Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eronnut nainen ei uskalla päästää uutta miestä elämäänsä vaikka hakee seuraa treffipalstoilta?

Vierailija
23.08.2024 |

Minua on aiemmin satutettu pahasti, joten olen kasvattanut ympärilleni kilpikonnan kilven suojakseni. Olen saanut elämäni ja arkeni järjestelyt toimimaan niin, että selviydyn arjesta teinien yksinhuoltajana. En uskalla ihastua ja rakastua, koska silloin hormonit saavat pään sekaisin ja arjen pyöritys vaikeutuu työnteosta puhumattakaan.

Edellä kuvattu on on siis lainausta erään deittipalstalla tapaamani naisen kommenteista. Kävimme treffeillä, viihdyimme yhdessä, halailimme ja suutelimme. Ja lähetimme päivittäin toisillemme lukuisia viestejä. Hän teki aloitteen treffeistä ja oli muutenkin aloitteellinen. Sitten homma loppui tuollaiseen meriselitykseen. Miksi hakea kumppania, jos kumppania ei uskalla päästää lähelleen?

Laittakaa naiset kommenttia, joka auttaisi putkiaivoista miestä ymmärtämään tilannetta paremmin.

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat naiset etsivät sellaista kuuntelijaa joka myös kustantaa kaiken (ravintolat, taksit, yms.). S eksi on vaihdevuotiselle ja sitä vanhemmalle kauhistus, koska hän joutuisi näyttelemään, jos lainkaan y hdyntä onnistuisi. Heillä saattaa olla ringissä kuuntelija-kustantaja vaikka viikon joka päivälle. Samanlaisia vanhoja naisia jotka täällä pitää komentoa.

Ei kuulosta siltä, että ap:n Tinder-tuttavuus kaipasi kustantajaa ravintoloihin ja takseihin, kun hänhän nimenomaan halusi vain kirjoitella. Ja se ei maksa mitään.

Vierailija
22/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi kauheimmista asioista tuo hyvien huomenien ja öiden toivottelu, kun on eronnut, ollut ehkä pitkään yksin ja haluaa tutustua hitaasti. Toki aloituksessa nainenkin oli niitä lähetellyt, mutta silti. Alkaa nopeasti ahdistaa ja kuristaa, jos toinen on "läsnä" jatkuvasti, vaikka sitten vaan puhelimen välityksellä. Ja sitten kun se oma tila ja happi tuntuu loppuvan, niin painetaan jarru pohjaan, vaikka hitaammin edeten jotain ois voinut syntyäkin. Ehkä. En tiedä. Itse teki mieli poistaa koko whatsapp kun ei voinut lapsen kanssa viestitellä ilman että tämä kumppanikokelas vahti mun olevan paikalla ja alkoi tykittää viestiä. Yyyh...

Minä toivon, että minulle kerrotaan asia suoraan, jos näin on. Ymmärrän kyllä, kunnioitan sitä ja haluan itsekin edetä kohtuullisen verkkaisesti. Mutta haluan tietää, näkyykö tunnelin palossa uusi aamunkoitto vai auringonlasku. "Turhan toivon antaminen" on itsekästä ja julmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajatteli, että pystyisi kevyeen deitailuun ilman sen kummempia tunteita. Ja kun se ei onnistunutkaan, hän totesi, että nykyisessä elämäntilanteessa ihastuminen ei ole mahdollista. Eli siis ihan se, mitä hän tuossa kirjoittikin. Ei minusta kovin vaikeaa ymmärtää.

Kovin vaikeaa sen sijaan on ymmärtää, miksi on päivittäin aktiivinen tinderissä, tykkäilee, viestittelee ja käy treffeillä, jos pelkää ihastumista eikä halua sitoutua. Mutta on kai tällainen "pelailu" vaihtelua ristisanoille ja sukkien kutomiselle.

Se on tulonlähde, jos mummelilla on vaikka vain 7 "treffailumiestä", jotka maksaa aamiaisen, päivällisen ja illallisen.

No kylläpä on nyt "mummeleilla" vientiä! Jopa kolmet treffit joka päivä, eihän tuossa ehdi edes töissä käymään.

Vierailija
24/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajatteli, että pystyisi kevyeen deitailuun ilman sen kummempia tunteita. Ja kun se ei onnistunutkaan, hän totesi, että nykyisessä elämäntilanteessa ihastuminen ei ole mahdollista. Eli siis ihan se, mitä hän tuossa kirjoittikin. Ei minusta kovin vaikeaa ymmärtää.

Kovin vaikeaa sen sijaan on ymmärtää, miksi on päivittäin aktiivinen tinderissä, tykkäilee, viestittelee ja käy treffeillä, jos pelkää ihastumista eikä halua sitoutua. Mutta on kai tällainen "pelailu" vaihtelua ristisanoille ja sukkien kutomiselle.

Ehkä hän tykkää viestittelystä ja treffailusta?

Ihan yhtä lailla naiset voisivat ulista ja raivota siitä, että miksi mies vonkaa seksiä, jos ei halua avioitua ja elättää. Kun säännöiksi on hyväksytty rusinat pullasta, niin naisetkin ottavat sitten rusinat pullasta. Ja voin kertoa, että "läheisyys" miehen kanssa ei itse asiassa edes ole kovin monelle naiselle rusina, vaan se välttämätön gluteenimyrkky sen rusinan ympärillä. Itse pohdin, onko miehillä naiselle yhtään mitään tarjottavaa

Vierailija
25/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi kauheimmista asioista tuo hyvien huomenien ja öiden toivottelu, kun on eronnut, ollut ehkä pitkään yksin ja haluaa tutustua hitaasti. Toki aloituksessa nainenkin oli niitä lähetellyt, mutta silti. Alkaa nopeasti ahdistaa ja kuristaa, jos toinen on "läsnä" jatkuvasti, vaikka sitten vaan puhelimen välityksellä. Ja sitten kun se oma tila ja happi tuntuu loppuvan, niin painetaan jarru pohjaan, vaikka hitaammin edeten jotain ois voinut syntyäkin. Ehkä. En tiedä. Itse teki mieli poistaa koko whatsapp kun ei voinut lapsen kanssa viestitellä ilman että tämä kumppanikokelas vahti mun olevan paikalla ja alkoi tykittää viestiä. Yyyh...

TÄMÄ. Vaativat, innokkaat läsnäolokyttääjät, jotka tykittävät monta viestiä putkeen, tyyliä pari sanaa per rivi ja 16 viestiä tunnissa....kysyvät vielä usein, että miksi et vastaa. Äkkiä puhelin lentotilaan, jotta happi kulkee taas. Kuitenkaan ei ihan voi niinkään pitkään olla, jos jollakin muulla on oikeaa asiaa. Eikä auta sanoa heille, että anna nyt tilaa, alkaa loukkaantuminen ja marttyrointi. Sitten se olikin mun puolelta siinä se juttu. Jarrut menee hyvin nopeasti pohjaan tollaisten kanssa. 

Vierailija
26/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat naiset etsivät sellaista kuuntelijaa joka myös kustantaa kaiken (ravintolat, taksit, yms.). S eksi on vaihdevuotiselle ja sitä vanhemmalle kauhistus, koska hän joutuisi näyttelemään, jos lainkaan y hdyntä onnistuisi. Heillä saattaa olla ringissä kuuntelija-kustantaja vaikka viikon joka päivälle. Samanlaisia vanhoja naisia jotka täällä pitää komentoa.

Vaihdevuodet eivät tapa seksihaluja eikä -elämää. Jos on jotain ongelmia niin niihin löytyy apu. Itselläni vaihdevuodet parastaikaa päällä ja seksi sujuu ja tuntuu paremmalta kuin ikinä. Että opettelehan olemaan yleistämättä!

Vierailija
27/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei vaan ollut tarpeeksi kiinnostunut ja muotoili asian noin. 

Ja jatkoi kirjekaveruutta aktiivisesti päivittäin?

Näin luulen. Minun on toki vaikea sanoa, mitä toisen päässä liikkuu ja kun en tiedä miten teidän suhde oikein eteni tai edes kesti. Mutta nainen varmaan kaipasi seuraa elämään ja viestittely on helppoa, kun sitä voi hallita ajan ja keston puolesta. Ehkei se fyysinen puoli sitten niin kiinnostanutkaan. Tai ehkä keskustelussa nousi esille jotain mikä sai hänet varuilleen tai perääntymään. Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi. En siis missään nimessä sano, että sinussa olisi ollut vikaa. Nainen ei vaan ollut syystä tai toisesta tarpeeksi kiinnostunut, jotta olisi antanut teille mahdollisuuden. Itse olen käyttänyt vähän vastaavaa tekosyytä kuin tämä nainen ja siksi siis näin veikkaan. 

Vierailija
28/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tulonlähde, jos mummelilla on vaikka vain 7 "treffailumiestä", jotka maksaa aamiaisen, päivällisen ja illallisen.

No kylläpä on nyt "mummeleilla" vientiä! Jopa kolmet treffit joka päivä, eihän tuossa ehdi edes töissä käymään.

Ovat eläkkeelle (vanhuus, sairaus). Tarvitaan vain 21 helposti höynäytettävää miestä per mummeli. Jos on vain 10 maksumiestä niin märehtimiskustannukset menee kuitenkin puoleen.

Vierailija
29/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo aloituksessa ollut viesti ole selkeä eroviesti tai hyvästit...

Vierailija
30/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi riittää.

Vierailija
31/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa deittailu 5-kymppisenä miehenä jos foorumin kommentteja lukee. Yhtäällä kerrotaan, että jos seksiä ei ole ensimmäisillä tai toisilla treffeillä, niin nainen turhautuu koska parisuhde ei voi toimia ilman toimivaa seksiä. Toisaalla taas koetaan ahdistusta, jos mies toivottaa hyvät huomenet ja hyvät yöt whatsapin kautta.

Maailma ei ole mustavalkoinen, vaan harmaan sävyjäkin löytyy ja enemmän kuin 50. Nyt olen saanut täältä opastusta, että jos olen aktiivisempi osapuoli viestittelyssä, niin olen epätoivoinen tai minulla on enemmän hävittävää kuin naisella. Toisaalta olen myös saanut toisenlaista neuvoa, joten nyt minun täytyy vain valita "which way fits for me". Ehkä sieltä harmaan sävyistä löytyy sitten se minulle oikea nainen.

T. Yksi hyvä, mutta kumppania vailla oleva mies valona pimeyksien reunoilla

Vierailija
32/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se halusi kokeilla että saako enää ketään. Tai eksällä uusi ja tarttis saada joku (vaikka ei oikeasti jaksaisi aloittaa mitään). 

Vierailija
33/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin luulen. Minun on toki vaikea sanoa, mitä toisen päässä liikkuu ja kun en tiedä miten teidän suhde oikein eteni tai edes kesti. Mutta nainen varmaan kaipasi seuraa elämään ja viestittely on helppoa, kun sitä voi hallita ajan ja keston puolesta. Ehkei se fyysinen puoli sitten niin kiinnostanutkaan. Tai ehkä keskustelussa nousi esille jotain mikä sai hänet varuilleen tai perääntymään. Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi. En siis missään nimessä sano, että sinussa olisi ollut vikaa. Nainen ei vaan ollut syystä tai toisesta tarpeeksi kiinnostunut, jotta olisi antanut teille mahdollisuuden. Itse olen käyttänyt vähän vastaavaa tekosyytä kuin tämä nainen ja siksi siis näin veikk

"Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi".

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt naisissa. Miksi pitää jatkaa muualle katselua, kun yrittää tutustua toiseen. Mitään hyvää ei siitä voi seurata, kun pitää jalkaa aina ovenraossa. Luottamus pilataan eikä siihen toiseen voikaan mitään syvempää näin syntyä. Ei se yhteen keskittyminen kerrallaan tarkoita mitään ahdistavaa "nyt ollaan vakavassa suhteessa" tilannetta, kun vasta tutustutaan.

-eri

Vierailija
34/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainenkin voi haluta vain paneskella silloin tällöin, ei mitään sen vakavampaa.

Jos nainen haluaa paneskella silloin tällöin, se on fine. Mutta silloin tuskin kannattaa Tinderiin laittaa preferenssiksi "Kumppania loppuelämäksi".

Tämä paneskelua haluava "treffimummeli" on ihan OK ajatuksena. Viekää siis miehet mummeli ensitreffin päätteeksi hetekallenne. Jos paneskelu ei mummelille kuitenkaan sovi, niin älkää kustantako enää lisää "treffailuja" hänelle.

Vierailija
35/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla. 

Joo, ymmärrän. Ainakin osittain. Ajattelen näin välillä itsekin, kun nautin eronneen miehen vapaudestani. Mutta jos on aktiivinen Tinderissä, ottaa itse ensin yhteyttä, ehdottelee treffejä, toivottelee hyvät huomenet ja yöt ja kyselee kuulumisia ja viestittelee pitkin päivää,... Ja sitten ei halua oikeastaan muuta kuin kirjekaveria. 

Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan.

Ap

Veikkaan, että naiselta meni into hänen kuultuaan ensimmäiset PUA-heittosi. Kaikki kakkupuheet, tasot, ... on aivan helvetin loistava tapa antaa ymmärtää, että naiselle ei ole tarjolla mitään oikeaa läheisyyttä, mitenkään, koskaan, sinun kanssasi.

Vierailija
36/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin luulen. Minun on toki vaikea sanoa, mitä toisen päässä liikkuu ja kun en tiedä miten teidän suhde oikein eteni tai edes kesti. Mutta nainen varmaan kaipasi seuraa elämään ja viestittely on helppoa, kun sitä voi hallita ajan ja keston puolesta. Ehkei se fyysinen puoli sitten niin kiinnostanutkaan. Tai ehkä keskustelussa nousi esille jotain mikä sai hänet varuilleen tai perääntymään. Ehkä vastaan tuli joku kiinnostavampi. En siis missään nimessä sano, että sinussa olisi ollut vikaa. Nainen ei vaan ollut syystä tai toisesta tarpeeksi kiinnostunut, jotta olisi antanut teille mahdollisuuden. Itse olen käyttänyt vähän vastaavaa tekosyytä kuin tämä nainen ja siksi siis näin veikk

"Mutta nainen varmaan kaipasi seuraa elämään ja viestittely on helppoa, kun sitä voi hallita ajan ja keston puolesta."

Mulle on eräs mies aikanaan tehnyt näin. Viestiteltiin viikkoja, ja keskusteltiin kaikesta maan ja taivaan välillä. Viestittelyssä meillä selvästi oli jonkinlainen "yhteys", sillä keskustelut oli tosi kiehtovia. Mies antoi ymmärtää että etsii parisuhdetta ja haluaa ehdottomasti tavata, mutta aina vaan tuli jokin tekosyy että ei juuri sillä viikolla onnistunutkaan. Ehdin jo ihastua häneen ihan vaan kirjoittelun kautta (joo, tiedän, olin naiivi hölmö), kunnes jossain vaiheessa tajusin että me emme tule koskaan tapaamaan. 

Jos sanon ihan suoraan, minua v*tuttaa aivan suunnattomasti se mitä tuo mies teki. Paljon enemmän, kuin ne tökeröt seksiehdottelut mitä jotkut miehet lähettävät. Limainen ehdottelu ärsyttää hetken, mutta tämä mies todella pääsi mun pään sisään ja sai minut uskomaan että hän olisi minusta oikeasti kiinnostunut. Pelkästään asian muistelu saa verenpaineeni nousemaan.

Vierailija
37/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin pariinkin otteeseen seukata erään naisen kanssa. Ei ollut edes yh, koska lapsensa olivat jo itsenäistyneet. 

Homma ei vaan ottanut tulta, vaikka treffailtiin, ja oltiin tavallaan fyysisestikin lähestytty. Kunnes tajusin.

Joka kerta kun nähtiin, ja vaihdettiin päivän kuulumiset, niin puhe palasi tämän naisen eksään, ja lastensa isään. Mitä eksä oli aikoinaan tehnyt, mitä sanonut, mitä ei tehnyt, mitä se eksä teki tällä hetkellä omassa suhteessaan, miten se nytkin teki väärin, jne.....

Eli vaikka nämä kaksi olivat eronneet 20 vuotta sitten, niin sitä eksää analysoitiin yhä vieläkin? Peräydyin takavasemmalle, niin sanotusti.

Vierailija
38/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä lopetan homman lyhyeen, jos nainen ei kiinnosta. Rehellisintä on tietysti kertoa asia suoraan, mutta joidenkin vänkääjien kanssa on vain ollut pakko lopettaa vastaaminen. Kavereita ja sosiaalista elämää löytyy muualtakin kuin nettituttavuusista.

Rakkauteen ja fyysiseen kosketukseen sen sijaan tarvitsen verta ja lihaa olevan, ihanan naisen.

Vierailija
39/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Low effort seuraa ja viestittelykaveri, fyysisyys ei napannut kuitenkaan jostain syystä tai kiinnostus vaan lopahti. Ei siihen mitään erityistä vikaa aina tarvita, ei vaan nappaa niin ei nappaa. Tuo selityshän on klassinen "It is not you, it is me" tapa lopettaa juttu. 

Vierailija
40/169 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan sitä kaipaa kai seuraa, mutta sitten seuran ollessa siinä tajuaa ettei haluakaan. Ajatus seurasta oli kivempaa, kuin se todellisuus. Deittisivulle on ehkä liitytty jonain yksinäisyyden hetkenä ja se hetki meni jo ohi. Toinen voi olla myös painostava tai ei vaan lopulta kemiat kohtaa ja eronneena vaatimustaso on korkealla. 

Joo, ymmärrän. Ainakin osittain. Ajattelen näin välillä itsekin, kun nautin eronneen miehen vapaudestani. Mutta jos on aktiivinen Tinderissä, ottaa itse ensin yhteyttä, ehdottelee treffejä, toivottelee hyvät huomenet ja yöt ja kyselee kuulumisia ja viestittelee pitkin päivää,... Ja sitten ei halua oikeastaan muuta kuin kirjekaveria. 

Kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan.

Ap

Nainen halusi testata tasonsa, ja päästyään kanssasi treffeille veti ruksin henkiseen päiväkirjaansa: "Kelpaisin edelleenkin." Sinusta on nyt saatu irti se, mitä nainen tarvitsi, joten nyt olet hänelle hyödytön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän