Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eronnut nainen ei uskalla päästää uutta miestä elämäänsä vaikka hakee seuraa treffipalstoilta?

Vierailija
23.08.2024 |

Minua on aiemmin satutettu pahasti, joten olen kasvattanut ympärilleni kilpikonnan kilven suojakseni. Olen saanut elämäni ja arkeni järjestelyt toimimaan niin, että selviydyn arjesta teinien yksinhuoltajana. En uskalla ihastua ja rakastua, koska silloin hormonit saavat pään sekaisin ja arjen pyöritys vaikeutuu työnteosta puhumattakaan.

Edellä kuvattu on on siis lainausta erään deittipalstalla tapaamani naisen kommenteista. Kävimme treffeillä, viihdyimme yhdessä, halailimme ja suutelimme. Ja lähetimme päivittäin toisillemme lukuisia viestejä. Hän teki aloitteen treffeistä ja oli muutenkin aloitteellinen. Sitten homma loppui tuollaiseen meriselitykseen. Miksi hakea kumppania, jos kumppania ei uskalla päästää lähelleen?

Laittakaa naiset kommenttia, joka auttaisi putkiaivoista miestä ymmärtämään tilannetta paremmin.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin asiat kääntyi tähän malliin, että miehet ovat alkaneet vinkua sitä, että nainen ei halua sitoutua mieheen?

Mielestäni ennen oli toisinpäin yleensä.

Totta ne naiset ovat valveutuneempia nykyään. Peiton heiluttelu on piristävää silloin tällöin, mut ei se nykyään sitä tarkoita, että sitoudutaan johonkin vakavaan kumppanuuteen.

Vierailija
42/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä lopetan homman lyhyeen, jos nainen ei kiinnosta. Rehellisintä on tietysti kertoa asia suoraan, mutta joidenkin vänkääjien kanssa on vain ollut pakko lopettaa vastaaminen. Kavereita ja sosiaalista elämää löytyy muualtakin kuin nettituttavuusista.

Rakkauteen ja fyysiseen kosketukseen sen sijaan tarvitsen verta ja lihaa olevan, ihanan naisen.

Mä olen elämäni aikana torjunut useita kymmeniä naisia. Täytyy heidän kunniakseen sanoa, että yksikään ei ole alkanut kunnolla vänkäämään torjumisen jälkeen. Useampi on toki yrittänyt vielä yhden kerran "käydä kauppaa", ja pyydellä josko kuitenkin voitaisiin vielä nähdä, mutta sen jälkeen ovat kyllä uskoneet sanaa kun pysyin kannassani että en halua nähdä enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei vaan ollut tarpeeksi kiinnostunut ja muotoili asian noin. 

Ja jatkoi kirjekaveruutta aktiivisesti päivittäin?

Näin luulen. Minun on toki vaikea sanoa, mitä toisen päässä liikkuu ja kun en tiedä miten teidän suhde oikein eteni tai edes kesti. Mutta nainen varmaan kaipasi seuraa elämään ja viestittely on helppoa, kun sitä voi hallita ajan ja keston puolesta. Ehkei se fyysinen puoli sitten niin kiinnostanutkaan. Tai ehkä keskustelussa nousi esille jotain mikä sai hänet varuilleen tai perääntymään. Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi. En siis missään nimessä sano, että sinussa olisi ollut vikaa. Nainen ei vaan ollut syystä tai toisesta tarpeeksi kiinnostunut, jotta olisi antanut teille mahdollisuuden. Itse olen käyttänyt vähän vastaavaa tek

Koska miehet filmaa ja on saatanallinen työ etsiä pullistelevien ja feikkaavien unelmaukkojen seasta suunnilleen autenttinen ihminen, joka ei ole ihan laiska eikä lapanen.

Vierailija
44/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla. 

Joo, ymmärrän. Ainakin osittain. Ajattelen näin välillä itsekin, kun nautin eronneen miehen vapaudestani. Mutta jos on aktiivinen Tinderissä, ottaa itse ensin yhteyttä, ehdottelee treffejä, toivottelee hyvät huomenet ja yöt ja kyselee kuulumisia ja viestittelee pitkin päivää,... Ja sitten ei halua oikeastaan muuta kuin kirjekaveria. 

Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan.

Ap

Nainen söi kakun ja sinä jäit asiassa mopen osille. Hän siis halusi testata tasonsa, ja päästyään kanssasi treffeille veti ruksin henkiseen päiväkirjaansa: "Kelpaisin edelleenkin." Sinusta on nyt saatu irti se, mitä nainen tarvitsi, joten nyt olet hänelle hyödytön.

Vierailija
45/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 37: Olen täältä lukenut että kaikista tärkein juttu on "syvä henkinen yhteys" toiseen ihmiseen, muu on kertakaikkisen toisarvoista.

No, sinulla oli syvä henkinen yhteys tuon miehen kanssa. Ei ollut tökerösti seksiäkään vonkaamassa.

Ei kumminkaan kelvannut?

Vierailija
46/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet haluaa lähelle vain siksi, että ottavat selvää miten räätälöidä satuttaminen juuri sinua varten. Ne on aina rahaa, valtaa, statusta tai seksiä vailla. Siinä samalla kun niitä sinulta hankkii on elämästäsi hauska tehdä painjaista. Jokainen pahantekijä on kiva ja normaali alussa kunnes varmistavat saaliinsa.

Vierailija
47/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajatteli, että pystyisi kevyeen deitailuun ilman sen kummempia tunteita. Ja kun se ei onnistunutkaan, hän totesi, että nykyisessä elämäntilanteessa ihastuminen ei ole mahdollista. Eli siis ihan se, mitä hän tuossa kirjoittikin. Ei minusta kovin vaikeaa ymmärtää.

Tämä on varmasti todennäköisin selitys. Hän luuli olevansa valmis, muttei ollutkaan. Ei kannata käyttää enempää aikaansa tuohon tapaukseen.

Vierailija
48/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla. 

Joo, ymmärrän. Ainakin osittain. Ajattelen näin välillä itsekin, kun nautin eronneen miehen vapaudestani. Mutta jos on aktiivinen Tinderissä, ottaa itse ensin yhteyttä, ehdottelee treffejä, toivottelee hyvät huomenet ja yöt ja kyselee kuulumisia ja viestittelee pitkin päivää,... Ja sitten ei halua oikeastaan muuta kuin kirjekaveria. 

Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan.

Ap

Nainen söi kakun ja sinä jäit asiassa mopen osille. Hän siis hal

Todennäköisemmin Ap alkoi puhua politiikasta. 

Se on, etenkin AP:n ikäluokassa, loistava ehkäisykeino. 

Kannattaapi ottaa seuraavalla kerralla lähtökohdaksi se, että mitä kivaa voitte tehdä ja miten voitte olla toisillenne avuksi sen sijaan, että alatte pälpättää romanttiselle seurallenne asioista, joille sinä saati hän ette voi yhtään mitään. Turhautumisen, äkäisyyden ja neuvottomuuden levittämisessä ympäristöön ei ole mitään seksikästä.

Vierailija
49/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 37: Olen täältä lukenut että kaikista tärkein juttu on "syvä henkinen yhteys" toiseen ihmiseen, muu on kertakaikkisen toisarvoista.

No, sinulla oli syvä henkinen yhteys tuon miehen kanssa. Ei ollut tökerösti seksiäkään vonkaamassa.

Ei kumminkaan kelvannut?

Ei kuka tahansa kelpaakaan.

Vierailija
50/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin luulen. Minun on toki vaikea sanoa, mitä toisen päässä liikkuu ja kun en tiedä miten teidän suhde oikein eteni tai edes kesti. Mutta nainen varmaan kaipasi seuraa elämään ja viestittely on helppoa, kun sitä voi hallita ajan ja keston puolesta. Ehkei se fyysinen puoli sitten niin kiinnostanutkaan. Tai ehkä keskustelussa nousi esille jotain mikä sai hänet varuilleen tai perääntymään. Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi. En siis missään nimessä sano, että sinussa olisi ollut vikaa. Nainen ei vaan ollut syystä tai toisesta tarpeeksi kiinnostunut, jotta olisi antanut teille mahdoll

Joo ja parasta kun ovat vielä velallisia, rikollisia, ja muuten läpimätiä. Rakkautta etsimässä, empaattista naista

Vierailija
51/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan juuri noin kuin se nainen selitti. Tulee se rakastuminen ja huuma sekoittamaan päätä, harmi hänen kannaltaan jos mieluummin jättää sen väliin. Sekin on aika hauska vaihe elämässä.

Vierailija
52/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun tapasin eronneena miestä, jännää oli väärällä tavalla kiinnostunut silloin 12-vuotiaasta lapsestani. On syytä varoa, joskus on liikaa menetettävää, että haluaa ketään liian lähelle.

Seuraava kumppaniehdokas haki koko ajan muuta seuraa, minun kanssani ei halunnut seurustella, mutta nähdä useita kertoja viikossa lasten kanssa ja ilman, viettää aina yöt yhdessä, seksiä, yhteisiä lomia ja arkea, harrastuksia, huolenpitoa ja palveluksia. Sain siis vaimon tehtävät ilman parisuhdetta. 

Haluaisin kyllä kumppanin, mutta en pedofiiliä tai miestä, joka viettää loppuikänsä tinderissä ym.

Vierailija
53/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin luulen. Minun on toki vaikea sanoa, mitä toisen päässä liikkuu ja kun en tiedä miten teidän suhde oikein eteni tai edes kesti. Mutta nainen varmaan kaipasi seuraa elämään ja viestittely on helppoa, kun sitä voi hallita ajan ja keston puolesta. Ehkei se fyysinen puoli sitten niin kiinnostanutkaan. Tai ehkä keskustelussa nousi esille jotain mikä sai hänet varuilleen tai perääntymään. Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi. En siis missään nimessä sano, että sinussa olisi ollut vikaa. Nainen ei vaan ollut syystä tai toisesta tarpeeksi kiinnostunut, jotta olisi antanut teille mahdollisuuden. Itse olen käyttänyt vähän vastaavaa tek

"Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi".

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt naisissa. Miksi pitää jatkaa muualle katselua, kun yrittää tutustua toiseen. Mitään hyvää ei siitä voi seurata, kun pitää jalkaa aina ovenraossa. Luottamus pilataan eikä siihen toiseen voikaan mitään syvempää näin syntyä. Ei se yhteen keskittyminen kerrallaan tarkoita mitään ahdistavaa "nyt ollaan vakavassa suhteessa" tilannetta, kun vasta tutustutaan.-eri

Ei se tutustuminen juuri tosiaan tarkoita eksklusiivisuutta. Se kiinnostavampi ihminen voi tulla vastaan ihan muualla kuin jossain deittipalstalla.

Vierailija
54/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet haluaa lähelle vain siksi, että ottavat selvää miten räätälöidä satuttaminen juuri sinua varten. Ne on aina rahaa, valtaa, statusta tai seksiä vailla. Siinä samalla kun niitä sinulta hankkii on elämästäsi hauska tehdä painjaista. Jokainen pahantekijä on kiva ja normaali alussa kunnes varmistavat saaliinsa.

Kuka sua on satuttanut noin pahasti 

Vierailija
55/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt naisissa. Miksi pitää jatkaa muualle katselua, kun yrittää tutustua toiseen. Mitään hyvää ei siitä voi seurata, kun pitää jalkaa aina ovenraossa. Luottamus pilataan eikä siihen toiseen voikaan mitään syvempää näin syntyä. Ei se yhteen keskittyminen kerrallaan tarkoita mitään ahdistavaa "nyt ollaan vakavassa suhteessa" tilannetta, kun vasta tutustutaan.

-eri

--

Olen joskus lukenut tutkimuksen ihastumisesta ja itseluottamuksesta. Valitettavasti en jaksa alkaa etsiä sitä, joten linkkiä ei ole antaa. Tutkimuksessa luki, että alun ihastuminen ja huuma nostaa ihmisen itseluottamusta ja sen seurauksena saattaa alkaa miettimään saisinkohan vielä paremmankin kumppanin. Toki tämän täytyy jäädä vain ajatukselle tasolle, koska eihän muuten suhteita syntyisi. Ja on se ihastuminen ja tutustuminen niin raskasta ettei sitä monen kanssa samaan aikaan pysty tekemään. Sen sijaan, jos epäilee suhdetta tai ei ole täysin tyytyväinen, niin silmät pysyy auki. Alussa ei ole vielä sitoutunutkaan, joten eroaminen on huomattavasti paljon helpompaa kuin vuosien kuluessa. Loppuun vielä totean, että yli puolet ihmisistä katselee koko suhteen ajan vieraisiin pöytiin, siksi pettäminen, erot ja sivusuhteet on niin yleisiä naisilla ja miehillä.

Vierailija
56/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt naisissa. Miksi pitää jatkaa muualle katselua, kun yrittää tutustua toiseen. Mitään hyvää ei siitä voi seurata, kun pitää jalkaa aina ovenraossa. Luottamus pilataan eikä siihen toiseen voikaan mitään syvempää näin syntyä. Ei se yhteen keskittyminen kerrallaan tarkoita mitään ahdistavaa "nyt ollaan vakavassa suhteessa" tilannetta, kun vasta tutustutaan.

-eri

--

Olen joskus lukenut tutkimuksen ihastumisesta ja itseluottamuksesta. Valitettavasti en jaksa alkaa etsiä sitä, joten linkkiä ei ole antaa. Tutkimuksessa luki, että alun ihastuminen ja huuma nostaa ihmisen itseluottamusta ja sen seurauksena saattaa alkaa miettimään saisinkohan vielä paremmankin kumppanin. Toki tämän täytyy jäädä vain ajatukselle tasolle, koska eihän muuten suhteita syntyisi. Ja on se ihastuminen ja tutustuminen niin raskasta ettei sitä monen kanssa samaan aikaan

Mutta jos molemmat ovat ihastuneita, niin miksi kumpikaan silloin miettisi että voisinko saada paremmankin? Jos minä ihastun, niin ihastukseni täyttää ajatukseni, en silloin vilkuile muita. 

Käy toki järkeen jos toinen on ihastunut ja toinen ei, että se ei-ihastunut osapuoli saattaa alkaa ajatella noin....

Vierailija
57/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaapi ottaa seuraavalla kerralla lähtökohdaksi se, että mitä kivaa voitte tehdä ja miten voitte olla toisillenne avuksi

Juuri tuota mummelit etsivät, kivaa ja avustusta, miehen kustannuksella.

Vierailija
58/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin olla tuo nainen, paitsi etten (ainakaan toistaiseksi) ole uskaltautunut minnekään treffipalveluun. Ehkä juuri tuosta syystä kuin mitä AP:n viestissäkin oli mainittu: En sitten kumminkaan halua mitään vakavampaa. 

Mulla on aika samanlainen tilanne eli takana on pitkä, huono parisuhde (ei mitään traumatisoivaa pahoinpitelyä tms, vaan vain alkujaankin liian erilaiset persoonat ja suhde, joka muuttui helvetin vaikeaksi, mutta jota yritettiin tekohengittää vuosikausia, itselleni tuli sellainen parisuhteen burn out tässä). 

Nyt olen teini-ikäisten lasten kanssa sinkkuäitinä ollut pari vuotta. On paljon hetkiä, jolloin kaipaisin aikuista kumppania vierelle ja itsekin käsitän, että tekisi varmaan ihan hyvää tutustua uusiin ihmisiin ja nähdä, että on myös toisenlaisia miehiä ja toisenlaisia parisuhteita. Mutta en sitten kumminkaan uskalla avata sille mahdollisuutta. Osittain, koska elämä on sinkkuna tosi hyvää ja osittain, koska pelottaa - En mä ole edes pussaillut kenenkään kanssa moneen vuoteen!

Vaikea elämäntilanne, mutta jotenkin ajattelen, että se avautuu kyllä, kun aika on oikea.   

Vierailija
59/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideitit ja tinder luo tämän ongelman. Jos tutustuminen lähtee käyntiin live-elämässä, niin pohjalla on aidompi ja vahvempi kiinnostus, joka todennäköisemmin kantaa, etenee luonnollisesti ja kumpikin ehtii mukaan. Tinderissä tavallaan lähtökohta on nolla, ja sitten lähdetään toivomaan, että a) ilmenisi asioita, jotka saisi ihastumaan ja b) ei ilmenisi liikaa turn offeja. Alku on sellaista kylmän viileää arviointiaikaa, laskelmointia, kuulostelua, että alkaako toinen herättää mitään kiinnostusta. Ja silloin suuremmalla todennäköisyydellä ollaan ihan eri sivulla sen ihastuksen, innokkuuden ja kiinnostuksen kanssa ja täräytetään ulos tieltä. Joillakin on joko a) tuuria tai b) kuka tahansa kelpaa -mentaliteettia, jolloin syntyy kuin syntyykin suhde. 

Vierailija
60/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainenkin voi haluta vain paneskella silloin tällöin, ei mitään sen vakavampaa.

Jos nainen haluaa paneskella silloin tällöin, se on fine. Mutta silloin tuskin kannattaa Tinderiin laittaa preferenssiksi "Kumppania loppuelämäksi".

Sä et vaan ollut se kumppani.