Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Kukin tyylillään. Itse en todellakaan ole mistään varakkaista lähtökohdista, mutta kyllä minullekin täysin rahaton nelikymppinen on turn off. Jos on rahat noin vähissä, niin sitten pitää itse kokkailla eikä kitistä että ei jaksa ja painella vaan ravintolaan vaikka on persaukinen. Patalaiskuus yhdistettynä surkeaan taloudenhallintaan on sellainen kombinaatio jota en itse voi sietää.
Kommentit huokuvat yltäkylläisyyteen tottunutta sukupolvea. Heti on muka rahaton ja persaukinen, jos ei uudelle morsmaikulle osta kihlasormusta, tarjoa jokaista ravintolakäyntiä, maksa jokaista kauppareissua. Lisäksi pitää luvata se omistusasunto, kesämökki, auto ja paljon matkustelemista.
Jyrki ei ole koko ohjelman aikana sanonut tai näyttänyt, ett
Voi taivas, etkö osaa lukea/kuule vai miten voit olla tietämätön, että Jyrki ilmoitti
Silti vaan teki kotitöitä joista Jenni sitten kiitti valittamalla.
Mun mielestä pienituloisen on päljää mennä ulos syömään kun sillä n. 50 eurolla saa kahdelle hengelle varsin juhlavat sapuskat kotiin moneksi päiväksi. Ihan vaikka kunnon lohesta tai laadukkaasta lihasta. Se nyt vaan on tyhmää (ja laiskuutta). Sitä paitsi itse saa ihan samaa tasoa kuin ravintolassa jos vähänkään yrittää. Esim. lasagnea teen 20 eurolla valtavan vuoallisen jota syömme kaksin 4 päivää. Ravintolassa tuolla saa yhden pihviaterian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun lukeminen on opettanut minulle hyvin selvästi sen, kuinka konservatiivisia suurin osa suomalaisista naisista todellisuudessa on. Turha enää kenenkään väittää etteikö miehen varallisuus olisi yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun etsitään parisuhdetta. Tuntuu jopa, että pinnallisuus on vain lisääntynyt viimeisen 10 vuoden aikana.
Ei miehen varallisuus vaan rahankäyttö. Ymmärrtkö eron? Ihan sama vaikka mies tienaisi 10 000/kk, mutta loppu kuusta lainailisi jo vaimoltaan.
Paremmin halutaan sellainen mies joka tienaa 2500e/kk, ja jolla on aina tilillä pahanpäivän varaa.
Somessa pyöriessään nuoret naiset nimenomaan lukevat kuinka pitää saada mies elättämään itseään ja muuten ollaan niin tasa-arvoa että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Opetusala taitaa vaan olla kovin vanha-kantainen, jossa vähällä kokemuksella tutkinnon suorittaneena mennään paljon kokomusta omaavan ohi aina. "'
Tottakai mennään ohi. Kertoo sitä paitsi aikaansaamattomuudesta ettei valmistu opinahjostaan.
Mitäs itse tykkäisit vastavalmistuneena jos joku "paperiton" veisi työpaikan sinulta.
Ja opettaja tuli linjoille tutkintopapereita heiluttelemaan. Niin monella muulla alalla ei tutkintopapereilla ole merkitystä, vaan opintojen määrällä ensimmäisissä työpaikoissa ja sen jälkeen pelkällä kokemuksella. Ei kukaan ajattele enemmälti ajattele aikaansaamattomuutena opintojen jättämistä kesken töiden jo kutsuttua.
Paperit tarvitaan kaikissa ns. hyvissä työpaikoissa . En laske jotain infantiilia pelikoodausta tai vastaavaa pelleilyä ammatiksi. Nörttien harrastelua jossa potku perseeseen voi tulla koska vain kun peli ei käykään kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki asuu Jennin luona kuvausten ajan. Lataa kännykkäänsä Jennin maksamalla sähköllä, käyttää Jennin saippuaa, lakanoita, mausteita jne. Ei se nyt liikaa olisi ollut, jos olisi tarjonnut sen romanttisen illallisen.
Olisihan ne voinut Kotkassakin asua nukkuen Jyrkin lakanoissa. Taisi vaan olla niin, ettei Jyrkin asunto kelvannut, eikä siellä olevat halvat lakanat. Enkä usko käyttäneen Jennin saippuaa. Yleensä miehet ostaa omat saippuansa, koska ei halua tuoksu kookokselta ja eteerinkukkajasmiinilta.
Toki Jyrki olisi voinut ottaa lakanat ja maustekaapin mukaansa. Sitten jenni olisi ollut tyytyväinen eikä syyttänyt lokkeilusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun lukeminen on opettanut minulle hyvin selvästi sen, kuinka konservatiivisia suurin osa suomalaisista naisista todellisuudessa on. Turha enää kenenkään väittää etteikö miehen varallisuus olisi yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun etsitään parisuhdetta. Tuntuu jopa, että pinnallisuus on vain lisääntynyt viimeisen 10 vuoden aikana.
Nimenomaan tuo miehen varallisuuden korostaminen on lisääntynyt nuorten naisten keskuudessa varsinkin viime vuosina. Nämä nuoremmat naiset haluavat tasa-arvon lisäksi miehen elättämään itseään. Eipä ihme, että ei pysyviä parisuhteita synny ja jäävät ns vanhoiksi piioiksi.
En itsekään muista, että miehen rahoilla olisi ollut näin käsittämättömän suuri rooli pariutumisessa joskus vuosituhannen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha taas, heti kun puhe kääntyy Tainaan tulee kymmenen spämmiviestiä Jyrkin töistä perään. Älkää menkö tuohon harhauttamiseen. Tuo asia on niin loppuun puitu ja sen nostaa esille joku joka ei halua tietystä osallistujasta puhuttavan mitään.
Lopeta:D oot iha vainoharhainen :D Sun vaan teksi mieli haukkua Tainaa ( eiköhän sekin ole jo kaluttu loppuun) ja muita kiinnostaa enmmän Jyrki ja Jenni. Luuletko oikeasti, että täällä kaikki maammat miettii, että nyt pitää äkkiä kirjoittaa Jennistä ja Jyrkistä vaikka ei yhtään kiinnosta, mutta että ei vaan päästä haukkumaan Tainaa ja muhkupantaa.
Taina ja Matti ei kiinnosta, Hai ja Anna ei kiinnosta. Jyrki ja Jenni kiinnostaa , niille kun sattuu ja tapahtuu. Muille ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tuo miehen varallisuuden korostaminen on lisääntynyt nuorten naisten keskuudessa varsinkin viime vuosina. Nämä nuoremmat naiset haluavat tasa-arvon lisäksi miehen elättämään itseään. Eipä ihme, että ei pysyviä parisuhteita synny ja jäävät ns vanhoiksi piioiksi.
En itsekään muista, että miehen rahoilla olisi ollut näin käsittämättömän suuri rooli pariutumisessa joskus vuosituhannen alussa.
Voit lukea tilastoista, että tuosta ikäluokasta on moni jäänyt tahtomattaan sinkuksi.
En itsekään löytänyt omasta elinpiiristäni puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Opetusala taitaa vaan olla kovin vanha-kantainen, jossa vähällä kokemuksella tutkinnon suorittaneena mennään paljon kokomusta omaavan ohi aina. "'
Tottakai mennään ohi. Kertoo sitä paitsi aikaansaamattomuudesta ettei valmistu opinahjostaan.
Mitäs itse tykkäisit vastavalmistuneena jos joku "paperiton" veisi työpaikan sinulta.
Ja opettaja tuli linjoille tutkintopapereita heiluttelemaan. Niin monella muulla alalla ei tutkintopapereilla ole merkitystä, vaan opintojen määrällä ensimmäisissä työpaikoissa ja sen jälkeen pelkällä kokemuksella. Ei kukaan ajattele enemmälti ajattele aikaansaamattomuutena opintojen jättämistä kesken töiden jo kutsuttua.
Paperit tarvitaan kaikissa ns. hyvissä työpaikoissa . En laske
Ja höpö höpö. Olen työskennellyt vuosikymmeniä juuri eläköityen monenkin alan yrityksissä tosin itse aina henkilöstötehtävissä. Aina on ollut se kokemus työhönottotilanteessa se ratkaisevin asia. Paljon yritykset palkkaavat suoraan koulun penkiltä jo opiskeluaikana. Ei toistakaan työpaikkaa hakevaa katsota nirsosti, jos opinnot jääneet kesken niitä kuitenkin ollessa jo hyvin suoritettuna. Ja myöhemmin vuosien päästä ei enää käytännössä lainkaan opintoja vaan kokemus ratkaisee. Ja myös suosittelijat edelleen on hyviä.
Jyrki on nelikymppinen. Jos hänellä on suoritettuna luokanopettajan tutkinto,hänellä on ollut 15 vuotta aikaa hakea virkaa. Ja virkoja kyllä löytyy. Onko Jyrki pätevä tutkinnon suorittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolalaskun jakaminen parisuhteessa on vain jotenkin aika noloa ja moukkamaista. Että aletaan siinä pöydässä räknäämään eurolleen, että sinä otit tuon pizzan, jäätelön ja kokiksen, niin maksa sinä ne, minä otin tämän pizzan ja oluen niin minä maksan nämä. Että pyydetäänkö tarjoilijalta erilliset laskut, vai voitko siirtää mulle nyt samantien mobilepaylla sun osuuden. Uhhuh. Parempi fiilis tulee siitä, että mä tarjoan tällä kertaa (ja luotan siihen, että sä tarjoat seuraavalla kerralla).
Eihän tuo jää ravintolaan. Kauppalaskusta katsotaan, ettei toisen ostoksia vaan makseta ja yhteiset pakolliset pitää ottaa halvinta mahdollista. Vakuutukset, sähkö, netti, huonekalut. Itse jaksoin muutaman kuukauden.
Onko se kalliimpi sähkö sitten jotenkin parempaa?
Kyllä sen on oltava parempaa kun on kallimpaa. Se on myös ihan super romanttista kuluttaa kalliimpaa sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Golddier???
mitähän sä tässä koitat ilmaista?? Kenties Golddigger? Tsekkaa vaik ekana Googlesta miten joku asia kirjotetaan
No koitapa olla tunkematta golddiggereitäsi suomenkielisen tekstin sekaan. Ei ne asiat muulla kielellä sen kummemmaksi muutu.!
Olen tänään vasta katsomosta katsonut näitä jaksoja niin olen järkyttynein tuosta Annasta. Huh huh. Aika tunnejankkaaja ja ihan huumorintajuton.
"#"Ei toistakaan työpaikkaa hakevaa katsota nirsosti, jos opinnot jääneet kesken niitä kuitenkin ollessa jo hyvin suoritettuna. Ja myöhemmin vuosien päästä ei enää käytännössä lainkaan opintoja vaan kokemus ratkaisee. Ja myös suosittelijat edelleen on hyviä. "#
Hahahha....Kyllä sä jaksat.
Olla väärässä.
:))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän palstalaisille on nyt tämä kulujen jako tilanne.
Eli nyt on ok että Jyrki muuttaa Jennille ja maksaa puolet kuluista n 150€/kk.
Ja laittaa oman kämpän vuokralle ja saa sieltä 700€/kk.
Jyrki ei omista "omaa" kämppäänsä vaan on vuokralla. Ei hän siitä mitään tuloja saa.
Mutta säästää vuokramenoista. Kotkankin keskusta asuntojen vuokrat ovat samaa hintatasoa kuin lähiöissä Helsingissä. Vain Helsingin keskustassa kalliimpaa.
Miten säästää? Ei kukaan kämpästään luovu lyhyeksi kokeiluliiton ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni on sellainen isin pikku prinsessa. Tulee aivan eräs opiskeluaikojen kaveri mieleen, perheen ainut tyttö, joka sanoi tahallaan lapsena tiputtaneensa kenkänsä jalasta että sai komentaa "isi, kenkä tippu!"
Jennillä on joku samanlainen prinsessaharha, jota Jyrki ei nyt vastaakaan.
Sit taas. Suunnittelisitko sä lasta 40v miehen kanssa jolla loppuu rahat kesken kk?
Missä todellisuudessa elät? Joo ihan kiva jos oot näitä eläkeikäisiä jotka on ollu vuosikymmeniä samassa, pysyvässä työpaikassa ja sitten sieltä norsunluutornista huudellaan. Asiat ei ihan nykyään mene niin vaikka kuinka yrittäisi. Työelämä on epävarmaa silppua monelle.
Ja juuri tämä on se syy miksi se säästötili on oltava! Kun on säästänyt muutaman kymppitonnin niin ei rahat lopu samantien kun tulee työttömyysjakso. Tällöin sen perheen perustaminenkin on mahdollista myös pätkätöissä. Jyrkillä on sellaiset tulot jotka mahdollistaisivat helposti säästöt (asuu yksin Kotkassa, ei elätettäviä, ei autoa jne). Jonnekin taivaan tuuliin on silti onnistunut hassaamaan rahansa, en voi käsittää!
Ja höpö höpö. Olen työskennellyt vuosikymmeniä juuri eläköityen monenkin alan yrityksissä tosin itse aina henkilöstötehtävissä. Aina on ollut se kokemus työhönottotilanteessa se ratkaisevin asia. Paljon yritykset palkkaavat suoraan koulun penkiltä jo opiskeluaikana. Ei toistakaan työpaikkaa hakevaa katsota nirsosti, jos opinnot jääneet kesken niitä kuitenkin ollessa jo hyvin suoritettuna. Ja myöhemmin vuosien päästä ei enää käytännössä lainkaan opintoja vaan kokemus ratkaisee. Ja myös suosittelijat edelleen on hyviä.
Mikäs valelääkäri täällä kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolalaskun jakaminen parisuhteessa on vain jotenkin aika noloa ja moukkamaista. Että aletaan siinä pöydässä räknäämään eurolleen, että sinä otit tuon pizzan, jäätelön ja kokiksen, niin maksa sinä ne, minä otin tämän pizzan ja oluen niin minä maksan nämä. Että pyydetäänkö tarjoilijalta erilliset laskut, vai voitko siirtää mulle nyt samantien mobilepaylla sun osuuden. Uhhuh. Parempi fiilis tulee siitä, että mä tarjoan tällä kertaa (ja luotan siihen, että sä tarjoat seuraavalla kerralla).
Tämä tapahtui pari vuotta sitten. Tapahtumapaikka melko hyvä, muttei michelin-luokan ravintola.
Tuli laskun aika. Espanjalainen miestarjoilija kysyi, miten lasku tulee. Miesseuralaiseni sanoi yhteen. Tarjoilija päästi suuren helpotuksen huokauksen. Hän sanoi olevansa ihan järkyttynyt siitä, miten täällä miehe
Eli edes macho-kulttuurin Espanjassa miehen ei tule maksaa ravintolalaskua naisen osuudelta, kun tuo tarjoilija kertoi laskun erottelun henkilöittäin olevan sielläkin tavallista.
Oltiin siis Suomessa pk-seudulla asiallisessa ravintolassa, ei missään kulmapitsaputiikissa. Työntekijä oli väliaikaisesti asumassa Suomessa. Oli ollut siihen mennessä maassa muutaman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja some on kaikki nuoret naiset? Ne somet, missä minä liikun, ei kukaan nuori nainen ole moista halua ilmaissut. Ja kaikki on oikeassa elämässä ihan tavallisten miehen kumppaneina. Ehkä sinä vain liikut ja olet(myös siellä somessa) niin pinnallisten ihmisten kanssa tekemisissä, että ajattelet noin. Yleensä ihmiset liikkuu ja viihtyy saman kaltaisten seurassa. Ehkä joissakin piireissä uo on sitten tavallista? Onko niin, että tytöiltä on koulut käymättä ja elättäjä pitäisi löytyä? Kouluja käyneet harvemmin tarvitsee elättäjää. Meitä on moneen lähtöön ja joku ehkä etsii elättäjää ja joku toinen ei.
Eikös se olisi hyvä diili. Jenni saa jonkun maksamaan asuntoaan. Jyrki saa lisää rahaa vuokratulosta.