UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähemmän musikaalisille ihmisille Erikan kappale on liian vaikea? 🤔
Mä taas luulen että Goldielocks on sellainen vähän liian laadukas, että menee yli hilseen niiltä oman elämänsä junttidiskon kuninkailta ja kuningattarilta. 🤔
Onko sun mielestä Chisunkin kappaleet junttidiskoa? Hänenhän kädenjälki siis Ich Kommessa kuuluu vahvasti. :D
Melodiassa joo kuuluu Chisu, mutta sanoitukset on niin junttidiskoa, että sitä ei mikään sävellys valitettavasti pelasta.
Kuulemma vaan Suomella ja Virolla on tekstitykset. Sanoituksilla ei oo mitään väliä.
Joku brittiläinen oli sanonut, että hekin näkevät kappaleiden sanoitukset. Ei ehkä euroviisuissa mutta sentään toisessa ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole Erikan fani ollut koskaan enkä ole nytkään. Hän ei ole herättänyt minussa paljonkaan mitään puolesta eikä vastaan koskaan. Tästä kattauksesta kuitenkin lähettäisin nimenomaan Erikan viisuihin, koska kappale oli näistä kaikista musiikillisesti kiinnostavin. Se on intensiivinen, yllätyksellinen, kasvava, mielenkiintoinen. Kaikista muista kappaleista tunnelmani oli kuuntelun jälkeen "jaa, aha". Erikan biisistä sen sijaan "oho" ja hetken kuluttua "olipa mielenkiintoinen, haluan kuunnella uudestaan!" Ulkomusiikilliset seikat eivät minua tässä kiinnosta, en seksuaalisestä värähtele Erikalle mitenkään, en positiivisen enkä negatiivisen puolelle, eikä liveshowta voi kukaan meistä tässä vaiheessa kommentoida, ei ennen kuin se nähdään. Rohkenen verrata sanoituksia jopa Käärijään siinä mielessä, että laulaapa juopottelusta tai seksistä, niin elämää se kaikki on, tuskin toinen toistaan pahempaa. Sanon tämän uskollisena Käärikän fanina! Su
Sama! En ole ikinä fanittanut Erikaa. Edes Cicciolinasta en erityisemmin pitänyt. Chisusta sen sijaan olen aina tykännyt ja niinpä tykkään tästäkin. On ehdottomasti paras näistä, vaikka tykkäsin kyllä muistakin, ja sopii Euroviisuihin täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä pelkään, että sen takia ei saa ääniä. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin aika taviksia jotka kuuntelee, eivätkä ymmärrä musiikista paljon mitään oikeasti. Toisaalta Erika on vaan niin wow, että saa siitäkin syystä ihailijoita ja ääniä.
Tuo Erikan biisin sanoitus on kuulijoiden aliarviointia. Ihan sana jos väittäisi että Petri Nygårdin musiikki on suurta taidetta.
No, eihän herran jestas tämän ole tarkoitus olla suurta taidetta. Se on euroviisubiisi.
Moni sanoo Erikan kappaleen olevan taidetta, joka pitää ymmärtää. "Ne tajuu jotka tajuu", "epämusikaaliset
En ole setämies ja en siltikään ymmärrä.
Minä haluan Erikan euroviisuihin! Siinä olisi huvia ja jännitystä koko kevääksi. Onko se sen arvoista että yhden illan saa irvistellä ja äänestää sitä kuvottavaa koiran oksennusta? Minun huvini on parempi ja tärkeämpi kuin teidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedonlyönti on ollut viime päivinä mielenkiintoinen, kun Puppy nosti sijoitusta 12->9, Goldielocks nosti 9->8 ja Erika laski 8->9. Ja muilla ei mitään vaikutusta.
Mistä tuota vedonlyöntiä voi seurata?
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Näät tuolta myös viime vuotisia jos kiinnostaa.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku asiantuntija kommentoi, että Euroviisuissa ei pärjää biisit ilman kunnon loppunostatusta. Tuo Erikan biisi on ainoa, jossa sellainen on.
Onhan Puppyssakin sellainen. Kaiken lisäksi musikaalisesti huomattavasti Ich kommessa kuultavaa parempi ja vaikuttavampi instrumentaaliosuus.
Se Puppyhan on ihan kamala nimenomaan musiikillisesti. Eihän sitä pysty edes loppuun asti kuuntelemaan. Ei ainakaan sitä. Mikä muu biisi tahansa.
Vierailija kirjoitti:
^ Ja ai niin "kateelliset mammat ei ymmärrä".
Voiko joku jo viimein kertoa, että mistä pitäisi olla kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä pelkään, että sen takia ei saa ääniä. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin aika taviksia jotka kuuntelee, eivätkä ymmärrä musiikista paljon mitään oikeasti. Toisaalta Erika on vaan niin wow, että saa siitäkin syystä ihailijoita ja ääniä.
Tuo Erikan biisin sanoitus on kuulijoiden aliarviointia. Ihan sana jos väittäisi että Petri Nygårdin musiikki on suurta taidetta.
No, eihän herran jestas tämän ole tarkoitus olla suurta taidetta. Se on euroviisubiisi.
Täällä kyllä väitettiin, että se on suurta taidetta ja sitä ymmärtämättömät eivät tajua musiikista mitään ;)
Se mikä minua ärsyttää, on se, että kuvitellaan että euroviisu ei voisi olla aidosti hyvää musiikkia vaan tehdään tarkoituksella jotain kuraa kun se "sopii euroviisuihin".
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täydellinen esimerkki kappaleesta, joka haluaa liikaa olematta vilpitön, Ek lataa.
Erika on cool, ja kappale on omituisen seksikäs, mutta aivan liian spekulatiivinen. Lauluntekijät ja artisti todella haluavat tämän kappaleen nousevan yleisön suosikiksi ja ovat yrittäneet parhaansa sisällyttääkseen siihen jokaisen pienen yksityiskohdan, joita he ovat huomanneet muissa Euroviisujen menestystarinoissa, mutta ilman sydäntä, joka saisi sen tuntumaan todelta.
Näinhän se on ja juntteihin uppoaa kuin häkä
Onpa väsynyt mielipide. Kuvaili ennemminkin jokaista Melodifestivalenin ehdokasta.
Oon oikeesti aika huolissani siitä, että missä meidän suomalaiset naisartisti ovat, jotka osaavat oikeasti laulaa ja esiintyä l i v e n ä?????
Kyllähän niitä mielellään äänestäisi, jos sellaisia olisi kisaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täydellinen esimerkki kappaleesta, joka haluaa liikaa olematta vilpitön, Ek lataa.
Erika on cool, ja kappale on omituisen seksikäs, mutta aivan liian spekulatiivinen. Lauluntekijät ja artisti todella haluavat tämän kappaleen nousevan yleisön suosikiksi ja ovat yrittäneet parhaansa sisällyttääkseen siihen jokaisen pienen yksityiskohdan, joita he ovat huomanneet muissa Euroviisujen menestystarinoissa, mutta ilman sydäntä, joka saisi sen tuntumaan todelta.
Onko tämä se Tobbe Ek joka väitti Damianon vetäneen huumeita green roomissa ja haukkui kaikki suomalaiset tyhmäksi kansaksi koska ei äänestetty Loreenia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku asiantuntija kommentoi, että Euroviisuissa ei pärjää biisit ilman kunnon loppunostatusta. Tuo Erikan biisi on ainoa, jossa sellainen on.
Seikka mikä kanssa mietityttää on se miten Suomen kielinen kappale laulettuna toimii euroviisuissa. Käärijä sentään räppäsi.
No nyt kyllä hakemalla haetaan ongelmia. Nyt se kielihäpeä perseeseen, meillä on todella kaunis kieli ulkomaalaisten korvaan lukuunottamatta ruotsalaisia, jotka sen vihan omaa kieltä kohtaan meihin iskostivat. Ulkomaiset viisufanit toivovat joka vuosi suomenkielistä laulua viisuihin.
En hakenut ongelmaa vaan kokeilua. Erikan puolellahan mä oon.
Vierailija kirjoitti:
Kuvailee juuri sitä miten ruotsalaiset tekevät Euroviisukappaleensa. Eli taitaa kuitenkin olla onnistunut tuotos?
Mulle tuli Erikasta mieleen se Teflon Brothersin Kendo Anthem.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun ylimielisen hůrrin kotiinpäin vetäville kommenteille Minä haistatan pskat. Mitäs syvältä tuntevaa taidetta ovat omat edustajansa olleet. Se lortsukin ihan yhtä laskelmoitu jos tuolle tielle lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Oon oikeesti aika huolissani siitä, että missä meidän suomalaiset naisartisti ovat, jotka osaavat oikeasti laulaa ja esiintyä l i v e n ä?????
Kyllähän niitä mielellään äänestäisi, jos sellaisia olisi kisaamassa.
Miksi vaan naisartistit, kun miehissä on ihan sama vika? Eikös se Käärijäkin vetänyt lauluosuuden viisuissa vähän sinnepäin?
Erika! Erika! Erika! T. Uusi fanisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas luulen että Goldielocks on sellainen vähän liian laadukas, että menee yli hilseen niiltä oman elämänsä junttidiskon kuninkailta ja kuningattarilta. 🤔
Onko sun mielestä Chisunkin kappaleet junttidiskoa? Hänenhän kädenjälki siis Ich Kommessa kuuluu vahvasti. :D
Melodiassa joo kuuluu Chisu, mutta sanoitukset on niin junttidiskoa, että sitä ei mikään sävellys valitettavasti pelasta.
Kuulemma vaan Suomella ja Virolla on tekstitykset. Sanoituksilla ei oo mitään väliä.
Joku brittiläinen oli sanonut,
Youtubessahan ja netissä ne sanat jo on. Google-kääntäjällä äkkiä selviää sitten englanniksi.
Ihanaa miten paljon keskustelua Erika Vikman herättää! Eihän täällä enää kestään muusta puhutakaan 😅