Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan pelkästään peiliin katsomallakin sen huomasi että ihminen "äkki-ikääntyy" suunnilleen 44-vuotiaana

Vierailija
16.08.2024 |

Olotilan muutoksista puhumattakaan. Seuraava vastaavanlainen rysäys on sitten odotettavissa kuusikymppisenä. Oujee.

Ja tässä ei ilmeisesti ollut eroa sukupuolten välillä vaan esim ne vaihtarien tuntemukset on sitten asia erikseen ja vielä bonarina päällä.

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mullakin tapahtui joku äkkirysäys just tuossa kohtaa. Vielä 42-vuotiaana olin tosi paljon nuoremman näköinen mutta 45-vuotiaana en meinannut itseäni enää peilistä tunnistaa. Kaiholla katson nyt noita aiempia kuvia ja mietin että miksi mä silloinkin näin itsessäni pelkät virheet :/ 

Mua toisaalta lohdutti se että seuraavaan rykäisyyn on vielä aikaa.

Vierailija
2/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua :( Oon nyt 43 ja näytän vielä ihanalta. Kauhea ajatus, että tää päättyy vuoden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se tuli 51v.

Vierailija
4/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten vaan passia uusimaan ennen 45-vuoden ikää.

Vierailija
5/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tuolla selville se alaotsikon kysymys siitä, miksi rypyt tuntuvat ilmestyneen kuin yhdessä yössä?

Vierailija
6/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, sama mulla, ihan yhtäkkiä, noin 42-43v. Näytin sitä ennen todella pitkään ikäistäni nuoremmalta. Not that happy about it! 

Vierailija
7/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse miehenä huomasin, että äkki-ikäännyin 35-vuotispäivänä ja sen jälkeen on lähelle neljääkymppiä menty suhteellisen samana.

8/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ei oo vielä rysähtäny, mutta saa nähdä koska se tapahtuu  😅 

Vierailija
9/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mullakin tapahtui joku äkkirysäys just tuossa kohtaa. Vielä 42-vuotiaana olin tosi paljon nuoremman näköinen mutta 45-vuotiaana en meinannut itseäni enää peilistä tunnistaa. Kaiholla katson nyt noita aiempia kuvia ja mietin että miksi mä silloinkin näin itsessäni pelkät virheet :/ 

Mua toisaalta lohdutti se että seuraavaan rykäisyyn on vielä aikaa.

Toisaalta se 15 vuotta on ihan humps vaan. Tuntuu ihan käsittämättömältä että nyt on 15 vuotta siitä kun oli vuosi 2009.. Ennemminkin tuntuu että siitä millenniumista alkaa olla 15 vuotta, mutta siitä onkin pian jo neljännesvuosisata.

Samaten on ihan käsittämätöntä, että se just äsken viisikymppisiään viettänyt työkaveri onkin nyt 65-vuotias ja jäi eläkkeelle. Eikä edes ole mitenkään hyväkuntoinen vaikka tuolloin 50-vuotisjuhliaan viettäessä oli hyvinkin ikäistään hieman nuoremman oloinen.

Vierailija
10/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan tän itsestäni ja ikätovereistani.

Mutta ulkoiset muutokset eivät huoleta. Pidän tärkeänä huolehtia unesta, ulkoilusta ja ruyasta, mutta hyvinvoinnin, en ulkonäön vuoksi.

En koe tarpeelliseksi näyttää nuoremmalta. Myöskään ( hyvin) nuorena en kokenut tarpeelliseksi näyttää vanhemmalta ( esim.alaikäisenä baariin pääsemistä tms.varten)

Vierailija
11/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua :( Oon nyt 43 ja näytän vielä ihanalta. Kauhea ajatus, että tää päättyy vuoden sisällä.

Älä huoli, se päättyy ihan yhdessä yössä ja aamulla peilin edessä sitten venähtää naama lopullisesti kun sitä kummajaista katsoo.

Vierailija
12/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Naiset äkki-ikääntyy. 

Vierailija
13/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse miehenä huomasin, että äkki-ikäännyin 35-vuotispäivänä ja sen jälkeen on lähelle neljääkymppiä menty suhteellisen samana.

Sulla saattaa sitten tulla tuo toinen rysäys jo 50-vuotiaana, jos tuo kerran 15 vuoden välein tapahtuu. Enkä nyt oikeasti halua olla ilkeä tai satuttaa enkä tätä tietenkään toivo tai mitään, mutta eihän kaikki edes elä 60-vuotiaiksi ja varsinkaan 70-80-vuotiaiksi ja varmasti jokaisella on näitä isompia "romahduksia" ikääntymisessä ennen kuin tulee se alati jyrkkenevä loppuliuku ja viimeinen kops.

Tietysti sitten fataalit sairaudet (ja onnettomuudet) on asia erikseen, mutta eihän kaikki ole pitkä- tai edes saman ikäistä sukua vaan osa elää 100-vuotiaiksi kun taas osalla matka loppuu jo aiemmin. 

Vierailija
14/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mulle tuli leuan alle heltat niin nopeasti että en edes tajunnut. 44-vuotiaana niitä ei ollut, 45-vuotiaana yhtäkkiä aivan kamalat. Eikä juuri muutoksia painossa. Tuntuu että ihan sama miten upea kroppani on kiitos liikunnan, niin olen auttamatta rupsahtanut. Edes naama ei ole mielestäni mitenkään liian ryppyinen. Mutta nuo heltat, voi v.........

N46

Vierailija
15/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan tän itsestäni ja ikätovereistani.

Mutta ulkoiset muutokset eivät huoleta. Pidän tärkeänä huolehtia unesta, ulkoilusta ja ruyasta, mutta hyvinvoinnin, en ulkonäön vuoksi.

En koe tarpeelliseksi näyttää nuoremmalta. Myöskään ( hyvin) nuorena en kokenut tarpeelliseksi näyttää vanhemmalta ( esim.alaikäisenä baariin pääsemistä tms.varten)

Joo, tuo on totta että nämä ulkoiset muutokset on kuitenkin tavallaan mitättömiä ja pelkkää pintaa. Samalla tavalla se elimistö vanhenee tuolla nahkojen sisäpuolellakin ja se on se millä on oikeasti väliä. Toisaalta ainakin oma kokemus onkin just se, että ensin huomaa tuon yhtäkkisen ikääntymisen ulkonäön kautta ja sitten vasta viiveellä tulee sitä kaikenlaista uutta tuntemusta kroppaan.

Ja ne on kyllä sellaisia, että kummasti tekee mieli huolehtia aiempaakin paremmin terveellisistä elämäntavoista ja just esim yöunta ei enää viitsi sabotoida esim sillä, että juo kahvia iltapäivällä tai syö päivällisen tunninkin liian myöhään. Nimittäin se väsymyskään ei enää ole sellaista, että vähän haukottaa vaan enemmänkin tuntuu siltä kuin olisi pienessä sievässä, mutta ilman sitä hilpeyttä eikä oikein tajua kunnolla ja normaalisti mitään eikä näekään kunnolla ja kroppa tuntuu siltä kuin voisi saada jonkun slaagin hetkenä minä hyvänsä.

Vierailija
16/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tinderissä huomaa naisilla että se maksimiraja on 40, jotkut ovat jo 37 on viimeinen hetki.

Vierailija
17/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mulle tuli leuan alle heltat niin nopeasti että en edes tajunnut. 44-vuotiaana niitä ei ollut, 45-vuotiaana yhtäkkiä aivan kamalat. Eikä juuri muutoksia painossa. Tuntuu että ihan sama miten upea kroppani on kiitos liikunnan, niin olen auttamatta rupsahtanut. Edes naama ei ole mielestäni mitenkään liian ryppyinen. Mutta nuo heltat, voi v.........

N46

Tuo "alanaaman" romahtaminen on ihan järkkyä! Itse koin sen jo ennen koronapandemiaa ja maskiaika oli siksi ihanaa, kun taas näytti ihan omalta itseltään eikä tältä bulldogin ja pelikaanin vahinkolapselta.

Vierailija
18/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä kävi, vaikken uskonut. Minä näytin 40-vuotiaaksi saakka nuorelta aikuiselta. Kävin syntymäpäivää varten ostamassa shampanjaa Alkosta ja siellä kysyttiin paperit. Joka vuosi sen yhden kerran ostan shampanjaa ja se oli viimeinen kerta kun kysyttiin. Ehkäpä se oli enne 🥹

Sitten reuma aktivoitui ja jouduin kipujen takia vähentämään urheilua. Kiireinen lapsiperhearki, hektinen työelämä ja sairastelu, niin kilot alkoivat kertyä hiljalleen.

Noin 45-vuotiaana järkytyin, kun näin itsestäni otetun kuvan. Näytin aivan pullealta tädiltäni. Vaatteet oli pinkeät, kaksoisleuan alkua, hiukset olivat kuivan näköiset ja jotenkin töyhtöiset. Ryhti kasassa. Kaikista pahin oli kasvojen ilme. Olin aina ollut nätti, mutta kuvassa näytin äreältä tädiltä. Paheksuva ilme, kulmat kurtussa ja suupielet alaspäin. Muistan että kuvanotto hetkellä olon ihan hyvällä tuulella kuitenkin. Siitä alkoi kunto- ja ulkonäköremontti, joka jatkuu edelleen. Nyt olen 47 ja näytän ikäiseltäni. Eipä tässä enää nuoreksi tulla. 

Vierailija
19/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaas vaan tätä 6kympin rysäystä. Juuri mietin aamulla, kun peiliin taas vilkaisin, että mitä oikein yhtäkkiä tapahtui parissa vuodessa, ja sitten luinkin tuon artikkelin. Ymmärrän nyt, sain vastauksen.

Ja kilot ei lähde, ei lähde ei, edes paastolla. Ei paljon naurata.

Vierailija
20/164 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Naiset äkki-ikääntyy. 

Ei vaan ihmiset. Eka rysäys ikääntymisessä on n. 44-vuotiaana ja toinen sitten n.60-vuotiaana ja tämä ikääntyminen siis näkyy nimenomaan muuallakin kuin peilikuvassa. Ja varsinkin tuntuu.