Miten olette sopineet treffipaikasta, jos toinen haluaa kävelylle ja toinen kahvilaan/ravintolaan?
Jos olet tutustunut uuteen tyyppiin esim. Deittisovelluksessa, ja kumpikin on kiinnostunut lähtemään treffeille ja toinen ehdottaa kävelyä ulkona tai vaikka keilausta ja toinen käyntiä kahvilassa/lounaalla/brunssilla/ravintolassa, niin miten te olette sitten sopineet treffipaikasta? Minusta tuntuu, että ne miehet, joihin minä olen tutustunut, ja jotka eivät missään nimessä halua mennä mihinkään syömään/kahville, ovat kovin ehdottomia tässä asiassa, että he eivät jousta. Sitten ei ole tullut treffejä. Sitten minullekin tulee sellainen fiilis, että olenko minä joustamaton kun en suostu miehen ehdotukseen? Sitten taas toisaalta jos se mies on sen tyyppinen, ettei viihdy ravintolassa niin en mä ehkä edes halua tutustua sellaiseen, kun mun mielestä pitäisi olla jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja jos miehen mielestä lenkki talvipakkasilla on romanttista ja hyvät puitteet ensitreffeille, niin ehkä hän ei ole mun tyylinen.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.. Ei sulla ole käynyt mielessä et kaikki miehet eivät halua kertoa itsestänsä ravintolassa kaikkien korvien kuullen vaan haluavat jonkinnäköistä yksityisyyttä, viemättä kumminkaan kotiinsa tms.?
Ei ravintolassa ihmiset kuuntele mitä toisissa pöydissä puhutaan. Tai ehkä jotkut oudot tyypit kuuntelevat.
Syödessä on hankalaa keskustella. Rento kävely tai puiston penkillä jutteleminen on luontevampaa. Myös häiritseviä tekijöitä puuttuu ja treffien lopettaminen helpompaa.
Ravintolassa ei ole mikään pakko syödä, sinne voi myös mennä drinkille.
Vierailija kirjoitti:
Henk.koht. menetän mielenkiintoni, jos treffipaikasta tulee joku omituinen vääntö. Haluan tavata vain ihmisiä, jotka eivät ole tällaisista niin tarkkoja - ja toisaalta kun itsekään en ole, en itsekään aloita mitään jankkaamista. Kerran on käynyt niin, että ehdoton kahvilaa, ja toinen vastasi, että kun on niin ihana ilma, oli työpäivän jälkeen kiva mennä jonnekin ulos, joskin hän lisäsi, että tietty joku kahvilakin käy, jos itselläni on ollut hektisempi päivä ja haluan istuskella. Vastasin, että se kävely ulkona sopii ihan hyvin, ja sinne mentiin. Ei minullekaan nämä niin tärkeitä ole, ja tuossa ehdotuksessaanhan toinen ilmaisi olevansa joustava asian suhteen. Pointti ei kuitenkaan ole se treffipaikka, vaan uuden ihmisen tapaaminen ja tutustuminen. Jos toinen alkaa tehdä isoa numeroa tapaamispaikasta, oma kiinnostukseni lopahtaa kyllä.
Niin, ja monelta menee se jotenkin ohi, ettei alussakaan kannata esittää muuta kuin on. Jos ei ole treffipaikan suhteen joustava ihminen (minä en esimerkiksi halua ravintolaan missään nimessä), ei kannata väkipakolla väittää että olisi. Se on se pienimmän riesan tie.
Mä en lähde ravintolatreffeille, kun ei ole varaa. Eipä ole kukaan mies kyllä ehdottanutkaan.
En lähde kävelytreffeille. Monta syytä:
Kävellessä on paljon häiriötekijöitä, kuten melua, liikennettä, jne jne. Ei siinä voi keskittyä jutteluun eikä ollenkaan näe toisen kasvoja, eleitä jne. Sama olisi puhua ihan vaan puhelimessa sitten.
Kävellessä pitää olla kävelyvarusteet, ja lenkkarit, ulkoiluvaatteet, tukka kiinni ja ei meikkiä ei vastaa mun käsitystä ekoista treffeistä.
Sää on usein este jo itsessään. Tulee paljon viime hetken peruutuksia kun alkaakin sataa.
Kävelytreffeiltä on hankala poistua äkkiä jos huomaa äkkiä ettei jutusta tule mitään. Kun menee kahville, on kupin juotuaan luontevaa lopettaa treffit. Mene kävelylle, ja on outoa sanoa 20min päästä lähtevänsä kotiin.
+ jos muutaman euron panostus on miehelle liikaa, se kertoo jo tarpeeksi kuinka tosissaan hän seuraa etsii.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Jos mies ehdottaa talviaikaan kävelytreffejä, niin pitäisikö mun vaan rehellisesti vastata, että en nauti kävelystä ulkona talvipakkasilla?
Eihän se ole treffeillä kivaa tehdä epämiellyttäviä asioita.
Kyllä. Ja sitten voit heittää vastaehdotuksen. Mutta entä jos on talvi, mutta ei pakkasta?
Itse helsinkiläisenä ehdottaisin kävelytreffejä vaikka Kiasmassa. Lumettomana talvena on usein muuten huono sää, ja kuka edes haluaa kävellä jossain räntäsateessa?
Vierailija kirjoitti:
Kävellessä on paljon häiriötekijöitä, kuten melua, liikennettä, jne jne. Ei siinä voi keskittyä jutteluun eikä ollenkaan näe toisen kasvoja, eleitä jne. Sama olisi puhua ihan vaan puhelimessa sitten.
Kävellessä pitää olla kävelyvarusteet, ja lenkkarit, ulkoiluvaatteet, tukka kiinni ja ei meikkiä ei vastaa mun käsitystä ekoista treffeistä.
Sää on usein este jo itsessään. Tulee paljon viime hetken peruutuksia kun alkaakin sataa.
Kävelytreffeiltä on hankala poistua äkkiä jos huomaa äkkiä ettei jutusta tule mitään. Kun menee kahville, on kupin juotuaan luontevaa lopettaa treffit. Mene kävelylle, ja on outoa sanoa 20min päästä lähtevänsä kotiin.
+ jos muutaman euron panostus on miehelle liikaa, se kertoo jo tarpeeksi kuinka tosissaan hän seuraa etsii.
Itsellenikään ei kävelytreffit ole mitään ykkösvalinta, mutta pakko silti sanoa, että liioittelet. Ei niissä kävelytreffeissä mistään kuntokävelystä ole kyse. Minä olen ollut kävelytreffeillä esim. hameessa ja korollisissa sandaaleissa (ei piikkikorot, vaan sellaiset kiilakorot, joilla pystyi kävelemäänkin) ja hameessa, ja aina pidän hiukset auki. Paikaksi voi valita jonkun muun kuin meluisan kolmekaistaisen läpiajokadun. jolloin melua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Jos mies ehdottaa talviaikaan kävelytreffejä, niin pitäisikö mun vaan rehellisesti vastata, että en nauti kävelystä ulkona talvipakkasilla?
Kyllä. Ja sitten voit heittää vastaehdotuksen. Mutta entä jos on talvi, mutta ei pakkasta?
Itse helsinkiläisenä ehdottaisin kävelytreffejä vaikka Kiasmassa. Lumettomana talvena on usein muuten huono sää, ja kuka edes haluaa kävellä jossain räntäsateessa?
Ulkoilmaihmisiä ei haittaa yhtään. Minä tykkään kävellä säällä kuin säällä, pakkanen se vasta ihana onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, Suomessa on yllättävän paljon nuoriakin ihmisiä jotka eivät pysty puhumaan ja kävelemään samaan aikaan. -eri
Jos kahvilaan nmeno on sinulle noin tärkeää, niin älä etsi miehiä, jotka eivät niistä innostu.
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen haluaa optimoida rahan ja ajan käytön. Jokainen turhaan ostettu kahvi kyrsii aivan sairaasti. Pitää olla etukäteen varma, että saa rahoilleen vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellaiset jalat että niillä ei kävellä 100m enempää muissa kuin lenkkareissa. Kiva sulle jos onnistuu. Ja asun alueella jossa ei yksinkertaisesti ole hiljaista kävelymahdollisuutta. Ja vaikka nyt kuvitellaankin että keskustelu ei olisi koko ajan "täh, mitäh, sori voitko toistaa, anteeksi en kuullut, uups melkein jäin pyörän alle kun keskityin jutteluun", niin ei siinä kävellessä silti näe toisen kasvoja ja ilmeitä. Aivan turhaa touhua, sama puhua puhelimessa ja voi jopa kuulla mitä toinen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ei museot ole tarkoitettu puhumiseen. Kiva jos joku tulee sinne mölyämään ja keskustelemaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen haluaa optimoida rahan ja ajan käytön. Jokainen turhaan ostettu kahvi kyrsii aivan sairaasti. Pitää olla etukäteen varma, että saa rahoilleen vastinetta.
Haluankin nimenomaan karsia pois miehet jotka odottavat treffeiltä "rahoilleen vastinetta". Eli kiitos kun vahvistit pointtini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ jos muutaman euron panostus on miehelle liikaa, se kertoo jo tarpeeksi kuinka tosissa
Sittenhän sinä et sovi yhtään kävelystä innostuneen ihmisen kanssa ja se selvisi ennen ekoja treffejä. Mikä tässä on se ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo, että joku on ehdoton ja joustamaton ole🚩🚩🚩?
Nyt vaan pitäisi tietää kumpi se on ap vai mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ei museot ole tarkoitettu puhumiseen. Kiva jos joku tulee sinne mölyämään ja keskustelemaan...
Keskustelua on sekin, kun keskustellaan taiteesta, jota katsellaan. Tokikaan keskiverto vauvapalstalainen ei tätä tajua, mutta siitäkin saa tietoa toisesta ihmisestä, että mihin hän teoksessa kiinnittää huomiota ja mitä ajatuksia se hänessä herättää. Siitä voi saada tietää arvomaailmasta, siitä saa tietää miten toinen ajattelee, miten toinen havannoi, miten toinen ilmaisee itseään, miten toinen kuuntelee toista. Mutta nämä tosiaan ovat yliluonnolisia asioita monelle ihmiselle. Että miten toista kuunellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ jos muutaman euron panostus on mi
Miten niin ongelma? Sehän se oli koko pointti, että jos mies vaatii kävelytreffeille, se ei ole kanssani yhteensopiva ja listasin syyt. Teille se näyttää olevan ongelma, ettei monet naiset halua kävelytettäväksi koiraksi laiskalle ja pihille miehelle...
Ensitreffit pitää aina olla ilmaiset ja mahdollisimman pienellä vaivalla toteutettu. Myöhemmin sitten toisilla ja kolmansilla treffejä voi panostaa enemmän ja enemmän. Näin vältytään ilmaan investoinnilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Keskustelua on sekin, kun keskustellaan taiteesta, jota katsellaan.
Luetun ymmärtäminen? Museossa EI OLE HYVÄTAPAISTA KESKUSTELLA. Se häiritsee muita, oli aineena sitten mikä tahansa. Mene muualle pulisemaan ja anna muiden nauttia taiteesta ilman sun amatöörianalyysejä taiteilijan siveltimenvetojen suunnista.
Henk.koht. menetän mielenkiintoni, jos treffipaikasta tulee joku omituinen vääntö. Haluan tavata vain ihmisiä, jotka eivät ole tällaisista niin tarkkoja - ja toisaalta kun itsekään en ole, en itsekään aloita mitään jankkaamista. Kerran on käynyt niin, että ehdoton kahvilaa, ja toinen vastasi, että kun on niin ihana ilma, oli työpäivän jälkeen kiva mennä jonnekin ulos, joskin hän lisäsi, että tietty joku kahvilakin käy, jos itselläni on ollut hektisempi päivä ja haluan istuskella. Vastasin, että se kävely ulkona sopii ihan hyvin, ja sinne mentiin. Ei minullekaan nämä niin tärkeitä ole, ja tuossa ehdotuksessaanhan toinen ilmaisi olevansa joustava asian suhteen. Pointti ei kuitenkaan ole se treffipaikka, vaan uuden ihmisen tapaaminen ja tutustuminen. Jos toinen alkaa tehdä isoa numeroa tapaamispaikasta, oma kiinnostukseni lopahtaa kyllä.