XXL myy kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille - Moni nainen kertoo ostavansa tennarinsa miestenosastolta halvemman hinnan vuoksi.
Urheiluliikeketju XXL markkinoi saman mallin kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille. Hintaero on usein miesten eduksi.
Esimerkiksi Nike Tanjun -tennari maksaa miesten mallistossa 49,99 euroa. Naisilla samaa kenkää myydään 69,99 euron hintaan. Silmämääräisesti kengissä ei ole eroa.
Naisten hintalisästä on käyty somekeskustelua sen jälkeen, kun XXL:n liikkeessä Jyväskylässä alkuviikosta asioinut nainen huomasi, että samaa New Balancen tennaria kaupiteltiin miehille 30 euroa halvemmalla kuin naisille.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhä tämä on ollu iät ja ajat. Osta miesten puolelta vaatteet ja lasten puolelta kengät ni pääsee halvemmalla. Naisten ylihinnoiteltuja ja läpinäkyviä muoviriepuja ei osta kukaan järkevä.
Ne miesten vaatteet ei vaan yhtään istu hartioista, vyötäröltä ja lantiolta.
Ainakin minulla istuu paremmin kuin naisten jotka hiertää tai kinnaa aina jostain. Nytkään ei muuten päälläni ole naisten vaatteista kuin pikkuhousut, kaikki muut vaatteet päälläni on miesten.
Ja ne pikkuhousutkin on huonoja. Muka 95 % puuvillaa, mutta oikeasti tekokuitua. Pitäisikö ruveta käyttämään jotain another danish guyta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhä tämä on ollu iät ja ajat. Osta miesten puolelta vaatteet ja lasten puolelta kengät ni pääsee halvemmalla. Naisten ylihinnoiteltuja ja läpinäkyviä muoviriepuja ei osta kukaan järkevä.
Ainakin minulla istuu paremmin kuin naisten jotka hiertää tai kinnaa aina jostain. Nytkään ei muuten päälläni ole naisten vaatteista kuin pikkuhousut, kaikki muut vaatteet päälläni on miesten.
Ja ne pikkuhousutkin on huonoja. Muka 95 % puuvillaa, mutta oikeasti tekokuitua. Pitäisikö ruveta käyttämään jotain another danish guyta.
Ei ne ole puuvillaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako tätä edes sanoa, mutta miesten bokserit on muuten mukavia jalassa. Eivät ole ollenkaan niinku naisten keskiaikaiset kidutusvälineet eli pitsipöksyt/stringit, vakoon uppoovat hipsterit tai ylikireet maxit. Harmittaa kun ainoot miesten bokserit hajos kun ne oli niin kovassa käytössä, enkä oo vielä löytäny saman mallisia mistään.
No oliko tuo nyt mikään yllätys? Naisille tarkoitetut tuotteet ovat tunnetusti aina olleet kalliimpia kuin miesten. Koska näin on aina ollut, että naisten tuotteet ovat kalliimpia, on menneinä aikoina ns "pinkki-verosta" joka terminä tarkoittaa juuri sitä, että naisille suunnattuja tuotteita myydään kalliimmalla. Näin esimerkiksi karvanpoistohöylät; geisha shaver ihokarvat höylä maksaa 22,95, mutta partahöylä 16,95 eli hintaeroa on 6€, vaikka käytännön eroa ei näissä kahdessa ole yhtään! Ei yhtään mitään. Ainoastaan se, että naisten Geisha Shaver on ruusukullan värinen ja maksaa enemmän!
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vaatteet on usein muutenkin kalliimpia ja/tai heikompilaatuisia.
Tämä.
Esim. perus t-paidat kannattaa ehdottomasti ostaa miestenosastolta, saat 100% puuvillaa kun naisten puolelta löytyy kaikenlaisia keinokuituviritelmiä.
Kyllä, just noin. Viikolla kävin marketissa tsekkaamassa perus t-paitoja. Naisten osastolla oli vain just noita keinokuitupaitoja ja niiden lisäksi t-paitoja joissa muummeja. Herra mun vereni, aikuiselle naiselle muumi t-paitoja. Menin miesten osastolle ja ostin 3 kpl erus t-paitaa.
🤭 tai jotain oksennuskuvioita tai muuta paskaa ja aina samoissa väreissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ostanut miesten osastolta, mulla on siro (43-44), mutta pitkä jalkaterä.
Suomessa on harvat kaupat jotka myy naisten kenkiä yli 42 koossa tai sen yli. Yleensä mallit loppuu kokoon 41.
Halonen taitaa olla ainut kauppa, josta olen löytänyt naisten juhlakenkiä koossa 43.
Siro 43-44 koon jalkaterä? Jonkin ei nyt täsmää
Vierailija kirjoitti:
Joo huomannut saman, asioin paljonkin miesten osastolla, vaikka olen aika pieni (156cm, 49kg, 36 jalka). Välillä lastenosastolla myös. Naisia kyllä tosi paljon kusetetaan näissä...
Juu. Mä olen 168, 48 nainen. Pitkäkinttu ja kapealanteinen: parhaat (ja ainoat sopivat) ostan poikien osastolta. Paljon halvempia kuin naisten vastaavat. Ja samoin, lastenosastoilta hameita ja yöpukuja..
Vierailija kirjoitti:
ja naisille myydään käsityötarvikkeiden säilyttämiseen ihan samanlaisia työkalupakkeja hintaan (muistinvaraista nyt) 59 euroa, kun täsmälleen vastaavan työkalupakin saa "miesten" rautakaupasta hintaan 19,90.
Näitä on....
Itse joudun ostamaan kenkäni miestenosastolta, koska naisten urheilukengät (ja moet muutkin kengät) loppuvat kokoon 41-42. Toisinaan koko 42 sopii minulle, mutta ei aina, joten joudun käymään mieste osastolla. Siellä usein löytyy sitten myös kokoja 42 1/3 ja 42 2/3. Olisi kiva joskus pitää sähköitä pinkkejä tai muuten naisellisia kenkiä. mutta kun nuo myyjät ei vielä nykypäivänäkään tunnu uskovan, että naisillakin voi olla tarvetta isompikokoisille kengille + useat naiset käyttävät numeroa liian pieniä kenkiä muutenkn ja sitten valittavat kun jalkoihin tulee hiertymiä. Ei vaan voi ostaa isompaa numeroa, koska koetaan, että se on noloa
niin ja siis olen huomannut saman, että miestenpuolelta löytyy usein halvempia kenkiä (ja myös urheilusukkia ja sormikkaita, jotka ovat ihan identtisiä naisten vastaaviin)
Tuo mitä sanoit siitä, että iso koko on "noloa" osui ja upposi vahvasti! Mulla on koko 40 ja joskus ala-asteella kun käytin 38, oli todella rasittavaa kuunnella tyhmiä kysymyksiä näiden 35-36 käyttäjiltä, että "miksi sinulla on niin iso jalka" johon vastasin aina tahallaan tyhmiä, koska tyhmät kysymykset=tyhmät vastaukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo monta vuotta ostanut esim. T-paitoja ja merinovillaneuleita miestenosastolta, josta näitä saa ihan pilkkahintaan naisten vaatteisiin nähden ja laatukin on parempaa. Hyvin moniin tuotteisiin lisätään jonkinlainen naislisä.
Tarkoitus on pitää naiset köyhinä.
Naiset pidetään köyhinä, jotta miehen hauras ego voisi saada tyydytystä siitä, kun voi pröystäillä rahoillaan naiselle...
Ennenvanhaan oli kunnia-asia, että mies elätti vaimon ja lapset, koska köyhä mies oli luuseri ja vanhapiika puolestaan oli onneton poloinen joka joutuu elättämään itsensä miehen puutteen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia pystyy helpommin huijaamaan
Opiskelin aikoinani teolliseksi pukusuunnittelijaksi. Oppilaitoksen opettajat muistuttivat aina, että naisille voi tehdä liian pienet taskut ja huonommin, koska naiset ovat alttiimpia ostamaan muotivaatteita. Miesten mallistoissa samanlainen halpuuttaminen ei käynytkään, koska mies ei osta housuja jos käsi ei mene taskuun tai saumat ovat ommeltu liian heikosti.
Noin siis puhui ihan Suomessa kuuluisa vaatesuunnittelija, joka opetti meitä. Teollisessa pukusuunnittelussa hinta on ratkaiseva tekijä ja voitot haettiin silloin ja haetaan varmaan myös nyt tekemällä naisille huonolaatuisempaa ja kalliimpaa ja miehille laadukkaampaa ja edullisempaa. Miehet ovat siinä mielessä tarkempia, että miettivät tarkkaan jos hinta ja laatu kohtaavat tuotteessa. Miehiä ei myöskään häve
Naiset on lisäksi tottuneet siihen, että tarjolla on vain jotakin sinne päin. Kenellä muka on täydellisesti istuvat housut tai paita. Niissä ns. laatuvaatteissakin on aina jokin sellainen seikka, jonka kanssa joutuu tekemään kompromissin. Hyvin istuvia, täysin sopivia, oikean värisiä, kestäviä ja laadukkaita vaatteita ei vain löydy. En muista, että mulla ois ollut koskaan yhtään tuollaista vaatekappaletta.
Tiesitkö, että tyhjästä on paha nyhjäistä? Jos myynnissä olevat vaatteet ovat segundaa, on pakko ostaa segundaa, koska priimaa ei ole!
No eikös jo H&M myynyt aikoinaan laadukkaampia t-paitoja ja neuleita miehille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ostanut miesten osastolta, mulla on siro (43-44), mutta pitkä jalkaterä.
Suomessa on harvat kaupat jotka myy naisten kenkiä yli 42 koossa tai sen yli. Yleensä mallit loppuu kokoon 41.
Halonen taitaa olla ainut kauppa, josta olen löytänyt naisten juhlakenkiä koossa 43.
Siro 43-44 koon jalkaterä? Jonkin ei nyt täsmää
Minun jalkojani on monikin kenkäkauppias sanonut siroksi. Koko on 42. Sirous tulee siitä, että jalkaholvi on korkea, kentapää on kapea ja varpaat pitkät. Ei ole sellaita suomalaistyypillistä latuskajalkaa. Samasta syystä suomessa myytävät naistenkengät harvoin istuvat minulle hyvin. Joko ottaa kärjestä kiinni varpaat tai sitten kantapää hölskyy kävellessä kengässä. Miesten osastolta löytyy sitten paremmin istuvia kenkiä.
Itse en osaa ajatella jalkojani, koossa 42 siroiksi, mutta kai se on pakko uskoa, jos kenkien myynnin ammattilanen niin sanoo.
(jotenkin aina huvittaa tällä palstalla tuontyyppiset kommentit, joita itse lainasin: sirp jalkateräkö koossa 43-44?? Ihan hyvin voi olla. jalkaterätkin on erilaisia. Jalkojen muodossa sirous ei välttämättä tarkitakaan suoraan kengän kokoa, vaan jalan mallia.
"Minun jalkojani on monikin kenkäkauppias sanonut siroksi."
Joku ketä haluaa sinulta rahaa sanoo sinulle kohteliaisuuden isoista jaloistasi jotta saa rahasi.
Vierailija kirjoitti:
"Minun jalkojani on monikin kenkäkauppias sanonut siroksi."
Joku ketä haluaa sinulta rahaa sanoo sinulle kohteliaisuuden isoista jaloistasi jotta saa rahasi.
Eipä niitä kenkiä minulle kenkäkaupoista löydy helposti, joten aika usein olen saanut kuulla, että heillä ei ole kuin tätä yhtä lestimallia myynnissä ja sen lisäksi seniorikenkiä, joissa on vieläkin leveämpi lesti. Että väärin meni veikkauksesi. Yleesä minä kuljen ihan vain tylsästi lenkkareissa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten vaatteet on usein muutenkin kalliimpia ja/tai heikompilaatuisia.
Kampaajallakin on tukanleikkaus kalliimpaa kuin jos olisi mies. Itselläni on lyhyt tukka, johon ei ole mahdollista tehdä kaunista leikkausta, joten minulle riittäisi hyvin miesten leikkaus ja hinnoittelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin miesten kengät ovat kokoa 39.
Sukulaismies käyttää 39. Kyllä niitä on, ei ihan joka mallissa. Mut 40 alkaa joskus koot. Pienemmät on juniori hyllyssä
On myös vaikeaa löytää miesten sukkia koko 39 ja asiallisissa väreissä. Naisten osastolla voi olla sopivaa kokoa, mutta silloin on lyhyt nilkkaosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vielä ajattelee että naisten koot ovat pienempiä kuin miesten koot, eli materiaalia on mennyt vähemmän, niin onhan tuo aikamoista kusetusta.
Toisaalta naisten jalkineisiin on monesti käytetty enemmän erilaisiä väriaineita ja ne lisää hieman hintaa joissain tapauksissa. Ei tietenkään aina.
Miesten lenkkarit on usein kivemman värisiäkin.
Samoin vaatteet. Kivoja sinisiä, vihreitä, murrettuja värejä. Naisille on naisvärejä ja kuvioita ja aina joku kausimuotiväri mitä on sitten kaikkialla.
Kvin viime talvena sovittamassa miesten villapuseroita, mutta hihat olivat valitettavasti noin 15 cm liian pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, näin lyhelle ei ne naistenkaan vaatteet istu, kun ne muotolaskokset yms leikkaukset on +15 senttiä väärässä kohtaa. Ihan yhtä nätisti ne pienimmät miesten vaatteet istuu, leikkaus on vaan suora (paidoissa). Helmasta oon lyhentäny jos on ollu tarvetta. Collarit ja housut istuu ihan yhtä nätisti kuin naistenkin ja on perseelle tilaa (istumakorkeus).
Ihmettelen miksi naisten T-paitoja ja muita puseroita ei leikata edestä leveämmiksi kuin puseron takaosa. Nainen tarvitsee eturuumiiseen sattuneesta syystä enemmän leveyttä. Jos löytää muuten sopivan, niin selkäpuoli sitten liehuu kummallisesti eikä lämmitä viileänä vuodenaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, näin lyhelle ei ne naistenkaan vaatteet istu, kun ne muotolaskokset yms leikkaukset on +15 senttiä väärässä kohtaa. Ihan yhtä nätisti ne pienimmät miesten vaatteet istuu, leikkaus on vaan suora (paidoissa). Helmasta oon lyhentäny jos on ollu tarvetta. Collarit ja housut istuu ihan yhtä nätisti kuin naistenkin ja on perseelle tilaa (istumakorkeus).
Mikä on istumakorkeus housuissa?
Siis haaraosasta ylöspäin vyötärölle.
Minä käytän rintaliivejä sellaisen paidan kanssa, josta näkyy läpi.