Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (3590)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä saimme taas hyvän esimerkin siitä, miten loogisesti väärä päätelmä ja miten harhaan se voikaan johtaa on se, mitä Kari nyt viimeisimmässä jaksossa totesi. Eli jotakuinkin näin, että "henkilö X on ollut monen äänestyksen ajan pääepäiltyni ja en ole pudonnut, en voi siis olla kovin väärässä".
Kyllä voit. Oikeita vaihtoehtoja on vain yksi ja vääriä kaikki muut (=kulloinkin vielä mukana olevien henkilöiden määrä). Olet muita parempi, jos itse olet oikeassa ja muut tai osa muista on väärässä. Et ole muita parempi, jos itse olet väärässä ja muutkin ovat väärässä, mutta et myöskään huonompi. Voit kuitenkin olla (jo) jotakuta huonompi, jos joukossa on myös niitä, jotka ovat oikeassa.
Joka kerta putoaa yksi väärässä oleva. Jos itse jatkat tuossa virhepäätelmässäsi (että sinä et voi olla väärässä, koska et pudonnut) ja jäljellä olevassa joukossa on myös oikeassa olevia, tulee ennenpitkää myös sinun
Jep tuossahan voi päästä jatkoon vaikka laittaisi all in väärälle eikä tarvitse edes tehdä virheitä tämän henkilön mukaisissa vastauksissa. Moni vastaus sopii useampaan henkilöön. Pudotus on ainoa palaute, jonka kilpailijat saavat epäilyistään. Joten ihan inhimillistä, jos siitä hakee virheellistäkin vahvistusta omille epäilyilleen. Eipä tuossa tosiaan voi olla melkein oikeassa tai vain vähän väärässä.
Voi voi voi. Kyllä se on nyt myönnettävä, että oma veikkaus meni pieleen. Kauden alusta saakka olin varma, että Myyräksi on valittu Viivi.
Nyt on sitten loppukaudeksi vaihdettava epäiltyä. Lukitsen Tomaksen. Pieleen menee varmaan sekin :D
Kari ja Aaron (vale-)myyräilivät niin isolla pensselillä heti ekoissa jaksoissa, että siksi vaikea epäillä heitä, varsinkaan Karia. Aaron on kyllä ollut viime jaksoissa taas vähän epäilyttävämpi, koska oleskelee varjoissa.
Robert olisi täydellinen myyrä, koska on hiljainen eikä tee näkyviä virheitä, mutta silti tunne, että Robert tippuu kohta.
Vierailija kirjoitti:
Kommentteja lukiessa tulee mieleen, että onkohan täällä mahdollisesti tuotannon väkeä kirjoittamassa vääriä vihjeitä...
Sama olo tulee, kun katselee Myyrä johtolangat -jaksoja. Joo Miskalle on annettu varmasti ohjeistus, että pitää epäillä mahdollisimman laajasti, hajauttaa ja vaikka sattuisi keksimään jo varhaisessa vaiheessa oikean myyrän, ei saa paljastaa, vaan tulee silti heitellä ilmaan kaikkea toisarvoista. Katsojana vain turhautuneena miettii, että onko tuo Miska oikeasti noin tyhmä ja sokea (oli sitä kyllä itse mukana ollessaankin, vaikka pitkälle lopulta pääsikin) vai käykö läpi käsikirjoitettuja repliikkejä. Aika vähäinen on tuon lisäohjelman anti...
Tuo keinutehtävä oli jotenkin pelottava. Vaikka siinä olikin kai kädet sidottuina eli mahdoton tippua, silti itseäni pelottaisi keinua kierros ympäri pää alaspäin. Harmittaa, että kilpailijoista vain kolme pääsivät sitä kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta miksi ihmeessä hän feikkimyyräilisi myyränä halkotehtävässä noin selkeästi."
Tähänkin on annettu selitystä jo aiemmin tässä ketjussa. Antaaksesi muille vaikutelman, että olet (vain) feikkimyyrä, joka ei edes sitä osaa tehdä uskottavasti. Eihän tuosta voinut kukaan edes ajatella, että myyrä siinä noin taitamattomasti yritti myyräillä. (Tähän vielä lisäksi väliin jokunen hyvältä näyttävä suoriutuminen tehtävistä, ei aina kannata sabotoidakaan. Tältäkin kerralta: pari hienoa osumaa tauluun, vau huomatkaa kaikki loistava Ina, mutta sitten ampumataito oudosti katosi ja loput nuolet maahan. Eikö sen yleensä pitäisi mennä toisin päin?)
Täydennyksenä tähän Ina nyt uusimmassa jaksossa Tomakselle "luottamuksellisesti harmitteli", että en mä tiedä oonko mä jo kussut koko strategian, että pystynkö mä enää uskottavasti feikkimyyräilemään, kun mä oon niin luotettava, että vaikka mä möhlisin niin näkyvästi
Moni noiden kilpailijoiden epäily tai luottamus perustuu tilanteisiin, joita katsoja ei näe. Tuo vähiten epäilyttävä voi siis pohjautua myös muuhun kuin tehtävissä kerättyyn luottamukseen. Ei siis minään vastaväitteenä vaan huomiona :)
Oliko se Karin jousen tiputtaja oikea myyrä, kun se tapahtuma oli tarkoituksella leikattu jaksosta pois? Esim. Inan halkojen heittely mereen ja Hennyn halkosabotaasi näytettiin, koska eivät ole myyriä. Oikean myyrän puuhat on lähes aina leikattu pois ja meille näytetään vain siihen liittyvää spekulaatiota? Emme voi jaksosta itse tarkistaa miten tapahtumasarja meni ja kuka valehteli. Eli nämä auki jätetyt tapaukset on ilmeisesti juuri niitä oikean myyrän tekosia? Nyt tuo nuoli ja viime jaksossa se kadonnut kysymyslippu. Jotenkin kaikki liittyy Aaroniin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo keinutehtävä oli jotenkin pelottava. Vaikka siinä olikin kai kädet sidottuina eli mahdoton tippua, silti itseäni pelottaisi keinua kierros ympäri pää alaspäin. Harmittaa, että kilpailijoista vain kolme pääsivät sitä kokeilemaan.
Mua alkoi huimata ja sydän takoa jo katsellessa. Itse voisin keinua lujaa, mutta raja menisi siinä, kun pää alkaisi olla jalkoja alempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentteja lukiessa tulee mieleen, että onkohan täällä mahdollisesti tuotannon väkeä kirjoittamassa vääriä vihjeitä...
Sama olo tulee, kun katselee Myyrä johtolangat -jaksoja. Joo Miskalle on annettu varmasti ohjeistus, että pitää epäillä mahdollisimman laajasti, hajauttaa ja vaikka sattuisi keksimään jo varhaisessa vaiheessa oikean myyrän, ei saa paljastaa, vaan tulee silti heitellä ilmaan kaikkea toisarvoista. Katsojana vain turhautuneena miettii, että onko tuo Miska oikeasti noin tyhmä ja sokea (oli sitä kyllä itse mukana ollessaankin, vaikka pitkälle lopulta pääsikin) vai käykö läpi käsikirjoitettuja repliikkejä. Aika vähäinen on tuon lisäohjelman anti...
Just tän takia mää en niitä johtolankoja katso. Pyhimys vei luottamuksen siltä, että etsivä saisi kertoa oikeat epäilynsä. Pete oli niin selvä niin alusta ja Pyhimys ei tätä muka tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan yhtä pihalla kuin Miska, joten minusta ihan uskottavaa, ettei hän Johtolangoissa tiedä mitään varmuudella. Millä tavalla hän on tyhmä ja sokea? Eli sinusta Myyrän henkilöllisyys on ollut ihan selvästi pääteltävissä jo pitkään? Kerro toki minullekin. Mä veikkasin pitkään Viiviä ja kuinkas kävikään.
Millä alalla tuo Tomas Grekov on? Tiedän hänet vain Muodin Huipulle -ohjelman juontajan Miisan puolisona.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Karin jousen tiputtaja oikea myyrä, kun se tapahtuma oli tarkoituksella leikattu jaksosta pois? Esim. Inan halkojen heittely mereen ja Hennyn halkosabotaasi näytettiin, koska eivät ole myyriä. Oikean myyrän puuhat on lähes aina leikattu pois ja meille näytetään vain siihen liittyvää spekulaatiota? Emme voi jaksosta itse tarkistaa miten tapahtumasarja meni ja kuka valehteli. Eli nämä auki jätetyt tapaukset on ilmeisesti juuri niitä oikean myyrän tekosia? Nyt tuo nuoli ja viime jaksossa se kadonnut kysymyslippu. Jotenkin kaikki liittyy Aaroniin.
En tiedä pudottiko sitä nuolta edes kukaan muu vaan Kari ihan itse. Nuoli näkyy maassa jo melkein alussa ja Ina on siinä hetki ennen sanonut (suunnilleen) "siinä meni se nuoli Kari, koetapa ampua vähän pidemmälle". Eli vaikuttaisi, että Kari sen itse joko ampui tai vain pudotti. Tietysti vieressä voitiin myötävaikuttaa häiritsemällä tai sitten ei. Ja tehtävän jälkeen tietysti aina kannattaa ryhtyä suureen ääneen syyttelemään, kuka ketäkin ja mistäkin syystä, vaikka olisi ihan vahinkokin...
Olisi jotenkin antikliimaksi, jos Kari olisi Myyrä.
"Moni noiden kilpailijoiden epäily tai luottamus perustuu tilanteisiin, joita katsoja ei näe. Tuo vähiten epäilyttävä voi siis pohjautua myös muuhun kuin tehtävissä kerättyyn luottamukseen. Ei siis minään vastaväitteenä vaan huomiona :)"
Joo tottakai, siellähän paljon myös mm. keskustellaan, "liittolaisen" kanssa ja porukalla. Jatkuvasti pitää siis olla skarppina, varsinkin myyrän. On kyllä huomattava etu saada luotettavan henkilön maine, silloin ei ole niin tarkkailun alla ja pääsee helpommin tehtävissäkin haluamiinsa rooleihin, kun ei olla sitä mieltä, että tuota ei ainakaan päästetä tekemään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla tuo Tomas Grekov on? Tiedän hänet vain Muodin Huipulle -ohjelman juontajan Miisan puolisona.
Eikös hänkin joku tubettaja ole?
Jos reality-ohjelmassa on nuorehko henkilö, jota en ole perinteisessa mediassa nähnyt, lähes aina hän on some-vaikuttaja, sisällöntuottaja, tms.
Jokereita ei tarvitsisi enää loppukaudella jakaa, jotta myyrä-testissä jyvät erottuu akanoista ja oikeat tietäjät pääsee jatkoon.
Ohjelmassa on ollut niin monta miespuolista myyrää, joten ajattelin, että tälle kaudelle on takuulla valittu nainen myyräksi. Nyt naisia on jäljellä enää yksi, eikä Ina vaikuta yhtään myyrältä :D Veikkaan myyrän olevan joko Aaron tai Tomas. Ehkä Aaron, koska Tomas tuntuu enemmän pelaajalta, joka haluaa voittaa rahapotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan yhtä pihalla kuin Miska, joten minusta ihan uskottavaa, ettei hän Johtolangoissa tiedä mitään varmuudella. Millä tavall
No kerronpa taas sitten yhden kerran lisää: Ina ja perustelujakin olen kertonut moneen kertaan edellä. Voi lukea sieltä. Miska ainakin esittää tyhmää ja sokeaa, kun ei sitä näe. Ja välillä nostaa esiin jotain niin ilmiselvästi feikkailtua myyräilyä oikeana ja jättää ne olennaisemmat huomiotta, että antaa todella hölmön vaikutelman itsestään. Se on jo katsojienkin pahaa aliarvioimista.
Joo ei pitäisi katsoa minunkaan, kun ärsyttää vain... On siinä näytetty nyt kyllä jotain varsinaisesta ohjelmasta pois leikattuja pätkiä.
Nyt heillä on koossa jo lähes kymppitonni. Eli jos eivät olisi tuhlanneet aiempaa pottiaan huutokaupassa, nyt heillä olisi lähes 20 000 e potti.
Vierailija kirjoitti:
Ekaan karttaanhan oli laitettu yksi ruutu jokaisesta paatista. Viimeiseen jokaisen paatin kaikki ruudut. Silti Tomas hahmotti niin huinosti että teki kolme väärää arvausta.
Kerrottiinko, että ekassa kartassa on jokaisesta ruutu? Musta Roope sanoi jotenkin, että ekassa kartassa on vähiten laivoja, mistä tulee mieleen, että siinä ei näy kaikki laivat ylipäänsä.
Tomas laski yhden laivan sijainnin ekasta kartasta, ja se oli just se mistä aloitti mutta ei tiennyt suuntaa. En sano ettei myyrä voisi näin tehdä, mutta kilpailijan näkökulmasta logiikka löytyy.
No niin, päivät minulla sekaisin. Siis keskiviikko eikä torstai!