UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vedonlyönti on ollut viime päivinä mielenkiintoinen, kun Puppy nosti sijoitusta 12->9, Goldielocks nosti 9->8 ja Erika laski 8->9. Ja muilla ei mitään vaikutusta.
Mä toivoisin että voittaja olisi joko Goldielocks tai Puppy, livestä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähemmän musikaalisille ihmisille Erikan kappale on liian vaikea? 🤔
Mä taas luulen että Goldielocks on sellainen vähän liian laadukas, että menee yli hilseen niiltä oman elämänsä junttidiskon kuninkailta ja kuningattarilta. 🤔
Onko sun mielestä Chisunkin kappaleet junttidiskoa? Hänenhän kädenjälki siis Ich Kommessa kuuluu vahvasti. :D
Outo kommentti. Ihan kuin säveltäjät ja sanoittajat tekisi aina sitä yhtä ja samaa. Etenkin kun tämä biisi on tehty juurikin Euroviisuja ajatellen, toisin kuin Chisun oma tuotanto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas luulen että Goldielocks on sellainen vähän liian laadukas, että menee yli hilseen niiltä oman elämänsä junttidiskon kuninkailta ja kuningattarilta. 🤔
Onko sun mielestä Chisunkin kappaleet junttidiskoa? Hänenhän kädenjälki siis Ich Kommessa kuuluu vahvasti. :D
Melodiassa joo kuuluu Chisu, mutta sanoitukset on niin junttidiskoa, että sitä ei mikään sävellys valitettavasti pelasta.
Mitään erityisen hätkäyttävää noissa sanoissa ei ole vs. muut seksiaiheiset biisit, kertoo enemmän liittätte se tohon henkilöön ja siitä tulee joku hui kauhea juttu. Ja eihän se live vastaa mitenkään tota videota eli ei siellä mitään hunajaa tai muuta tule olemaan. Jos se oli joku kauhistus tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mun nauraa, oot epämusikaalinen jos et tykkää Erikan biisistä. 😂 Eiköhän se ole just toisinpäin...
Ei kai kukaan ole sanonut että siitä pitää tykätä mutta jos sen sävellystä vierastaa liian outona niin kyllä se vähän kertoo kapeasta musiikkimausta. Sanoitukset tietysti on asia erikseen.
Sävellyshän tuossa on tyyliin perustasoa... ja sehän tässä juuri naurattaa, että puhutaan kuuntelijan taidoista vaikka tuollaiseen ei ole kukaan ammattilainenkaan sen kummemmin panostanut.
Kuuntelepa uudelleen, eipä ole tasapaksu.
No näinpä, ei voi mitenkään olla tasapaksu tai "perus". Jotkut ihmiset ei kertakaikkiaan pääse sen vertaa yli Erika- tai seksivihastaan, että pystyisivät kuuntelemaan pelkkää sävellystä sävellyksenä. Ja saa sitä biisiä silti vihata niin paljon kuin haluaa, mutta ei tarvi valehdella että se on tasapaksu ja tylsä :D
Mä kun sanoin kaipaavani muuta kuin äijäenergiaa niin joku otti esille naisvihan. No, mitään vihaahan ei ole sanoa omaa mielipidettä, mutta se miten asian esittää vaikuttaa tekstin tulkitsemiseen.
En minäkään pidä One Morning Leftin lisäksi Viivin ja Nelli Matulan kappaleista, mutta en osoita niistä mitään aggressioita.
Vierailija kirjoitti:
Joku asiantuntija kommentoi, että Euroviisuissa ei pärjää biisit ilman kunnon loppunostatusta. Tuo Erikan biisi on ainoa, jossa sellainen on.
No mutta toihan on hyvä peruste äänestää. Ihan sama mitä esitys sisältää, miten liveveto menee tai mistä ylipäätään laulaa, kunhan biisissä on "loppunostatus" XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mun nauraa, oot epämusikaalinen jos et tykkää Erikan biisistä. 😂 Eiköhän se ole just toisinpäin...
Ei kai kukaan ole sanonut että siitä pitää tykätä mutta jos sen sävellystä vierastaa liian outona niin kyllä se vähän kertoo kapeasta musiikkimausta. Sanoitukset tietysti on asia erikseen.
Joo joo, että on nyt sitten kapea musiikkimaku jos ei siitä tykkää. Tuolla tyylillä et saa ketään äänestämään Erikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sävellyshän tuossa on tyyliin perustasoa... ja sehän tässä juuri naurattaa, että puhutaan kuuntelijan taidoista vaikka tuollaiseen ei ole kukaan ammattilainenkaan sen kummemmin panostanut.
Kuuntelepa uudelleen, eipä ole tasapaksu.
Kertosäe on ihan hirveä. Aiheuttaa päänsärkyä, oli sanat mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedonlyönti on ollut viime päivinä mielenkiintoinen, kun Puppy nosti sijoitusta 12->9, Goldielocks nosti 9->8 ja Erika laski 8->9. Ja muilla ei mitään vaikutusta.
sama<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocksin kappale valitettavasti kovin tasapaksu, ei niin viisukamaa kuin jotkut muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä pelkään, että sen takia ei saa ääniä. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin aika taviksia jotka kuuntelee, eivätkä ymmärrä musiikista paljon mitään oikeasti. Toisaalta Erika on vaan niin wow, että saa siitäkin syystä ihailijoita ja ääniä.
Tuo Erikan biisin sanoitus on kuulijoiden aliarviointia. Ihan sana jos väittäisi että Petri Nygårdin musiikki on suurta taidetta.
No, eihän herran jestas tämän ole tarkoitus olla suurta taidetta. Se on euroviisubiisi.
Moni sanoo Erikan kappaleen olevan taidetta, joka pitää ymmärtää. "Ne tajuu jotka tajuu", "epämusikaaliset ei ymmärrä", "juntit ei ymmärrä", "naisvihaajat ei ymmärrä", "setämiehet ei ymmärrä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää laatupuheet on niin typeriä ja toisten nimittäminen junteiksi.
Musiikkiahan tässä on sanottun juntiksi eikä ketään henkilöä. Onhan toi Erikan biisi nyt sellaista Frederikin tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, että on nyt sitten kapea musiikkimaku jos ei siitä tykkää. Tuolla tyylillä et saa ketään äänestämään Erikaa.
Jospa opettelisit lukemaan? Tuossahan nimenomaan sanottiin, että ei tarvitse tykätä.
^ Ja ai niin "kateelliset mammat ei ymmärrä".
Vierailija kirjoitti:
Joku asiantuntija kommentoi, että Euroviisuissa ei pärjää biisit ilman kunnon loppunostatusta. Tuo Erikan biisi on ainoa, jossa sellainen on.
Onhan Puppyssakin sellainen. Kaiken lisäksi musikaalisesti huomattavasti Ich kommessa kuultavaa parempi ja vaikuttavampi instrumentaaliosuus.
Vierailija kirjoitti:
Seikka mikä kanssa mietityttää on se miten Suomen kielinen kappale laulettuna toimii euroviisuissa. Käärijä sentään räppäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä kun sanoin kaipaavani muuta kuin äijäenergiaa niin joku otti esille naisvihan. No, mitään vihaahan ei ole sanoa omaa mielipidettä, mutta se miten asian esittää vaikuttaa tekstin tulkitsemiseen.
En minäkään pidä One Morning Leftin lisäksi Viivin ja Nelli Matulan kappaleista, mutta en osoita niistä mitään aggressioita.
Varmaan siksi, että jos vastaavasti kaipaa muuta kuin naisenergiaa niin siitä vedetään heti johtopäätökset, että vihaat naisia.
En oikein ymmärrä miksi ylipäätään toisen mielipiteestä pitäisi pahoittaa mielensä.
No niin nais- ja miesvihaajat!
Eiköhän me äänestetä juuri sitä, joka vetää LIVEVEDON PARHAITEN?
Ihan niin kuin viime vuosinakin. Peace.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seikka mikä kanssa mietityttää on se miten Suomen kielinen kappale laulettuna toimii euroviisuissa. Käärijä sentään räppäsi.
No nyt kyllä hakemalla haetaan ongelmia. Nyt se kielihäpeä perseeseen, meillä on todella kaunis kieli ulkomaalaisten korvaan lukuunottamatta ruotsalaisia, jotka sen vihan omaa kieltä kohtaan meihin iskostivat. Ulkomaiset viisufanit toivovat joka vuosi suomenkielistä laulua viisuihin.
Kuulemma vaan Suomella ja Virolla on tekstitykset. Sanoituksilla ei oo mitään väliä.