Kuinka kauan burn-outista toipumiseen menee?
Kommentit (102)
Mulla burnout tuli aika äkkiä: töissä kellokortti, joka rekisteröi klo. 7-17 (vai oliko se -19?). Töitä niin paljon, ettei ennättänyt tekemään. Heräsin aina jotain klo. 5-6 ja oisin voinut vaikka "ilmaiseksi" mennä töihin, mutta talon ulko-ovi aukesi vasta klo. 7; ei ollut yleisavainta, yritin saada sen, en saanut, koska olin määräaikainen.
Tuli se tunne, että mitä järkeä tässä mun elämässä on??? ... Kerran sitten, vit. niin paljon, et pe:na kävin ostamassa 6-päkin, asuntoon kävellessä. Tuumin, et jos nyt avaan sen, niin jää seuraavan viikon ruuat ostamatta, pyykit pesemättä jne. Kävin sitten la-aamuna kaupassa, ostin ruuat ja toisen 6-päkin. Saunan jälkeen kippasin ne molemmat. En tajunnut silloin, että mulla oli univelkaa kertynyt ja sen kaljottelun takia sitä tuli vielä lisää.
Sitten mulle tehtiin työtarjous: kotimaakunnasta. En ensin ollut kiinnostunut, mutta sitten: otan sen paikan vastaan, jos vaan saan (vuokra-) asunnon. Sain sen, juhannusviikolla tuli tieto. Arvatkaapa olinko iloinen? Kesti burnout siis jotain 2-3 kk.
---
Pointti: alkoholi on todella huono lääke burnoutiin, pahentaa vaan ongelmia
En usko että selviän koskaan. Hoitoa tai tukea ei myöskään saa koska burnout ei ole sairaus