Ne ketkä on kotona hoitakoonsa lapset kotona!
On typerää että sellaiset lapset, jotka oikeasti tarvitsevat hoitopaikan joutuvat odottamaan paikkaa tai menemään kauemmaksi hoitoon, kun nämä "kotiäitien ja -isien"-lapset vievät nämä paikat!!
Kommentit (157)
ehkä sun kannatais hankkia elmämä! Ja kuule pipon löysääminenkin voisi auttaa:)
jos helvetti tekee niitä lapsia ni kannattais jaksaa ite hoitaakkin ne... en voi ymmärtää miten se voi olla nii vaikeeta...
ja kasvattaa mahaansa..ja masuasukki viedään sitten hoitoon kun on tarpeeksi ikää ja sit taas uutta perään.
Täällä kyllä kateus paistaa niin läpi.=DDD
olisivat jotain "ääripäitä" - meitä on kuule paljon! Ja varmaan voi joskus ulkopuolisen silmään näyttää siltä että "ollaan vaan kotona eikä viitsitä lapsia hoitaa". Ihmiset tekevät johtopäätöksiä älyttömän pienillä taustatiedoilla.
täällä itkevät etteivät saa lapsille hoitopaikkaa ku jotkut vie turhaan lapsia hoitoon!!
Eli kaikki ei saa sitä.;) Siten voi olla kade!
"
miten voi olla kateellinen sellaisesta, jonka jokainen voi saada? Joillakin vain löytyy moraalia ja tahtoa kasvattaa ja hoivata itse omat lapsensa, kun on kotona.
"
työnhakija. Tarvitsee muuten lepoa, vakava sairaus.
Ja syitä on vaikka kuin paljon. Ei kannata turhaan alkaa kadehtimaan sellasen ihmisen elämää joka ei kykene hoitamaan omia lapsia.
JA kyllä kunta on vastuussa niistä hoitopaikoista. Vaikka joku veisi "turhaankin" hoitoon niin loppu pelissä kunta on vastuussa siitä että kaikki (myös ne "laiskojen äitien" lapset) saavat hoitopaikan!!
Mikä siinä on syy tai perustelu?
Ehkä sen vielä ymmärrän että äiti on uupunut ja sairaslomalla kotona mutta muuten en oikein ymmärrä...
ei laiminlyö lapsiaan vaan alottaa pian työt. JA lapset ovat saaneet pehmeän laskun päiväkotiin. JA onneks sain töitä.:) Siis olin työnhakija. JA heti saatiin pk paikka, ei ollut mitää ongelmia saada.
Toiset ne osaa valittaa sinne kunnan johtoihmisille!
Yrittäkää enemmän se kannattaa!
miks valitatte että kaikkien lasten pitäisi olla kotona vaikka toinen vanhempi oliskin kotona! oletteko ajatellut asiaa lasten kannalta? meillä on 4v poika joka todellakin tarvitsee päiviinsä sen hoitopäivän kun ei ole enää kotona viihtynyt. tekemiset loppuneet kesken ja kotona olosta tullut sietämätöntä kun lapsi on turhautunut siihen jatkuvaan kotona oloon! itse olen kotona 1,5v pojan kanssa, ja esikoinen on tykännyt ihan mielettömästi olla hoitopaikassa! tekee sille hyvää. olisin toki hoitanut kotona mutta lapsesta näkee millon kaipaa jotain muutakin kun jatkuvaa kotona oloa! älkää viitsikö valittaa täällä menkää valittamaan kuntaanee jolla on velvollisuus etsiä hoitopaikka jos molemmat vanhemmat töissä! ei siis ole kotiäitien vika jos kunta on mikä on! kaikilla on oikeus saada lapsensa hoitoon oli kotona tai töissä!
pitää mesota. Ottakaa selvää asioista. Kotivanhempien lapsia on hoidossa hyvin vähän. Ja av:n käytännöistä poiketen mulla on jopa esittää evidenssiä väitteelleni: http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/2415/index.htx
Olen samaa mieltä.
t.4
Vai veisittekö itse lapsianne alati vaihtuviin hoitopaikkoihin? Mihin lapset "lykätään" työhaastattelujen, soveltuvuustestien (itselläni oli useampi päivän testaus asiantuntijatehtäviin). Tietysti outoa, jos joku työttömyysaikana pitää lapsiaan täyspäivähoidossa (vaikka siitä maksaisikin). Onneksi omalta kohdaltani pätkätyöt ovat takana, ja siitä olen onnellinen, että lapset ovat saaneet jatkaa samassa heille tutussa hoitopaikassa.
No loppu pelissä sillä ei ole paljon merkitystä käykö ne lapset 3 kertaa viikossa kerhossa tai avoimessa pk:ssa. Mitä kunnallisessa hoidossa saman määrän.
No eroa on siinä et pk.ssa ammattitaitoiset ihmiset ja samat hoitajat ja kaverit useimmiten. Kerhoissa tämä ei aina päde.
"Kotiäidin lapsetkin voivat saada sosiaalisuutta ja tekemistä kerhoissa, avoimissa päiväkodeissa jne... "[
Sitä en ymmärrä kun jotkut valittaa, että joutuu viemään pikkukullanmurusen toiselle puolelle kaupunkia hoitoon. Te kaupunkilaiset ootte niin avuttomia, täällä maalla ei ole mikään ihme kiikuttaa lastaan hoitoon yli viiden kilsan päähän ja siitä sitten lähteä totaalisesti eri suuntaa työpaikalle. Kun ei niitä päiväkoteja jostain syystä tänne rakenneta.
No meni aiheen sivusta, mutta muakin jurppii nää virikehoitoäiditkotonavauvankanssa-lapset. Ei mikään ihme, että lasten ja nuorten pahoinvointi on lisääntynyt kun äidit ja isit eivät osaa lapsistaan pitää huolta.
täällä ainakin lastentarhanopet hoidattavat omat lapset päiväkodissa, töissä heidänkin on käytävä ja saatava rahaa!
minkälaista niillä lapsilla oikeasti on siellä hoidossa. Useinmiten äidit, jotka ovat kovin tyytyväisiä lastensa päiväkotiin sopeutumiseen, eivät oikeasti tiedä, millaista siellä hoidossa on. Ei varmaan ole salaisuus, että lastentarhanopettajat ja lastenhoitajat harvemmin vievät lapsiaan "virikehoitoon".
Suurinosa kuitenkin on suht järjissään, vaikka perheessä olisi useampia lapsia kotona ja ymmärtävät sen onnen, että lapsineen voi kotona olla. Ei ole kadehtimisen aihetta siinä mitään, että JOUTUU syystä tai toisesta lapsensa hoitoon viemään. Ei todella ole kaikki silloin kohdallaan perheessä, ymmärtäkää se! Säälittävää se on ja sääliksi käy niitä lapsiparkojakin, jotka joku toinen hoitaa. Äidin ja isän rakkaus se siinä vähäksi jää. Se tunne, että olisi rakastettu kotona ja se jatkuva ikävä: minä itse olen ollut toisen hoidossa 6kk:n iästä vanhempieni työn vuoksi, eikä he kuvitelleet tekevänsä mitään väärää. Pakkotilanteessa tekivät, minkä kokivat parhaaksi, siksi en edes yritä ymmärtää niitä, jotka huvinvuoksi sellaista tekevät. Sysäävät esikoiset hoitoon kuopuksien tieltä. Onneksi työssäkäyvillä nykyään on edes äitiyslomat, että lapsi ehtii vähän vanhemmaksi ja hoitovapaat siihen päälle. Olen maksanut elämäni aikana omista tunteistani aivan tarpeeksi. En omilleni sellaista halua. Jotkut eivät vain ymmärrä, että se lapsi ei muuta kaipaa kuin äidin ja isän läheisyyttä. Se riittää alle kouluikäiselle hyvin! Virikkeitä saadaan ja sosiaalisuutta ehditään oppia siellä koulussakin. Ja miksi niitä ei nykyajan kodeissa opeteta. Ei ihme, että maailma menee tällaiseksi. Käytöstavathan tulevat sieltä kotoota, muu maailma opettaa raadollisuuden!
Siis mitä osaa et viestistä ymmärtänyt? Kirjoittajahan puhui juuri virikehoidosta, ei työn takia hoitoon viemisestä. Tottakai on lapsi vietävä hoitoon, kun itse työt aloittaa, mutta kun on kotona niin eipä noita ammattilaisten lapsia virikehoidossa näy!
ja onko sillä sitten eroa jos on jalka halvaantunut tai pää "halvaantunut"=mielenterveysongelmainen.
minä opiskelen ja mies on sairaslomalla kotona (toinen jalka puoliksi halvaantunut onnettomuudessa). poika on hoidossa max 5pv /viikko , paitsi jos olen työharjoittelussa ja iltavuorossa niin silloin mies hoitaa. mutta eivät pääse pihalle silloin, koska mies ei "yhden" jalan voimin pysy 3v:n perässä. jalalla pystyy siis linkuttelemaan eteenpäin mutta ei muuta. kotona siis pärjäävät. ootteko tässäkin tapauksessa sinnikkäästi sitä mieltä että me ei hoitopaikkaa tarvita?
Tämmösiä asiallisia kirjoituksia sais tälläkin palstalla olla enemmän. Luulen että olisikin jos ihmiset kirjoittaisivat omilla nimillä!;)
... ilman syyllistämistä päivähoito/kotihoito-päätöksestä. Varmasti jokaisessa perheessä päätös tehdään perheelle sopivin järkevin perustein. Perheitä ei voi noin yksisilmäisesti kategorisoida, kuin monissa kirjoituksissa ilmenee.
Tämä on taas sitä turhaa syyllistämistä ja vastakkainasettelua, jota tulisi välttää. Vetäkää naiset yhtä köyttä! Ja olkaa onnellisia lapsistanne, hoidatte sitten heitä kotona tai (ihan mistä tahansa syystä) käyttäen päivähoidon ammattilaisten apua. Kumpikin on erinomainen vaihtoehto ja päätökset tekee kukin perhe talouden, terveyden, sisarusten, sosiaalisuuden, jaksamisen, työn tai minkä tahansa hyvän perusteen nojalla.
täältä saat kirkkaan kruunun, juuri kiillotetun! Ota vastaan!Ole hyvä.
"
meitä on silti paljon paljon muita jotka jaksaa päivänsä usean lapsen kanssa ilman lepohetkiä..."
kyllä täällä näköjäään ihan fiksuakin porukkaa on mukana!
pitää mesota. Ottakaa selvää asioista. Kotivanhempien lapsia on hoidossa hyvin vähän. Ja av:n käytännöistä poiketen mulla on jopa esittää evidenssiä väitteelleni: http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/2415/index.htx
joiden vanhemmat puhuvat, että heidän lapsensa on parempi toisen hoidossa, on todella silloin parempi olla toisen hoidossa. Jotainhan on silloin pielessä niissä perheissä. Olkoompa kyse sairaudesta tai mistä muusta tahansa.
Normaalissa, terveessä perheessä ei tällaisesta virikkeellisyydestä tai lasten hoitoon viennistä edes keskustella. Asia, siis hoitoon vienti, ei käväise edes mielessä.