Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Tainan kasvot näytti siltä, että lääkitys käytössä. Hyvä niin. Kaikkea hyvää hänelle.
Jenni jatko Jyrkin kanssa niin pitkäänkun sai Jyrkin vipit takaisin...
Vierailija kirjoitti:
"Ei puhuttu sinusta ja minusta, vaan siitä onko auto välttämättön. Hyvin harvalle on, jos ihan tosissaan mietitään. Toki auto tuo joillekin lisämukavuutta, mutta isolta osin kyse on muusta kuin siitä, onko ihmisellä autoa vai ei. "
Tämähän on pitkälle elämänvalinta- ja asennekysymys. Ei ihminen koiraakaan tarvitse elämiseen, mutta moni koiraihminen asettaa ainakin vauvapalstapuheen mukaan koiran ihmisten (parisuhteen) edelle. Itse olen elämäntyyliltäni autoihmisiä. Autottomuus olisi itselle hyvin rajoittava tekijä, koska olen spontaani menoissani ja turhaudun suuresti jos elämää pitää hukata vuodessa kymmeniä-satoja tunteja siihen että istuu bussissa, odottaa bussia tai kävelee bussille. Toisekseen en viihdy niin tiheästi asutuilla alueilla, joissa on hyvä julkisen liikenteen verkosto.
Miten sä sillä autolla liikut, jos et istu kyydissä? Entä miten pääset auton luokse, jos et kävele autolle?
Vierailija kirjoitti:
"Ei puhuttu sinusta ja minusta, vaan siitä onko auto välttämättön. Hyvin harvalle on, jos ihan tosissaan mietitään. Toki auto tuo joillekin lisämukavuutta, mutta isolta osin kyse on muusta kuin siitä, onko ihmisellä autoa vai ei. "
Tämähän on pitkälle elämänvalinta- ja asennekysymys. Ei ihminen koiraakaan tarvitse elämiseen, mutta moni koiraihminen asettaa ainakin vauvapalstapuheen mukaan koiran ihmisten (parisuhteen) edelle. Itse olen elämäntyyliltäni autoihmisiä. Autottomuus olisi itselle hyvin rajoittava tekijä, koska olen spontaani menoissani ja turhaudun suuresti jos elämää pitää hukata vuodessa kymmeniä-satoja tunteja siihen että istuu bussissa, odottaa bussia tai kävelee bussille. Toisekseen en viihdy niin tiheästi asutuilla alueilla, joissa on hyvä julkisen liikenteen verkosto.
Ihan samalla tavalla sä siellä henkilöautossa istut kyydissä, kun liikut sillä. Yhtälailla menee aikaa hukkaan istumiseen kuin bussissakin. Vai seisaaltaako sä ajelet? :D
Autottomuus ei ole ongelma, jos oikeasti elää autottoman elämää. Mutta jos taas koko ajan pummii kyytejä muilta, niin sitten se on ongelma.
Minä en ymmärrä lainkaan sitä, miksi Jyrkistä jotkut tykkää. Se on vaan se " jokin" joka sytyttää tai sitten ei. Olin oikeasti hämmentynyt kun näin yhdistelyn. Mikään ei muuttanut käsitystäni koko aikana ja tajuan, miksi Jyrki ei ollut valmis aikuinen mies, kuten Jenni toteaa. Jo nelikymppinen ja silti keskenkasvuinen ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Autottomuus ei ole ongelma, jos oikeasti elää autottoman elämää. Mutta jos taas koko ajan pummii kyytejä muilta, niin sitten se on ongelma.
Se on autollisen ongelma, jos ei osaa kieltäytyä kyydin pyytämisestä. Turha nurista, jos itsellä ei ole selkärankaa sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vastenmielistä katsottavaa tuo mieslapsi vänisemässä siitä kun häneltä vaaditaan normaaleja asioita. Ihan täysi vätys ja vielä toi sen selvästi esille suhteellisen vähällä kamera-ajalla. Voi vain kuvitella, millainen perässävedettävä marisija se on ollut kameroiden ulkopuolella.
Ymmärrätkö yhtään, minkälaisia asioita minä toivon sinun läheisillesi? Nautin koko sydämestäni, jos näet esimerkiksi mahdollisen lapsesi kärsivän tuskallisesti :) :) :) :)
No nyt meni tunteisiin. Onko Jykä tai hänen läheisensä asialla? Pysytään nyt kuitenkin asiassa, eikä sotketa kenenkään lapsia tähän. Pahoja vihanhallintaongelmia täytyy olla, että tuollaista kirjoittaa. Tulisi varmaan terapia tarpeeseen itse kullekin.
Vierailija kirjoitti:
Miten Niina oli noin eri näköinen? En olisi välttämättä heti tunnistanut. Oli tullut vähän sellaista lestalookkia.
Kuka Niina?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä lainkaan sitä, miksi Jyrkistä jotkut tykkää. Se on vaan se " jokin" joka sytyttää tai sitten ei. Olin oikeasti hämmentynyt kun näin yhdistelyn. Mikään ei muuttanut käsitystäni koko aikana ja tajuan, miksi Jyrki ei ollut valmis aikuinen mies, kuten Jenni toteaa. Jo nelikymppinen ja silti keskenkasvuinen ihmisenä.
Jenni on myös keskenkasvuinen! Kaikenlisäksi empatiakyvytön, joka tietää ongelmia parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
No täällä Pk-seudulla usein voi olla hitaampaa ja hankalampaa käydä töissä autolla, koska kehäteillä on kovat ruuhkat ja työpaikkojen lähellä ei ole parkkipaikkoja useinkaan. Itse olen täällä asunut kahdella sellaisella eri asuinalueella, joissa taloyhtiöillä ei ollut kuin pari parkkipaikkaa (joihin oli kymmenien vuosien jono) ja kadunvarsipaikat oli joko maksullisia tai rajattu neljän tunnin paikoiksi. Ja tosiaan työpaikalla ei yhtään parkkipaikkaa. Eli oli pakko kulkea julkisilla.
Jennillä ei näköjään ole lainkaan käytöstapoja. Vaikka olisi Jyrkistä mitä mieltä tahansa, voi silti käyttäytyä niin kuin aikuinen ihminen ja sanoa edes jotain kädenlämpöistä ja neutraalia. Tuollainen miehen julkinen lyttääminen on lapsellista käytöstä ja todella haitallista vastapuolelle. Pikkuvinkki tälle aikuisuutta peräänkuullutavalle rouvalle: aikuisuuteen kuuluu kyky suodattaa sanomisiaan ja kyky kohdella ihmisiä asiallisesti, vaikka heistä ei pitäisikään.
Rehellisesti sanottuna ei jäänyt kovin positiivinen kuva Jyrkistä eikä Jennistä viimeisen jakson perusteella. Katsojana oli ihan selvää, ettei Jenni halua Jyrkiä loppuelämän kumppaniksi, mutta Jyrki vaikutti olevan ihan pihalla vaimonsa fiiliksistä.
En tajua miksi Taina oli ohjelmassa, selvästi masennus-tausta ja oli ahdistavaa katsojallekin. Hyvä kun Matti oli positiivisella mielellä.
Ihanat Karl ja Niina kuitenkin piristi mun mieltä, vaikka tämä kausi oli täysi vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän hyvin Jennin perusteita erolle.
Lainaus: " Jyki ei ollut mun ihminen. Mulla oli tosi matalat kriteerit. Halusin normaalin ja valmiin miehen. Hänellä oli todella paljon aikaa selvittää nämä tilanteet kuntoon, mutta hän ei vain ole viitsinyt. Olisin toivonut, että sieltä olisi tullut sellainen heti valmis, aikuinen mies." Noin Jenni sanoi.
Onkohan tuo Jennin käsitys aikuisen naisen puheesta? Itselläni on hyvin erilainen käsitys siitä, miten aikuiset ihmiset kommunikoivat.
Jennin olemus, hymy ja verronkin nauru olivat erittäin teennäisiä koko ohjelman ajan.
Jyrki sanoi hyvin, että Jenni on itse asettamassa itseään äidiksi miehelle. Eli Jenni puhui kuin hän olisi se ainoa, joka pystyy huolehtimaan koko perheestä.
Voi voi, toivottavasti se valmis, aikuinen mies jo odottaa oven takana.
Ja toivottavasti Jyrki löytää naisen, joka arvostaa hänen herkkyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän hyvin Jennin perusteita erolle.
Lainaus: " Jyki ei ollut mun ihminen. Mulla oli tosi matalat kriteerit. Halusin normaalin ja valmiin miehen. Hänellä oli todella paljon aikaa selvittää nämä tilanteet kuntoon, mutta hän ei vain ole viitsinyt. Olisin toivonut, että sieltä olisi tullut sellainen heti valmis, aikuinen mies." Noin Jenni sanoi.
Valmiin miehen? Missä hattaramaailmassa tuo naikkonen oikein elää? Kukaan ihminen ei ikinä ole täysin valmis. Kaikissa meissä on kehitettävää ja korjattavaa. Aika ksipäistä puhetta sanoa, että aviomies ei ollut aikuinen. Tuo "hänellä oli paljon aikaa selvittää" osuus taasen kuulostaa av-palsta "menkää töihin" huutelulta. Toivottavasti elämä vielä opettaa tätä prinsessaa ja hänkin joku päivä huomaa, ettei se kokopäivätyö ole ihan tuosta vaan hommattavissa.
Jenni on itse täysin valmis omasta mielestään. Siinä taas yksi syy karttaa tuota naista. Vielä tuplasti vanhempana myy vakuutuksia tympääntyneenä ja se näkyy myös kotona, jos on saanut jonkun siellä pysymään kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tainan kasvot näytti siltä, että lääkitys käytössä. Hyvä niin. Kaikkea hyvää hänelle.
Ihan vaan sivusta, että minusta lääkitys on paska, jos ihmisestä näkee suoraan, että on lääkitty. Nykyään on kaikenlaisia lääkkeitä. Vai oliko paremman näköinen?
Matti vaikuttaa ihanalta mieheltä. Osasi hienosti kohdata Tainan viimeisessä tapaamisessa ja otti myös selkeästi opikseen tietyistä tilanteista. Kypsää toimintaa. Samaa ei voi sanoa kaikista osallistujista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa viime vuonna mediaanitulot/kk olivat 3500-3600 euroa, eli molempien kuukausipalkka jäi reilusti alle mediaanin.
Noilla mediaaniluvuilla voi pyyhkiä takamuksensa. Ovat virheellisesti koostettu kun on kysytty tai saatu lähinnä hyvätuloisilta vastauksia. Tässä maassa ei todellakaan ole monia noin hyväpalkkaisia töitä, puhumattakaan että mediaanin ylittäviäkin pitäisi olla huomattavasti. Myyjät, postinkuljettajat/lajittelijat, hoitajat, tehdastyöntekijät, kokoonpanijat, leipurit, tarjoilijat, kokit, puhelinmyyjät, puolustusvoimien henkilökunta, vartijat/järkkärit, lastentarhanopet jne jne. Kaikilla järjestään tonnin vähemmän mediaani. Suomessa oikea mediaanitulo on n. 2600-2700/kk.
Ette ole kumpikaan oikeassa. Vai onko sinulla antaa tähän jokin lähde väitteidesi tueksi? Mediaanipalkka vuonna 2023 oli 3280 €. Miesten mediaani oli 3722 €.
https://stat.fi/tup/kokeelliset-tilastot/tulorekisterin_palkat_ja_palkk…;