan normaaleilta vartaloiltaan.

Ylipainoisia..

Vierailija
19/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan täti, mutta suomalaista naista lihavia on 30 % ja miehistä vain 27 %. 
Ja huom:

Miehillä on keskimäärin noin 40–60 prosenttia enemmän lihasmassaa  kuin naisilla. Lihakset lasketaan ylipainoon. 

Miehillä on luonnostaan enemmän lihaksia ja naisilla rasvaa. Sille ei voi mitään eikä tarvitsekaan. 
Se naisten rasva saa aikaan muun muassa sen, että valtimonkovettumatauti iskee harvemmin ja elämä jatkuu keskimäärin pidempään ja laadukkaampana.

Vierailija
20/81 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13,4 cm.

Vaan? No jos tuo on totta, niin huomattavasti enemmän.

Joo, suomalaiset miehet ovat valitettavasti melkoisia nysäkul leja. Onnittelut sinulle paremmasta valinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan