Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ne ketkä on kotona hoitakoonsa lapset kotona!

Vierailija
10.09.2008 |

On typerää että sellaiset lapset, jotka oikeasti tarvitsevat hoitopaikan joutuvat odottamaan paikkaa tai menemään kauemmaksi hoitoon, kun nämä "kotiäitien ja -isien"-lapset vievät nämä paikat!!

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järjestää jokaiselle lapselle hoitopaikka. Väärille ihmisille mesoa. Mene mesoamaan niille jotka niitä paikkoja on jakamassa.

t. äiti jolla lapset hoidossa ja itse toistaseksi kotona.:)

Vierailija
62/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä päiväkodista vaikka kuopuksen äitiysloman ajaksi, ei ole mitään takeitä siitä, että lapset pääsisivät samaan päiväkotiin kun tarve olisi. Siksi pidän esikoisen paikan, tosin esikoinen pitää usein vapaapäiviä päiväkodista. Kun esikoisella on paikka päiväkodissa, kuopuskin saa paikan samasta päiväkodista, sillä sisarukset menevät jonon ohi paikkoja jaettaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä, että kotona olevat vanhemmat vievät lapsiaan hoitoon!!!!!!!!

[/quote]

No yleensä siihen on hyvä syy miksi ne lapset on siellä hoidossa ja toinen vanhemmista kotona.

t.4,

ps. meillä lapset vain 3 päivänä muutaman tunnin siellä hoidossa, ja tosiaan vievät pari paikkaa.

Vierailija
64/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järjestää jokaiselle lapselle hoitopaikka. Väärille ihmisille mesoa. Mene mesoamaan niille jotka niitä paikkoja on jakamassa.

vaan ihan itse olet osannut ne sinne tunkea. Miksi yleensäkään teit lapsia, jos et halua hoitaa heitä? En tajua.

Vierailija
65/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit kun nämä jotkut saavat vauvoja ja vievät sitten vanhemmat lapset "tieltä" hoitoon.

Vierailija
66/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos helvetti tekee niitä lapsia ni kannattais jaksaa ite hoitaakkin ne... en voi ymmärtää miten se voi olla nii vaikeeta...

Vierailija
67/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet päivisin?

Vierailija
68/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa kuin huostaanotto.

Yrittäkää nyt jo ymmärtää ettei päiväkoti ole pelkkä lasten säilytyspaikka.

Vierailija
69/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päiväkodissa. Olen siis töissä kotonani.

Vierailija
70/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on syy tai perustelu?

Ehkä sen vielä ymmärrän että äiti on uupunut ja sairaslomalla kotona mutta muuten en oikein ymmärrä...

Vierailija
71/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta selitystä ei voi olla.

Vierailija
72/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää kuka on masentunut tai uupunut ja siksi vie lapset hoitoon.

Ei se ole asia josta kaikille kerrotaan.

Vierailija
73/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasvattaa mahaansa..ja masuasukki viedään sitten hoitoon kun on tarpeeksi ikää ja sit taas uutta perään.

Vierailija
74/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää jo jotain uutta!!!

Vierailija
75/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla kateellinen sellaisesta, jonka jokainen voi saada? Joillakin vain löytyy moraalia ja tahtoa kasvattaa ja hoivata itse omat lapsensa, kun on kotona.

Vierailija
76/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi käy siellä tarhassa sen takii että se oppii siellä sosiaalisia taitoja ja hänellä on paljon kivempaa olla siel ku kotona, joo ja mä lorviin himassa,repikää siitä! Silti mä maksan lapseni hoidosta ihan siinä missä teki! Jos perkele veroja maksan ni tahon niille vastinettaki.

Vierailija
77/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi käy siellä tarhassa sen takii että se oppii siellä sosiaalisia taitoja ja hänellä on paljon kivempaa olla siel ku kotona, joo ja mä lorviin himassa,repikää siitä! Silti mä maksan lapseni hoidosta ihan siinä missä teki! Jos perkele veroja maksan ni tahon niille vastinettaki.

Kun ei äippä hallitse tämänkään kirjoituksen perusteella sosiaalisia taitoja, eikä ilmeisesti kotona ole kivaa.

Vierailija
78/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidin lapsetkin voivat saada sosiaalisuutta ja tekemistä kerhoissa, avoimissa päiväkodeissa jne... Kummallista että lapsella on parempi olla muualla kuin kotonaan...

Vierailija
79/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se syy on tuon järjestelmän, joka ei vastaa nykyajan vanhempien muuttuvia tarpeita.

Itsekin jouduin aikanani viemään esikoiseni hoitoon ihan eri suuntaan kuin työpaikkani, vasta myöhemmin saatiin paikka lähi pk:sta. Nyt kuopuksen syntymän jälkeen esikoinen jatkoi muutaman kuukauden hoidossa, mutta sitten koin sen tarpeettomaksi, koska tarkoituksena on olla pidempään kotona kuin tuo äitiysloma. Jos olisin palannut töihin heti äitiysloman jälkeen, en olisi esikoista ottanut välillä hoidosta pois. Siitä olisi ollut lapselle enemmän haittaa kuin hyötyä.

Enkä olisi ottanut ehkä häntä pois hoidosta muutenkaan, mutta lapsemme pääsikin kaupungin järjestämään kerhoon, joten siten turvasin lapselleni riittävän virikeellisyyden ja ikäistä leikkiseuraa. Ja nyt siis kyse jo yli 4 vuotiaasta lapsesta!

Minusta vanhemmat saavat pitää lapsensa hoidossa vaikka toinen olisi kotona, jos se on ko.perheelle tarpeen. Ja vaikka tiedänkin, että ensi vuonna (tai seuraavana) taas jonotamme lapsillemme päivähoitopaikkaa.

Vierailija
80/157 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai veisittekö itse lapsianne alati vaihtuviin hoitopaikkoihin? Mihin lapset "lykätään" työhaastattelujen, soveltuvuustestien (itselläni oli useampi päivän testaus asiantuntijatehtäviin). Tietysti outoa, jos joku työttömyysaikana pitää lapsiaan täyspäivähoidossa (vaikka siitä maksaisikin). Onneksi omalta kohdaltani pätkätyöt ovat takana, ja siitä olen onnellinen, että lapset ovat saaneet jatkaa samassa heille tutussa hoitopaikassa.