Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haluaa rippijuhliin sushia ja poppareita miten sanon ystävällisesti ei onnistu?

Vierailija
15.08.2024 |

Teini ei ehkä ihan ymmärrä että kyseessä ei ole kaveribileet vaan sukujuhla johon tulee iäkkäitäkin vieraita.

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se rippipöydän tarjoilu sitten pitäisi olla? Eltaantuneita karjalanpiirakoita ja munavoita? Lusikkaleipiä? Kermakakku ja pumpernikkeleitä? Miksei sushit voi olla muun tarjoilun joukossa suolapalana? Ei niitä ole edes vaikea tehdä, helposti syntyy kotisushi vaikka graavilohesta, kurkusta ja avocadosta, viettäkää teinin kanssa yhteinen hetki ja tehkää yhdessä sushit tarjottaviksi.

Voihan ne karjalanpiirakat olla tuoreitakin. Hakkaa japsimössöt mennen tullen.

Vierailija
82/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi ei ole ihan freesein idea kesäiseen buffettipöytään. Ja sinällään aika outo napostelutarjottava, normaalisti tuohan on ihan ateria-ruoka eikä juhlatarjottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi olla myös poppareita ja sushia 

Vierailija
84/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi olla poppareita ja sushia JA sitten niitä muita tarjoiluja? Lapsen juhlathan ne on. 

AP miettii, ettei raaski ostaa sushia vierailleen, liian kallista. Tiikerikakku maksaa vaan euron itse tehtynä ja lusikkaleivät toisen euron. Lidlistä voi ostaa pakastekarjalanpiirakkaa, niin ap on saanutkin koko sukujuhliin jo kaikki tarjoilut kympillä. Vielä kun ostaa jotain pirkka-kahvia, niin a vot. Kahvimaitoakin voi jatkaa vedellä.

Vierailija
85/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä rippijuhliin mennessä odotan perinteisiä kakkukahveja. Täytekakku, pari kuivakakkua, pullaa ja keksejä. Minä luulen ja tiedän, että suurin osa ihmisistä on samaa mieltä kanssani. 

Minusta taas on kivaa, kun joku yllättää ja tarjoilee jotain muutakin. Tärkeintä on, että se maistuu hyvältä. Minulle ei ole ongelma, että kakun sijaan tarjotaan tiramisua tai macaroonseja. Eikä minua haittaa vaikka joku tekisi espanjalaistyyppiset tarjoilut rippijuhliin. Tai sushia lisäksi kaikenlaista muutakin japanilaista. Ei rippijuhlat ole mikään itsenäisyyspäivä. 

Vierailija
86/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt yksikin hyvä syy, miksei juhlista voi tehdä nuoren itsensä näköisiä silloin, kun se on kohtuudella toteutettavissa?

Koska vanhempi sukupolvi on just tollasta juntti porukkaa. Onneksi nuorempi ei. 

Vanhemmat kuolisi nälkään, jos ei perunaa, lihapullia, nakkeja, kermakakku, pullaa. Muuta kun eivät suostu maistamaan. 

Provo luultavasti koko aloitus. 

Vierailija
87/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistaisin nuorta tuon sushin tiimoilta siitä, että se ei ole heikon säilyvyytensä vuoksi sovelias tarjottava tilaisuudessa missä suurella todennäköisyydellä on myös niin vanhempia kuin hyvin nuoriakin sukulaisia ja tuttavia syömässä. Ja popparit... Miksi ei?

Vierailija
88/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yo-juhlissa joissa oli tarjolla sushia. Tietenkin tarjoiluissa otetaan huomioon juhlakalun toiveet, voihan siihen rinnalle ottaa jotain "perinteisempää". 

Vierailija
89/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei voisi laittaakin poppareita, ne on helppoja ja halpoja mutta sushivaatimus on jo liikaa. Eli kompromissi. Teini saa popparit ja sun ei tarvi haalia kallista ruokaa jota useimmat vieraat ei kuitenkaan halua. Teinille juhlan kunniaksi sitten vaikka oma sushi-annos illalla.

Miksi muuten palstalla on aina aloituksia tyyliin "miten kerron lapselle blaa blaa tai miten kerron lapsen kavereille etten aio ruokkia heita joka paiva ja etta kavereitten pitaa nyt menna omaan kotiin syomaan"? Onko ihmisilta kadonnut taju siita etta on ihan normaalia etta vastuulliset aikuiset tekevat paatokset kotonaan, ilmoittavat sen lapsille ja se on ihan ok. Ei tarvitse tanssia omien tai naapurin lasten pillin mukaan eika kavella munankuorilla reaktioita pelaten. Samoin ihmetellaan etta miten voisi kiltisti sanoa jollekin hankalalle kaverille tai sukulaiselle etta lopettaa lokkeilun tai pottuilun? Miksei vaan sano jamakasti etta tama peli loppuu justiinsa ja asiasta ei keskustella. Ikaville ihmisille ei tarvitse olla kiltti.

Vierailija
90/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi ei ole ihan freesein idea kesäiseen buffettipöytään. Ja sinällään aika outo napostelutarjottava, normaalisti tuohan on ihan ateria-ruoka eikä juhlatarjottava.

Onpas täällä tänään paljon kaavoihin kangistuneita. Lähes kaikki ruuat voivat olla sekä juhla, että arkiruokaa. Esillepano ratkaisee.

Vierailija
91/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä rippijuhliin mennessä odotan perinteisiä kakkukahveja. Täytekakku, pari kuivakakkua, pullaa ja keksejä. Minä luulen ja tiedän, että suurin osa ihmisistä on samaa mieltä kanssani. 

Pelkkää kakkua pulla.. Pullamössöä. Peukuista päätellen ei ole. Eikö ihmisillä ole enää muuta elämää ku provota. 

Vierailija
92/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wasabia ei sitten saa laittaa tarjolle, se on vulgaaria.

Joku sushielitisti pyörähti jo paikalle. No kerrotko meille muille mikä siinä wasabissa häiritsee?

Kokki maustaa sushin wasabilla.

Vierailija
93/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt yksikin hyvä syy, miksei juhlista voi tehdä nuoren itsensä näköisiä silloin, kun se on kohtuudella toteutettavissa?

Vanhemmat kuolisi nälkään, jos ei perunaa, lihapullia, nakkeja, kermakakku, pullaa. Muuta kun eivät suostu maistamaan. 

En tunnista kyllä tuota vanhempaa porukkaa. En edes yli 80 vuotiaissa. Monet heistä oli 80- luvulla nelikymppisiä ja matkustelivat jo ihan reippaasti ja kokeilivat kaikkea uutta jo silloin,

Vierailija
94/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap laittaa sashimia niille, jotka ei syö hiilihydraatteja.

Vierailija
95/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi on hankalaa sormiruokaa, eli vieraille pitäisi olla puikot ja soijakulhot, ja poppareistakin tulee kädet rasvaisiksi.

Vierailija
96/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos  (ja kun) aloitus on provo niin toivon todellakin että sinäkin olet. "Vanhempi sukupolvi" on kylläkin maailmaa nähnyt paljon enempi kuin nuoremmat, noi sun väitteet piti paikkansa mun vanhempien sukupolvelle ja ne on jo kuolleet vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
97/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tykkää siitäkään että voileipäkakku seisoo lämpimässä tuntikausia. Tosin en ole voileipäkakun ystävä, mutta voin pienen palan ottaa jos se otetaan suoraan jääkaapista.  

Sushi on kyllä hankalaa syötävää ja ilman hyvää soijaa se on mautonta mössöä.

Vierailija
98/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi on hankalaa sormiruokaa, eli vieraille pitäisi olla puikot ja soijakulhot, ja poppareistakin tulee kädet rasvaisiksi.

Puikkoja ja soijakuppeja saa halvalla.

Mutta muistakaa nyt jättää se wasabi pois, jotta ei tule juhlista vulgaari muisto.

Vierailija
99/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tykkää siitäkään että voileipäkakku seisoo lämpimässä tuntikausia. Tosin en ole voileipäkakun ystävä, mutta voin pienen palan ottaa jos se otetaan suoraan jääkaapista.  

Sushi on kyllä hankalaa syötävää ja ilman hyvää soijaa se on mautonta mössöä.

Jos sushi on oikein tehty, se ei ole yhtään mautonta. Markettisushit on varmastikin mauttomia.

Vierailija
100/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten järjestätte keskenänne rippijuhlat ilman sankaria ja sankari lähtee sushille kavereittenkaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän