UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähemmän musikaalisille ihmisille Erikan kappale on liian vaikea? 🤔
Tätä pelkään, että sen takia ei saa ääniä. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin aika taviksia jotka kuuntelee, eivätkä ymmärrä musiikista paljon mitään oikeasti. Toisaalta Erika on vaan niin wow, että saa siitäkin syystä ihailijoita ja ääniä.
Tuo Erikan biisin sanoitus on kuulijoiden aliarviointia. Ihan sana jos väittäisi että Petri Nygårdin musiikki on suurta taidetta.
En ole Erikan fani ollut koskaan enkä ole nytkään. Hän ei ole herättänyt minussa paljonkaan mitään puolesta eikä vastaan koskaan. Tästä kattauksesta kuitenkin lähettäisin nimenomaan Erikan viisuihin, koska kappale oli näistä kaikista musiikillisesti kiinnostavin. Se on intensiivinen, yllätyksellinen, kasvava, mielenkiintoinen. Kaikista muista kappaleista tunnelmani oli kuuntelun jälkeen "jaa, aha". Erikan biisistä sen sijaan "oho" ja hetken kuluttua "olipa mielenkiintoinen, haluan kuunnella uudestaan!" Ulkomusiikilliset seikat eivät minua tässä kiinnosta, en seksuaalisestä värähtele Erikalle mitenkään, en positiivisen enkä negatiivisen puolelle, eikä liveshowta voi kukaan meistä tässä vaiheessa kommentoida, ei ennen kuin se nähdään. Rohkenen verrata sanoituksia jopa Käärijään siinä mielessä, että laulaapa juopottelusta tai seksistä, niin elämää se kaikki on, tuskin toinen toistaan pahempaa. Sanon tämän uskollisena Käärikän fanina! Suomen kielellä laulaessa on enemmän mahdollisuuksia, koska ihmisiä kiinnostaa kuulla eksoottista kieltä ja sanoitusten mahdollinen yksinkertaisuus ei tule läpi. Puppyn ongelmaksi näen monen muun asian ohella naivistisen nopeasti kyhätyn ja kuulijaa aliarvioivan sanoituksen, jota ei luullakseni saa niin helposti anteeksi englannin kielellä (Wiwiblogs nosti myös tämän esiin). Erikalla on jonkinmoinen fanbase myös ulkomailla, joka ei suinkaan haitaksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet sanoo, että Goldielocks on kuin Liisa ihmemaassa, mutta mulle tuli mieleen sen sijaan Jättiläisnaisen hyökkäys.
Jotenkin harmittavaa, kun hänen kappaleesta puuttuu huipentuma. Muuten mä voisinkin häntä äänestää.
YleX:n aamussa Goldielocks sanoi, että odottaa tosi innolla liveä, kun biisiäkin voi siellä vielä paisutella ja esityksessä on yllätysmomentti, jossa on vaaran tuntua.
Livet ratkaisee kaiken. Mun vaihtoehdot ovat Goldielocks, Neea River ja Erika Vikman.
Mä kaipaan muuta, kuin äijäenergiaa.
"Mä kaipaan muuta kuin äijäenergiaa"
Tämähän ei tietysti ole miesvihaa, mutta se ettei tykkää näistä perus vinkujoista (Nelli, Erika, Viivi...) on tottakai vain puhdasta naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, Viisukuppilan Erika-fani kutsui tänne kirjoittavia "mammatantoiksi" ja muutama muukin vastaava viesti on näkynyt. Jos kirjoittaa Googleen "umk keskustelu", niin tämä on ykkösenä tuloksena. Luuleeko nuo Viisukuppilan gayt, että tänne ei tosiaan kirjoita muut kuin "mammatantat". 😅
Ei ole ainoa kerta. Niillä menee tämmöiset queenit, Mother Erikat ja sexanthemit tunteisiin ihan hysteerisellä tavalla. Ja hirveä viha kaikkia "paheksujia" kohtaan. (Ja tietysti ainoa syy olla joukkohurmion ulkopuolella on heidän mukaan katkera paheksunta.) Erityisesti tuntuvat halveksivan vanhempia naisia, tai sitten se on jonkinlainen manipulointi ja lyömäase jolla tarkoitetaan hylkiöjoukkoa.
Viisukuppilassa ja täällä taitaa pyöriä samat hysteeriset Erikan fanit. Heillä menee pata jumiin jos kaikki eivät tykkää. Sitten on tietysti vain paheksuva mammatantta jos ei Erikan biisistä tykkää.
En seuraa tämän enempää euroviisuja. Huono taso.
Puppe on Käärijä tyyylinen rakenne ja voittanee Suomen karsinnat. Ei kuitenkaan mene loppukilpailuun, vaan jää alkukarsintoihin ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vähän samaa. Voi olla että tämän musikaalisuus ei oikeasti aukea sellaisille, jotka on tottuneet kuuntelemaan vain tiettyä kaavaa noudattavaa musiikkia.
Ja mitähän musiikkia te junttidiskosta tykkäävät nyt sitten luulette meidän kuuntelevan jotka emme Erikan biisistä tykkää?
Mä ainakin kuuntelen musiikkia ihan laidasta laitaan, lähes mistä vaan genrestä ja monista maanosista. En kuuntele Erikaa muuten kuin Ruoskassa. Tungepa "junttidisko" ylemmyyskompleksisi takamukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas luulen että Goldielocks on sellainen vähän liian laadukas, että menee yli hilseen niiltä oman elämänsä junttidiskon kuninkailta ja kuningattarilta. 🤔
Eihän toi Erikan biisi eroa juuri mitenkään niistä tusina-artisteista, joita on jokainen viisuvuosi ollut täynnä.
Eikä niistä ole yksikään ikinä historiassa edes voittanut.
Meinaan, että kun sinne kuitenkin tulee taas ainakin se 10 muuta seksikästä naisartistia laulamaan ja vähän vetkuttamaan lanteitaan niin Erikaa ei muista sen jälkeen kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet sanoo, että Goldielocks on kuin Liisa ihmemaassa, mutta mulle tuli mieleen sen sijaan Jättiläisnaisen hyökkäys.
Jotenkin harmittavaa, kun hänen kappaleesta puuttuu huipentuma. Muuten mä voisinkin häntä äänestää.
YleX:n aamussa Goldielocks sanoi, että odottaa tosi innolla liveä, kun biisiäkin voi siellä vielä paisutella ja esityksessä on yllätysmomentti, jossa on vaaran tuntua.
Livet ratkaisee kaiken. Mun vaihtoehdot ovat Goldielocks, Neea River ja Erika Vikman.
Tämähän ei tietysti ole miesvihaa, mutta se ettei tykkää näistä perus vinkujoista (Nelli, Erika, Viivi...) on tottakai vain puhdasta n
Äijäenergiaa on ollut JOKA VUOSI 2018 jälkeen. Sä sen sijaan haukut naisartisteja "perus vinkujoiksi". Miesviha on vain sun harhaisessa mielessäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vähän samaa. Voi olla että tämän musikaalisuus ei oikeasti aukea sellaisille, jotka on tottuneet kuuntelemaan vain tiettyä kaavaa noudattavaa musiikkia.
Ei kai kukaan mitään musikaalisuutta ole kiistänytkään? Yleensä mielipide pohjaa siihen miltä kyseinen biisi omaan korvaan kuulostaa. Esim. Puppy on hauska, mutta täysin ymmärrettävää ettei kaikki siitä karjunnasta tykkää. Vastaavasti Erikan biisissä on hyviäkin elementtejä, mutta esim. ne ich komme-huudot kuulostaa kauheilta.
Ihan vinkkinä, ettei kannata lähteä millekään olet epämusikaalinen huono ihminen kun et ymmärrä. Sillä tuskin ääniä se suosikkisi saa vaain ihan joku muu...
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa vaikka se Viivi kähisemään sinne Sveitsiin. Ihan sama kunhan se kultakutri ei voita. Voi mun puolesta ottaa heti esityksensä jälkeen lennon Berliiniin ja pysyäkin siellä.
Perustelisitko vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas luulen että Goldielocks on sellainen vähän liian laadukas, että menee yli hilseen niiltä oman elämänsä junttidiskon kuninkailta ja kuningattarilta. 🤔
Onko sun mielestä Chisunkin kappaleet junttidiskoa? Hänenhän kädenjälki siis Ich Kommessa kuuluu vahvasti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei tietysti ole miesvihaa, mutta se ettei tykkää näistä perus vinkujoista (Nelli, Erika, Viivi...) on tottakai vain puhdasta n
Sitähän on ollut minusta myös miesvihaa, vaikka nyt Costeekin tai ehkä se on osalle tullut joku pakkomielle nyt saatava naisedustaja, kun aihetta on lehdissäkin nostettu esiin, että siitä on pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, Viisukuppilan Erika-fani kutsui tänne kirjoittavia "mammatantoiksi" ja muutama muukin vastaava viesti on näkynyt. Jos kirjoittaa Googleen "umk keskustelu", niin tämä on ykkösenä tuloksena. Luuleeko nuo Viisukuppilan gayt, että tänne ei tosiaan kirjoita muut kuin "mammatantat". 😅
Ei ole ainoa kerta. Niillä menee tämmöiset queenit, Mother Erikat ja sexanthemit tunteisiin ihan hysteerisellä tavalla. Ja hirveä viha kaikkia "paheksujia" kohtaan. (Ja tietysti ainoa syy olla joukkohurmion ulkopuolella on heidän mukaan katkera paheksunta.) Erityisesti tuntuvat halveksivan vanhempia naisia, tai sitten se on jonkinlainen manipulointi ja lyömäase jolla tarkoitetaan hylkiöjoukkoa.
Viisukuppilassa ja täällä taitaa pyöriä samat hysteeriset Erikan fanit. Heillä menee pata jumiin jos kaikki eivät tykkää
Heh, muut ihmiset poistuu täältä ja muualta keskustelemasta kun ei jaksa kuunnella sitä jorinaa. Sitten ne ihmettelee vähintään seuraavan vuoden miksei voittanut, kun oli ennakkosuosikki ihan joka paikassa.
Anna mun nauraa, oot epämusikaalinen jos et tykkää Erikan biisistä. 😂 Eiköhän se ole just toisinpäin...
Vierailija kirjoitti:
Costee saa mun symppikset. Jäänyt niin taka-alalle kaikkiin muihin nähden. Ongelma hänen kohdallaan on hänen biisi. Olisi kaikkein yllättävintä, jos hän edustaisi Suomea euroviisuissa.
Costee on kyllä saanut kehuja esimerkiksi wiwiblogsilta ja siltä ruotsalaiselta viisutoimittajalta. Molemmat sanoivat että menee heidän soittolistoilleen. Mäkin tykkään costeen biisistä, se on jotenkin aliarvostettu, tai siltä tuntuu näillä keskustelupalstoilla. Mutta sitten taas sen kuunteluluvut kertovat kyllä että siitä tykätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää laatupuheet on niin typeriä ja toisten nimittäminen junteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei tietysti ole miesvihaa, mutta se ettei tykkää näistä perus vinkujoista
Äläpä nyt ymmärrä väärin. Laittaisin sinne enemmän kuin mielelläni jonkun hyvän naisartistin, jos sellainen sattuisi löytymään. Kuten esimerkiksi Tarja Turusen. Hanna Pakarinenkaan ei ollut mielestäni yhtään huono vaikkei menestynytkään.
Kyse ei siis ole mistään naisvihasta, lähinnä taitavien laulajien kadosta!
Tää on kyllä iso syy siihen, että Suomi ei ole koskaan juryjen suosiossa ja muutenkin menestyy harvoin. Karsinnoissa on mukana suurimmaksi osaksi pelkkiä tasapaksuja ja kaavamaisia biisejä (tästähän tänäkin vuonna valitettiin), ja yleensä juuri sellainen helppo ja kuten joku tossa sanoi niin "jammailtava" renkutus voittaa. Suomalaisesta musiikista ja laulamisesta tuntuu jotenkin ihan yleisellä tasolla puuttuvan draaman taju ja mahtipontisuus. Tuntuu että kaikkea, mikä aiheuttaa vahvemman tunnereaktion kuin "tää on ihan jees" vierastetaan.