Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
8761/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedonlyönti on ollut viime päivinä mielenkiintoinen, kun Puppy nosti sijoitusta 12->9, Goldielocks nosti 9->8 ja Erika laski 8->9. Ja muilla ei mitään vaikutusta.

Vierailija
8762/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Erika sinne lähtee saadaan viimeinkin oma lähes puolialaston täti pyöriskelemään lattioilla. Yleensä tällaisia esiintyjiä tulee vaan Itä-Euroopasta. Eikä ne kyllä menesty.

Huoh, Itä-Europpa sitä, Itä-Eurooppa tätä. Enemmänhän konservatiivisia siellä idässä ollaan kuin lännessä. Niitä perseenvilauttelijoita ja eroottisiin teemoihin nojaavia on tullut mm. Espanjasta ja Briteistä. Tää on just tätä että kun jotakin pitää väkisin mollata, niin vedotaan sinne kamalaan ITÄÄN josta meidän suomalaisten pitää kaikin keinoin erottaa itsemme.

En mollaa mitenkään itää, vaan tuo on ihan totuus siitä, että sieltä yleensä tulee tuon tyylisiä esiintyjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8763/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivenin Veronicaa pidettiin viisupiireissaä mestariteoksena ja ihan jossain kohtaa jopa voittajana. Pääsi jatkoon finaaliin käytännössä naapurimaiden (kroatia, serbia) pakollisilla kympeillä. Finaalissa sai huikeat 27 pistettä ja oli toka vika tai jotain sellasta.  Ja 20 pistettä tuli naapurimaa kroatiasta. Serbia-sloveina-kroatia äänestävät aina toisiaan.

Vierailija
8764/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikan biisin tahtiin ei voi tanssia. Euroviisuissa pitää voida jammailla.

Kyllä voi.  i

Ilmeisesti. Vaakamamboilua. Tai sitten salaa ruokatunnilla työpaikan vessassa voi "jammailla", kuten Viisukuppilassa kehuvat.

Vierailija
8765/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Beatles mukana?

Vierailija
8766/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mun nauraa, oot epämusikaalinen jos et tykkää Erikan biisistä. 😂 Eiköhän se ole just toisinpäin...

Ei kai kukaan ole sanonut että siitä pitää tykätä mutta jos sen sävellystä vierastaa liian outona niin kyllä se vähän kertoo kapeasta musiikkimausta. Sanoitukset tietysti on asia erikseen.

Vierailija
8767/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sanoo, että Goldielocks on kuin Liisa ihmemaassa, mutta mulle tuli mieleen sen sijaan Jättiläisnaisen hyökkäys.

Jotenkin harmittavaa, kun hänen kappaleesta puuttuu huipentuma. Muuten mä voisinkin häntä äänestää.

YleX:n aamussa Goldielocks sanoi, että odottaa tosi innolla liveä, kun biisiäkin voi siellä vielä paisutella ja esityksessä on yllätysmomentti, jossa on vaaran tuntua. 

Livet ratkaisee kaiken. Mun vaihtoehdot ovat Goldielocks, Neea River ja Erika Vikman.

Mä kaipaan muuta, kuin äijäenergiaa.

"Mä kaipaan muuta kuin äijäenergiaa"

Tämähän ei tietysti ole miesvihaa, mutta se ettei tykkää näistä perus vinkujoista

Eli toisin sanoen, ajattelet itse vain kapeakatseisesti sukupuolia kun olisit valmis laittamaan naisartistin viisuihin vain siksi ettei niitä ole ollut moneen vuoteen. Itselleni sukupuoli ei merkkaa yhtikäs mitään.

Vierailija
8768/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedonlyönti on ollut viime päivinä mielenkiintoinen, kun Puppy nosti sijoitusta 12->9, Goldielocks nosti 9->8 ja Erika laski 8->9. Ja muilla ei mitään vaikutusta.

Mistä tuota vedonlyöntiä voi seurata?

Vierailija
8769/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuota vedonlyöntiä voi seurata?

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Näät tuolta myös viime vuotisia jos kiinnostaa.

Vierailija
8770/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähemmän musikaalisille ihmisille Erikan kappale on liian vaikea? 🤔

Mietin vähän samaa. Voi olla että tämän musikaalisuus ei oikeasti aukea sellaisille, jotka on tottuneet kuuntelemaan vain tiettyä kaavaa noudattavaa musiikkia.

Ja mitähän musiikkia te junttidiskosta tykkäävät nyt sitten luulette meidän kuuntelevan jotka emme Erikan biisistä tykkää? 

Mä ainakin kuuntelen musiikkia ihan laidasta laitaan, lähes mistä vaan genrestä ja monista maanosista. En kuuntele Erikaa muuten kuin Ruoskassa. Tungepa "junttidisko" ylemmyyskompleksisi takamukseen.

Sama juttu, mäkin kuuntelen ihan laidasta laitaan. Yleensä mieluiten progea. Erikan biisistä en tykkää. 

Vierailija
8771/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mun nauraa, oot epämusikaalinen jos et tykkää Erikan biisistä. 😂 Eiköhän se ole just toisinpäin...

Ei kai kukaan ole sanonut että siitä pitää tykätä mutta jos sen sävellystä vierastaa liian outona niin kyllä se vähän kertoo kapeasta musiikkimausta. Sanoitukset tietysti on asia erikseen.

Sävellyshän tuossa on tyyliin perustasoa... ja sehän tässä juuri naurattaa, että puhutaan kuuntelijan taidoista vaikka tuollaiseen ei ole kukaan ammattilainenkaan sen kummemmin panostanut.

Vierailija
8772/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vähän samaa. Voi olla että tämän musikaalisuus ei oikeasti aukea sellaisille, jotka on tottuneet kuuntelemaan vain tiettyä kaavaa noudattavaa musiikkia.

Ja mitähän musiikkia te junttidiskosta tykkäävät nyt sitten luulette meidän kuuntelevan jotka emme Erikan biisistä tykkää? 

Mä ainakin kuuntelen musiikkia ihan laidasta laitaan, lähes mistä vaan genrestä ja monista maanosista. En kuuntele Erikaa muuten kuin Ruoskassa. Tungepa "junttidisko" ylemmyyskompleksisi takamukseen.

Sama juttu, mäkin kuuntelen ihan laidasta laitaan. Yleensä mieluiten progea. Erikan

Sama juttu. Käyn kesäisin 8-10 erityylisillä festareilla ja monilla yksittäisillä keikoilla (kuten esim. Neljä Ruusua + Metallica viime kesänä), enkä tykkää alkuuuuuunkaaaaan Erikan biisistä. Se on vähän voivoi, jos ei vaan yksinkertaisesti tykkää.

Vierailija
8773/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sanoo, että Goldielocks on kuin Liisa ihmemaassa, mutta mulle tuli mieleen sen sijaan Jättiläisnaisen hyökkäys.

Jotenkin harmittavaa, kun hänen kappaleesta puuttuu huipentuma. Muuten mä voisinkin häntä äänestää.

YleX:n aamussa Goldielocks sanoi, että odottaa tosi innolla liveä, kun biisiäkin voi siellä vielä paisutella ja esityksessä on yllätysmomentti, jossa on vaaran tuntua. 

Livet ratkaisee kaiken. Mun vaihtoehdot ovat Goldielocks, Neea River ja Erika Vikman.

Mä kaipaan muuta, kuin äijäenergiaa.

"Mä kaipaan muuta kuin äijäenergiaa"

Tämähän ei tietysti ole miesvihaa,

Itse asiassa mä olisi valmis laittamaan naisartistin viisuihin ihan vaan jo naisrepresentaation takia. Miksikö? Koska Costeella ja One Morning Leftillä ei ole mitään saumaa voittoon tai kärkisijoihin. Lisäksi OML:ää en halua jo ihan sen takia, että viime vuonna oli jo huumoriesitys. En näe mitään lisäarvoa sille, miksi toinen niistä pitäisi lähettää esim. Goldielocksin, Viivin tai jopa Erikan sijasta, koska kellään ei jokatapauksessa ole mahdollisuuksia isoon menestykseen.

Vierailija
8774/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkään, että sen takia ei saa ääniä. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin aika taviksia jotka kuuntelee, eivätkä ymmärrä musiikista paljon mitään oikeasti. Toisaalta Erika on vaan niin wow, että saa siitäkin syystä ihailijoita ja ääniä.

Tuo Erikan biisin sanoitus on kuulijoiden aliarviointia. Ihan sana jos väittäisi että Petri Nygårdin musiikki on suurta taidetta. 

No, eihän herran jestas tämän ole tarkoitus olla suurta taidetta. Se on euroviisubiisi. 

Vierailija
8775/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas luulen että Goldielocks on sellainen vähän liian laadukas, että menee yli hilseen niiltä oman elämänsä junttidiskon kuninkailta ja kuningattarilta. 🤔

Onko sun mielestä Chisunkin kappaleet junttidiskoa? Hänenhän kädenjälki siis Ich Kommessa kuuluu vahvasti. :D

Melodiassa joo kuuluu Chisu, mutta sanoitukset on niin junttidiskoa, että sitä ei mikään sävellys valitettavasti pelasta.

Vierailija
8776/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sävellyshän tuossa on tyyliin perustasoa... ja sehän tässä juuri naurattaa, että puhutaan kuuntelijan taidoista vaikka tuollaiseen ei ole kukaan ammattilainenkaan sen kummemmin panostanut.

Kuuntelepa uudelleen, eipä ole tasapaksu.

Vierailija
8777/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan tämä ei koske muita biisejä? :DD lol

Vierailija
8778/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku asiantuntija kommentoi, että Euroviisuissa ei pärjää biisit ilman kunnon loppunostatusta. Tuo Erikan biisi on ainoa, jossa sellainen on.

Vierailija
8779/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas luulen että Goldielocks on sellainen vähän liian laadukas, että menee yli hilseen niiltä oman elämänsä junttidiskon kuninkailta ja kuningattarilta. 🤔

Nää laatupuheet on niin typeriä ja toisten nimittäminen junteiksi.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
8780/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku asiantuntija kommentoi, että Euroviisuissa ei pärjää biisit ilman kunnon loppunostatusta. Tuo Erikan biisi on ainoa, jossa sellainen on.

Käärijällähän se biisi muuttui ihan erilaiseksi loppua kohden, mikä oli hyvä.

Ketju on lukittu.