XXL myy kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille - Moni nainen kertoo ostavansa tennarinsa miestenosastolta halvemman hinnan vuoksi.
Urheiluliikeketju XXL markkinoi saman mallin kenkiä eri hinnalla miehille ja naisille. Hintaero on usein miesten eduksi.
Esimerkiksi Nike Tanjun -tennari maksaa miesten mallistossa 49,99 euroa. Naisilla samaa kenkää myydään 69,99 euron hintaan. Silmämääräisesti kengissä ei ole eroa.
Naisten hintalisästä on käyty somekeskustelua sen jälkeen, kun XXL:n liikkeessä Jyväskylässä alkuviikosta asioinut nainen huomasi, että samaa New Balancen tennaria kaupiteltiin miehille 30 euroa halvemmalla kuin naisille.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ostanut miesten osastolta, mulla on siro (43-44), mutta pitkä jalkaterä.
Suomessa on harvat kaupat jotka myy naisten kenkiä yli 42 koossa tai sen yli. Yleensä mallit loppuu kokoon 41.
Halonen taitaa olla ainut kauppa, josta olen löytänyt naisten juhlakenkiä koossa 43.
Naisen jalkaterä 43-44 ja käytät siitä sanaa siro. Jäätävät kanootit.
Jalka voi silti olla siro eli tässä tapauksessa kyllä isokokoinen, mutta kapealestinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhä tämä on ollu iät ja ajat. Osta miesten puolelta vaatteet ja lasten puolelta kengät ni pääsee halvemmalla. Naisten ylihinnoiteltuja ja läpinäkyviä muoviriepuja ei osta kukaan järkevä.
Ne miesten vaatteet ei vaan yhtään istu hartioista, vyötäröltä ja lantiolta.
Ainakin minulla istuu paremmin kuin naisten jotka hiertää tai kinnaa aina jostain. Nytkään ei muuten päälläni ole naisten vaatteista kuin pikkuhousut, kaikki muut vaatteet päälläni on miesten.
Ja ne pikkuhousutkin on huonoja. Muka 95 % puuvillaa, mutta oikeasti tekokuitua. Pitäisikö ruveta käyttämään jotain another danish guyta.
Kehtaako tätä edes sanoa, mutta miest
On totta, että jotkut naisten pikkuhousut hankaavat alapäätä kipeästi. Ilmeisesti kukaan ei kehtaa antaa jälleenmyyjille tai valmistuspaikkaan palautetta, kun tämä vain jatkuu. Pienille tytöille on aivan hirveitä alushousuja. 1-1,5 cm leveämpi haaraosa auttaisi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vielä ajattelee että naisten koot ovat pienempiä kuin miesten koot, eli materiaalia on mennyt vähemmän, niin onhan tuo aikamoista kusetusta.
Nimenomaan. Lisäksi naisten palkka-ansiot ovat keskimäärin miesten ansioita pienemmät. Eli kaikin tavoin naisia kusetetaan.
Siispä voit ostaa miesten kemputtimia. Valitse siitä ja mene raksalle duuniin kovapalkkaisiin miesten hommiin. Tai ajamaan linja-autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja naisille myydään käsityötarvikkeiden säilyttämiseen ihan samanlaisia työkalupakkeja hintaan (muistinvaraista nyt) 59 euroa, kun täsmälleen vastaavan työkalupakin saa "miesten" rautakaupasta hintaan 19,90.
Näitä on....
Itse joudun ostamaan kenkäni miestenosastolta, koska naisten urheilukengät (ja moet muutkin kengät) loppuvat kokoon 41-42. Toisinaan koko 42 sopii minulle, mutta ei aina, joten joudun käymään mieste osastolla. Siellä usein löytyy sitten myös kokoja 42 1/3 ja 42 2/3. Olisi kiva joskus pitää sähköitä pinkkejä tai muuten naisellisia kenkiä. mutta kun nuo myyjät ei vielä nykypäivänäkään tunnu uskovan, että naisillakin voi olla tarvetta isompikokoisille kengille + useat naiset käyttävät numeroa liian pieniä kenkiä muutenkn ja sitten valittavat kun jalkoihin tu
Mieleeni on jäänytl lehtijuttu jalkineista. Kokenut kenkäkaupan myyjä kertoi siinä, että joskus kauppaan voi tulla aikuinen tyttölapsen kanssa ja haluaa sovittaa lapselle liian pieniä kenkiä. Kokenut myyjä näkee heti, että hyllystä otetut kengät ovat liian pienet sille nuorelle. Mukana oleva vanhempi kuitenkin suuttuu, jos myyjä sanoo huomionsa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ostanut miesten osastolta, mulla on siro (43-44), mutta pitkä jalkaterä.
Suomessa on harvat kaupat jotka myy naisten kenkiä yli 42 koossa tai sen yli. Yleensä mallit loppuu kokoon 41.
Halonen taitaa olla ainut kauppa, josta olen löytänyt naisten juhlakenkiä koossa 43.
Siro 43-44 koon jalkaterä? Jonkin ei nyt täsmää
Minun jalkojani on monikin kenkäkauppias sanonut siroksi. Koko on 42. Sirous tulee siitä, että jalkaholvi on korkea, kentapää on kapea ja varpaat pitkät. Ei ole sellaita suomalaistyypillistä latuskajalkaa. Samasta syystä suomessa myytävät naistenkengät harvoin istuvat minulle hyvin. Joko ottaa kärjestä kiinni varpaat tai sitten kantapää hölskyy kävellessä kengässä. Miesten osastolta löytyy sitten paremmin istuvia kenkiä.
Itse en osaa ajate
Monilla on muuten turvonneet jalat ja niitä ei voi sanoa siroiksi, vaikka kengänkoko olisi vain 37.
Olen pitkä nainen. Jos ostan puseron kuvaston/nettikuvan perusteella ja tuotetiedoissa lukee, että pusero on normaalipituinen ja kuvassakin näyttää, että mallilla se pusero tosiaan peittää selän alaosankin ja helma on jossain housujen vetoketjun puolivälissä tai alaosassa, niin kun minä saan oman kokoisen (mittataulukon mukaan valittu) vaatteen kotiini sovitettavaksi, niin huomaan, että pusero ei ole lainkaan normaalipituinen. Minulla jää selkä paljaaksi usein. Ärsyttää suunnattomasti kun vaatekaupat ei edes netissä voi ilmoittaa puseroiden pituuksia senteissä. Tai hihojen pituuksia. Lahkeiden pituudet sentään jo ilmoitetaan. Olen vain pari nettikauppa löytänyt, jossa tuotteesta voi nähdä kaikki mitat jo tuotetta tilatessa. Koskaan en ole sitten joutunut noita tuotteita palauttamaan liian pieninä itselleni.
Ruotsista muuten löytyy helpommin pitkille naisilla istuvia tuotteita ja siis ihan normaalimallistosta kaupoista. Olen jostain kuullut joskus vuonna kivi ja keppi, että ruotsalaiset naiset ovat suomalaisia naisia pidempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vaatteet on usein muutenkin kalliimpia ja/tai heikompilaatuisia.
Kampaajallakin on tukanleikkaus kalliimpaa kuin jos olisi mies. Itselläni on lyhyt tukka, johon ei ole mahdollista tehdä kaunista leikkausta, joten minulle riittäisi hyvin miesten leikkaus ja hinnoittelu.
Tekeydy transmieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vielä ajattelee että naisten koot ovat pienempiä kuin miesten koot, eli materiaalia on mennyt vähemmän, niin onhan tuo aikamoista kusetusta.
Eihän se niin mene. Vaikka koko olisi sama (pituus) niin vastaavasti miesten kengät ovat leveämpi (jalka leveämpi) ja mitä pienemmät saumat, sitä hitaampi ommella esim. lasten kengät suhteessa kalliita.
Miksi naisten vaatteet maksavat kymppejä tai lähemmäs sata euroa vähemmän kun miesten?
Nimenomaan näin. Tämän takia asiakas joutuu käymään useissa liikkeissä ja joka tapauksessa sovittamaan monien eri valmistajien malleja. Olen nähnyt jopa tapauksia, että saman valmistajan samaa merkkiä olevassa saman koon vaatteessa on senttien ero leveydessä.