Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
22941/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä puhetta Jennin päämäärätietoisuudesta. Hän on käynyt toisen asteen koulutuksen ja on vakuutusmyyjä. Mitä päämäärätietoisuutta tässä on? Alhainen koulutus ja elää ihan normaalia elämää siivoten ahkerasti ja matkustaa välillä. Tämä ei vaadi mitään päämäärätietoisuutta ihmiseltä. Toiselta ihmiseltä ei voi vaatia mitään mitä ei itseltäänkään.

Tämä. Päämäärätietoinen ihminen tavoittelee etenemistä urallaan eikä junnaa perustason hommissa vielä kolmekymppisenäkin. Vakuutusmyyjän hommat ovat hyvä aloitushomma parikymppiselle työelämään siirtyvälle, mutta päämäärätietoinen ihminen ei niihin jää kymmeneksi vuodeksi, vaan etenee paremminpalkattuihin ja vaativampiin hommiin. Jenni on tyytynyt perustason hommiin ja inisee siitä, kun mieskin tyytyy samaan. 

Eiköhän Jyrkin työt olisi olleet ihan ok, rahankäyttö ei. 

Vierailija
22942/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vastenmielistä seurattavaa, että Jenni reposteli Jyrkin opintoja, töitä ja raha-asioita aiemman kauden osallistujan kanssa. Mitä ihmettä? Mennään viinibaariin puhumaan ohjelmaa varten ihmisestä, joka ei pääse esittämään omaa kantaana.

Aiemman kauden Nina onneksi malttoi olla ottamatta liikaa kantaa. Hän tarvitsee sinua, oli hyvä kommentti. Kannustettuna Kyrki hyvinkin voisi palata opintoihin. osin se, että koskaan ei ole liian vanha (opiskeluun) taas ansaitsisi enemmän objektiivista tarkastelua.

Mutta siis ihmettelen oehjelmasta vastaavien järjenjuoksua. Teuraaksi vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22943/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenni puhui tosi rumasti Jykistä SELÄN TAKANA EI KAUNISTA!

Miten Taina voi olla noin tiedostamaton traumoistaan, että lähtee julkiseen ohjelmaan tapaamaan vierasta aviomiestä? Vaikea ymmärtää

Monelle ymmärrys traumoista pamahtaa päälle vasta keski-iässä, vanhuksena tai ei koskaan. Itse olin traumatisoituneiden vertaisryhmässä, jossa oli Tainaa vanhempana vasta alettu tajuta lapsuustraumojen laajuus ja vaikutukset. 

Vierailija
22944/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin on tärkeää taloudellinen turva. Jos olisin sinkku 30v lapseton nainen joka haluaa perheen, en todellakaan seurustelisi 40v miehen kanssa jolla ei ole lainkaan säästöjä. Työtilanteet voivat muuttua nopeastikin, mutta kyllä jotain pitkäjänteisyydestä ja itsekurista kertoo, ettei ole kyennyt laittamaan edes jotain säästöön. 

Olen myös mukavuudenhaluinen ja auto todellakin kuuluu Suomessa perheellisen varustukseen. Tosi kiva käydä kylillä kaupoilla ja raahata rattaiden lisäksi kasseja deekujen seassa bussissa. Yäk. Joku varmaan kommentoi että tilaa netistä kaiken mutta itse tykkään edelleen käydä kivijaloissakin. Käydään usein myös paikoissa mihin ei bussit kulje.

Vierailija
22945/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ilman autoa on täysin julkisen liikenteen armoilla. Olettaen, että on autoton taloustilanteensa vuoksi. Voihan joku miljonääri elää ilman autoa ja suhata taksilla paikasta toiseen. Itseäni ainakin ahdistaisi, jos kaikki matkat pitäisi aina taittaa julkisilla perheen kanssa. Ei olisi ikinä omaa rauhaa, vaan aina istuttaisiin vieraiden ihmisten keskuudessa. Lisäksi, ei voisi vain lähteä autolla kauppaan, vaan aina pitäisi katsoa bussitaikataulut yms.

Miksi ei voisi vain lähteä kauppaan? Bussipysäkki on tuossa 200m päässä ja busseja menee 10min välein. Mikä kohta tässä vaatii bussiaikataulun katsomista tai muuta sinun mielestäsi kovin työlästä asiaa?

Minulla ei mene busseja 200 m päästä 10 min välein ja joudun ostamaan ostokseni monista eri kaupoista ja mielelläni myös sellaisia määriä kerralla,

Elämä on valintoja. Autottomuus ei ole ongelma, jos siitä ei tee ongelmaa. Sinä olet valinnut vaikeamman vaihtoehdon. Ongelmasi ei ole autottomuus, vaan se että olet tehnyt kaupassakäymisestä valtavan operaation, vaikka helpommallakin pääsisi. 

Vierailija
22946/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Niina oli noin eri näköinen? En olisi välttämättä heti tunnistanut. Oli tullut vähän sellaista lestalookkia.

Vierailija
22947/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ilman autoa on täysin julkisen liikenteen armoilla. Olettaen, että on autoton taloustilanteensa vuoksi. Voihan joku miljonääri elää ilman autoa ja suhata taksilla paikasta toiseen. Itseäni ainakin ahdistaisi, jos kaikki matkat pitäisi aina taittaa julkisilla perheen kanssa. Ei olisi ikinä omaa rauhaa, vaan aina istuttaisiin vieraiden ihmisten keskuudessa. Lisäksi, ei voisi vain lähteä autolla kauppaan, vaan aina pitäisi katsoa bussitaikataulut yms.

Miksi ei voisi vain lähteä kauppaan? Bussipysäkki on tuossa 200m päässä ja busseja menee 10min välein. Mikä kohta tässä vaatii bussiaikataulun katsomista tai muuta sinun mielestäsi kovin työlästä asiaa?

Minulla ei mene busseja 200 m päästä 10 min välein ja joudun ostamaan ostokseni monista eri kaupoista ja mielelläni myös sellaisia määriä kerralla,

Ei puhuttu sinusta ja minusta, vaan siitä onko auto välttämättön. Hyvin harvalle on, jos ihan tosissaan mietitään. Toki auto tuo joillekin lisämukavuutta, mutta isolta osin kyse on muusta kuin siitä, onko ihmisellä autoa vai ei. 

Vierailija
22948/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Niina oli noin eri näköinen? En olisi välttämättä heti tunnistanut. Oli tullut vähän sellaista lestalookkia.

Hän ei ollut edes niinkään vanhentunut vaan ehkä nuorentunut, mutta koko look tosiaan ihan eri näköinen. 

Vierailija
22949/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän kommunikaationsa ei toiminut loppujen lopuksi ollenkaan, vaan jäi erittäin pintapuoliseksi.

No eiväthän nuo keskustelleet oikeastaan ollenkaan mistään. Pintapuolista lässytystä sen pihvin äärellä tai väkisin väännettyä virnettä ja hihittelyä. Jonka päätteeksi ukko tunki iholle tai läpsäytti takapuolelle. 

Vierailija
22950/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on hankala juttu, jos se osuu ihan suhteen alkumetreille. Tapailin itse miestä, joka jäi työttömäksi pari kk ensitapaamisemme jälkeen. Sinänsä hänen työttömyys ei minua haitannut, hän sai ansiosidonnaista ja huolehti itse asumiskulunsa, bensat, ruokaostoksensa ym. Itse tein pitkiä työpäiviä ja rakensin uraa, kuten hänkin tavatessamme. Mutta kun hän jäi työttömäksi, niin hän jotenkin lamaantui, vietti kaikki päivät vain kotonaan tekemättä mitään. Laitteli työhakemuksia, mutta katkeroitui pahasti kun kaikkiin tuli vastauksena aina se ikävä kyllä valintamme ei osunut sinuun. Alkoi surkuttelemaan epäonnistunutta elämäänsä ja tosiaan lähinnä makoili kotona (ei todellakaan vaikka siivonnut tai laittanut ruokaa vaikka aikaa oli). Elämämme muuttui niin erilaisiksi, että ei siitä tullut vain mitään. Ja olimme samaa mieltä asiasta. Jos työttömyys iskee monen vuoden avioliiton jälkeen, niin toista haluaa ja jaksaa kannatella ja toi

Työttömyys voi iskeä keneen tahansa. Tietenkään se ei ole kiva asia ja hyvin usein lamaannuttaa - etenkin jos on elänyt illuusiossa, että se ei koskaan kosketa itseä. Näinä aikoina akateemistenkin työttömyys on kasvussa. Diplomi-insinöörien työttömyys on kasvanut 29 prosenttia. DI on unelmatutkinto ainakin tällä palstalla mutta ei sekään takaa mitään.

Vierailija
22951/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin Jennin perusteita erolle.

Lainaus: " Jyki ei ollut mun ihminen. Mulla oli tosi matalat kriteerit. Halusin normaalin ja valmiin miehen. Hänellä oli todella paljon aikaa selvittää nämä tilanteet kuntoon, mutta hän ei vain ole viitsinyt. Olisin toivonut, että sieltä olisi tullut sellainen heti valmis,  aikuinen mies." Noin Jenni sanoi.

Vierailija
22952/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa viime vuonna mediaanitulot/kk olivat 3500-3600 euroa, eli molempien kuukausipalkka jäi reilusti alle mediaanin.

Noilla mediaaniluvuilla voi pyyhkiä takamuksensa. Ovat virheellisesti koostettu kun on kysytty tai saatu lähinnä hyvätuloisilta vastauksia. Tässä maassa ei todellakaan ole monia noin hyväpalkkaisia töitä, puhumattakaan että mediaanin ylittäviäkin pitäisi olla huomattavasti. Myyjät, postinkuljettajat/lajittelijat, hoitajat, tehdastyöntekijät, kokoonpanijat, leipurit, tarjoilijat, kokit, puhelinmyyjät, puolustusvoimien henkilökunta, vartijat/järkkärit, lastentarhanopet jne jne. Kaikilla järjestään tonnin vähemmän mediaani. Suomessa oikea mediaanitulo on n. 2600-2700/kk.

Vierailija
22953/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalilta naiselta näytti. Hiukset olivat pidemmät kuin kaudella, jolla oli mukana, mutta kukapa ei vuosien saatossa välillä muuttaisi hiustyyliään. Ei siihen mitään lestoja tarvita, että välillä on pidemmät hiukset ja välillä lyhyemmät. 

Vierailija
22954/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: " Jyki ei ollut mun ihminen. Mulla oli tosi matalat kriteerit. Halusin normaalin ja valmiin miehen. Hänellä oli todella paljon aikaa selvittää nämä tilanteet kuntoon, mutta hän ei vain ole viitsinyt. Olisin toivonut, että sieltä olisi tullut sellainen heti valmis,  aikuinen mies." Noin Jenni sanoi.

Matalat kriteerit? Ja rouvassa itsessään ei tietenkään ollut mitään vikaa. Just joo....

Vierailija
22955/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää puhetta. Kunnon koulukiusaajapuheenvuoro, jollaista näkee vauvapalstalla, mutta ei luulisi oikeassa elämässä kenenkään sanovan. Onneksi Jyrki pääsi eroon noin myrkyllisestä ihmisestä. 

Vierailija
22956/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon symppikselle ja leppoisalle Jyrkille mukavaa elämää jatkossa. Uskon, että löydät vielä kivan kumppanin vierellesi💖

Vierailija
22957/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ainakin selväksi ettei Jyrki ole maisterimiehiä. Jennihän paljasti Niinalle että jotain on jäänyt kesken, liekö ollut joskus kirjoilla yliopistossa vai jossain muualla..

Vierailija
22958/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiin miehen? Missä hattaramaailmassa tuo naikkonen oikein elää? Kukaan ihminen ei ikinä ole täysin valmis. Kaikissa meissä on kehitettävää ja korjattavaa. Aika ksipäistä puhetta sanoa, että aviomies ei ollut aikuinen. Tuo "hänellä oli paljon aikaa selvittää" osuus taasen kuulostaa av-palsta "menkää töihin" huutelulta. Toivottavasti elämä vielä opettaa tätä prinsessaa ja hänkin joku päivä huomaa, ettei se kokopäivätyö ole ihan tuosta vaan hommattavissa. 

Vierailija
22959/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Niina oli noin eri näköinen? En olisi välttämättä heti tunnistanut. Oli tullut vähän sellaista lestalookkia.!!!!!!!!

Miten jotkut jaksaa jauhaa jostain lestadiolaisista koko ajan.Imbesilliä juttua.

Vierailija
22960/30018 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän nähtyäni olen entistä onnellisempi siitä, että olen vela ja sinkku nainen sekä aseksuaali. Olen toki myös työtön, enkä haluaisi puolisokseni toista työtöntä. Jos saisin itse päättää en olisi missään tekemisissä miesten kanssa ja kokemukseni miehistä ovat huonoja. Tämän ohjelman näkeminen on vahvistanut sitä, että olen tehnyt oikeat päätökset. Käsitykseni miehistä on huono ja jos tosiaan tarjolla on tuollaisia Matteja ja Jyrkiä, hyvin stereotyyppisiä miehiä, jotka ovat yksi syy siihen, miksi en halua miesten kanssa olla tekemisissä ja joillaisia valtaosa suomalaisista tai ylipäätään miehistä on en edes halua tutustua miehiin yhtään enempää tai edes yrittää muuttaa käsityksiäni. Tavallaan on järkyttävää huomata, miten stereotypiat niin usein pitävätkin paikkansa.

Ketju on lukittu.