Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette sopineet treffipaikasta, jos toinen haluaa kävelylle ja toinen kahvilaan/ravintolaan?

16.08.2024 |

Jos olet tutustunut uuteen tyyppiin esim. Deittisovelluksessa, ja kumpikin on kiinnostunut lähtemään treffeille ja toinen ehdottaa kävelyä ulkona tai vaikka keilausta ja toinen käyntiä kahvilassa/lounaalla/brunssilla/ravintolassa, niin miten te olette sitten sopineet treffipaikasta? Minusta tuntuu, että ne miehet, joihin minä olen tutustunut, ja jotka eivät missään nimessä halua mennä mihinkään syömään/kahville, ovat kovin ehdottomia tässä asiassa, että he eivät jousta. Sitten ei ole tullut treffejä. Sitten minullekin tulee sellainen fiilis, että olenko minä joustamaton kun en suostu miehen ehdotukseen? Sitten taas toisaalta jos se mies on sen tyyppinen, ettei viihdy ravintolassa niin en mä ehkä edes halua tutustua sellaiseen, kun mun mielestä pitäisi olla jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja jos miehen mielestä lenkki talvipakkasilla on romanttista ja hyvät puitteet ensitreffeille, niin ehkä hän ei ole mun tyylinen.

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kerran eräs mies Tinderissä ehdotti, että mennään ensin kävelylle ja sitten hänen luokseen kahville . Miksei voi mieluummin mennä kahvilaan kuin kutsua kotiin täysin vieras ihminen?

Olipas hänellä kiire. Mennään nyt vaan kahville. Ota lempparikirjailijasi kirja mukaan vaihtoon, minä otan omani. Kahvit maksan minä, molemmat maksavat omat vaihtokirjansa. 

Vierailija
142/172 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sun jättää noi nettideittailut? 

Miksi? Se on nykyään ainoa keino löytää kumppani.

-sivusta huutelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/172 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kerran eräs mies Tinderissä ehdotti, että mennään ensin kävelylle ja sitten hänen luokseen kahville . Miksei voi mieluummin mennä kahvilaan kuin kutsua kotiin täysin vieras ihminen?

?

Vierailija
144/172 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sun jättää noi nettideittailut? 

Miksi? Se on nykyään ainoa keino löytää kumppani.

-sivusta huutelen

Miksi sitten niin moni valittaa, ettei löydä nettideiteistä kumppania?

Netti toki helpottaa ja nopeuttaa valikoiman selaamista, mutta näyttää vaikeuttavan ihmisten todellisia kohtaamisia.

Vierailija
145/172 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelytreffien ongelma on siinä, että kemiaa ei synny, jos ei näe toisen kasvoja ja ilmeitä. Kävely on hyvä osa treffejä, mutta ainoana aktiviteettia se ei toimi. Sellaiset on parhaimmat, että eka vähän kävellään ja jutellaan, mutta sitten aika pian siirrytään kahvilaan kupposelle, niin pahin jännitys on hävinnyt, eikä kahvilassa istuskeli tunnu yhtä vaivaannuttavalta.

Minä kävelen naisen rinnalla, katson häneen usein samalla kun puhun hänelle tai hän puhuu minulle. Osaan kävellä suoraan, vaikka katsoisinkin samaan aikaan sivulle. Tietty jos kävellään jonossa, eikä rivissä, niin on astetta vaikeampaa toisella osapuolella...

Vierailija
146/172 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta etenkin kahviloiden huonoin puoli on siinä, että taustamusiikki voi olla niin kovalla, ettei juttelusta tule oikein mitään. Tai sitten on niin paljon porukkaa, että viereisistä pöydistä kuunnellaan korvat höröllä kun toiset yrittää tutustua. 

Kuka on niin hullu, että kuuntelee mitä muissa pöydissä puhutaan? 

Ei tarvitse erikseen kuunnella, että kuulee tai katsella, että näkee. Ne asiat tulevat ihan selkäytimestä, eikä minulta löydy sellaista katkaisijaa päästä, jolla kuulemisen tai näkemisen saisi rajattua vastapäätä istuvaan ihmiseen.

M51

Vierailija
147/172 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kompromissia ehdoteltu. Mutta sehän ei ole käynyt ollenkaan. Ja kyseessä käsittääkseni kuitenkin kaksi aikuista. 

Tarkoitatko, että jos toinen haluaa käydä kävelyllä ja toinen kahvilassa, niin kompromissi voisi olla se, että mennään ensin kahville ja sitten kävelylle?

Tai toisinpäin. Tuotakin on ehdoteltu mutta ei käy. Tekosyiden sarja seuraa. Jos on oikeasti halua tutustua uuteen ihmiseen, niin miksi heti alussa tehdä asioista vaikeita. Jos on sen luonteinen ihminen, ettei pysty kompromisseihin, on niin ehdoton, niin sitten kannattaa treffata vain itseään.

Vierailija
148/172 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta etenkin kahviloiden huonoin puoli on siinä, että taustamusiikki voi olla niin kovalla, ettei juttelusta tule oikein mitään. Tai sitten on niin paljon porukkaa, että viereisistä pöydistä kuunnellaan korvat höröllä kun toiset yrittää tutustua. 

Kuka on niin hullu, että kuuntelee mitä muissa pöydissä puhutaan?

Voi kuule, on niitä. Etenkin nuoremmat tuppaavat olemaan hyvinkin uteliaita siitä, että mitenhän noilla "vanhuksilla" deittailun kanssa menee.

149/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo, että joku on ehdoton ja joustamaton ole🚩🚩🚩?

Niin mutta kumpi onkaan ehdoton ja joustamaton? Se, joka ei suostu ensitreffeillä sisätiloihin esim kahvilaan vai se, joka ei suostu menemään ulos lenkille?

Vierailija
150/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on Christina jokin ravintolafetissi. Kukaan muu täällä ei kirjoita yhtä paljon ravintolatreffeistä kuin sinä. Ei liene yllätys kenellekään että olet sinkku, ja sellaisena tulet pysymäänkin.

Ensitreffit ravintolassa lounaalla/illallisen merkeissä on ihan normaalia.

Ap

Ajatteletko ihan oikeasti tinder-tapaamisia ensitreffeinä? Mulle ne on aina olleet sitä että näkee tuleeko toisen kanssa ollenkaan juttuun, onko mitään fyysistä mielenkiintoa, karusti sanottuna käydään katsomassa millainen se ihminen nyt oikeastaan on ja vastaako yhtään internetvaikutelmaa. Siitä on romantiikka kaukana. Toiset treffit sit voi olla jo oikeat treffit. Mutta sellaisillehan sä olet tainnut päästä kolmesti kahden vuoden aikana vai miten se meni?

Vierailija
151/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo, että joku on ehdoton ja joustamaton ole🚩🚩🚩?

Niin mutta kumpi onkaan ehdoton ja joustamaton? Se, joka ei suostu ensitreffeillä sisätiloihin esim kahvilaan vai se, joka ei suostu menemään ulos lenkille?

Jos sulle puolen tunnin rauhallinen kävely on lenkki niin en ihmettele mikset löydä kumppania.

Vierailija
152/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellään ulkolenkki kahvi kädessä tai vielä parempaa kävellään kahvilassa rinkiä?

153/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensitreffit pitää aina olla ilmaiset ja mahdollisimman pienellä vaivalla toteutettu. 

No ei minuun ainakaan tekisi vaikutusta jos mies ei haluaisi yhtään panostaa treffeihin. Miksi edes pyytää henkilöä treffeille jos se henkilö ei tunnu riittävän kiinnostavalta?

154/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko ihan oikeasti tinder-tapaamisia ensitreffeinä? 

Tietenkin ne ovat ensitreffit.

Ap

Vierailija
155/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty keskittymään siihen naiseen jos ollaan jossain kahvilassa missä on paljon muita ihmisiä. Baareissa en käy kun en juo alkoholia. En käy itsekkään koskaan missään kahviloissa. Mulla painekahvinkeitin joka tekee espressoa niin ei ole mitään syytä. Mun kotiin en ota ketään tuntematonta. Vaihtoehdot on käydä kävelyllä tai että tulen kotiisi. Sinä voit valita. Seksiä multa et saa ekoilla kerroilla tai et koskaan jos olet rokotettu.

Vierailija
156/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko ihan oikeasti tinder-tapaamisia ensitreffeinä? 

Tietenkin ne ovat ensitreffit.

Ap

No siinä syy miksi sulla ei niitä toisia tule.

Vierailija
157/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua joutua tilanteeseen, jossa sen pitäis maksaa, vaikkei halua?

Pitäisikö sitten miehen kirjoittaa, että "voidaan mennä lounaalle, jos sä sitten tarjoat?"

Ap 

molemmat maksaa omansa

Vierailija
158/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehet ei ehkä ole sun tyylisiä. Mun käsityksen mukaan Suomessa korkeakoulutetut miehet on monesti aika maanläheisiä, joten ei kannata odottaa, että he välttämättä nauttisivat sivistyneistä keskusteluista hienoissa ravintoloissa huolellisesti pukeutuneina. Ehkä jos deittiprofiilissa on pukukuvia ja ravintolakuvia niin sitten voi tehdä tällaisia odotuksia.  Koulutuksen ja työn perusteella en tekisi. Tuo selvästi ilmi sun profiilissa, että nautit laittautumisesta ja jotain kivoja ravintolakuvia niin ehkä ne sitten houkuttelee samantyyppisiä miehiä. Ihan ymmärrettävää, että haluat näyttää viehättävältä ja toppatakkipäällä ei siltä tunnu.

Jokin välimuoto näille voisi olla museot, niissä on usein kahvilakin. Voi halutessaan laittautuakin nätisti. Pääkaupunkiseudun museoista Tapiolan Emma on paras, jos haluaa rauhassa keskustella. Ne museotilat on isot ja riittää omaa tilaa jutella rauhassa, eikä se ole kaikuva ympäristö. Siellä on aina monta eri aiheista näyttelyä yhtä aikaa. 

Vierailija
159/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua joutua tilanteeseen, jossa sen pitäis maksaa, vaikkei halua?

Sitten  kannattaa röhnöttää yksin kotona.

Vierailija
160/172 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museoympäristö on rennompi kuin hieno ravintola ja siellä on kaikkea nähtävää, mistä voi keskustella.