Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Nuorten naisten kenkien koot vain kasvavat: -"Ei enää edes 43-45 ole tavaton"

Vierailija
20.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20066363

"Nykyisin 41 on todella tavallinen kenkäkoko naisille. Kokoa 42 myydään kaikissa malleissa ja kokoa 43 naisille kysytään jatkuvasti. Tällainen ei ole meillä mitenkään epätavallista tai poikkeavaa, vaan ihan arkipäivää. Pitkän, hoikan nuoren naisen jalka saattaa olla jopa kokoa 44 tai 45.

Vielä 1970-1980-luvulla kaupoissa ei kannattanut pitää yli 38 meneviä naisten kokoja, sillä asiakaskuntaa ei ollut."

Kommentit (564)

Vierailija
121/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaahan sen, miten suomalaiset naiset ylensyövät. 74kg jo keskivertopaino. 20v sitten se oli 54kg. Ei ihme, että jalatkin kasvavat, kun vain syö. 

Mistä tempaisit tuon 54 kg. Itse en ole ikinä painanut niin vähän, 60 kg painoin alimmillaan, mutta olenkin 170 cm pitkä.

Se on se sama naistenalistusmuotti josta nämä standardit vedetään. Yksi on pakollinen pitkä tukka, toinen tämä kengänkokomaksimi eli naisella jalan koko korkeintaan 38. Muuten tietysti pitää naisen olla meikitön ja isotissinen ja näyttää supermallilta ilman, että siihen kuluu ainakaan miehen rahoja. Kaikki eläminen kustannetaan tietysti puoliksi jne. jne....zzzzz 🥱

Vierailija
122/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot rotevat miehet saattavat hyvinkin saada isoja rotevia tyttäriä. Eikä siinä ole mitään vikaa. Menneeltä vuosisadalta on ajatus, että naisen pitäisi olla pikkuruinen, siro ja pikkujalkainen, että olisi oikeanlainen.

Vielä kuitenkin tuntuu olevan voimissaan se ajatus, että miehen pitää olla iso, roteva ja isokätinen, jotta olisi oikeanlainen, tai edes mies ylipäätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoisen tutkimuksen valossa suomalaisen naisen keskipaino noussut n. 20kg 40 vuodessa.

Kehopositiivisuutta vaiko jo hälyttävää terveyden kannalta?

Elinvuosien ennuste kääntyy seuraavaksi jälleen laskuun. 

Eipähän tarvitse maksella eläkkeitä.

Vierailija
124/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet suosivat romuluisia ja isojalkaisia naisia? 

Tuskin kovin moni mies on kiinnostunut naisen kengännumerosta.

Vierailija
125/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taannoisen tutkimuksen valossa suomalaisen naisen keskipaino noussut n. 20kg 40 vuodessa.

Ei painolla ole mitään tekemistä asian kanssa. Itse ole 172cm ja 95kg mutta jalkani on 39. Ollut teini-iästä eli geneettinen asia

39 on iso kengän koko. Meidän perheen neljällä naisella kengän koko on 37. Pituutta meillä 167-171 cm.

Vierailija
126/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jalat kasva. Kenkien koot muuttuvat: Halpatuotettujen kenkien koot alkvat olla täysin irrallaan todellisuudesta. Oma jalka on aina aikuisiällä ollut 42-43. Nyt täytyy ostaa kenkiä kokoluokkaa 45-47, ja en usko että jalkani olisi yli nelikymppisenä alkanut kasvaa...

Vierailija
127/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas maa,naiset miehiä ja toisinpäin...

Vierailija
128/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, lasten kokoja sanon minä.

T. Mies kokoa 47

Edellinen on kyllä oikeassa siinä, että kenkien kootkin on muuttuneet ja lestit tuntuu olevan kaikenmaailman kiinankengissä tosi kapeita. Ennen mulla oli 45,5-46 ja nyt pitää olla yli 46. En ole kasvanut mihinkään suuntaan, enkä usko että jalan kokokaan tässä aikuisiällä on tuosta vaan muuttunut.

Vierailija
129/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20103869

Ja just samaan aikaan uutinen miesten sormuskoot pienentyny huomattavasti :D 

Vierailija
130/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei painolla ole mitään tekemistä asian kanssa. Itse ole 172cm ja 95kg mutta jalkani on 39. Ollut teini-iästä eli geneettinen asia

39 on iso kengän koko. Meidän perheen neljällä naisella kengän koko on 37. Pituutta meillä 167-171 cm.

Kerropa mille tuo väitteesi perustuu koskien sitä, että 39 on iso kengän koko. Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla mikä maaginen luku on juuri 39 tässä asiassa.

Vierailija
131/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

167-171 on lyhyt ihminen

Vierailija
132/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman naisellisen puolensa löytäneet itkua tihrustavat suomalaiset miehet haluavat vastapainoksi lastensa äidiksi rotevan miehekkään justiinan, karskin työnaisen. Lopputuloksena yleistyvissä määrin suurijalkaisia tyttölapsia. 

Vierailija
133/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyillä naisilla on pieni jalka,yksi kaverini on 146cm ja toinen 155 cm ja kummallakin kengän koko 37.

Minä en ole epätavallisen pitkä,165cm vain mutta kengänkokoni on 41.

Vierailija
134/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen yhtä moni kuin miehen käden koosta kiinnostunut nainen. Eli ehkä neljä viidesosaa.

Vierailija
135/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta......en ihmettele miksi suomesta ei löydy kauniita korkokenkiä kokoa 35-36. Löytyy vaan karmeita maihareita tai lenkkareita. 

Vierailija
136/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Pituuskasvu ei riitä selittämään, sillä maissa joissa on pisimmät naiset, koko ei silti ole keskimäärin noin jättimäinen. 

Vierailija
137/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kun ei ole vaihtoehtoja. 

Vierailija
138/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta suurin osa suomalaisista naisista on todella miesmäisiä koko olemukseltaan. 

Vierailija
139/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä. Pituuskasvu ei riitä selittämään, sillä maissa joissa on pisimmät naiset, koko ei silti ole keskimäärin noin jättimäinen. 

Hollannissa kengänkoko 42-44 on naisilla yleinen. Ovat pitkiä muutenkin. Ranteen luutkin on paksut hollantilaisnaisilla. 

Vierailija
140/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 176 cm pitkä ja nuorena jalankokoni oli 39,5. Molemmissa raskauksissa se levisi jonkin verran. Nyt vanhana ostan kenkäkokoa 40,5 tai 41.

Vanhat ostavat isoja kokoja, jos varpaissa on ongelmia ja niille pitää varata tilaa. Mutta että nuoret?

Minulla on aikuisia poikia, joiden pituus on 185-193, ja heidän kengänkokonsa on 44-45. 

Saako tuollaisia 45 kanootteja edes normaalista vaatepuodista.

Ainakin ennen Intersportissa oli koripallo-osastolla miesten kenkiä 45-47 koossa

Normikaupassa miesten koot ovat 46 asti. 

Pienen miehen koko tuo 46 vielä - alle 47 on neuvolan kokoja.

Itse hankin 52 numeroiset talvikengät - kyllä tytöt ovatkin entistä enemmän juttua tekemässä...