Lapsi haluaa rippijuhliin sushia ja poppareita miten sanon ystävällisesti ei onnistu?
Teini ei ehkä ihan ymmärrä että kyseessä ei ole kaveribileet vaan sukujuhla johon tulee iäkkäitäkin vieraita.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuli aikanaan pojan kanssa riita rippijuhlista ja lopputulos oli se, että poika niin sanotusti haistatti veet koko bileille ja kieltäytyi olemasta paikalla. Ei sitten ollut mitään juhlia. Muutama sukulainen laittoi lahjakuoren postissa. Ei ole senkään jälkeen juhlinut mitään merkkipäiviä.
Eli teini määrää ja muut vikisee. Onkohan tää nyt kuiteskaan hyvä juttu?
No mites on kenen juhlat on rippijuhlat? Kuka päättää sun juhlista?
Herran juhlat ja tarjoilut sen mukaan.
Olemattomat tarjoilut siis
Punkkua ja keksejä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuli aikanaan pojan kanssa riita rippijuhlista ja lopputulos oli se, että poika niin sanotusti haistatti veet koko bileille ja kieltäytyi olemasta paikalla. Ei sitten ollut mitään juhlia. Muutama sukulainen laittoi lahjakuoren postissa. Ei ole senkään jälkeen juhlinut mitään merkkipäiviä.
Oliko sen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa sushissa ja poppareissa on?
-Minna 53, Sastamala.
Eivät ole sopivaa tarjottavaa rippijuhliin.
Tykkääm sushista mutta jos olisi jossain sukujuhlissa seisovassa pöydässä en ottaisi koska ei niitä voi tehdä kovin paljon etukäteen ja säilyttää asianmukaisesti. En kyllä ota ravintolassakaan seisovasta pöydästä enkä kaupasta jos ei tehdä tilauksesta. Monta tuntia seisonut sushi on pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Minna 53, Sastamala.
Kuka niin sanoo? T. Täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Minna 53, Sastamala.
Kuka niin sanoo? T. Täti
Hyvät tavat, perinne ja etiketti.
Suurin este on varmasti hinta, meille syöjille kyllä kelpaa
t. mummi
Siinä lämpimässä sitten seisoo raaka kala ja jälkikäteen ihmeellistä kun kaikki osallistujat sairastuu.
Vierailija kirjoitti:
Siinä lämpimässä sitten seisoo raaka kala ja jälkikäteen ihmeellistä kun kaikki osallistujat sairastuu.
Älä sitten seisota raakaa kalaa lämpimässä.
Tee sushikakku, reseptejä löytyy vaikka maailmansivu. Tässä yksi: https://www.meillakotona.fi/reseptit/sushikakku-tee-japanilainen-herkku…
Mikä nyt sitten olisi rippijuhliin sopivaa, eihän siihen kai mitään varsinaista sääntöä ole. Onko kyseessä joku seisova pöytä vai mikä? Semmoiseen nyt voi lykätä mitä vaan, vaikka sitten sitä sushia yhtenä osana.
Itse inhoan sushia ja sen hypetystä koska olen kala-allergikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä päätän mun juhlista koska maksan ja järjestän ne itse. Tekeekö teini niin? Teini voi esittää toiveita tietty, mutta yhdessä sovitaan sitten lopputulos. Ja joskus teinin pyynnöt ei vaan toteudu kokonaisuudessaan ja asiat mene kuten teini haluaa.
Älä ihmettele, jos juhlakalu häipyy kesken juhlien tai ei edes ilmesty paikalle.
Oletko lukenut tän ja eilisen päivän ketjuja, joissa aikuiset lapset pistävät välit poikki vanhempiinsa? Juuri tällaisista päsmärivanhemmista on niissä kyse.
Ja oletko koskaan kuullut lasten kasvatuksessa, että valitse sotasi?
Sushin teko ei ole rakettitiedettä ja poppareitten vielä vähemmän.
Siellä voi olla tarjolla myös sushia!
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt sitten olisi rippijuhliin sopivaa, eihän siihen kai mitään varsinaista sääntöä ole. Onko kyseessä joku seisova pöytä vai mikä? Semmoiseen nyt voi lykätä mitä vaan, vaikka sitten sitä sushia yhtenä osana.
Itse inhoan sushia ja sen hypetystä koska olen kala-allergikko.
Sushissa ei ole pakko käyttää kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä päätän mun juhlista koska maksan ja järjestän ne itse. Tekeekö teini niin? Teini voi esittää toiveita tietty, mutta yhdessä sovitaan sitten lopputulos. Ja joskus teinin pyynnöt ei vaan toteudu kokonaisuudessaan ja asiat mene kuten teini haluaa.
Juuri näin. On myös hyvä hetki opettaa teinille, että juhlia järjestäessä ei voi valintoja tehdä sen mukaan, mitä minä haluan. On otettava huomioon myös vieraat ja laatia budjetti.
Veisin teinin herkuttelemaan sushilla joku toinen kerta. Juhliin jotain muuta.
Popparit taas katoavat yleensä juhlissa kulhosta nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mukaan juhlissa kuuluu olla voileipäkakku, tiikerikuivakakku ja karjalanpiirakoita. Eikä mitään muuta!!! Ihanan vanhanaikaista!
Mut ajatelkaa - vielä tulee sekin päivä, kun juhlapöydässä vanhuksille laitetaan shishia pöytään ja siellä ne kaiholla muistelevat aikaa, kun ei vaari/mummo saanu edes rippipäivänään shushia.
K-ruoka.fi olisi esim. sushi voileipäkakku,sushibowlit ja pienet sushinyytit.Kelpaisiko nuo teinille?
Vierailija kirjoitti:
K-ruoka.fi olisi esim. sushi voileipäkakku,sushibowlit ja pienet sushinyytit.Kelpaisiko nuo teinille?
Japanissa joku sushikokki teki juuri seppukun.
Ei ole iästä kiinni. Mutta jos omat rahat ei riitä niihin, niin silloin pitää.