Lapsella hurja yskä
Ehkä hurjin tähän mennessä. Sai aivan varmasti sen koulusta toissa viikolla. Kukaan muu havainnoinut tällaista pk seudulla?
Kommentit (15)
Se voi olla hinkuyskää. Kuskaa terveydenhuoltoon ihan heti! Itse meinasin kuolla tuohon kakarana, se on lapselle tappava tauti.
Se tekee myös vaikeita jälkitauteja ja kasvun viivästymistä.
Jos "lapsesi" on varusmies Kajaanin varuskunnasta, on sillä kaikki mahdolliset taudit ja apua et saa vaikka verta yskisit. Tilanne paljon pahempi kuin vangeilla. Jos sattuu olemaan viikonloppu niin ainoastaan puolikuollut voi saada asiallista apua.
Hinkuyskää on liikkeellä. Aiheuttaa kovan yskän, mutta vaarallinen se on vain pikkulapsille. Kannattaa käydä testeissä. Hoitona antibioottikuuri, mutta siitä on hyötyä vain taudin alkuvaiheessa.
Kantsii viedä lääkäriin.
Itse kuuntelin typeränä lapsen järkyttävää yskää ja yöyskää peräti 6 viikkoa. Lapsella ei ollut kuumetta.
Sitten kunto romahti käytännössä yhtäkkiä tunneissa ja äkkiä kiikutin päivystykseen. Niin oli kuumeeton keuhkokuume lapsella! Joutu antibioottitiputukseen jne.
Punainen nortti auttaa...alkaa henki taas kulkea parin sätkän jälkeen..
Vierailija kirjoitti:
Kantsii viedä lääkäriin.
Itse kuuntelin typeränä lapsen järkyttävää yskää ja yöyskää peräti 6 viikkoa. Lapsella ei ollut kuumetta.
Sitten kunto romahti käytännössä yhtäkkiä tunneissa ja äkkiä kiikutin päivystykseen. Niin oli kuumeeton keuhkokuume lapsella! Joutu antibioottitiputukseen jne.
Eiku nyt muistin väärin. Sinä päivänä, kun kunto romahti, makasi vain, niin nousi yhtäkkii järkky kuume.
Tätä edelsi siis 6 viikon yskiminen yötä päivää, varsinkin öisin.
Hinkuyskä aiheuttaa hapenpuutetta aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kantsii viedä lääkäriin.
Ohiksena tähän lisäys. Jos antibioottikuuri ei tunnu tepsivän, kannattaa olla jo kesken kuurin uudelleen yhteyksissä lääkäriin. Tuttavaperheen lapsen antibiootti vaihdettiin toiseen kesken kuurin ja vasta se toimi.
-ohis
Kerro ap joskus, miten tämän tilanteen kohdalta lopulta kävi?
Keskiviikon vastaisena yönä lapsella oli vain tukkoinen nenä. Torstain vastaisena yönä oli tukkoinen nenä ja kurkkukipu ja vähän yskää. Perjantain vastaisena yönä oli todella kova yskä ja kurkkukipua. Viime yönä oli todella kova yskä ja enää vähän kurkkukipua. Kuumetta ei ole ollut misään vaiheessa. Katselen vielä viikonlopun yli että rauhoittuuko yskä. Lapsen hengitys kyllä hinkuu pikkaisen
T ap
Vierailija kirjoitti:
Keskiviikon vastaisena yönä lapsella oli vain tukkoinen nenä. Torstain vastaisena yönä oli tukkoinen nenä ja kurkkukipu ja vähän yskää. Perjantain vastaisena yönä oli todella kova yskä ja kurkkukipua. Viime yönä oli todella kova yskä ja enää vähän kurkkukipua. Kuumetta ei ole ollut misään vaiheessa. Katselen vielä viikonlopun yli että rauhoittuuko yskä. Lapsen hengitys kyllä hinkuu pikkaisen
T ap
Oletteko tehneet koronatestin? Sitäkin on liikenteessä.
Hinkuyskä?