Ihan pelkästään peiliin katsomallakin sen huomasi että ihminen "äkki-ikääntyy" suunnilleen 44-vuotiaana
Olotilan muutoksista puhumattakaan. Seuraava vastaavanlainen rysäys on sitten odotettavissa kuusikymppisenä. Oujee.
Ja tässä ei ilmeisesti ollut eroa sukupuolten välillä vaan esim ne vaihtarien tuntemukset on sitten asia erikseen ja vielä bonarina päällä.
Kommentit (164)
Nyky yhteiskunnassa kun somea seuraa niin siellä jo 28-33 vuotiaat harmittelee kun ovat niin vanhoja.
Aikalailla 43veenä huomasin, että ikänäkö on alkanut vaivaamaan. Samalla tullut jotenkin rupsahtanut olo. Ennen 40veetä tunstin olevan vielä "nuori". Enää en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Nyky yhteiskunnassa kun somea seuraa niin siellä jo 28-33 vuotiaat harmittelee kun ovat niin vanhoja.
Prossuruoka- ja mikromuovit todella vanhentaa.
Today is the oldest you have ever been and the youngest you will ever be again
Jep, täällä 43 ja hitsi mikä muutos 40v. kuviin. Tukka ohentunut, leuan alla löysää nahkaa, otsassa ryppyjä, ja alapää huutaa hoosiannaa kuivuudesta. Mitä ihmettä tää on??? Olen jopa ruvennut tutkailemaan täyteaine vaihtoehtoja. En muiden vuoksi, vaan itseni, ettei aamuisin niin masentaisi peiliin katsoessa.
Kiitollinen olen kuitenkin siitä että olen vielä toistaiseksi täysin terve. Ei kolesteroleja, verenpainetta, ylipainoa, tai muutakaan rasitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prossuruoka- ja mikromuovit todella vanhentaa.
En nyt tota tarkoittanut. Vaan heillä on pelko että ovat jo tuossa iässä vanhoja ja rupsahtaneita. Pistää miettimään
Ei kai teillä oo tulleet vaiharit liian aikaisin. Katsoo mitä syö, aurinko vanhattaa jos liikaa ottaa vähillä voiteilla, alkoholi, tupakka rusentaa hipiää ennebaikojaan. Liikunta auttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jep, täällä 43 ja hitsi mikä muutos 40v. kuviin. Tukka ohentunut, leuan alla löysää nahkaa, otsassa ryppyjä, ja alapää huutaa hoosiannaa kuivuudesta. Mitä ihmettä tää on??? Olen jopa ruvennut tutkailemaan täyteaine vaihtoehtoja. En muiden vuoksi, vaan itseni, ettei aamuisin niin masentaisi peiliin katsoessa.
Kiitollinen olen kuitenkin siitä että olen vielä toistaiseksi täysin terve. Ei kolesteroleja, verenpainetta, ylipainoa, tai muutakaan rasitetta.
Sain vauvan 44 v ja en tuntenut itseäni vanhaksi.
En alkanut ikääntyä vielä 44-vuotiaana, mutta nyt 65-vuotiaana olen selvästi vanha.
Vierailija kirjoitti:
Mulla se tuli 51v.
Minullakin se tuli viisikymppisenä.
Tai sitten seuraatte liikaa somea ja vertaatte itseänne nuoriin ja luulette että tuolta teidän tulee näyttää vaikka olette 15v vanhempia. Mä alan vasta huomata omassa äidissä ja isässä vanhuuden muutoksia päälle 60v,kun katson kuvia kun oli 40-45 he näytti tosi nuorilta.
Sittenkun ootte 70v katsotte kuvaa itsestänne 44 vuotiaana ja toteatte että minähän näytin ihan pennulta. Näin se menee
Toi on totta, itsellä huomasin juuri 44 vuotiaana ikänäön ja aloin kaljuuntumaan vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Käy vaihdevuosiin erikoistuneella gynellä. Noihin oireisiin saa helpotusta vaikka vaihdevuodet eivät olisi vielä alkamassa. Oireita voi tulla jo vuosia ennen vaihdevuosien alkamista.
Itse kärsin aivan liian pitkään kuivuudesta ja muista oireista. Satuin sitten saamaan omaa iläluokkaa olevan työterveyslääkärin, joka kyseli onko tällaisia oireita. Hän laittoi lähetteen gynelle ja sitä kautta sain oireet hoidettua pois. Gyne teki tutkimukset ja tuumasi, että hormonitoimintaa on vielä mutta määräsi lääkitykset oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos näinkin arkinen asia kuin ikääntyminen ahdistaa kovasti, niin kai te tiiätte että sen ikääntymisen voi lopettaa kuolemalla.
Köyttä rasvaamaan.
Tää oli paras!
Ja tottahan se on. Ikääntyminenhän kertoo vain ja siitä, että kyseinen ihminen on ollut etuoikeutettu elämään pidempään kuin moni muu jo nuorena menehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paljon nuoremmat.
Itsekin koin itseni ikälopuksi 20-vuotiaana. Ja nykyisinhän pikkulapsetkin ostaa jo anti-age-tuotteita.
Paras palvelus meille kaikille niin nuorille kuin vanhoille olisi suhtautua ikääntymiseen lempeydellä ja jopa kunnioituksella. Alkaisi elämä näyttää pidemmältä ja paremmalta.
Miten jotain tällaista voisi tapahtua yhdessä yössä ilman vakavaa sairautta?
Mä taas saan kuulla kehuja, kuinka olen kaunistunut viime vuosina. Kai mä olin nuorena sitten rumempi :D Ikää 47v.
Jostain luin et ikääntyminen vauhdittuu juuri 55v jälkeen. En tiedä pitäiskö se ihan noin aikaisin tapahtua
Tai sitten olette vain liian kriittisiä itseänne kohtaan.