Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanina on äärettömän vaikea saada päivän proteinin saanti täyteen!! - tuorevegaani

Vierailija
21.08.2024 |

Kun ei käytä maitoa, ei kanamunia eikä lihoja. Vegaaniset tuotteet sisältää proteinia tyylin 2g/ per 100g. Ostin jopa herneproteini jauhetta, mutta siinäkin on älyttömän vähän proteinia.

Alkaa tämä mennä vaikeaksi. Miten huolehditte veget protskusta. Mikään vegaaninen asia ei sisällä proteinia yhtä paljon, kuin maito ja liha.

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisproteiinia pitää vetää enemmin ja paljon monipuolisemmi kun aminohappokoostumus on mitä on. 

Vierailija
22/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti anemiasta ja lihaskadosta!😆🤣

Koska perus makaronimättöä vetävä toimistotyössä käyvä Pate ja Pirkko säilyttävät täydellisen lihasmassan pitkälle aikuisikään. Eivätkä varsinkaan naiset kärsi näin yleensäkin anemiasta. Ja koska kasvispainotteisesti syövät kärsivät vakavasta liikalihavuudesta ja potkivat tyhjää jatkuvasti korkean kolesterolin ja verisuonitautien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perehtyneisyytesi vegaaniruokavalion täysipainoisuuteen huutaa 🤪

Riippuu miten ruokavalion koostaa ja miten imeytyy.

Vierailija
24/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trä proteiinihysteria on ihan turhaa. Ihminen ei tarvitse valtavia määriä proteiinia. Normaalista ruuasta saa luultavasti ihan tarpeeksi.

Sekasyöjät kyllä, mutta vegaanien on kiinnitettävä asiaan erikseen huomiota.

Vierailija
25/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalotofu 300 g 51 grammaa proteiinia. Siihen välipalatuotteet lisäksi.

Rautaa suomalainen saa rukiista.

Eli päivässä sellainen kilo tofua. 😁

Miksi? Kaikki eivät ole kehonrakentaja tai 150-kiloisia.

Tiedän. Tädin harrastukset ovat kutominen ja kirjaston kirjat. 

Niin, aika monella harrastukset ovat tuollaisia. Jos haluaa pelkästä lihasta saada 100 grammaa proteiinia, niin sitäkin pitää syödä puoli kiloa. Ei yhtään terveellistä.

Vierailija
26/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin puuteko se siis on joka tekee vegaanit näin kärttyisiksi?

Vierailija
27/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut, linssit, herneet, tofu, soijajogurtit, soijarouhe/suikaleet, herneproteiinirouhe/suikaleet, kaikki eri vegeproteiinivalmisteet niinkuin härkikset, nyhtökaurat, eri makkarat ja pyörykät. 

Vierailija
28/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavuissakin on lähes saman verran proteiinia kuin lihassa niin niillähän se helposti suttaantuu.

Vierailija
29/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pavuissakin on lähes saman verran proteiinia kuin lihassa niin niillähän se helposti suttaantuu.

Ja rahkoilla ym.

Vierailija
30/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin, herneproteiinirouheessa on 60 grammaa proteiinia 100 grammassa.

Vierailija
31/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veganismi sopii ihmisille jotka haluavat pyhittää kaiken vapaa-aikansa ruoan ja reseptien etsimiseen. Esim mt-ongelmaiset, kotona keskellä lattiaa istuvat opiskelijatytöt ovat sellaisia. 

Vierailija
32/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini muutenkin imeytyy huonommin kasvikunnan tuotteista kuin esim lihasta. Kun kokeilin vegaaniruokavaliota olin jatkuvasti nälkäinen, tuntui ettei mikään määrä ruokaa riitä vaikka yritin syödä järkevästi ja käytin paljon aikaa annosten suunnitteluun. Uskon että joillekin voi tuokin ruokavalio sopia, mutta on aika yksilöllistä. Oma keho huusi proteiinia joten nykyään syön myös lihaa ja voin hyvin. 

Vierailija
33/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja herneproteiinijauheessa 83 g per 100 g. Tääkö nyt on se ap:n "älyttömän vähän proteiinia"? 🤔

Vierailija
34/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska perus makaronimättöä vetävä toimistotyössä käyvä Pate ja Pirkko säilyttävät täydellisen lihasmassan pitkälle aikuisikään. Eivätkä varsinkaan naiset kärsi näin yleensäkin anemiasta. Ja koska kasvispainotteisesti syövät kärsivät vakavasta liikalihavuudesta ja potkivat tyhjää jatkuvasti korkean kolesterolin ja verisuonitautien takia.

Olen 58-v toimistotöitä tekevä salilla käyvä mies ja sekasyöjä. Tervetuloa tutustumaan lihaksiini, voin samalla esitellä työterveyden mittaamat veriarvot. Ulisija. 

Vierailija
35/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on tietty muuttunut niistä ajoista, kun itse olin vegaani 2000 luvun alussa. Mä söin paljon papusalaatteja, linssiruokia, seitania tehtiin itse, pähkinöitä popsin jatkuvasti ja bodaribroidi anto mulle omistaan sitä soijaproteiinijauhetta. Siitä tein makoisia pirtelöitä.

Yksi huuteli tuolla raudan perään, niin pinaattia, persiljaa, nokkosta ruokiin.. Sitten mä rakastan parsakaalia. Noita mä vedin päivittäin ja ruisleipää. Kuten nykyäänkin.

Vegaanina olo oli kyllä jatkuvaa syömistä tai valtavia annoksia. Sitten alettiin tekee lapsia, niin otin itse kalastetun kalan ruokavaliooni.

Vierailija
36/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalotofu 300 g 51 grammaa proteiinia. Siihen välipalatuotteet lisäksi.

Rautaa suomalainen saa rukiista.

Eli päivässä sellainen kilo tofua. 😁

Miksi? Kaikki eivät ole kehonrakentaja tai 150-kiloisia.

Tiedän. Tädin harrastukset ovat kutominen ja kirjaston kirjat. 

Niin, aika monella harrastukset ovat tuollaisia. Jos haluaa pelkästä lihasta saada 100 grammaa proteiinia, niin sitäkin pitää syödä puoli kiloa. Ei yhtään terveellistä.

Muista aina käyttää hissiä etteivät jalat rasitu!

Vierailija
37/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itepä oot ongelmas valinnu

Vierailija
38/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itepä oot ongelmas valinnu 😄

Vierailija
39/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja herneproteiinijauheessa 83 g per 100 g. Tääkö nyt on se ap:n "älyttömän vähän proteiinia"? 🤔

Onko heran vastaava aminohappojakauma?

Vierailija
40/194 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tekee trolliavauksen ja vastailee itselleen (proteiinin puutteesta kärttyisät kirjastonhoitajat). Mutta saahan tästä ketjusta oikeaakin tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi