Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (3590)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomas sanoi Inan alkavan nauraa, kun yrittää valehdella. Kai myyrän tärkeimpiä ominaisuuksia on se, että pokka pysyy
Se oli Tomaksen tulkinta. Siitäkö myyrän sitten voisi helposti tunnistaakin, että on joku jolla pokka aina pitää? Jokainen tuolla valehtelee, esittää valehtelevansa, kieltäytyy vastaamasta sekä nauraa. Olennaisempaa kai on, että ei mene muutoin pasmat muutoin sekaisin ja tule suusta sammakoita.
Belgian myyrässä näytetään paljon sitä myyrän valintaa ja kuinka hakijoita testataan. Nimenomaan katsotaan, kuka valehtelee uskottavasti. Ja nauraminen on varmaan yksi yleisimmistä valehtelun merkeistä.Ehkä "heikkouttaan" voi myös hyödyntää ja kikatella sitten päinvastoin jatkuvasti. Inan tyyliselle se hyvin so
Arjasta sanoisin että yleinen positiivisuus ja naureskelu ei ole sama kuin sellainen naamalle leviävä virne ja nauru, jota ei vain voi peittää, kun koittaa valehdella. Ja Arjahan kertoi että koitti valemyyräillä eli varmaan valehteli myös jonkin verran. Ja jos hän on myös tätä tyyppiä, joka nauraa valehdellessaan niin ei ihme kun ei ollut myyrä.
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmensi yksi asia: miksi Tomas jousitehtävässä etsi niin hanakasti jokereita? Kun ilmeisesti muut eivät, eikä asiasta edes puhuttu kilpailussa.
Siinä kun Roope keinujen luona kertoi löydetystä jokerista, parikin sanoi jotain "sä ainakin etsit jokeria" tai "mä ainakin etsin" tms, eli vaikutti useammalla olleen ajatusta aiheesta. Kai niitä vaan joskus on piilossa, ainakin edellisillä kausilla ollut niin nyt tietävät välillä etsiä.
Anteeksi, ei ehkä kuulu tähän ketjuun mutta pakko laittaa kaikille Myyrä-faneille!
Jos olet oikea Myyrä-fani ja pääset Katsomoon niin käy katsomassa tämä! Nähneet voivat käydä katsomassa uudestaan, tietävät mistä puhutaan
En tiedä miksi, mutta tämä tehtävä naurattaa mua edelleen! Voisin katsoa uudelleen ja uudelleen! Myyrä kertoi myöhemmin miten myyräili tässä tehtävässä (sitä voi tarkkailla) mutta ihan parasta Myyrä-viihdettä!
Eli Katsomosta kausi 2, jakso 6/10 "Sano se kukkasin". Ja nimenomaan kukka-tehtävä.
Mutta jatketaan tämän kauden metsästystä! Mun mielestä Kari tai Ina on myyrä ja toinen heistä voittaa...
Joitain havaintoja:
Aaron on niin hämmentävä. Jouskaritehtävän alussa katsoin ihan myyrähaukkana että kylläpä miehellä kestää aloittaa ampuminen. Ja seuraavassa hetkessä osui napakymppiin. Kaikki tais kuitenkin ehtiä ampumaan nuolensa, joten ei sillä alun hidastelulla kai ollut vaikutusta. Keinutehtävässä ei vaikuttanut yrittävän täysillä. En yleensä katso ilmeitä, mutta Aaron ei vaikuttanut yllättyneeltä, kun Viivi putosi.
Kari yritti jakaa keinutehtävässä ihmiset järkevästi (ei ehkä oman pelinsä kannalta, mutta katsojan vinkkelistä), mutta opetti sanoja huonosti. Miksi niin nopeasti ja miksi piti kikkailla sitä ääntämystä? Miksi Kari halusi laittaa Viivin keinuun ja sanoi uskovansa, että tämä olisi mennyt ympäri, jos Viivi oli Karin ykkösepäilty? Kari halusi olla Tomasin pari, mikä voisi tarkoittaa, että Kari epäilee Tomasia. Mutta Kari kuitenkin koitti saada Viiviä epäilemään Tomasia. Joten miksi Kari valitsi oman parinsa noin?
En ymmärrä miksi Ina halusi keinua. Tai kai hän itsekin tajusi ettei ympäri ole ainakaan menossa. Ehkä halusi olla ratkaisupaikoilla tai ehkä ei halunnut Viiviä keinuun, jos epäili tätä. Vaikea uskoa, että tuollainen keinu olisi Inasta oikeasti hauska.
Robert teki taas hyvää suoritusta.
En ota Tomasista selvää. Hän oli ainakin ihan pätevä valehtelija siinä jokerikeskustelussa. Keinussa meni ainakin mulle ihan läpi, että yritti oikeasti päästä ympäri.
Ei tästä saa varmaan mitään muuta loppupäätelmää kuin että oon tosi kujalla.
Kari on Saatanan pappi, muuttuu koko ajan kauheammaksi. Haukkui Aaronia varkaaksi, puhui Viivistä, että "mä kerron _sille_". Normaalisti sanotaan "hänelle".
Vierailija kirjoitti:
Kari on Saatanan pappi, muuttuu koko ajan kauheammaksi. Haukkui Aaronia varkaaksi, puhui Viivistä, että "mä kerron _sille_". Normaalisti sanotaan "hänelle".
Oletko koskaan miettinyt miten myrkyllisiä ajatuksia sulla on?
Ai että oon iloinen että Viivi tippui, mutta ei siksi että häntä inhoisin vaan koska olin ihan varma että hän on myyrä! Viime kaudella tulin vakuuttuneeksi, että Pete on myyrä jo heti toisessa tai kolmannessa jaksossa, ja oli tylsä loppu minulle kun oma epäilyni oli kuin olikin myyrä.
Nyt saa taas spekuloida että kuka ihme se on. Kari on kyllä sellainen ketku että hyvät myyräainekset hänessä ainakin on.
Voin uskoa, että keinutehtävä (päästä ympäri) oli oikeasti vaikea. Kukaan ei päässyt.
Mä mietin sitä sanatehtävää. Viron kielessä on kyllä tosi paljon sanoja jotka samanlaisia/ymmärrettäviä. Kari sekoili jotain lausumisista, mikä ei ollut oleellista. Muistutti tosin myös, että jotkut sanat ovat harhaanjohtavia (samalta kuulostavat=täysin eri merkitys). Kilpailijoilla oli kuitenkin vaihtoehdot mistä valita.
Ja mikä se Inan "keinun turvalaitteet ranteiden ympärillä vaikuttivat sanatehtävään" oli?? Puristivat niin, että ei voinut laittaa sanoja tauluun?
Vierailija kirjoitti:
Voin uskoa, että keinutehtävä (päästä ympäri) oli oikeasti vaikea. Kukaan ei päässyt.
Mä mietin sitä sanatehtävää. Viron kielessä on kyllä tosi paljon sanoja jotka samanlaisia/ymmärrettäviä. Kari sekoili jotain lausumisista, mikä ei ollut oleellista. Muistutti tosin myös, että jotkut sanat ovat harhaanjohtavia (samalta kuulostavat=täysin eri merkitys). Kilpailijoilla oli kuitenkin vaihtoehdot mistä valita.
Ja mikä se Inan "keinun turvalaitteet ranteiden ympärillä vaikuttivat sanatehtävään" oli?? Puristivat niin, että ei voinut laittaa sanoja tauluun?
Olisikohan Robert päässyt ympäri kun hänellä olisi ollut massaa ja voimaa keinua? Ihmettelin Karin valintoja keinuihin.
Narsisti-Pappi lyöttäytynyt yhteen raiskaajan kanssa, ketä voi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan Robert päässyt ympäri kun hänellä olisi ollut massaa ja voimaa keinua? Ihmettelin Karin valintoja keinuihin.
Robert olisi varmasti ollut hyvä, mutta Karin alkuperäinen ajatus Tomas, Aaron ja Viivi oli myös vahva kolmikko. Kai valintoihin vaikuttaa sekin, ketä haluaa tarkkailla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sinua!
Jaksat vielä illalla käydä kommentoimassa asioista, jotka eivät sinua selvästikään kiinnosta!
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Karin jousen tiputtaja oikea myyrä, kun se tapahtuma oli tarkoituksella leikattu jaksosta pois? Esim. Inan halkojen heittely mereen ja Hennyn halkosabotaasi näytettiin, koska eivät ole myyriä. Oikean myyrän puuhat on lähes aina leikattu pois ja meille näytetään vain siihen liittyvää spekulaatiota? Emme voi jaksosta itse tarkistaa miten tapahtumasarja meni ja kuka valehteli. Eli nämä auki jätetyt tapaukset on ilmeisesti juuri niitä oikean myyrän tekosia? Nyt tuo nuoli ja viime jaksossa se kadonnut kysymyslippu. Jotenkin kaikki liittyy Aaroniin.
Jos joku oikeasti pudotti Karin nuolen, sen on pakko olla Ina. Hän ei olisi inttänyt niin vahvasti Karin ampuneen sen itse jos olisi nähnyt esim. Aaronin pudottamassa nuolta. Tai vastaavasti jos hän ei oikeasti nähnyt mitä nuolelle tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan (paitsi sinä) ole keskustelemassa tai katso ohjelmaa, koska on kiinnostunut kyseisestä parivaljakosta. Se on tämä formaatti ja mysteerin selvitys, joka ihmisiä kiinnostaa. Laita vaikka Maikkarille tai tuotantoyhtiölle viestiä, jos haluat koittaa vaikuttaa castingiin heidän ohjelmissaan.
Aaronia epäilen, laatikkotehtävässä hän tahallaan otti miinukset, jos hän epäili Inan sanomista, niin miksei hän mennyt ensimmäiseksi katsomaan viimeistä laatikkoa. Muutenkin ollut jotenkin varovainen, nyt ampui kyllä hyvin kun aloitti alun sekoilun jälkeen.
Mulle jäi fiilis, että myyrä ei halunnut olla ihan surkea jousipyssytehtävässä, koska Roope kertoi erikseen ääneen jokaisen tuoman summan.
Oon alusta ollut sitä mieltä, että Ina on myyrä ja oon erittäin hämmästynyt jos näin ei ole. Aluksi oli hyvä tehtävissä, mutta kaivostehtävä paljasti ja nyt lopuksi suoriutunut huonosti. Lisäksi tuo "överi valemyyräily" vahvistaa asian. Eli Ina myyrä ja veikkaan, että Tomas on ainakin finaalissa. Seuraavaksi tippuu Robbe.
Mun mielestä se Karin nuolen "tippuminen" näytettiin hidastuksena?
Edelle jo kirjoitin että näimme ohjelmassa jo hidastetusti miten Kari ampui itse oman nuolensa maahan. Hän myönsi tämän itsekin, mutta sanoi halunneensa herättää epäilyksiä.
Katsokaa sitä ohjelmaa tarkemmin :)
Mä käsitin, että Kari kirjoitti sen räpin paperille heidän bussikuljetuksen aikana. Eli bussissa varmaan kerrottu mikä on määränpää. Tarkemmat ohjeet tehtävään tullut sitten vasta keinujen luona.
Tai toinen vaihtoehto: Kari on myyrä ja tietää siten ennalta kaikki tulevat tehtävät.