Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (3590)
Vierailija kirjoitti:
Nyt heillä on koossa jo lähes kymppitonni. Eli jos eivät olisi tuhlanneet aiempaa pottiaan huutokaupassa, nyt heillä olisi lähes 20 000 e potti.
Samaa voisi yhtä hyvin sanoa mistä tahansa tehtävästä. Jos yrittäisivät tai tekisivät suunnitelmallisesti yhteistyötä tosissaan, olisi rahaa paljonpaljon enemmän. Sen sijaan että feikkimyyräilevät tai tahallisesti tai tahattomasti auttavat oikeaa myyrää myyräilemään, keräävät henkilökohtaisia etuja rahan sijaan jne.
Kyllä joissain muissa tehtävissä on rahaa paljon turhemmin tuhlattu eli saamatta siitä edes mitään hyötyä tai vastinetta kuten tuossa huutokaupassa sentään saivat. Eihän esim. nuo kaikki valemyyräilyt ole tulleet muiden kilpailijoiden tietoon, ovat vain jääneet vain yleiseksi ihmettelyksi, että joku täällä nyt rahaa hukkasi. Niin eihän siitä ole silloin ollut tekijälleen mitään hyötyä häneen kohdistuvina epäilyinä.
Huom, uusi jakso katsottu, selviä spoilereita tulossa.
Tän päivän tiputus oli kyllä vähän tylsä käänne. Niin monen epäilty. Nyt oiskin tosi kiva kuulla Viiviä epäilleiltä mihin katse kääntyy! Nyt kun saatte ihan uutta ajateltavaa.
Viivi sanoi Johtolangoissa laittaneensa all-in. Tuskin Tomasiin, kun sen verran rehellisesti tuntui sanovan häntä mahdolliseksi myyräksi. Tuskin Inaan, koska kuultiin ettei pidä Inaa yhtään mahdollisena. Tuskin Robertiin, sen verran kaivetun oloinen selitys Robertin mahdollisesta myyräilystä. Kari vai Aaron? Aiemmin on laittanut 50-50 eli varmaan Arja ja tämä, kumpaa on epäillyt?
Inan äänestystaktiikka epäilyttää. Sanoi hajauttavansa yhä, nyt ehkä "enää" kahteen. Monen muun suusta on kuultu miten alkaa olla kaikilla myyrä valittuna jo. Myös Roopen ja Miskan. Varmasti tälläkin taktiikalla voi jatkoon päästä kun niin moni on ihan kujalla, mutta ei kuulosta fiksun kilpailijan (joksi Inaa monesti kutsuttu) taktiikalta.
Näytettiinkö ketä Aaron epäilee?
Jos Ina on myyrä, minusta se halkojuttu oli jopa nerokas. Hänhän "feikkimyyräili" niin huonosti, nauroi ja myönsi tekonsa, että juuri tuollaistahan oikean myyrän kuuluisikin tehdä. Kaikki ajatteli tuon halkotempun jälkeen, ettei se nyt ainakaan Ina voi olla, koska feikkimyyräli niin urpolla tavalla ja mokasi senkin. Eli käänteispsykologia Inan taktiikka.
Vierailija kirjoitti:
Jos Ina on myyrä, minusta se halkojuttu oli jopa nerokas. Hänhän "feikkimyyräili" niin huonosti, nauroi ja myönsi tekonsa, että juuri tuollaistahan oikean myyrän kuuluisikin tehdä. Kaikki ajatteli tuon halkotempun jälkeen, ettei se nyt ainakaan Ina voi olla, koska feikkimyyräli niin urpolla tavalla ja mokasi senkin. Eli käänteispsykologia Inan taktiikka.
Tuota samaa olen tässä koettanut sanoa.
Se on kyllä jännä, kun toisille Ina näyttäytyy ilmiselvänä myyränä ja toiset taas sulkevat hänet kokonaan pois, että kuka tahansa muu, mutta ei ainakaan hän.
Vierailija kirjoitti:
Huom, uusi jakso katsottu, selviä spoilereita tulossa.
Tän päivän tiputus oli kyllä vähän tylsä käänne. Niin monen epäilty. Nyt oiskin tosi kiva kuulla Viiviä epäilleiltä mihin katse kääntyy! Nyt kun saatte ihan uutta ajateltavaa.
Viivi sanoi Johtolangoissa laittaneensa all-in. Tuskin Tomasiin, kun sen verran rehellisesti tuntui sanovan häntä mahdolliseksi myyräksi. Tuskin Inaan, koska kuultiin ettei pidä Inaa yhtään mahdollisena. Tuskin Robertiin, sen verran kaivetun oloinen selitys Robertin mahdollisesta myyräilystä. Kari vai Aaron? Aiemmin on laittanut 50-50 eli varmaan Arja ja tämä, kumpaa on epäillyt?
Inan äänestystaktiikka epäilyttää. Sanoi hajauttavansa yhä, nyt ehkä "enää" kahteen. Monen muun suusta on kuultu miten alkaa olla kaikilla myyrä valittuna jo. Myös Roopen ja Miskan. Varmasti tälläkin taktiikalla voi jatkoon päästä kun niin moni on ihan kujalla, mutta ei kuulosta fiksun kilpailijan
Kaikkein vähiten luottaisin myyräpäätelmissäni niihin klippeihin, joissa kilpailijat kertovat keitä epäilevät. Ne leikataan mukaan juuri niin kuin tuotanto itse haluaa ja niiden tarkoitus on vain sotkea sitä, jos tehtävien perusteella olet saanut jonkin arvelun myyrästä. Ei niiden perusteella voi myyrää päätellä.
Sillä eikö nytkin ole jännä, että kukaan niistä, jotka kertoivat epäilevänsä Viiviä eniten (eli voisi tulkita heidän vastaustensa menneen väärin eikä että ovat jäljillä) ei pudonnut, mutta Viivi, joka ei todennäköisesti epäillyt eniten itseään vaan jotakuta muuta, putosi. Mitä siis voimme päätellä meille näytetystä? Emme mitään tai emme ainakaan myyrän henkilöllisyyttä tai sitä kuka lopulta keskitti ääniään kehenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota samaa olen tässä koettanut sanoa.
Se on kyllä jännä, kun toisille Ina näyttäytyy ilmiselvänä myyränä ja toiset taas sulkevat hänet kokonaan pois, että kuka tahansa muu, mutta ei ainakaan hän.
On myös meitä, jotka ymmärtävät tuon käänteispsykologian mahdollisuuden tässä, mutta eivät vain halua uskoa, että se olisi myyrän strategia. Koska pitävät feikkimyyräilyä niin paljon enemmän ärsyttävänä kuin nerokkaana. Tietenkään ei pitäisi antaa ärsytyksen vaikuttaa arvostelukykyyn. Kyllä se tietokilpailunkin todella hyvä suoritus tässä vaikuttaa siihen, mistä näkövinkkelistä Inan toimintaa tarkastelee.
Ja joku myös kirjoitti, että miksi se Inan toiminta oli feikkimyyräilyä, jos hän ei tiennyt Tomasin näkevän sitä. Mielestäni aika suurieleinen suoritus molskauttaa monta halkoa veteen kun halkoja olisi voinut hukata myös vähemmän avoimella paikalla. Ihan vain pohdintana. Hennykin oikein yritti jäädä kiinni myyräilystä ja oli ihmeissään, ettei Kari sitä huomannut. Siitä feikkimyyräilystä pitää jäädä kuitenkin kiinni että sillä mitään epäilyjä saa vedettyä itseensä ja siksi Inan halkojen viskominen vaikuttaa siltä, että hän olisi toivonut jonkun sen spottaavan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein vähiten luottaisin myyräpäätelmissäni niihin klippeihin, joissa kilpailijat kertovat keitä epäilevät. Ne leikataan mukaan juuri niin kuin tuotanto itse haluaa ja niiden tarkoitus on vain sotkea sitä, jos tehtävien perusteella olet saanut jonkin arvelun myyrästä. Ei niiden perusteella voi myyrää päätellä.
Sillä eikö nytkin ole jännä, että kukaan niistä, jotka kertoivat epäilevänsä Viiviä eniten (eli voisi tulkita heidän vastaustensa menneen väärin eikä että ovat jäljillä) ei pudonnut, mutta Viivi, joka ei todennäköisesti epäillyt eniten itseään vaan jotakuta muuta, putosi. Mitä siis voimme päätellä meille näytetystä? Emme mitään tai emme ainakaan myyrän henkilöllisyyttä tai sitä kuka lopulta keskitti ääniään kehenkin.
Viivi sanoi tuon all in Johtolangoissa, ja siksi siihen uskon. Jaksossa näytettyihin nimenomaan kamalasti en, siinä näytettiin kun puhui Robertista mutta ei kuulostanut häntä silti äänestävän. Eli juurikin yritän lukea rivien välistä. Onnistuu tai ei, se tuo mulle kivaa lisämaustetta. 😀
No okei sen uskoin jaksosta, että Inaa epäilee kaikkein vähiten, tai ainakin ettei tuon lauseen jälkeen Inaan pistä all in. Tuo ei menisi enää leikkauspöydän piikkiin.
Jos tietäisi kysymykset, voisi vähän päätellä miksi tippui kuka tippui. Esim Ina ja Viivi ovat naisia, suunnilleen samanikäisiä, olivat pari keinussa jne, eli näitä kysyttäessä Viiviin tähdännyt olisi vahvoilla. Mutta varmaan siksikin kysymyksiä ei paljoa näytetä.
Hyvin on siis voineet useampi äänestää Viiviä, kunhan vain Viivi oli täysin väärässä. Siksi mä tätä mietinkin.
Vierailija kirjoitti:
...mutta toisaalta aina näissä Myyrän tuotantokausissa on käynyt selväksi se, että leikkaamisella vaikutetaan paljon katsojiin. Tulee varmaan se jakso jossa Viivistä maalataan selvä myyrä ja hänestä annetaan viimein enemmän tietoa ja sitten käykin niin että siinä jaksossa se tipahtaa.
Mä niin tiesin. Raivostuttaa leikkaajien toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentteja lukiessa tulee mieleen, että onkohan täällä mahdollisesti tuotannon väkeä kirjoittamassa vääriä vihjeitä...
Sama olo tulee, kun katselee Myyrä johtolangat -jaksoja. Joo Miskalle on annettu varmasti ohjeistus, että pitää epäillä mahdollisimman laajasti, hajauttaa ja vaikka sattuisi keksimään jo varhaisessa vaiheessa oikean myyrän, ei saa paljastaa, vaan tulee silti heitellä ilmaan kaikkea toisarvoista. Katsojana vain turhautuneena miettii, että onko tuo Miska oikeasti noin tyhmä ja sokea (oli sitä kyllä itse mukana ollessaankin, vaikka pitkälle lopulta pääsikin) vai käykö läpi käsikirjoitettuja repliikkejä. Aika vähäinen on tuon lisäohjelman anti...
Vaikutti aika turhalta se Johtolangat. Käsikirjoitettua soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Karin jousen tiputtaja oikea myyrä, kun se tapahtuma oli tarkoituksella leikattu jaksosta pois? Esim. Inan halkojen heittely mereen ja Hennyn halkosabotaasi näytettiin, koska eivät ole myyriä. Oikean myyrän puuhat on lähes aina leikattu pois ja meille näytetään vain siihen liittyvää spekulaatiota? Emme voi jaksosta itse tarkistaa miten tapahtumasarja meni ja kuka valehteli. Eli nämä auki jätetyt tapaukset on ilmeisesti juuri niitä oikean myyrän tekosia? Nyt tuo nuoli ja viime jaksossa se kadonnut kysymyslippu. Jotenkin kaikki liittyy Aaroniin.
Näytettiin hidastettuna meille miten Kari ampui nuolen maahan.
Lisäksi tähän oli lisätty Karin kommentti, että ikävä kyllä pitää välillä kylvää epäilystä. Eli huomasi nuolen lentäneen maahan, mutta alkoi höpöttää siitä vaikuttaakseen oudolta. Toinen silmä kiinni pitää katsoa ohjelmaa jos tämä meni kokonaan ohi. Ohjelmassa kohdasta 8:20 voi itse tarkistaa jos ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viivi sanoi tuon all in Johtolangoissa, ja siksi siihen uskon. Jaksossa näytettyihin nime
Siis tottakai moni on voinut äänestää Viiviä (vaikkei pudonnut) ja Viivi on voinut äänestää all in. Se all inkään ei kuitenkaan ole oikeasti all in, koska vastaukset osuvat samalla suurin osa muihinkin kilpailijoihin, yksi vastaus yhteen, toinen toiseen ja hajapisteitä kertyy. Ja lisäksi voi vastata vieläpä väärin, kun ei ole huomannut laittaa kaikkia yksityiskohtia mieleen ja kysymykset eivät ole helppoja. Siinäkin itse kuviteltu all in voi vesittyä.
Kaikki on niin spekulaatiota, että ehkä niin tai näin, joten nämä pohdinnat eivät oikein johda mihinkään lopputulokseen, kun pohjana ei voi käyttää mitään mitä joku sanoo tekevänsä. Toki pohtia saa jos haluaa, mutta ei näillä oikein todistusvoimaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmassa on ollut niin monta miespuolista myyrää, joten ajattelin, että tälle kaudelle on takuulla valittu nainen myyräksi. Nyt naisia on jäljellä enää yksi, eikä Ina vaikuta yhtään myyrältä :D Veikkaan myyrän olevan joko Aaron tai Tomas. Ehkä Aaron, koska Tomas tuntuu enemmän pelaajalta, joka haluaa voittaa rahapotin.
Miksi niin moni on sanonut tätä että pitäisi olla nainen?
Miestin ja naisten välinen tasa-arvo on niin peruskauraa että tämmöinen kahtiajako on aika vanhanaikaista.
"On myös meitä, jotka ymmärtävät tuon käänteispsykologian mahdollisuuden tässä, mutta eivät vain halua uskoa, että se olisi myyrän strategia. Koska pitävät feikkimyyräilyä niin paljon enemmän ärsyttävänä kuin nerokkaana."
Oli myyrä kuka tahansa, voi tällä kaudella olla varma, että on feikkimyyräillyt. 😀 (No ehkä ei Robert mutta se se ei ole.) Ina mun mielestä jopa vähiten jäljellä olevista (paitsi Robert), kun eikös ainoa selkeä ole nuo halot. Joka oli tai ei ollut suunniteltu feikkaus. Kari ainakin on feikannut ihan liikaa, ja Tomas kertoo feikkaukset usein tosi selkeästi insertissä. Tai siis ne näytetään usein inserteissä, vaikkei ehkä muuten edes kuvasta tietäisi.
"Ja joku myös kirjoitti, että miksi se Inan toiminta oli feikkimyyräilyä, jos hän ei tiennyt Tomasin näkevän sitä. Mielestäni aika suurieleinen suoritus molskauttaa monta halkoa veteen kun halkoja olisi voinut hukata myös vähemmän avoimella paikalla."
Voi olla, mutta se fiilis siitä tuli. Ina ei sitä ennen eikä sen jälkeen ole suuresti feikkaillut (tai siis tuollaista näkyvää/selkeää), ja tuokin oli tosi lähellä ettei jäänyt huomaamatta. Ja jos miettii, se heitto oli tosi nopea, alue ehkä äänekäs, eikä tarvinnut ottaa oikein askeltakaan sivuun reitiltään. Jostain puiden altakinhan löytyi halkoja, mutta sinne piilottaakseen joutuu ehkä näkemään enemmän vaivaa. Ja ne sieltä puun alta löydettiin ja palautettiin, merestä ei voitu vaikka oli nähty.
Ja siis on voinut ajatella, että jos ei jää kiinni, hienoa, ja jos jää, on tosi helppo heittää leikiksi. Eli sellainen yhdistelmä feikkausta ja oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mutta toisaalta aina näissä Myyrän tuotantokausissa on käynyt selväksi se, että leikkaamisella vaikutetaan paljon katsojiin. Tulee varmaan se jakso jossa Viivistä maalataan selvä myyrä ja hänestä annetaan viimein enemmän tietoa ja sitten käykin niin että siinä jaksossa se tipahtaa.
Mietin tänään samaa, että hyvin on osattu leikata kun näin moni mennyt lankaan, vaikka Roopenkaan mielestä selvästi ei ollut myyrä. Mutta toisaalta, jos todella moni kilpailija luulee myyräksi, on Viivissä livenäkin ollut paljon epäilyttävää. (Ei noita inserttejä nyt niin pahasti voida huijata, etteikö yhtään epäilyjä olisi saanut, vaikka miten olisi leikattu asioita pois.) Ehkä lopulta leikkauksella on saatu sama kuva kuin kilpailijoilla.
Onko joku laskenut kuinka monta kertaa kukin kilpailija on esiintynyt niissä välikommenteissa. Itse lumoonnuin Viiviin, etten hoksannut muita ollenkaan.
Ratkeaako tämä sillä pohdinnalla, kuka heistä on esiintynyt MTV:n ohjelmissa eniten?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on niin spekulaatiota, että ehkä niin tai näin, joten nämä pohdinnat eivät oikein johda mihinkään lopputulokseen, kun pohjana ei voi käyttää mitään mitä joku sanoo tekevänsä. Toki pohtia saa jos haluaa, mutta ei näillä oikein todistusvoimaa ole.
Eikö tämä koko ohjelma ole pohtimista ja spekulaatiota ilman oikeita todisteita? 😀 Ja tämä keskusteluketju paikka niiden pohdintojen jakamiseen? Mulle yksi mielenkiintoinen asia on miettiä kuka on äänestänyt ketäkin, vaikka sitten menisi pieleen. Niin tässä menee moni muukin pohdinta. Ei kai tämä sen kummempaa ole.
Mä pidän hyvin epätodennäköisenä, että myyrään all in laittava tippuu. Niin jos tietäisi ketä tippuva äänesti, tietäisi kuka ei ole myyrä. Ja nyt veikkaan, että Viivi äänesti Aaronia tai Karia.
En katso tuomitun seksuaalirikollisen juontamaa ohjelmaa, enkä Salmisen takia katso itse asiassa mitään MTV:n ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tänään samaa, että hyvin on osattu leikata kun näin moni mennyt lankaan, vaikka Roopenkaan mielestä selvästi ei ollut myyrä. Mutta toisaalta, jos todella moni kilpailija luulee myyräksi, on Viivissä livenäkin ollut paljon epäilyttävää. (Ei noita inserttejä nyt niin pahasti voida huijata, etteikö yhtään epäilyjä olisi saanut, vaikka miten olisi leikattu asioita pois.) Ehkä lopulta leikkauksella on saatu sama kuva kuin kilpailijoilla.
Minun mielestäni on ollut kummallista, kun suurimmin kilpailijat ovat tuntuneet nostavan esille epäiltyinä Arjan ja Viivin (joiden kohtalon jo tiedämme) tai näin meille katsojille on ainakin leikatun materiaalin kautta haluttu antaa ymmärtää. Toisaalta niin kuin nytkin, meille näytetään näköjään eniten epäilyjä sitä kohtaan, joka kohta putoaa, jotta sen jälkeen ei ikään kuin jää ilmoille ketään vahvasti epäiltyä. Ovatko he oikeasti olleet livenä muka niin epäiltyjä kuin mikä vaikutelma annetaan?
Arja ja Viivi ovat minulle näyttäneet koko ajan hyvin epämyyrämäisiltä toiminnassaan, siksi hämmästelen miksi heitä täälläkin keskustelussa niin paljon on epäilty. Olen yrittänyt kysellä perusteita, kun itse katson kilpailijoissa ihan eri asioita ja päädyn eri myyrään.
Ei taida lainaus toimia taaskaan. Voi olla vika myös omassa päässä.
Mutta tuohon feikkimyyräilyasiaan: todellakin lähes jokainen on feikkimyyräillyt. Kommentoin tuossa nimenomaan sitä Inan halkohommaa, joka itseäni ärsytti jotenkin todella rajusti. Siis enemmän kuin monen muun feikkailut. Tämä ei ole mitenkään rationaalista eikä edes liity sellaiseen, että Ina yleisesti menisi mulla ihon alle. Mun silmissä tää kaikki loputon feikkimyyräily jostain syystä oikein kiteytyy tuohon halkotehtävään. Joten oma arviointikyky siis kriittiseen tarkasteluun. Ja oikeasti mua ois varmaan vain huvittanut, jos heittely olisi näytetty vasta vikassa jaksossa, jossa Ina paljastuisi myyräksi.
Inalta feikiksi on sanottu myös sitä köysitehtävän paniikkia eli kyllä Inalta löytyy myös muita potentiaalisesti näyttäviä feikkimyyräilyjä. Tai siis ainakin tuon tilanteen voi sellaiseksi selittää. Itse en usko, että se oli näytelty tilanne. Tai Ina on todella hyvä näyttelijä.
Jos ajateltaisiin, ettei hän oikeasti nähnyt Tomasia, oliko se muka todella selkeää? Ina katsoi jonkun menevän ohi, jonka jälkeen kääntyi ja todella nopeasti viskasi halot mereen. Tomasia ei ehkä nähnyt, kun ei näyttänyt katsovan sinne ja Tomaskin näin ajatteli. Kenelle siis feikkasi?
Toinen mitä siinä teki, oli yhden halon takaapäin nappaus, ja sitähän ei kukaan nähnyt.