Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen introvertti ja viihdyn hyvin itseni kanssa. Onko muita samanlaisia?

Vierailija
20.08.2024 |

Koska kiihtyvä maailmanmeno ja kaikki nopeat muutokset ärsyttävät.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti mutta viihdyn hyvin myös muiden kanssa.

Vierailija
2/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Aidosti mukavien ja fiksujen ihmisten kanssa on hyvä olla, vaikka välillä haluan ladata akkuja täysin yksin. Olen kuitenkin huomannut, että fiksu seura ei kuluta sosiaalista akkuani ollenkaan samalla tavalla kuin sellaiset ihmiset, jotka ovat rajattomia, töykeitä tai vain liian eri aaltopituudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengästyn siitä, kun ekstrovertti tuttavani postaa faceen, mitä kaikkea hän tekee päivän aikana.

Vierailija
4/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ekstrovertti ja viihdyn hyvin itsenikin kanssa. 

Vierailija
5/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn parhaiten itseni ja koiran seurassa. En jaksaisi jatkuvasti minkään sosiaaliperhosen menossa mukana, vaikka satunnaisesti kaikenlaiset kivat ihmiset ovat viihdyttäviä ja tervetulleita.

Vierailija
6/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Aidosti mukavien ja fiksujen ihmisten kanssa on hyvä olla, vaikka välillä haluan ladata akkuja täysin yksin. Olen kuitenkin huomannut, että fiksu seura ei kuluta sosiaalista akkuani ollenkaan samalla tavalla kuin sellaiset ihmiset, jotka ovat rajattomia, töykeitä tai vain liian eri aaltopituudella.

Toki minäkin viihdyn mukavien ihmisten kanssa, mutta omaa aikaa pitää olla tarpeeksi,  jotta voi ladata akkuja.

ap

Vierailija
7/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn seurasaa viihdyn yksin . 

Vierailija
8/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon yksin, mutta en koe yksinäisyyden tunteita. Tykkään yksin tekemisestä: käsitöistä, kirjoista, kävelystä...

Vierailija
9/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos introverttiyden kriteeri on tuo niin eiköhän me kaikki olla sitten introverttejä? Veikkaan että harva saa virtaa tai nauttii töykeiden ja rajattomien ihmisten seurasta.

Vierailija
10/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla urbaani erakko. Ei olisi ongelmaa. Viihdyn mainiosti omissa pienissä ympyröissä ja myös yksin. Mutta kun on perhe niin pakko olla ainakin välillä sosiaalinen. 

Vierailija
11/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa oloissani ns. lataan akkuja.

Vierailija
12/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interovertti täällä kanssa. Muiden kanssa viihdyn mutta varmaan keskivertoa vähemmän. Parasta on koiran kanssa kahdestaan mökillä keskellä metsää, täydellinen vastapaino omalle duunille. 

Vierailija
13/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn todella hyvin itsekseni, vaikka ei minua maailmanmeno ym. häiritse mitenkään.

Maailmanmenoa tulee paljon mietiskeltyäkin yksinään. Eikä se ole mitään ahdistunutta pelkoa. Kaikkea mielenkiintoista tapahtuu ja harmi, että ihmiselo on niin lyhyt, että kerkeää vain pienen välähdyksen siitä näkemään.

Toisista ihmisistä parhaiten viihdyn toisten introverttien kanssa. Sellaisessa seurassa joko keskustellaan jostain mielenkiintoisesta, tai sitten pidetään turvat kiinni.

Vierailija
14/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, viihdyn hyvin yksin omissa puuhissani ja mietteissäni. Viihdyn ihmistenkin kanssa, mutta palautumiseen tarvitseen yksinäisyyttä. Sen myöntäminen on ollut omalle hyvinvoinnille merkittävää, koska etenkin nuorena koin paineita sosiaalisuudesta ja yksinoloani kummasteltiin ja arvosteltiin.

Vierailija
15/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä työelämässä, niin piti aina olla työmoodi päällä ja valmis kommunikointiin. Sen vuoksi halusin ruokatauolla syödä aina yksin.

Sain melkein slaagin yhdessä työpaikassa, kun työsuhteen alkuvaiheessa työkaveri kauhistui yksin syömistäni ja sanoi, että "täällä ei kenenkään tarvitse syödä yksin" ja tunkeutui seuraani. Siinä sitten oli puolipakko seurustella.

Vierailija
16/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä ainoa laatuasi. Ehkä sua voisi tutkia jossain?

Vierailija
17/17 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä ainoa laatuasi. Ehkä sua voisi tutkia jossain?

Ai introvertit ainutlaatuisia? Miksi pitäisi tutkia?  Itse taidat olla 120% ekstrovertti, jonka koko elämä on vain toisten ihmisten kanssa hengailua ja oman egosi pönkittämistä.

Ja yksinolo pelottaa sinua tosi paljon, koska et kestä etkä siedä omia ahdistavia ajatuksiasi, jotka tulevat vääjäämättä, kun joudut olemaan yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme