Miten voin syödä 800g kasviksia päivässä, kun rahat ei riitä?
Olen ihan keskituloinen ja teen kahta työtä. Silti ei riitä rahat siihen, että voisi syödä noin paljon kasviksia, kun ne ovat niin hirvittävän kalliita. ASIALLISESTI, antakaas vinkkejä! Syyttely kielletty.
Kommentit (244)
Mitä edes söisi jos jättäisi edulliset perus kasvikset pois?
esim porkkana maksaa 10 senttiä. Ei juuri muu ruoka ole sen halvempaa.
Olen köyhä, ja olen asettanut itselleni 3 euroa kilo rajan, jota en ylitä. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmaa löytää liikaakin vaihtoehtoja tuohon budjettiin.
Kaupassa oli porkkanat ja kesäkurpitsat ja tuorekurkku 90 senttiä per kilo
Vierailija kirjoitti:
Nyt on juurekset halpoja. Osta useampi kilo, keitä ja pakasta. Samoin kaali. Omenoita on tarjolla näin syksyisin usein ilmaseksi, niitäkin voi lohkoa ja pakastaa.
Kuivuri maksaa noin kolmekymppiä. Sillä saa puhalleltua kuivaksi omenaa ja marjoja jne silloin kun niitä on halvalla/ilmaiseksi saatavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 euroa x 31 päivää tekee jo 93 euroa kuukaudessa. Ja tässä vasta edullisesti ostetut päivän kasvikset kuukaudelle. Muutakin pitäisi ihmisen syödä. Yksi "ruokasääntö" on että jokaisella aterialla pitäisi olla jotain proteiinia. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdä näitä ateriaaehdotuksia jotta proteiini ja 800g kasviksia päivässä tulee täyteen.
Kun taloudessa asuu kaksi henkilöä niin kasviksiin uppoaa jo lähemmäs 200 euroa. Se on aika paljon jo koko kuukauden ruokiin yleensä on varattu noin 400 - 500 euroa.
Toi proteiini naisella joka on mummoiässä tulee olla 100 gr/ateria.
Pokkana siis sanot, että joka päivä mummon täytyy syödä noin puolikiloa lihaa? 100 grammassa Naudan lihaa on 20 grammaa proteiinia ja saadakseen 100gr proteiinia pitää syödä puolikiloa lihaa. Kolme ja puolikiloa joka viikko??
Lihan proteiinipitoisuudet kun ovat
Rasvaton liha 100 g 27 g
Naudan jauheliha 100 g 20 g
Broilerin filee 100 g 23 g
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeita asioita.
Itse laitoin siemenistä kasvattamani tomaatit ja paprikat kasvamaan lasitetulle parvekkeelleni ja lisäksi ostin pari kurkuntaimea. Eipä maksa kuin vaivan.
Ei tarvinnut multaa, ruukkuja tai kasteluvettä? Meillä nuo maksaa myös.
Niinpä, jotkut ostaa joka vuonna joulukoristeetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 euroa x 31 päivää tekee jo 93 euroa kuukaudessa. Ja tässä vasta edullisesti ostetut päivän kasvikset kuukaudelle. Muutakin pitäisi ihmisen syödä. Yksi "ruokasääntö" on että jokaisella aterialla pitäisi olla jotain proteiinia. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdä näitä ateriaaehdotuksia jotta proteiini ja 800g kasviksia päivässä tulee täyteen.
Kun taloudessa asuu kaksi henkilöä niin kasviksiin uppoaa jo lähemmäs 200 euroa. Se on aika paljon jo koko kuukauden ruokiin yleensä on varattu noin 400 - 500 euroa.
Toi proteiini naisella joka on mummoiässä tulee olla 100 gr/ateria.
Pokkana siis sanot, että joka päivä mummon täytyy syödä noin puolikiloa lihaa? 100 grammassa Naudan lihaa on 20 grammaa proteiinia ja saadakseen 100gr proteiinia pitää syödä puolikiloa lih
Melko edullinen proteiinin lähde. Vain 30-40 euroa per viikko.👍 Syökää lihaa! Säästäkää kasvikset!
* Vihreät 🍀 De gröna*
Mun ongelma on lähinnä se, että en jaksa syödä 800g mitään päivän aikana.
Jätä tupakka, kalja, kala ja liha pois niin sitten riittää rahat. Myy auto ja omistusasunto pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeita asioita.
Itse laitoin siemenistä kasvattamani tomaatit ja paprikat kasvamaan lasitetulle parvekkeelleni ja lisäksi ostin pari kurkuntaimea. Eipä maksa kuin vaivan.
Ruukkuja? Mihin niitä tarvitaan? Osa kasvaa ihan suoraan puutarhamulta säkissä jotka oli tokmannilla 20€ /8 säkkiä ja osa kasvaa kaupan kestokasseissa joita on kertynyt oheistuotteina kun olen käynyt kaupassa eikä niillä muutakaan käyttöä ole. Vesi? Se nyt maksaa peräti 2€ kuutio, eli tuhat litraa. Ja ihan vain vinkkinä, että on mahdoton yhtälö saada alle 50 kymmenen kasvin kasteluun käytettyä 1000 litraa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeita asioita.
Ruukkuja? Mihin niitä tarvitaan? Osa kasvaa ihan suoraan puutarhamulta säkissä jotka oli tokmannilla 20€ /8 säkkiä ja osa kasvaa kaupan kestokasseissa joita on kertynyt oheistuotteina kun olen käynyt kaupassa eikä niillä muutakaan käyttöä ole. Vesi? Se nyt maksaa peräti 2€ kuutio, eli tuhat litraa. Ja ihan vain vinkkinä, että on mahdoton yhtälö saada alle 50 kymmenen kasvin kasteluun käytettyä 1000 litraa vettä.
Miksi ostaa multa säkissä kun sitä on talon piha täynnä? Kynnätte ryytimaan pihamaalle ja istutatte taimet suoraan maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeita asioita.
Miksi ostaa multa säkissä kun sitä on talon p
Siis, koska viestin kirjoittajalla on lasitettu parveke, niin siitä päättelit, että sillä löytyy myös piha puutarhalle? Parveke nyt löytyy lähes jokaikiseltä, mutta ei omaa pihaa ole kuin rivitalossa ja omakotitaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeita asioita.
Miksi ostaa multa säkissä kun sitä on talon p
Luuletko, että ryytimaa kasvaa ihan jokaisessa pihassa, joka vain kynnetään suoraan? Sinulla ei taida paljoa olla kokemusta minkäänlaisesta kasvien kasvattamisesta?
80 grammaa lienee monelle realistisempi määrä päivässä...Välillä itsellenikin keski-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset ei pidä nälkää. Tunnin päästä jo uusi nälkä. Kun ostaa voita, leipää ja makkaraa niin nälkä pysyy loitolla monta tuntia. Epäterveellistä tietty on ja maha kasvaa mutta tarkotus ois köyhänä pysyä hengissä.
Kun syöt kasviksia tarpeeksi sellaisenaan, höyrytettynä, raasteena--tarpeeksi--pysyy nälkä takuulla kurissa. Sitäpaitsi pientä nälkää ei tarvitse säikähtää. Leipä päällystettynä voilla ja makkaralla tulee sellaisenaan paljon kalliimmmaksi kuin kasvispainotteinen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen viikon aikana ainakin kukkakaali ja porkkana on ollut alle euron kilo, Salaatilla ei kukaan elä, sitä on turha ostaa.
En tiedä missä asut, mutta meilläpäin kukkakaalin kilohinta oli ainakin eilen kolmen euron tienoilla.
Lihakilon hinnalla saa vaan esim. nyt kaupasta lähemmäs 10 kiloa kurkkua! Ja pitikö sinun valita se kaikista kasviksista vetisin ja vähiten energiaa sisältävä esimerkkiisi? Juuteksia suosittelen!