Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

XXL myy kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille - Moni nainen kertoo ostavansa tennarinsa miestenosastolta halvemman hinnan vuoksi.

Vierailija
17.08.2024 |

Urheiluliikeketju XXL markkinoi saman mallin kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille. Hintaero on usein miesten eduksi.

Esimerkiksi Nike Tanjun -tennari maksaa miesten mallistossa 49,99 euroa. Naisilla samaa kenkää myydään 69,99 euron hintaan. Silmämääräisesti kengissä ei ole eroa.

Naisten hintalisästä on käyty somekeskustelua sen jälkeen, kun XXL:n liikkeessä Jyväskylässä alkuviikosta asioinut nainen huomasi, että samaa New Balancen tennaria kaupiteltiin miehille 30 euroa halvemmalla kuin naisille.

https://yle.fi/a/74-20105415

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo monta vuotta ostanut esim. T-paitoja ja merinovillaneuleita miestenosastolta, josta näitä saa ihan pilkkahintaan naisten vaatteisiin nähden ja laatukin on parempaa. Hyvin moniin  tuotteisiin lisätään jonkinlainen naislisä. 

Vierailija
42/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun vielä ajattelee että naisten koot ovat pienempiä kuin miesten koot, eli materiaalia on mennyt vähemmän, niin onhan tuo aikamoista kusetusta. 

Toisaalta naisten jalkineisiin on monesti käytetty enemmän erilaisiä väriaineita ja ne lisää hieman hintaa joissain tapauksissa. Ei tietenkään aina. 

Miesten lenkkarit on usein kivemman värisiäkin.

Samoin vaatteet. Kivoja sinisiä, vihreitä, murrettuja värejä. Naisille on naisvärejä ja kuvioita ja aina joku kausimuotiväri mitä on sitten kaikkialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ostan miesten osastolta esim t-paitoja, collegeita yms. Paljon halvempia. Kenkiä olen joskus ostanut lasten (poikien) osastolta, myös ihan saakelikseen halvempia

Vierailija
44/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä väristä joutuu tinkimään jos miestenpuolelta ostaa vaatteet/kengät.

Vierailija
45/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "pinkkivero" on vanha ja tunnettu ilmiö. Koskee myös esim. hygieniatuotteita, hajusteita yms.

Vierailija
46/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhä tämä on ollu iät ja ajat. Osta miesten puolelta vaatteet ja lasten puolelta kengät ni pääsee halvemmalla. Naisten ylihinnoiteltuja ja läpinäkyviä muoviriepuja ei osta kukaan järkevä.

Ne miesten vaatteet ei vaan yhtään istu hartioista, vyötäröltä ja lantiolta.

Vierailija
47/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun vielä ajattelee että naisten koot ovat pienempiä kuin miesten koot, eli materiaalia on mennyt vähemmän, niin onhan tuo aikamoista kusetusta. 

Toisaalta naisten jalkineisiin on monesti käytetty enemmän erilaisiä väriaineita ja ne lisää hieman hintaa joissain tapauksissa. Ei tietenkään aina. 

Miesten lenkkarit on usein kivemman värisiäkin.

Samoin vaatteet. Kivoja sinisiä, vihreitä, murrettuja värejä. Naisille on naisvärejä ja kuvioita ja aina joku kausimuotiväri mitä on sitten kaikkialla.

Se iänikuinen pinkki/mangenta raita jossain lisää hintaan +50%.

Vierailija
48/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo monta vuotta ostanut esim. T-paitoja ja merinovillaneuleita miestenosastolta, josta näitä saa ihan pilkkahintaan naisten vaatteisiin nähden ja laatukin on parempaa. Hyvin moniin  tuotteisiin lisätään jonkinlainen naislisä. 

Saanko kysyä, mistä liikkeistä?

Vierailija
49/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju, hyviä vinkkejä.

Vierailija
50/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin miesten kävelysandaalit 

39 sopi hyvin pientä kokoa olivat.

Sama malli  mi  ja na  )

Vierailija
51/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatteet on usein muutenkin kalliimpia ja/tai heikompilaatuisia.

Tämä.

Esim. perus t-paidat kannattaa ehdottomasti ostaa miestenosastolta, saat 100% puuvillaa kun naisten puolelta löytyy kaikenlaisia keinokuituviritelmiä.

Naisten vaatteisiin käytetään myös lämpöarvoltaanja kestävyydeltään heikompilaatuisia kuituja ja materiaaleja. Joten se miesten t-paidan puuvilla ei ole samaa puuvillaa kuin naisten t-paitojen.

Vierailija
52/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhä tämä on ollu iät ja ajat. Osta miesten puolelta vaatteet ja lasten puolelta kengät ni pääsee halvemmalla. Naisten ylihinnoiteltuja ja läpinäkyviä muoviriepuja ei osta kukaan järkevä.

Niin no, näin lyhelle ei ne naistenkaan vaatteet istu, kun ne muotolaskokset yms leikkaukset on +15 senttiä väärässä kohtaa. Ihan yhtä nätisti ne pienimmät miesten vaatteet istuu, leikkaus on vaan suora (paidoissa). Helmasta oon lyhentäny jos on ollu tarvetta. Collarit ja housut istuu ihan yhtä nätisti kuin naistenkin ja on perseelle tilaa (istumakorkeus).

Vierailija
53/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on pitää naiset köyhinä.

Vierailija
54/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulla istuu paremmin kuin naisten jotka hiertää tai kinnaa aina jostain. Nytkään ei muuten päälläni ole naisten vaatteista kuin pikkuhousut, kaikki muut vaatteet päälläni on miesten.

Vierailija
55/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, näin lyhelle ei ne naistenkaan vaatteet istu, kun ne muotolaskokset yms leikkaukset on +15 senttiä väärässä kohtaa. Ihan yhtä nätisti ne pienimmät miesten vaatteet istuu, leikkaus on vaan suora (paidoissa). Helmasta oon lyhentäny jos on ollu tarvetta. Collarit ja housut istuu ihan yhtä nätisti kuin naistenkin ja on perseelle tilaa (istumakorkeus).

Mulla jää housut vyötäröltä ihan liian väljäksi, jos lantiolta sopivat.

Vierailija
56/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin miesten kengät ovat kokoa 39.

Naisten 39 ei ole yhtä kuin miesten 39!

Ei, se on miesten 41. Miehillä koot menee 2+ koska miehille pitää saada hyvä mieli isosta koostaan. Minulla on naisten kengät 41-42 ja miesten kengät 43-44.

Vierailija
57/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on istumakorkeus housuissa?

Vierailija
58/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi menee lasten koot. 

Vierailija
59/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kengissä pohja on erilainen koostumukseltaan. 

Samanlaiset jalkaterät löytyy miehiltä ja naisilta.

Vierailija
60/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on istumakorkeus housuissa?

Haarasta-vyötäröön mitta. Se mille korkeudelle housujen vyötärö tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan