Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Nuorten naisten kenkien koot vain kasvavat: -"Ei enää edes 43-45 ole tavaton"

Vierailija
20.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20066363

"Nykyisin 41 on todella tavallinen kenkäkoko naisille. Kokoa 42 myydään kaikissa malleissa ja kokoa 43 naisille kysytään jatkuvasti. Tällainen ei ole meillä mitenkään epätavallista tai poikkeavaa, vaan ihan arkipäivää. Pitkän, hoikan nuoren naisen jalka saattaa olla jopa kokoa 44 tai 45.

Vielä 1970-1980-luvulla kaupoissa ei kannattanut pitää yli 38 meneviä naisten kokoja, sillä asiakaskuntaa ei ollut."

Kommentit (564)

Vierailija
381/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaisilla naisilla on sirommat jalat kuin suomalaisilla naisilla. M28

Vierailija
382/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen juttu tämä pienet jalat on kauniita on? Olen kuullut siitä vasta viime aikoina. Olen mies enkä ainakaan tiedä kenenkään miehen ajattelevan noin naisten jaloista. En edes muista exieni kengännumeroita. Pari heistä on ollut lähemmäksi 180 cm joten kai kengän koko on ollut yli 40 ja hirmu kauniita ovat olleet minun mielestäni kaikin puolin. Kaikesta saa näköjään ongelman.

Jotkut vain haluavat uskotella itselleen, että pieni jalka olisi kauniimpi.

No onhan se, en haluais miesten jalan kokoista jalkaa/jalkoja itse ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti alkoi alapeukutus! :DDDD Luuleeko suominaiset, että valehtelen? :DD M28

Vierailija
384/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeiden rasvojen käyttö ruoassa turvottaa jalkaterää, käytä vain terveellisiä kovia rasvoja.

Vierailija
385/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että nykynuoret olisivat jalattomia ja korvattomia skuuttiolioita, joilla on hirveän isot kännyräpylät. 

😂😂

Vierailija
386/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen juttu tämä pienet jalat on kauniita on? Olen kuullut siitä vasta viime aikoina. Olen mies enkä ainakaan tiedä kenenkään miehen ajattelevan noin naisten jaloista. En edes muista exieni kengännumeroita. Pari heistä on ollut lähemmäksi 180 cm joten kai kengän koko on ollut yli 40 ja hirmu kauniita ovat olleet minun mielestäni kaikin puolin. Kaikesta saa näköjään ongelman.

Jotkut vain haluavat uskotella itselleen, että pieni jalka olisi kauniimpi.

No onhan se, en haluais miesten jalan kokoista jalkaa/jalkoja itse ainakaan.

Missä vaiheessa sinulta kysyttiin minkä kokoiset jalat haluat?

Vierailija
387/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti alkoi alapeukutus! :DDDD Luuleeko suominaiset, että valehtelen? :DD M28

Alapeukku siksi, että sinulle ei luulisi olevan mitään väliä minkä kokoiset jalat suomalaisilla naisilla on.

Vierailija
388/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas ongelma. Itselläni kengän koko kasvoi 39->42, kun tajusin käyttäneeni aiemmin liian pieniä kenkiä. 

Jokaisella on niin yksilöllinen koko. Itse olen 173 cm ja kenkä 38, ulkomaiset joskus 39. Tyttärelläni 177 cm on pienempi jalka kuin minulla.

Vierailija
389/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siis niinku Quentin Tarantino ja kaikki naisten jalat kyllä käy.

Vierailija
390/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole woken mukaan hyvä asia?

Kuka on woke ja missä voin tavata hänet?

Herra woken löytää palstalta päivystämästä  klo 08:00-17:00.

Vierailija
391/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas ongelma. Itselläni kengän koko kasvoi 39->42, kun tajusin käyttäneeni aiemmin liian pieniä kenkiä. 

Jokaisella on niin yksilöllinen koko. Itse olen 173 cm ja kenkä 38, ulkomaiset joskus 39. Tyttärelläni 177 cm on pienempi jalka kuin minulla.

Olette ihanan siroja ja kauniita. 

Vierailija
392/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisilla naisilla on tosi pienet jalat, koska ne kasvatettu sellasissa puristimissa, että niistä tulis sirot, onhan se sielläkin kauneusihanne.

Vierailija
393/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ihmiset enää halua tunkea jalkojaan liian pieniin kenkiin, kuten ennen on tehty.

Esimerkiksi tätini ja mummoni olivat sitä mieltä, että naisella ei saa olla yli 38 jalka. Tunkivat siis jalkansa 38 kenkiin, vaikka varpaat oli ihan lintassa ja varpaat venytti ja kulutti kengän kärkiosaa.

Juuri näin ja monella vaivasenluut. 

Vierailija
394/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miesten sormet pienentyvät. oli ylellä juttu. 

Miksi ihmeessä?

Vierailija
395/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää jotka täälä kilpaa haukkuu siroja 37 jalkoja on niitä joiden vyötärönympärys on jotain 100cm! Vähintään!

Ihan saa sellaisen kuvan että olen omituinen kun minulla 36 jalan koko. Ihan on nätit ja vahvat jalat.

Vierailija
396/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on koko 45-46. Olen nainen, en nuori. Ikinä en ole naistenosastolta saanut kenkiä, mutta eipä tuo ole varsinaisesti haitannut. Pysyy suolla hyvin pinnalla, kun en lihavakaan ole.

Yök, itsellä koko 38 onneksi ja pituutta 166 cm.

Itse oot yök, painoa sulla varmaan 100+, kun jätit mainitsematta. Hyi!

Vierailija
397/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ihmiset enää halua tunkea jalkojaan liian pieniin kenkiin, kuten ennen on tehty.

Esimerkiksi tätini ja mummoni olivat sitä mieltä, että naisella ei saa olla yli 38 jalka. Tunkivat siis jalkansa 38 kenkiin, vaikka varpaat oli ihan lintassa ja varpaat venytti ja kulutti kengän kärkiosaa.

Ei pidä paikkaansa. Jos laittaisin koon 40 tai suuremmat kengät jalkaan, niin ne tipahtaisivat ensi askeleella. Meitä onnekkaita kaunisjalkaisiakin on olemassa. 

Vierailija
398/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ihmiset myös osaavat ostaa paremmin oikeakokoisia kenkiä. Se että on iso jalka, ei ole enää noloa. Minäkin ängin vielä muutamia vuosia sitten jalat 38-39 kenkiin, mutta nykyään en osta kenkää jos se mistään puristaa kokeillessa. 40-41 on kenkien koko nykyään.

Se, että sinä olet sulloutunut liian pieniin kenkiin ei tarkoita, että muutkin tekisivät samaan. Toisilla on oikeasti kauniit ja pienet jalat ilman sulloutumistakin. 

Uuh, mahtaa olla ongelmia itsetunnossa, kun pitää viesti toisensa jälkeen toistaa sitä miten "pienet ja kauniit" ne jalat on.

Koita sinä vaihteeksi keksiä jotain uutta tuon saman toiston sijaan. Mahtaa itselläsi olla suurijalkaisena itsetunto-ongelmia, kun toisen kauniit koon 36 jalat är

Taas se tuli sieltä, "kauniit koon 36 jalat". Olisiko aika keksiä jotain uutta?

Oma jalankokoni on 38.

Vierailija
399/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Jos laittaisin koon 40 tai suuremmat kengät jalkaan, niin ne tipahtaisivat ensi askeleella. Meitä onnekkaita kaunisjalkaisiakin on olemassa. 

Eihän jalkojen kauneus riipu kokonumerosta.

Vierailija
400/564 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette ihanan siroja ja kauniita. 

No, tytär on kaunis ja siro.

samoin itsekin, kun paino aina ollut noin 50.

Kauneus on mennyt, kun ikääkin on 60 vee.