Onko sinulle väliä kumppanin ammatilla?
Kommentit (14)
Ei ole. En yhtään ymmärrä, että miksi olisi. Jos puolison valitsee mieluummin ammatin mukaan niin onko se ainoa kriteeri? Pääasia, että tulee toimeen omillaan.
Olen nainen, on tärkeää. Tai ei se ammatti, mutta että sellainen on. Ja että käy töissä ja tekee sellaista työtä mistä tykkää.
On tärkeää. Haluan sellaisen, joka suhtautuu työhönsä intohimona enkä sellaisena, että työ on vaan jotain jota tehdään saadakseen rahaa ja pahimmassa tapauksessa ollaan jopa työssä josta ei pietä.
Totta kai sillä on väliä, mitä työtä kumppani tekee. Työ on yksi suurimmista ajankäytön kohteista elämässä, joten se heijastaa väistämättä henkilön arvoja ja valintoja. Myös se, jos työhön suhtaudutaan ilman mitään erityistä intohimoa kertoo ihmisestä erittäin paljon. Työ kertoo luonteenpiirteistä esim. kunnianhimosta, sinnikkyydestä, joustavuudesta, itsenäisyydestä, tarkkuudesta, luovuudesta, määrätietoisuudesta tai mukavuudenhalusta ne. Ja ihan käytännön tasolla tulotaso, työajat, työn joustavuus kaikki vaikuttavat yhteiseen arkeen ja elämään.
Ne, jotka väittävät, ettei kumppanin työllä ole mitään väliä, ovat usein itse päätyneet vain johonkin työhön ilman selkeitä uratavoitteita.
On väliä. Yhdenkään poliisin kanssa en enää ikinä aio ryhtyä suhteeseen.
Ajattelin ensin, että ei ole, mutta tarkemmin mietittynä on. Jotkin ammatit ovat minusta huijareiden tai muuten vastenmielisten ihmisten juttuja, enkä halua olla sellaisen ammattikunnan kanssa missään tekemisissä.
Siksi koska kumppani nyt vaan päättää itse ammattinsa. Kunhan osaa huolehtia itsestään.
Esimerkiksi reissun päällä viihtyvän miehen kanssa en olisi, olen nähnyt sitä touhua tarpeeksi. Enkä pörssimeklarin tms rahantekokoneen, en eläinlääkärin tai eläintilallisen (koska olen niin allerginen valitettavasti), en työkseen autoilevan, en julkisessa ammatissa työskentelevän.
Tottakai. Esimerkiksi eettisesti arveluttavat ammatit ja paljon matkustelua sisältävät työt olisivat olleet deal breakereita.
En ymmärrä näitä, jotka sanoo ei. Uravalintahan kertoo erittäin paljon ihmisen sisäisistä arvoista.
Kysely jätti yhden kohden pois, mutta vaikka yläpeukku tähän jos olet nainen ja on tärkeää