Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

XXL myy kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille - Moni nainen kertoo ostavansa tennarinsa miestenosastolta halvemman hinnan vuoksi.

Vierailija
17.08.2024 |

Urheiluliikeketju XXL markkinoi saman mallin kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille. Hintaero on usein miesten eduksi.

Esimerkiksi Nike Tanjun -tennari maksaa miesten mallistossa 49,99 euroa. Naisilla samaa kenkää myydään 69,99 euron hintaan. Silmämääräisesti kengissä ei ole eroa.

Naisten hintalisästä on käyty somekeskustelua sen jälkeen, kun XXL:n liikkeessä Jyväskylässä alkuviikosta asioinut nainen huomasi, että samaa New Balancen tennaria kaupiteltiin miehille 30 euroa halvemmalla kuin naisille.

https://yle.fi/a/74-20105415

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin miesten kengät ovat kokoa 39.

Naisten 39 ei ole yhtä kuin miesten 39!

Ei, se on miesten 41. Miehillä koot menee 2+ koska miehille pitää saada hyvä mieli isosta koostaan. Minulla on naisten kengät 41-42 ja miesten kengät 43-44.

Kokonumeroinnit menee ihan merkeittäin, etenkin urheilupuolella. Eri merkin sama koko on aivan toista. Tytär käyttää kokoa 42-43, jossain urheilukengissä on jopa 44, olen hänen kanssaan metsästellyt sopivia kenkiä. Lenkkarit yms tulee aina ostettua miesten puolelta, kun ei niitä naisten puolella juuri ole. Sama koon vaihtelu on myös rintaliiveissa, yhden merkin koko on aivan eri kuin toisen.

Vierailija
62/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus miesten housuja, koska istuvat usein paremmin kuin naisten mallit. Lisäksi niissä on oikeat taskut. Olen siis lanteilta levenevä päärynä, enkä mitenkään miehekäs kropaltani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin miesten kengät ovat kokoa 39.

Naisten 39 ei ole yhtä kuin miesten 39!

Ei, se on miesten 41. Miehillä koot menee 2+ koska miehille pitää saada hyvä mieli isosta koostaan. Minulla on naisten kengät 41-42 ja miesten kengät 43-44.

Mitä!? :D Huh jos totta... Saatanpa katsoa tennareita tai lenkkareita jatkossa miesten osastolta. Mulle saattaisi mennä koot 40-41.

Vierailija
64/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhä tämä on ollu iät ja ajat. Osta miesten puolelta vaatteet ja lasten puolelta kengät ni pääsee halvemmalla. Naisten ylihinnoiteltuja ja läpinäkyviä muoviriepuja ei osta kukaan järkevä.

Ne miesten vaatteet ei vaan yhtään istu hartioista, vyötäröltä ja lantiolta.

Niin no, näin lyhelle ei ne naistenkaan vaatteet istu, kun ne muotolaskokset yms leikkaukset on +15 senttiä väärässä kohtaa. Ihan yhtä nätisti ne pienimmät miesten vaatteet istuu, leikkaus on vaan suora (paidoissa). Helmasta oon lyhentäny jos on ollu tarvetta. Collarit ja housut istuu ihan yhtä nätisti kuin naistenkin ja on perseelle tilaa (istumakorkeus).

Mikä on istumakorkeus housuissa?

<

Haarasta-vyötäröön mitta. Se mille korkeudelle housujen vyötärö tulee.

Onko miesten housuissa muka korkeampi vyötärö kuin naisten?

Vierailija
65/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkatkaa mulle hyvin istuvat miesten housut. Haluaisin kokeilla. En jaksa lähteä kaupoille kiertelemään ja etsimään.

Vierailija
66/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, mikä poru siitä syntyisi, jos miehille myytäisiin esimerkiksi autoja 10-30 prosenttia kalliimmalla (ja huonomman laatuisia) kuin naisille vaikka perustellen sitä, etteivät miehet muuten kuluta rahojaan/he ansaitsevat yleensä parempaa palkkaa/ tarvitsevat ehdottomasti tällaisen kivan auton pröystäilyyn yms.

Mikä on XXL syy siihen, että myyvät samaa kenkää naisten mallina kalliimmalla hinnalla?

Naisen logiikkaa. Eikö kana-aivosi ymmärrä, että XXL:n hinnat ei riipu ostajan sukupuolesta vaan sitä minkä malliset ja kokoiset kengät tahtoo?

Vierailija
67/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo monta vuotta ostanut esim. T-paitoja ja merinovillaneuleita miestenosastolta, josta näitä saa ihan pilkkahintaan naisten vaatteisiin nähden ja laatukin on parempaa. Hyvin moniin  tuotteisiin lisätään jonkinlainen naislisä. 

Naiset on tyhmiä. Jos ei olisi, tuollainen hintakusetus olisi loppunut jo ajat sitten.

Vierailija
68/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhä tämä on ollu iät ja ajat. Osta miesten puolelta vaatteet ja lasten puolelta kengät ni pääsee halvemmalla. Naisten ylihinnoiteltuja ja läpinäkyviä muoviriepuja ei osta kukaan järkevä.

Löysät vaatteet on parhaita.

Vierailija
69/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos vyötäröltä valuu ja lanteilta kiristää.

Vierailija
70/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää vyötä.

Vierailija
71/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää vyötä.

Mieluummin ostan sopivat housut

Vierailija
72/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hyvä veli -meininki vois jo loppua. 

Vierailija
73/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien menekki ja määrä varastossa ei varmasti vaikuta hinnoitteluun mitenkään. Eihän hinnat ikinä liiku kysynnän ja tarjonnan perusteella. Kyse on vain ja ainoastaan siitä että XXL vihaa naisia ja vaatii naisia maksamaan enemmän.

Vierailija
74/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia pystyy helpommin huijaamaan

Opiskelin aikoinani teolliseksi pukusuunnittelijaksi. Oppilaitoksen opettajat muistuttivat aina, että naisille voi tehdä liian pienet taskut ja huonommin, koska naiset ovat alttiimpia ostamaan muotivaatteita. Miesten mallistoissa samanlainen halpuuttaminen ei käynytkään, koska mies ei osta housuja jos käsi ei mene taskuun tai saumat ovat ommeltu liian heikosti. 

Noin siis puhui ihan Suomessa kuuluisa vaatesuunnittelija, joka opetti meitä. Teollisessa pukusuunnittelussa hinta on ratkaiseva tekijä ja voitot haettiin silloin ja haetaan varmaan myös nyt tekemällä naisille huonolaatuisempaa ja kalliimpaa ja miehille laadukkaampaa ja edullisempaa. Miehet ovat siinä mielessä tarkempia, että miettivät tarkkaan jos hinta ja laatu kohtaavat tuotteessa. Miehiä ei myöskään hävetä lähteä kaupasta pois tyhjin käsin toisin kuin monia naisia.

Vierailija
75/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ostin itsekin kerran salomonin talvikengät netistä, miesten kengät. Talvikenkiä menee, mutta muuten en kyllä.voi miesten kenkiä pitää kun normaaleissa naisten kengissäkin tuppaa olemaan liian leveä lesti.

Kenkää saa kavennettua pohjallisilla. Joko lenkkikengän pohjalliset tai Schollin Work-geelipohjalliset. Pohjalliset pitävät kengän sisäosat ehjempinä kauemmin muutenkin ja ne voi pestä käsin kun ne haisevat.

Vierailija
76/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ostanut miesten osastolta, mulla on siro (43-44), mutta pitkä jalkaterä.

Suomessa on harvat kaupat jotka myy naisten kenkiä yli 42 koossa tai sen yli. Yleensä mallit loppuu kokoon 41.

Halonen taitaa olla ainut kauppa, josta olen löytänyt naisten juhlakenkiä koossa 43.

Naisen jalkaterä 43-44 ja käytät siitä sanaa siro. Jäätävät kanootit.

Vierailija
77/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkien menekki ja määrä varastossa ei varmasti vaikuta hinnoitteluun mitenkään. Eihän hinnat ikinä liiku kysynnän ja tarjonnan perusteella. Kyse on vain ja ainoastaan siitä että XXL vihaa naisia ja vaatii naisia maksamaan enemmän.

Kana-aivot kotkottaa: Tämä on selvää syrjintää!

Vierailija
78/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatteet on usein muutenkin kalliimpia ja/tai heikompilaatuisia.

no ei muuten ole kalliimpia 

Nykyään monet naisten vaatteet ovat niin läpinäkyviä, että joutuu ostamaan aluspaidan tai alushameen paidan tai hameen/mekon lisäksi. Ja niinhän asian on laskelmoitu menevänkin.

Tosin nykyään edes miehille ei löydy kovin helpolla läpinäkymätöntä ja paksua trikoota olevaa T-paitaa. Hekin joutuvat ostamaan aluspaidan jos eivät halua näyttää nännejään ja napaansa koko maailmalle ohuen harsopaidan läpi. Meillä on aikuiset pojat mukaan laskettuna kolme miestä. Ei auttanut muu kuin etsiä riittävän paksua ja laadukasta trikoota ja ommella heille itse T-paidat. Kaavat ostin Ompelukaavat.fi-nettikaupasta.

Vierailija
79/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miesten juoksukengät yleensä eroavat naisten vastaavasta mallista?

Jos lesti on miesten kengässä leveämpi, onko se tasaisesti leveämpi kärjestä ja kantapäästä?

Vierailija
80/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia pystyy helpommin huijaamaan

Opiskelin aikoinani teolliseksi pukusuunnittelijaksi. Oppilaitoksen opettajat muistuttivat aina, että naisille voi tehdä liian pienet taskut ja huonommin, koska naiset ovat alttiimpia ostamaan muotivaatteita. Miesten mallistoissa samanlainen halpuuttaminen ei käynytkään, koska mies ei osta housuja jos käsi ei mene taskuun tai saumat ovat ommeltu liian heikosti. 

Noin siis puhui ihan Suomessa kuuluisa vaatesuunnittelija, joka opetti meitä. Teollisessa pukusuunnittelussa hinta on ratkaiseva tekijä ja voitot haettiin silloin ja haetaan varmaan myös nyt tekemällä naisille huonolaatuisempaa ja kalliimpaa ja miehille laadukkaampaa ja edullisempaa. Miehet ovat siinä mielessä tarkempia, että miettivät tarkkaan jos hinta ja laatu kohtaavat tuotteessa. Miehiä ei myöskään hävetä lähteä kaupasta pois tyhjin käsin toisin kuin

Naiset on lisäksi tottuneet siihen, että tarjolla on vain jotakin sinne päin. Kenellä muka on täydellisesti istuvat housut tai paita. Niissä ns. laatuvaatteissakin on aina jokin sellainen seikka, jonka kanssa joutuu tekemään kompromissin. Hyvin istuvia, täysin sopivia, oikean värisiä, kestäviä ja laadukkaita vaatteita ei vain löydy. En muista, että mulla ois ollut koskaan yhtään tuollaista vaatekappaletta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi