Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Nuorten naisten kenkien koot vain kasvavat: -"Ei enää edes 43-45 ole tavaton"

Vierailija
20.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20066363

"Nykyisin 41 on todella tavallinen kenkäkoko naisille. Kokoa 42 myydään kaikissa malleissa ja kokoa 43 naisille kysytään jatkuvasti. Tällainen ei ole meillä mitenkään epätavallista tai poikkeavaa, vaan ihan arkipäivää. Pitkän, hoikan nuoren naisen jalka saattaa olla jopa kokoa 44 tai 45.

Vielä 1970-1980-luvulla kaupoissa ei kannattanut pitää yli 38 meneviä naisten kokoja, sillä asiakaskuntaa ei ollut."

Kommentit (564)

Vierailija
401/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ihmiset enää halua tunkea jalkojaan liian pieniin kenkiin, kuten ennen on tehty.

Esimerkiksi tätini ja mummoni olivat sitä mieltä, että naisella ei saa olla yli 38 jalka. Tunkivat siis jalkansa 38 kenkiin, vaikka varpaat oli ihan lintassa ja varpaat venytti ja kulutti kengän kärkiosaa.

Juuri näin ja monella vaivasenluut. 

Ei pidä paikkaansa. Jos laittaisin koon 40 tai suuremmat kengät jalkaan, niin ne tipahtaisivat ensi askeleella. Meitä onnekkaita kaunisjalkaisiakin on olemassa. 

Eihän jalkojen kauneus riipu kokonumerosta.

Miehen jalat eivät ole naisella kauniit. 

Vierailija
402/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen mukaan nuorten miesten kädet taas pienenevät, miehet ostavat nykyisin enenevästi perinteisiä naisten sormuskokoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä kokoa 43 toivovat ole pääosin näitä uusia naisia eli alkuperältään miehiä.

Ihan biologisena naisena olen syntynyt (ja olen 179cm). Kengän koko on 43,5. Ikää 24

Jestas!! Toihan on jo jäätävä kanootti. Mulla jalka 37 ja tyttärellä 38.  

N47

Vierailija
404/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli juttu, että suomalaiset käyttävät liian pieniä kenkiä. Ja sitten on joka sortin jalkavaivaa, kun tulee ikää.

Vierailija
405/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ihmiset enää halua tunkea jalkojaan liian pieniin kenkiin, kuten ennen on tehty.

Esimerkiksi tätini ja mummoni olivat sitä mieltä, että naisella ei saa olla yli 38 jalka. Tunkivat siis jalkansa 38 kenkiin, vaikka varpaat oli ihan lintassa ja varpaat venytti ja kulutti kengän kärkiosaa.

Juuri näin ja monella vaivasenluut. 

Ei pidä paikkaansa. Jos laittaisin koon 40 tai suuremmat kengät jalkaan, niin ne tipahtaisivat ensi askeleella. Meitä onnekkaita kaunisjalkaisiakin on olemassa. 

Eihän jalkojen kauneus riipu kokonumerosta.

Miehen jalat eivät ole naisella kauniit. 

Suuret miehen kädetkään eivät ole naisella kauniit. Isoraajaisilla on yleensä kaikki suurta. 

Vierailija
406/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli juttu, että suomalaiset käyttävät liian pieniä kenkiä. Ja sitten on joka sortin jalkavaivaa, kun tulee ikää.

Esim. vaivaisenluu on yksi esimerkki.

Vierailija
407/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei voi jalan koolle mitään eikä mies sille, jos on lyhyt.

Vierailija
408/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä kokoa 43 toivovat ole pääosin näitä uusia naisia eli alkuperältään miehiä.

Ihan biologisena naisena olen syntynyt (ja olen 179cm). Kengän koko on 43,5. Ikää 24

N47

Oliko tämä sun mielestä kiva kommentti toisen jaloista?

Vierailija
409/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojalkaiset naiset ovat epänaisellisia. Ei toisia treffejä.

Vierailija
410/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän ihmettelin kun piti nyt jo ostaa kokoa 37 lenkkarit tyttärelle joka on vasta 10-vuotias. Tarvii jo urheilurintsikoita, on finnejä ja ikätoverilla on jo menkat. En yhtään ihmettelis jos johtuis jostain hormooneista mitä on maa, vesi, ilma ja ruokateollisuus täynnä. Mulla alkoi menkat kun olin 14-vuotias ja rintsikoita aloin tarvitsemaan vasta 16-vuotiaana, silloin lopetin kasvamasta ja kengän koko vakiintui 37. 

Vierailija
411/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa naisista on naimisissa lyhyen miehen kanssa.

Vierailija
412/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isojalkaiset naiset ovat epänaisellisia. Ei toisia treffejä.

Ei treffejä 170 cm miehen kanssa eli lyhyen.

Ovatpa naiset pinnallisia Suomessa.

Vierailija
413/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku taas keskustelee itsensä kanssa. Tahallaan venyttää ketjua.

Vierailija
414/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän ihmettelin kun piti nyt jo ostaa kokoa 37 lenkkarit tyttärelle joka on vasta 10-vuotias. Tarvii jo urheilurintsikoita, on finnejä ja ikätoverilla on jo menkat. En yhtään ihmettelis jos johtuis jostain hormooneista mitä on maa, vesi, ilma ja ruokateollisuus täynnä. Mulla alkoi menkat kun olin 14-vuotias ja rintsikoita aloin tarvitsemaan vasta 16-vuotiaana, silloin lopetin kasvamasta ja kengän koko vakiintui 37. 

Et kai sano näin sille tyttärelle tai kaverilleen?

Kuukautisten alkamisikä on hyvin yksilöllinen ja 10v on ihan normaaliin menevä ikä.

Vierailija
415/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. vaivaisenluu on yksi esimerkki.

Jo 50 vuotta olen kohta kävellyt pienillä kengillä eikä ole vaivaisenluusta tietoakaan. Hentoluinen tarvitsee pienet kengät. Miten vaikeaa romuluisten on uskoa, että toisilla on oikeankokoiset pienet kengät hentoisissa jaloissa?

Vierailija
416/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Oliko tämä sun mielestä kiva kommentti toisen jaloista?

Pitäisikö turhaan kehua? Ei ne isot jalat valheellisilla kehuilla siitä kaunistu. 

Vierailija
417/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen koski k-ryhmien kenkiä. Ei nuoret asioi noissa kaupoissa enää, kenkien pitää olla hienot ja kalliit.

Vierailija
418/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa ymmärtää miksi koulukiusaaminen elää ja voi hyvin. Kotoa se oppi saadaan.

Vierailija
419/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeripitoinen, höttöhiilarinen ruoka, numut, limpskat, energiajuomat ja jatkuva napostelu pitää insuliinitasot korkeina. Insuliini toimii myös kasvuhormonina ja edesauttaa tätäkin asiaa. Myös ennenaikainen murrosikä yksi oire, ja sitten valitettavasti myös nuorella iällä ilmaantuvat (hormonaaliset) syövät

Vierailija
420/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan järkyttävää kun kesällä näkee sandaaleissa miten isot joidenkin naisten jalat ja varsinkin nuorten ovat. Toinen on nämä vaivaisenluut.

Onko niitä sijoiltaan vääntyneitä kammottavan näköisiä isovarpaita todella syytä esitellä sandaaleissa.