Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette sopineet treffipaikasta, jos toinen haluaa kävelylle ja toinen kahvilaan/ravintolaan?

16.08.2024 |

Jos olet tutustunut uuteen tyyppiin esim. Deittisovelluksessa, ja kumpikin on kiinnostunut lähtemään treffeille ja toinen ehdottaa kävelyä ulkona tai vaikka keilausta ja toinen käyntiä kahvilassa/lounaalla/brunssilla/ravintolassa, niin miten te olette sitten sopineet treffipaikasta? Minusta tuntuu, että ne miehet, joihin minä olen tutustunut, ja jotka eivät missään nimessä halua mennä mihinkään syömään/kahville, ovat kovin ehdottomia tässä asiassa, että he eivät jousta. Sitten ei ole tullut treffejä. Sitten minullekin tulee sellainen fiilis, että olenko minä joustamaton kun en suostu miehen ehdotukseen? Sitten taas toisaalta jos se mies on sen tyyppinen, ettei viihdy ravintolassa niin en mä ehkä edes halua tutustua sellaiseen, kun mun mielestä pitäisi olla jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja jos miehen mielestä lenkki talvipakkasilla on romanttista ja hyvät puitteet ensitreffeille, niin ehkä hän ei ole mun tyylinen.

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka näillä kävely treffeillä pitää kävellä? Puoli tuntia vai pari tuntia? Kävelläänkö käsi kädessä? Mitä sitten jos kävely tahti on eri? 

Vierailija
102/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka köyhiä ja saitoja ihmiset oikein ovat jos tehdään tikusta asiaa ja kahvilakäynnistä deal breaker?

Kun tapailin joku vuosi sitten yhtä vuoroviikkoäitiä, jolle oli iso kynnys laskea uutta miestä edes yöksi kotiinsa, niin vein hänet sitten viikoksi Espanjaan. Ja ihan omalla kustannuksellani että saatiin olla kunnolla kahdestaan ja poissa omista tutuista nurkista, joissa hän ei osannut rentoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos mies ehdottaa talviaikaan kävelytreffejä, niin pitäisikö mun vaan rehellisesti vastata, että en nauti kävelystä ulkona talvipakkasilla?

Eihän se ole treffeillä kivaa tehdä epämiellyttäviä asioita.

Kyllä. Ja sitten voit heittää vastaehdotuksen.  Mutta entä jos on talvi, mutta ei pakkasta?

Itse helsinkiläisenä ehdottaisin kävelytreffejä vaikka Kiasmassa. Lumettomana talvena on usein muuten huono sää, ja kuka edes haluaa kävellä jossain räntäsateessa?

Ei museot ole tarkoitettu puhumiseen. Kiva jos joku tulee sinne mölyämään ja keskustelemaan... 

Mölyämään? En tiedä, millainen tapa sinulla on, mutta normaalisti aikuiset eivät kai treffeillä mölyä. Normaali keskustelu museossa on täysin normaalia, ja hyvin usein museokävijät kyllä puhuvat siellä. Ja Kiasma-pointti oli se, että siellä on myös pitkät käytävät ja se on iso tila - siellä voi ihan hyvin tehdä "kävelylenkin" sisällä, ja siellä on myös isoja ikkunoita yläkerroksissa, joista voi katsoa maisemia.

Vierailija
104/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka köyhiä ja saitoja ihmiset oikein ovat jos tehdään tikusta asiaa ja kahvilakäynnistä deal breaker?

Kun tapailin joku vuosi sitten yhtä vuoroviikkoäitiä, jolle oli iso kynnys laskea uutta miestä edes yöksi kotiinsa, niin vein hänet sitten viikoksi Espanjaan. Ja ihan omalla kustannuksellani että saatiin olla kunnolla kahdestaan ja poissa omista tutuista nurkista, joissa hän ei osannut rentoutua.

Ei mulla ainakaan liittyisi mitenkään rahaan, moni muu asia voi maksaa enemmän kuin kahvila- tai ravintolakäynti. En vain tykkää käydä noissa paikoissa enkä kuitenkaan voisi keskittyä siihen uuteen ihmiseen, mikä olisi tosi harmillista sen miehen kannalta. 

Vierailija
105/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaiset jalat että niillä ei kävellä 100m enempää muissa kuin lenkkareissa. Kiva sulle jos onnistuu. Ja asun alueella jossa ei yksinkertaisesti ole hiljaista kävelymahdollisuutta. Ja vaikka nyt kuvitellaankin että keskustelu ei olisi koko ajan "täh, mitäh, sori voitko toistaa, anteeksi en kuullut, uups melkein jäin pyörän alle kun keskityin jutteluun",  niin ei siinä kävellessä silti näe toisen kasvoja ja ilmeitä. Aivan turhaa touhua, sama puhua puhelimessa ja voi jopa kuulla mitä toinen sanoo.

Ymmärrän, että jos on jalkavaivoja tai muita ongelmia, ei kävely tietysti onnistu (ainakaan muissa kengissä kuin lenkkareissa). Eipä tätä voinut aiemmasta viestistäsi tietää, kun kyseessä on sen verran marginaalinen ongelma kuitenkin - normaalisti ihmiset pystyvät kävelemään, mutta sinun tapauksessasi on tietysti ihan korrektia ja ok sanoa kävelytreffiehdotukseen, että olisi kiva idea, mutta syystä X se on sinulle vähän hankala. Fiksut ihmiset ymmärtävät oikein hyvin.

Mutta tuota en ymmärrä, että koska asut meluisalla alueella, ei käveytreffit voisi sen vuoksi onnistua. Itse asun Helsingissä, mutta kyllä siellä paljon hiljaisiakin alueita on. Itse asun hiljaisella alueella, mutta en koskaan käy treffeillä juuri sillä alueella - luulisi, että samalla periaatteella voisi meluisaltakin alueelta siirtyä rauhallisemmille kulmille. Toki sinun tapauksessasi taisi ne jalkaongelmat olla painavin syy, ettei kävelytreffit sinulle sovi, mutta jollekin muulle voisi olla hyvä vinkki valita treffialue sen mukaan, että siellä voi oikeasti keskustella.

Mutta kuten sanottu, ei kävelytreffit itsellekään mikään suosikkivaihtoehto ole. Kunhan vain kommentoin, että eivät ne useimmiten niin vaikeitakaan ole - toki terveyssyihin, säähän, yms. liittyvät seikat voivat tehdä niistä hankalia.

Vierailija
106/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä matka näillä kävely treffeillä pitää kävellä? Puoli tuntia vai pari tuntia? Kävelläänkö käsi kädessä? Mitä sitten jos kävely tahti on eri? 

Itse olen kaksi kertaa ollut kävelytreffeillä. Toisella kertaa maleksittiin hitaanlaisesti ja toisella kertaa käveltiin merenrantaan istuskelemaan. Jos kävelytahti on eri, nopeampi tietysti hidastaa - tässä ei ole kyse kuntoilusta. Käsi kädessä tuskin kävellään, jos on vasta eka tapaaminen - ei siellä kahvilassakaan pidetä toista kädestä. Ja treffien kesto määräytynee samoin periaattein kuin muuallakin: ollaan treffeillä niin kauan kuin siltä tuntuu.

Useimmiten itsekin valitsen mieluummin vaikka kahvilan, mutta hyvällä säällä joku kävelykin on ihan ok.

Vierailija
107/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaiset jalat että niillä ei kävellä 100m enempää muissa kuin lenkkareissa. Kiva sulle jos onnistuu. Ja asun alueella jossa ei yksinkertaisesti ole hiljaista kävelymahdollisuutta. Ja vaikka nyt kuvitellaankin että keskustelu ei olisi koko ajan "täh, mitäh, sori voitko toistaa, anteeksi en kuullut, uups melkein jäin pyörän alle kun keskityin jutteluun",  niin ei siinä kävellessä silti näe toisen kasvoja ja ilmeitä. Aivan turhaa touhua, sama puhua puhelimessa ja voi jopa kuulla mitä toinen sanoo.

Ymmärrän, että jos on jalkavaivoja tai muita ongelmia, ei kävely tietysti onnistu (ainakaan muissa kengissä kuin lenkkareissa). Eipä tätä voinut aiemmasta viestistäsi tietää, kun kyseessä on sen verran marginaalinen ongelma kuitenkin - normaalisti ihmiset pystyvät kävelemään, mutta sinun tapauksessasi on tietysti ihan korrektia ja ok sanoa kävelytr

Avarrapa vähän mieltäsi. Asun suurkaupungissa (ei Suomessa), täällä ei ihan oikeasti ole missään hiljaista yli kymmenen kilometrin säteellä mihinkään suuntaan. Ja vaikka olisi, niinkuin sanoin, niin kävellessä EI NÄE TOISTA. Koko treffien idea on että voi katsoa toista silmiin ja näkee hänen ilmeensä ja reaktionsa. Kävellessä kumpikin tuijottaa eteenpäin. Tukka menee silmiin ja suuhun jos tuulee, pitää olla aurinkolasit niin silmiä ei näe edes vaikka välillä kääntäisi päätä. Aivan surkea treffimuoto. Videopuhelussakin on enemmän aitoa vuorovaikutusta. 

108/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde kävelytreffeille. Monta syytä:

Kävellessä on paljon häiriötekijöitä, kuten melua, liikennettä, jne jne. Ei siinä voi keskittyä jutteluun eikä ollenkaan näe toisen kasvoja, eleitä jne. Sama olisi puhua ihan vaan puhelimessa sitten. 

Kävellessä pitää olla kävelyvarusteet, ja lenkkarit, ulkoiluvaatteet, tukka kiinni ja ei meikkiä ei vastaa mun käsitystä ekoista treffeistä. 

Sää on usein este jo itsessään. Tulee paljon viime hetken peruutuksia kun alkaakin sataa. 

Kävelytreffeiltä on hankala poistua äkkiä jos huomaa äkkiä ettei jutusta tule mitään. Kun menee kahville, on kupin juotuaan luontevaa lopettaa treffit. Mene kävelylle, ja on outoa sanoa 20min päästä lähtevänsä kotiin. 

+ jos muutaman euron panostus on miehelle liikaa, se kertoo jo tarpeeksi kuinka tosissaan hän seuraa etsii. 

Hyvin kirjoitettu! Mä olen täsmälleen samaa mieltä!

109/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen haluaa optimoida rahan ja ajan käytön. Jokainen turhaan ostettu kahvi kyrsii aivan sairaasti. Pitää olla etukäteen varma, että saa rahoilleen vastinetta.

Mitä tarkoitat, tuolla, että "pitää olla varma että saa rahoilleen vastinetta?". Eikös silloin pidä olla tyytyväinen jos sun tilaamat tuotteet esim. Jäälatte ja kinkkupiirakka ole herkullisia? Voihan sitä mennä tuttuun kahvilaan) ravintolaan, jossa tietää olevan hyvät ruuat.

Vierailija
110/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo.. Ei sulla ole käynyt mielessä et kaikki miehet eivät halua kertoa itsestänsä ravintolassa kaikkien korvien kuullen vaan haluavat jonkinnäköistä yksityisyyttä, viemättä kumminkaan kotiinsa tms.?

Ei ravintolassa ihmiset kuuntele mitä toisissa pöydissä puhutaan. Tai ehkä jotkut oudot tyypit kuuntelevat.

En minä ainakaan kuuntele ravintolassa käydessä muiden asiakkaiden juttuja.

Minä kuuntelen, joten ei voi yleistää, ettei kukaan kuuntelisi. 

Vierailija
111/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen haluaa optimoida rahan ja ajan käytön. Jokainen turhaan ostettu kahvi kyrsii aivan sairaasti. Pitää olla etukäteen varma, että saa rahoilleen vastinetta.

Mitä tarkoitat, tuolla, että "pitää olla varma että saa rahoilleen vastinetta?". Eikös silloin pidä olla tyytyväinen jos sun tilaamat tuotteet esim. Jäälatte ja kinkkupiirakka ole herkullisia? Voihan sitä mennä tuttuun kahvilaan) ravintolaan, jossa tietää olevan hyvät ruuat.

Se tuntuu rahantuhlaukselta, jos ei muuten koskaan käy tuollaisissa kalliissa kahviloissa.

Vierailija
112/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo.. Ei sulla ole käynyt mielessä et kaikki miehet eivät halua kertoa itsestänsä ravintolassa kaikkien korvien kuullen vaan haluavat jonkinnäköistä yksityisyyttä, viemättä kumminkaan kotiinsa tms.?

Ei ravintolassa ihmiset kuuntele mitä toisissa pöydissä puhutaan. Tai ehkä jotkut oudot tyypit kuuntelevat.

En minä ainakaan kuuntele ravintolassa käydessä muiden asiakkaiden juttuja.

Minä kuuntelen, joten ei voi yleistää, ettei kukaan kuuntelisi. 

Miksi olet noin utelias? Minä en kuuntele koskaan muiden juttuja. 

Vierailija
113/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu rahantuhlaukselta, jos ei muuten koskaan käy tuollaisissa kalliissa kahviloissa.

Siispä jatkat mamman vintillä asustelua.

Vierailija
114/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siispä jatkat mamman vintillä asustelua.

On olemassa vaihtoehtoisia ja tehokkaita tapoja treffailla.

Vierailija
115/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameriikan  hömpötystä treffailu. Ei sovi suomalaiseen kulttuuriin.

Vierailija
116/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi suomalaiseen kulttuuriin sopiva tapaamistapa?

117/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs mies kutsui minut kävelytteffeille ja minä tein vasta ehdotuksen ja kutsuin hänet syömään ravintolaan ja lupasin tarjota. Tällöin mies suostui lähtemään ravintolaan treffeille.

Vierailija
118/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi suomalaiseen kulttuuriin sopiva tapaamistapa?

Pamautetaan toista pullolla päähän ja sanotaan, et me seurustellaan nyt.

Vierailija
119/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avarrapa vähän mieltäsi. Asun suurkaupungissa (ei Suomessa), täällä ei ihan oikeasti ole missään hiljaista yli kymmenen kilometrin säteellä mihinkään suuntaan. Ja vaikka olisi, niinkuin sanoin, niin kävellessä EI NÄE TOISTA. Koko treffien idea on että voi katsoa toista silmiin ja näkee hänen ilmeensä ja reaktionsa. Kävellessä kumpikin tuijottaa eteenpäin. Tukka menee silmiin ja suuhun jos tuulee, pitää olla aurinkolasit niin silmiä ei näe edes vaikka välillä kääntäisi päätä. Aivan surkea treffimuoto. Videopuhelussakin on enemmän aitoa vuorovaikutusta. 

Tällaiset jalkavaivat ja muualla kuninSuomessa sijaitsevat hektiset suurkaupungit kannattaa mainita jo ekassa viestissä. Vähän erikoinen keskustelutapa, että joka viestissä pudotellaan joku uusi "este". Ja ei minulla ollut mitään tarkoitusta "käännyttää" sinua kävelytreffien kannalle, vaan kommentoin vain sitä, että kävelytreffeillä ei ole pakko käyttää lenkkareita eikä ole pakko mennä meluisalle alueelle - Suomessa siis. Oletan, että suomalaisella keskustelupalstalla pääasiassa keskustellaan suomalaisesta deittailusta. Jos on poikkeava mielipide, joka koskee jotain Delhin tilannetta, kannattaa se mainita. Ja kuten sanoin, itsekin priorisoin muunlaisia treffimuotoja, mutta asiat eivät vain oikeasti ole niin vaikeita. Minulla on pitkät ja paksuhkot hiukset eikä mene tukka suuhun edes tuulisella säällä merenrannalla. Mutta ehkä joillekin nämä ovat vaikeampia, ja heille ei tietenkään ulkoilu ole vaihtoehto.

120/172 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kerran eräs mies kutsui minut kävelytteffeille ja minä tein vasta ehdotuksen ja kutsuin hänet syömään ravintolaan ja lupasin tarjota. Tällöin mies suostui lähtemään ravintolaan treffeille.

!