Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
20421/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Kukin tyylillään. Itse en todellakaan ole mistään varakkaista lähtökohdista, mutta kyllä minullekin täysin rahaton nelikymppinen on turn off. Jos on rahat noin vähissä, niin sitten pitää itse kokkailla eikä kitistä että ei jaksa ja painella vaan ravintolaan vaikka on persaukinen. Patalaiskuus yhdistettynä surkeaan taloudenhallintaan on sellainen kombinaatio jota en itse voi sietää.

Kommentit huokuvat yltäkylläisyyteen tottunutta sukupolvea. Heti on muka rahaton ja persaukinen, jos ei uudelle morsmaikulle osta kihlasormusta, tarjoa jokaista ravintolakäyntiä, maksa jokaista kauppareissua. Lisäksi pitää luvata se omistusasunto, kesämökki, auto ja paljon matkustelemista.

Jyrki ei ole koko ohjelman aikana sanonut tai näyttänyt, ett

Jyrki on sanonut ihan suoraan, ettei halua tehdä ruokaa, eikä tehdä kotitöitä. Ja Jenni tienasi pari tonnia enemmän, kuin Jyrki. 

Miten voit olla noin pihalla.

Vierailija
20422/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Kukin tyylillään. Itse en todellakaan ole mistään varakkaista lähtökohdista, mutta kyllä minullekin täysin rahaton nelikymppinen on turn off. Jos on rahat noin vähissä, niin sitten pitää itse kokkailla eikä kitistä että ei jaksa ja painella vaan ravintolaan vaikka on persaukinen. Patalaiskuus yhdistettynä surkeaan taloudenhallintaan on sellainen kombinaatio jota en itse voi sietää.

Kommentit huokuvat yltäkylläisyyteen tottunutta sukupolvea. Heti on muka rahaton ja persaukinen, jos ei uudelle morsmaikulle osta kihlasormusta, tarjoa jokaista ravintolakäyntiä, maksa jokaista kauppareissua. Lisäksi pitää luvata se omistusasunto, kesämökki, auto ja paljon matkustelemista.

Jyrki ei ole koko ohjelman aikana sanonut tai näyttänyt, ett

Ei Jyrki todellakaan ole mikään patalaiska, kun töitä tehnyt kahdessakin paikkaa ja verotietojen mukaan tienannut saman verran kuin Jenni. Oli tehnyt ruokaa heillä kotona, mutta arvatenkin senkin teki väärin Jennin kontrolloidessa vieressä. Sentään vieraille Jenni sanoi ruuan olleen hyvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20423/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taina on onnistunut hyvin tässä

uhrimentaliteetin omaavan ihmisen

salakavalassa toiminnassa. ltketään ja

vihjaillaan epämääräisesti kaiken vian olevan

toisissa, että saa huomiota ja välttää vastuun

kokonaan omasta käytöksestä toisia kohtaan.

Jotkut menee tähän halpaan ja alkaa

syyttelemään toista ties mistä, vaikka eivät edes

tiedä mitä tapahtui ja tapahtuiko edes mitään.

Lapset saattavat toimia näin, kun ei ole

kypsyyttä vielä tarkastella omaa toimintaa

En väitä, etteikö Tainaa olisi ahdistanut. Mutta

tuo tapa millä hän käyttäytyi ja pisti kaiken

toisen piikkiin ei ollut reilua. Kyllä hänen

ongelmat on syvemmällä ja jossain muussa

kuin Matissa. Jospa saa nyt tarpeeksi apua

niiden käsittelyyn."

Tämäpä juuri ja jännästi täältä lähtee

kommentteja myös. Jykästä ja Matista saa kyllä

jauhaa sivukaupalla 💩

Vierailija
20424/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolalaskun jakaminen parisuhteessa on vain jotenkin aika noloa ja moukkamaista. Että aletaan siinä pöydässä räknäämään eurolleen, että sinä otit tuon pizzan, jäätelön ja kokiksen, niin maksa sinä ne, minä otin tämän pizzan ja oluen niin minä maksan nämä. Että pyydetäänkö tarjoilijalta erilliset laskut, vai voitko siirtää mulle nyt samantien mobilepaylla sun osuuden. Uhhuh. Parempi fiilis tulee siitä, että mä tarjoan tällä kertaa (ja luotan siihen, että sä tarjoat seuraavalla kerralla). 

Tämä tapahtui pari vuotta sitten. Tapahtumapaikka melko hyvä, muttei michelin-luokan ravintola.

Tuli laskun aika. Espanjalainen miestarjoilija kysyi, miten lasku tulee. Miesseuralaiseni sanoi yhteen. Tarjoilija päästi suuren helpotuksen huokauksen. Hän sanoi olevansa ihan järkyttynyt siitä, miten täällä miehet eivät tarjoa illallisia naisille ja oli ilahtunut

Eli edes macho-kulttuurin Espanjassa miehen ei tule maksaa ravintolalaskua naisen osuudelta, kun tuo tarjoilija kertoi laskun erottelun henkilöittäin olevan sielläkin tavallista. 

Vierailija
20425/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Golddier???

mitähän sä tässä koitat ilmaista?? Kenties Golddigger? Tsekkaa vaik ekana Googlesta miten joku asia kirjotetaan  

Vierailija
20426/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukeminen on opettanut minulle hyvin selvästi sen, kuinka konservatiivisia suurin osa suomalaisista naisista todellisuudessa on. Turha enää kenenkään väittää etteikö miehen varallisuus olisi yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun etsitään parisuhdetta. Tuntuu jopa, että pinnallisuus on vain lisääntynyt viimeisen 10 vuoden aikana.

Vierailija
20427/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolalaskun jakaminen parisuhteessa on vain jotenkin aika noloa ja moukkamaista. Että aletaan siinä pöydässä räknäämään eurolleen, että sinä otit tuon pizzan, jäätelön ja kokiksen, niin maksa sinä ne, minä otin tämän pizzan ja oluen niin minä maksan nämä. Että pyydetäänkö tarjoilijalta erilliset laskut, vai voitko siirtää mulle nyt samantien mobilepaylla sun osuuden. Uhhuh. Parempi fiilis tulee siitä, että mä tarjoan tällä kertaa (ja luotan siihen, että sä tarjoat seuraavalla kerralla). 

Ei se ole. Kyllä voi pariskuntakin maksaa omat syömisensä ihan itse. Tarjoilija osaa kyllä laskuttaa kaikki ruokailijat erikseen. Ei siinä tarvi mitään räknäämistä ruokailijoiden kesken. Rehdisti vaan pyytää erilliset laskut.

Vierailija
20428/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et pidä juridisesti yhteiseksi sidottua elämää minään syynä sille, että pikakelataan ahdistusvaiheeseen? Jos ei olisi naimisissa, olisi vapaa lopettamaan suhteen sekunnissa."

En oikeastaan tässä ohjelmaformaatissa. Eipä se Mattikaan ahdistunut Tainan varattomuudesta vaikka juridisesti olivatkin sidottuna yhteen ja Matti tienasi enemmän.

Mistä me tiedetään, että lastentarhan opettajat on varattomia? Täällä päin ainakin noilla näyttää olevan talot ja mökit ja autot ja vaikka mitä. Jos tainan ammatissa oleva nainen on täysin varaton, mitä keppikerjäläisiä kaikki muut alle tuon tienaavat on? 

Miksi Matti olisi ahdistunut taina "varattomuudesta"? Tuskin Taina on keskivero naista varattomampi ja Mattihan tiesi alusta asti, että ei tule tainan kanssa jatkamaan, koska taina ei halua. Miksi hän siis olisi ahdistunut Taina rahavaroista. 

Ja vauvallakin ollaan sitä mieltä , että miehelle ei naisen ammatti/tienaaminen ole ongelma. Vain naiset on rahan perään, ei miehet.Mies haluaakin tienata enemmän. 

Vierailija
20429/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsi se Jykä kuitenkin läiskimään Jenniä persuksiin. 

Ja Jenni niin tykkää siitä osana  heidän välisestä  juttuaan

Niin tykkää, mut sääliksi käy Jykää, kun häneltä on täällä munat viety, vaikka kyseessä on kuitenkin normaali ja mukava heppu. Joten hyvä, että edes persuksille läiski. T: nainen

Ei niitä Jyrkin munia ole viety muualla, kuin täällää vauvalla ja täällä käy pieni osa suomalaisia ja niistäkään ei suurin osa avaa tätä ketjua koskaan. 

Ei kukaan jaksa näiden elämää miettiä, muuta, kun näin vauvalla . Suurin osa unohtaa Jyrkin, jos on hänestä tietoisa ollutkaan ensi syksyyn mennessä. 

Vierailija
20430/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu enää hakee EA-ohjelmaan tämän jälkeen? Kaikki riepotellaan: ulkonäkö, verotiedot, kodin sisustus, ystävien habitus, asuntokaupat...Ja jos miehellä ei ole vakityötä (vaikka tienaa ihan ok), tulee asiantuntija-täti ja käskee ryhdistäytyä, tehdä suunnitelma, jotta se (pahasti pieleen menneen) parituksen tavoitteena ollut "perinteinen parisuhde" saadaan säilymään. Ei hyvää päivää mitä settiä!

Vierailija
20431/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui pari vuotta sitten. Tapahtumapaikka melko hyvä, muttei michelin-luokan ravintola.

Tuli laskun aika. Espanjalainen miestarjoilija kysyi, miten lasku tulee. Miesseuralaiseni sanoi yhteen. Tarjoilija päästi suuren helpotuksen huokauksen. Hän sanoi olevansa ihan järkyttynyt siitä, miten täällä miehe

Oltiinko nyt siis suomalaisessa ravintolassa vai espanjalaisessa?

Vierailija
20432/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukeminen on opettanut minulle hyvin selvästi sen, kuinka konservatiivisia suurin osa suomalaisista naisista todellisuudessa on. Turha enää kenenkään väittää etteikö miehen varallisuus olisi yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun etsitään parisuhdetta. Tuntuu jopa, että pinnallisuus on vain lisääntynyt viimeisen 10 vuoden aikana.

Nimenomaan tuo miehen varallisuuden korostaminen on lisääntynyt nuorten naisten keskuudessa varsinkin viime vuosina. Nämä nuoremmat naiset haluavat tasa-arvon lisäksi miehen elättämään itseään. Eipä ihme, että ei pysyviä parisuhteita synny ja jäävät ns vanhoiksi piioiksi. 

Vierailija
20433/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen varallisuus vaan rahankäyttö. Ymmärrtkö eron? Ihan sama vaikka mies tienaisi 10 000/kk, mutta loppu kuusta lainailisi jo vaimoltaan. 

Paremmin halutaan sellainen mies joka tienaa 2500e/kk, ja jolla on aina tilillä pahanpäivän varaa. 

Vierailija
20434/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo jää ravintolaan. Kauppalaskusta katsotaan, ettei toisen ostoksia vaan makseta ja yhteiset pakolliset pitää ottaa halvinta mahdollista. Vakuutukset, sähkö, netti, huonekalut. Itse jaksoin muutaman kuukauden.

Onko se kalliimpi sähkö sitten jotenkin parempaa?

Vierailija
20435/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä sä selität sen, että aika suuri osa löytää puolison jo opiskeuaikana ja ihan persaukisia molemmat. 

Naisille kelpaa ihan tavallisesti tienaava mies ja niitäähän miehet yleensä onkin. Miksi sitten vähävaraisissa perheissäkin on mies, kun kerran naiset ei näitä huonosti tienaavia, ilman  mitään omaisuutta olevia miehiä huoli? 

Turha jamputtaa siitä, että naisille vain miehen varallisuus merkitsee ja jos näin on, niin osalle naisista ilmeisesti varallisuudeksi riittää, että miehellä on kunnan vuokrakämppä ja vaatteet päällä. 

Se, että joku ei huoli miestä, jolla tili on tyhjä kuun lopussa, ei tarkoita sitä, että kukaan ei huolisi. Joku toinen, jolle ei ole väliä, että rahat tuhlataan ja mitään ei jää säästöön/omaisuus ei kerry, käy hyvinkin tuollaisen miehen puolisoksi. 

Vierailija
20436/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole. Kyllä voi pariskuntakin maksaa omat syömisensä ihan itse. Tarjoilija osaa kyllä laskuttaa kaikki ruokailijat erikseen. Ei siinä tarvi mitään räknäämistä ruokailijoiden kesken. Rehdisti vaan pyytää erilliset laskut.

Minä käyn yleensä syömässä lasten ja heidän puolisoidensa kanssa. Minä pyytäisin erillislaskun, mutta "nuorison" mielestä se on tarjoilijan työn lisäämistä ja niinpä vain yksi maksaa laskun ja muut sitten siirtää rahat tämän tilille. Se on helppoa ja kätevää , ei ongelmaa. 

Vierailija
20437/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsi se Jykä kuitenkin läiskimään Jenniä persuksiin. 

Ja Jenni niin tykkää siitä osana  heidän välisestä  juttuaan

Niin tykkää, mut sääliksi käy Jykää, kun häneltä on täällä munat viety, vaikka kyseessä on kuitenkin normaali ja mukava heppu. Joten hyvä, että edes persuksille läiski. T: nainen

Ei niitä Jyrkin munia ole viety muualla, kuin täällää vauvalla ja täällä käy pieni osa suomalaisia ja niistäkään ei suurin osa avaa tätä ketjua koskaan. 

Ei kukaan jaksa näiden elämää miettiä, muuta, kun näin vauvalla . Suurin osa unohtaa Jyrkin, jos on hänestä tietoisa ollutkaan ensi syksyyn mennessä. 

Jenni kyllä kontrolloivalla ja julkisestikin miestä  haukkuvalla käytöksellään kuohii miehen kuin miehen. 

Vierailija
20438/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opetusala taitaa vaan olla kovin vanha-kantainen, jossa vähällä kokemuksella tutkinnon suorittaneena mennään paljon kokomusta omaavan ohi aina. "'

Tottakai mennään ohi. Kertoo sitä paitsi aikaansaamattomuudesta ettei valmistu opinahjostaan.

Mitäs itse tykkäisit vastavalmistuneena jos joku "paperiton" veisi työpaikan sinulta.

Vierailija
20439/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn yleensä syömässä lasten ja heidän

Niin mutta kun tämä toinen ei haluakkaan maksaa omia syömään itse takaisin sille laskun maksaneelle. Vaan höpisee romanttisesta teosta. 

Vierailija
20440/30018 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Opetusala taitaa vaan olla kovin vanha-kantainen, jossa vähällä kokemuksella tutkinnon suorittaneena mennään paljon kokomusta omaavan ohi aina. "'

Tottakai mennään ohi. Kertoo sitä paitsi aikaansaamattomuudesta ettei valmistu opinahjostaan.

Mitäs itse tykkäisit vastavalmistuneena jos joku "paperiton" veisi työpaikan sinulta.

Ja opettaja tuli linjoille tutkintopapereita heiluttelemaan. Niin monella muulla alalla ei tutkintopapereilla ole merkitystä, vaan opintojen määrällä ensimmäisissä työpaikoissa ja sen jälkeen pelkällä kokemuksella. Ei kukaan ajattele enemmälti ajattele aikaansaamattomuutena opintojen jättämistä kesken töiden jo kutsuttua. 

Ketju on lukittu.