Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

XXL myy kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille - Moni nainen kertoo ostavansa tennarinsa miestenosastolta halvemman hinnan vuoksi.

Vierailija
17.08.2024 |

Urheiluliikeketju XXL markkinoi saman mallin kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille. Hintaero on usein miesten eduksi.

Esimerkiksi Nike Tanjun -tennari maksaa miesten mallistossa 49,99 euroa. Naisilla samaa kenkää myydään 69,99 euron hintaan. Silmämääräisesti kengissä ei ole eroa.

Naisten hintalisästä on käyty somekeskustelua sen jälkeen, kun XXL:n liikkeessä Jyväskylässä alkuviikosta asioinut nainen huomasi, että samaa New Balancen tennaria kaupiteltiin miehille 30 euroa halvemmalla kuin naisille.

https://yle.fi/a/74-20105415

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia pystyy helpommin huijaamaan

Ne kuvittelee että mitä kalliimpi tuote, sen parempi. 

Vierailija
22/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin miesten kengät ovat kokoa 39.

Poikien osastolta voi löytää tota kokoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää tuollainen hinnoittelu. Pitääkin katsella jatkossa lenkkarit lasten puolelta, kun miesten osastolta ei taida löytyä kokoa 37.

Kyllä löytyy, mutta ne on juniori osastoa, eli lasten, ja nuorten. Voi VAATIA myös samaan hintaan eri koon.

Vierailija
24/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaismies käyttää 39. Kyllä niitä on, ei ihan joka mallissa. Mut 40 alkaa joskus koot. Pienemmät on juniori hyllyssä

Vierailija
25/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatteet on usein muutenkin kalliimpia ja/tai heikompilaatuisia.

Tämä.

Esim. perus t-paidat kannattaa ehdottomasti ostaa miestenosastolta, saat 100% puuvillaa kun naisten puolelta löytyy kaikenlaisia keinokuituviritelmiä.

Niin, ja vaikka paita olisi liian iso, niin sitä voi hyvin käyttää tunikana vaikka leggingsien kanssa.

Olen 160cm ja 50kg, ja miesten xs t-paidoista on minulle oikein sopiva koko. Toki jos kaipaa oikein tyköistuvaa tai on ihan petite- kokoinen niin sitten pitää mennä naisten osastolle.

Alesta olen ostanut myös miesten kauluspaitoja, nykyiseen oversize- muotiin oikein käypäidiä.

Vierailija
26/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidas myös HUIJAA naisia. Katsos Tokmanni ja Citymarket usein on tarjouksessa MIESTEN adidas vaatteita, muttei olekaan vastaavaa naisille!! Tehkää kantelu!! Olen jo kauan ollut vihainen tästä ja kirjoitin Vauva palstalle jo kauan sitten!!!!

Vierailija
27/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Esim. perus t-paidat kannattaa ehdottomasti ostaa miestenosastolta, saat 100% puuvillaa kun naisten puolelta löytyy kaikenlaisia keinokuituviritelmiä.

Ja ovat vielä ohuita läpinäkyviä. Miesten paidoista ei näy läpi.

Vierailija
28/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adidas myös HUIJAA naisia. Katsos Tokmanni ja Citymarket usein on tarjouksessa MIESTEN adidas vaatteita, muttei olekaan vastaavaa naisille!! Tehkää kantelu!! Olen jo kauan ollut vihainen tästä ja kirjoitin Vauva palstalle jo kauan sitten!!!!

Tokmanni ja cittari tässä kai sitten huijaa?

Vierailija
29/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia pystyy helpommin huijaamaan

Kana-aivot on miinustanut tätä oikein urakalla.

Vierailija
30/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut lasten puolelta? Sieltä löytyy

Vierailija
31/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, mikä poru siitä syntyisi, jos miehille myytäisiin esimerkiksi autoja 10-30 prosenttia kalliimmalla (ja huonomman laatuisia) kuin naisille vaikka perustellen sitä, etteivät miehet muuten kuluta rahojaan/he ansaitsevat yleensä parempaa palkkaa/ tarvitsevat ehdottomasti tällaisen kivan auton pröystäilyyn yms.

Mikä on XXL syy siihen, että myyvät samaa kenkää naisten mallina kalliimmalla hinnalla?

Vierailija
32/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten 39 ei ole yhtä kuin miesten 39!

Vierailija
33/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kengissä pohja on erilainen koostumukseltaan. 

Vierailija
34/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten huomasin eräässä vaateliikkeessa että miesten vyöt oli nahkaa, naisten polyuretaania. 

Vierailija
35/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Al Bundyn takia kukaan mies ei halua kenkämyyjäksi :D

Vierailija
36/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa naisten juoksukengät ovat halvempia kuin miesten vastaavat. Ja kauniimman väriset.

Vierailija
37/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainoa. Jos haluat kivoja ja värikkäitä vaatteita lapselle edullisemmin, kannattaa mennä poikien osastolle. 

Vierailija
38/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhä tämä on ollu iät ja ajat. Osta miesten puolelta vaatteet ja lasten puolelta kengät ni pääsee halvemmalla. Naisten ylihinnoiteltuja ja läpinäkyviä muoviriepuja ei osta kukaan järkevä.

Vierailija
39/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naisille myydään käsityötarvikkeiden säilyttämiseen ihan samanlaisia työkalupakkeja hintaan (muistinvaraista nyt) 59 euroa, kun täsmälleen vastaavan työkalupakin saa "miesten" rautakaupasta hintaan 19,90.

Näitä on....

Itse joudun ostamaan kenkäni miestenosastolta, koska naisten urheilukengät (ja moet muutkin kengät) loppuvat kokoon 41-42. Toisinaan koko 42 sopii minulle, mutta ei aina, joten joudun käymään mieste osastolla. Siellä usein löytyy sitten myös kokoja 42 1/3 ja 42 2/3. Olisi kiva joskus pitää sähköitä pinkkejä tai muuten naisellisia kenkiä. mutta kun nuo myyjät ei vielä nykypäivänäkään tunnu uskovan, että naisillakin voi olla tarvetta isompikokoisille kengille + useat naiset käyttävät numeroa liian pieniä kenkiä muutenkn ja sitten valittavat kun jalkoihin tulee hiertymiä. Ei vaan voi ostaa isompaa numeroa, koska koetaan, että se on noloa

niin ja siis olen huomannut saman, että miestenpuolelta löytyy usein halvempia kenkiä  (ja myös urheilusukkia ja sormikkaita, jotka ovat ihan identtisiä naisten vastaaviin)

Vierailija
40/130 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan lasten puolelta. Kengän koko 36-37 ja muutenkin olen pieni. Naisille ei oikein edes myydä verkkareita, mutta lasten koko 164 on yleensä sama kuin S. Nyt olen perinyt lapsiltani läjän kenkiä, kun ne alkaa kasvaa ohi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä