Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haluaa rippijuhliin sushia ja poppareita miten sanon ystävällisesti ei onnistu?

Vierailija
15.08.2024 |

Teini ei ehkä ihan ymmärrä että kyseessä ei ole kaveribileet vaan sukujuhla johon tulee iäkkäitäkin vieraita.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi olla poppareita ja sushia JA sitten niitä muita tarjoiluja? Lapsen juhlathan ne on. 

AP miettii, ettei raaski ostaa sushia vierailleen, liian kallista. Tiikerikakku maksaa vaan euron itse tehtynä ja lusikkaleivät toisen euron. Lidlistä voi ostaa pakastekarjalanpiirakkaa, niin ap on saanutkin koko sukujuhliin jo kaikki tarjoilut kympillä. Vielä kun ostaa jotain pirkka-kahvia, niin a vot. Kahvimaitoakin voi jatkaa vedellä.

nää karjalanpiirakat on kyll niiin nähty idea. työntäkää hanuriinne ne piirakat ja kusinen munavoinne

Vierailija
102/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tykkää siitäkään että voileipäkakku seisoo lämpimässä tuntikausia. Tosin en ole voileipäkakun ystävä, mutta voin pienen palan ottaa jos se otetaan suoraan jääkaapista.  

Sushi on kyllä hankalaa syötävää ja ilman hyvää soijaa se on mautonta mössöä.

Tarkoitus on käväistä juhlissa eikä jäädä sinne asumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi menee juhlissa ihan canapén tavoin ja on helppoa syötävää seisaaltaankin. Siitäkin saa tehdyksi useita erilaisia variantteja. Kiinnostaisi tietää, mikä antipatia nimenomaan sushia kohtaan ap:lla on, jos kuitenkin tulee jotain muita cocktailpaloja tarjolle.

Vierailija
104/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä rippijuhliin mennessä odotan perinteisiä kakkukahveja. Täytekakku, pari kuivakakkua, pullaa ja keksejä. Minä luulen ja tiedän, että suurin osa ihmisistä on samaa mieltä kanssani. 

Minusta taas on kivaa, kun joku yllättää ja tarjoilee jotain muutakin. Tärkeintä on, että se maistuu hyvältä. Minulle ei ole ongelma, että kakun sijaan tarjotaan tiramisua tai macaroonseja. Eikä minua haittaa vaikka joku tekisi espanjalaistyyppiset tarjoilut rippijuhliin. Tai sushia lisäksi kaikenlaista muutakin japanilaista. Ei rippijuhlat ole mikään itsenäisyyspäivä. 

en ole koskaan lähteny mihinkään juhliin syömää. vaan sukuloimaan

Vierailija
105/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä rippijuhliin mennessä odotan perinteisiä kakkukahveja. Täytekakku, pari kuivakakkua, pullaa ja keksejä. Minä luulen ja tiedän, että suurin osa ihmisistä on samaa mieltä kanssani. 

Minusta taas on kivaa, kun joku yllättää ja tarjoilee jotain muutakin. Tärkeintä on, että se maistuu hyvältä. Minulle ei ole ongelma, että kakun sijaan tarjotaan tiramisua tai macaroonseja. Eikä minua haittaa vaikka joku tekisi espanjalaistyyppiset tarjoilut rippijuhliin. Tai sushia lisäksi kaikenlaista muutakin japanilaista. Ei rippijuhlat ole mikään itsenäisyyspäivä. 

Minä lähden aina syömään. Ei niitä tylsiä sukulaisia muuten jaksa katsella ja varsinkin kuunnella.

Vierailija
106/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähden aina syömään. Ei niitä tylsiä sukulaisia muuten jaksa katsella ja varsinki

eikö ole ruokaa kotona ? ei sinne pakko ole mennä.

Vierailija
107/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei voisi laittaakin poppareita, ne on helppoja ja halpoja mutta sushivaatimus on jo liikaa. Eli kompromissi. Teini saa popparit ja sun ei tarvi haalia kallista ruokaa jota useimmat vieraat ei kuitenkaan halua. Teinille juhlan kunniaksi sitten vaikka oma sushi-annos illalla.

Miksi muuten palstalla on aina aloituksia tyyliin "miten kerron lapselle blaa blaa tai miten kerron lapsen kavereille etten aio ruokkia heita joka paiva ja etta kavereitten pitaa nyt menna omaan kotiin syomaan"? Onko ihmisilta kadonnut taju siita etta on ihan normaalia etta vastuulliset aikuiset tekevat paatokset kotonaan, ilmoittavat sen lapsille ja se on ihan ok. Ei tarvitse tanssia omien tai naapurin lasten pillin mukaan eika kavella munankuorilla reaktioita pelaten. Samoin ihmetellaan etta miten voisi kiltisti sanoa jollekin hankalalle kaverille tai sukulaiselle etta lopettaa lokkeilun tai pottuilun? Miksei vaan sano jamakasti etta tama peli loppuu justiinsa ja asiasta ei keskustella. Ikavill

Miksi hankkia lapsia jos ainoa tarkoitus on jyrätä ja määräillä heitä?

Vierailija
108/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on sellainen juttu että pitää olla normaalit ruuat juhlissa tarjolla että tavallisilla vierailla on siellä mitä syödä ja että maistuu! Se on varma että meillä jäisi tuommoiset kaiken maailman sutsisatsit ja popkornit syömäti vallan jos niitä yrittäisi juhlissa tuputtaa kun juhliin mennään syömään oikeita kunnon ruokia eikä mitään tuollaisia ihme kiinan piperryksiä. Pitää olla lapsillekkin jotain siellä juhlapöydässä niin ei tuommoiset tarjoilut nyt vaan käy.

Vierailija
109/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö semmoinen cocktailtikku, jossa on lihapulla ja rypäle olisi hyvä kompromissi? Osaan voi laittaa vaikka kalapullan, jos on kasvissyöjiä. 

Juustoleivästä voi leikata kuutioita ja seivästää sen rypäleen tai paprikanpalan kanssa koktailtikkuun

Vierailija
110/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita ja karjalanpaistia pitää olla. Ja myös voileipäkakkua. Makaronilaatikko on myös hyvä lisä.

Ja mansikkakermakakku.

Vierailija
111/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP haluaa tarjota raikkaita voileipiä ja hyydekakkua. Iäkkäämmille varmaan jukurttia.

Vierailija
112/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu se pihistely ap. 

Vierailija
113/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tykkää siitäkään että voileipäkakku seisoo lämpimässä tuntikausia. Tosin en ole voileipäkakun ystävä, mutta voin pienen palan ottaa jos se otetaan suoraan jääkaapista.  

Tuskin ne tarjottavat ovat siellä vain käväisemässä, vaan paikalla koko juhlan ajan.

Vierailija
114/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuskin olisi tykännyt ehtoollisella sushista ja poppareista. Ja K-kaupan skumppaa!

.

Vierailija
115/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne tarjottavat ovat siellä vain käväisemässä, vaan paikalla koko juhlan ajan.

Et sit oo koskaan juhlia järkännyt? Suurin osa tarjottavista on jääkapissa, vain pieni osa tarjoilupöydässä, jota taydennetään.

Vierailija
116/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kysytään aina lapsilta, mitä haluavat juhliinsa. Niin on tehty aina, että saavat toivoa vähintään 2 juttua. Kerran olo mm mandariineja ja grillimakkaraa, ne olin pojan toiveet 3v synttäreille.

Tytön rippijuhlissa oli sushia. Käytin jääpakkauksia tarjoiluvadin alla. Ei tarvinnut olla isoa määrää, koska vanhempi väki veti lohitäytekakkua. 

En ymmärrä, miksi pitäisi välittää enemmän jostain Marjatta-tädin mielipiteestä, kuin päivänsankarin ja oman lapsensa. Kenelle niitä juhlia oikein laitetaan?

Vierailija
117/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi ei voisi olla sushia ja poppareitakin

Vierailija
118/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jätettiin ne ikävät vanhat sukulaisetkin väliin. Kutsuttiin maltillinen määrä meille oikeasti tärkeitä ihmisiä niin ystävistä kuin sukulaisista. Tarjoiltiin meidän lempiruokia. Meistä kukaan ei välitä voileipäkakuista tai lusikkaleivoksista. Sen sijaan pizzaa, tacopelti, nakkipiiloja, feta- ja mozzarellasalaattia, hedelmäcoktailtikkuja, keksejä ja täytekakkua oli tarjolla. Kukaan ei valittanut. Jos lapsi olisi toivonut sushia, niin olisi ollut sushia. Ketä varten ne juhlat on?

Vierailija
119/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei onnistu?

Espoossa kuunnellaan lapsen toiveita ja on ollut erikoisempiakin tarjoiluja. Sushin voi laittaa viilennetylle alustalle ja pitopalvelu tekee niitä myös juhlan aikana

Vierailija
120/179 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kysytään aina lapsilta, mitä haluavat juhliinsa. Niin on tehty aina, että saavat toivoa vähintään 2 juttua. Kerran olo mm mandariineja ja grillimakkaraa, ne olin pojan toiveet 3v synttäreille.

Tytön rippijuhlissa oli sushia. Käytin jääpakkauksia tarjoiluvadin alla. Ei tarvinnut olla isoa määrää, koska vanhempi väki veti lohitäytekakkua. 

En ymmärrä, miksi pitäisi välittää enemmän jostain Marjatta-tädin mielipiteestä, kuin päivänsankarin ja oman lapsensa. Kenelle niitä juhlia oikein laitetaan?

Ethän ollut vulgaari ja laittanut wasabia tarjolle? Viimeistään silloin Marjatta-täti on pöyristynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän