Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haluaa rippijuhliin sushia ja poppareita miten sanon ystävällisesti ei onnistu?

Vierailija
15.08.2024 |

Teini ei ehkä ihan ymmärrä että kyseessä ei ole kaveribileet vaan sukujuhla johon tulee iäkkäitäkin vieraita.

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit saa halvalla ja helposti 

ei vanhan väen tarvitse poppareita syödä 

Vierailija
122/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt sitten olisi rippijuhliin sopivaa, eihän siihen kai mitään varsinaista sääntöä ole. Onko kyseessä joku seisova pöytä vai mikä? Semmoiseen nyt voi lykätä mitä vaan, vaikka sitten sitä sushia yhtenä osana.

Itse inhoan sushia ja sen hypetystä koska olen kala-allergikko. 

Inhoat sushia ja sitä kun SINÄ et voi syödä? onko se syy inhota sushia ja sen hypetystä? Allergiat ovat kyllä huono juttu. Minä en inhoa tuoreen korianterin hypetystä ja käyttöä vaikka mulla on se geeni mikä saa sen maistumaan parfyymiltä suussani. Eli en mielelläni siis syö. saa sitä silti hypettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme muka vanhoja hämää poppareissa. Itse lapsena 1960-luvulla tehtiin poppareita kattilassa, kun mikroa ei oltu silloin vielä keksitty.

Vähän sama kun nykynuoriso luulee olevansa jotain tietoitekniikan moniosaajia, itse parikymppisenä koulutin 40 ja 50 vuotiaita tietokoneiden saloihin. Ne on muuttaneet vanhan atk:n it:ksi ja luulevat keksineensä pyörän.

Vierailija
124/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulua en käynyt vaikka kirkossa oleva kristitty olenkin. Eipä tullut tuollaisia ongelmia. Kysymys kuuluu? kuinka paljon vieraita tulee?? Vaihtoehtojakin voi olla. enpä usko että kovin kalliiksi tulee ja jos kerran juhlatkin järjestetään, niin kai sitä varaa on vaihtoehtoja laittaa myöskin? Yhdessä kokkailee.

Vierailija
125/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini tahtoi mummon ja papan tekemät karjalanpiirakat. Maistuivat hyvin kaikille vieraillekin.

Vierailija
126/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika ankea olisi jos pöydässä olisi vain sushia ja poppareita. Mutta siitä nyt ei varmaan ollut kyse. Joten miksei siinä pöydässä voisi olla niitäkin?

Vierailija
127/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä siepannut sen muksun jostain, vai miten voi oma tenava olla noin vieras, että ei tiedä millä sanoin sopii kertoa, että ei tule kuuloonkaan? 

Vierailija
128/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teini tahtoi mummon ja papan tekemät karjalanpiirakat. Maistuivat hyvin kaikille vieraillekin.

Meillä ei teinit edes halunneet ripille. Ja pitivät asiassa päänsä. Rahojenkalstusjuhlat.

Vierailija
129/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi laittaa sushia ja popkornia tarjolle. Mummoikäisille sitten vaikka karjanpiirakkaa ja täytekakkua. Tosin itse tykkään sushista ja popkorneista. 

t. mummeli 75v

Vierailija
130/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piparit saa halvalla ja helposti 

ei vanhan väen tarvitse poppareita syödä 

Törkeää tarjota piparia alaikäisen juhlissa!

Vierailija
131/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos siellä olis vaikka sushia ja poppareita ja hommaisit/ pyöräyttäisit vanhusten varalle vaikka perinteisin voileipäkakun ja kaikki voittaa. Sushejakin oi tehä itse, tosin ehkä mahdollisen lohen grillaisin jos epävarma

Ei tarvi grillata kun tekee porkkalaa sinne sushiin väliin. Riisinsä käy ihan tavallinen puuroriisi. Teemme kotona vegesusheja ja välissä on porkkalaa, kurkkua, avokadoa, misotahnalla maustettua paputahnaa, tofua jne.

Vierailija
132/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos siellä olis vaikka sushia ja poppareita ja hommaisit/ pyöräyttäisit vanhusten varalle vaikka perinteisin voileipäkakun ja kaikki voittaa. Sushejakin oi tehä itse, tosin ehkä mahdollisen lohen grillaisin jos epävarma

Ei tarvi grillata kun tekee porkkalaa sinne sushiin väliin. Riisinsä käy ihan tavallinen puuroriisi. Teemme kotona vegesusheja ja välissä on porkkalaa, kurkkua, avokadoa, misotahnalla maustettua paputahnaa, tofua jne.

Miksi kutsut suolattua porkkanaa porkkalaksi? Ei se kalaksi muutu sillä, että suolaat sen :D

Vierailija
133/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä ap:n ilmeen, kun mummot tyhjentävät sushibuffan tuosta vaan :D

Vierailija
134/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök

Vierailija
135/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain on tästä ketjusta tajunnut, niin sen miten vieraantuneita eri sukupolvet on toisistaan. Tai keski-ikäiset nuorisosta ja heidän isovanhemmista. Heillä taas tuntuu olevan enemmän yhteisiä ajatuksia.

Vierailija
136/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei poppareita? Nehän on halpaa, kuin saippua. Säästää pitkän centin ruokakuluissa.

Vierailija
137/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia saa cittarista kivasti valmiina ja voi pitää lisäykset jääkaapissa ja vain muutamia esillä. On tosi hyvää monien aikuistenkin mielestä! Popparit taas on melkein ilmaisia, mitä väliä? Täytekakkua ei syö nykyisin kukaan, se on lihottavaakin. 

nainen 50v

Vierailija
138/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sashimia pystyy tekemään helposti itse. 

Vierailija
139/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushia saa cittarista kivasti valmiina ja voi pitää lisäykset jääkaapissa ja vain muutamia esillä. On tosi hyvää monien aikuistenkin mielestä! Popparit taas on melkein ilmaisia, mitä väliä? Täytekakkua ei syö nykyisin kukaan, se on lihottavaakin. 

nainen 50v

Kyllä täytekakkua syö monetkin silloin kun sitä on tarjolla.

Vierailija
140/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nainen 50v

Lihottavaa? :D Aika heikosti menee, jos lihoo siitä, että syö kerran-pari vuodessa viipaleen täytekakkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme