Ne ketkä on kotona hoitakoonsa lapset kotona!
On typerää että sellaiset lapset, jotka oikeasti tarvitsevat hoitopaikan joutuvat odottamaan paikkaa tai menemään kauemmaksi hoitoon, kun nämä "kotiäitien ja -isien"-lapset vievät nämä paikat!!
Kommentit (157)
sieltä päiväkodista vaikka kuopuksen äitiysloman ajaksi, ei ole mitään takeitä siitä, että lapset pääsisivät samaan päiväkotiin kun tarve olisi. Siksi pidän esikoisen paikan, tosin esikoinen pitää usein vapaapäiviä päiväkodista. Kun esikoisella on paikka päiväkodissa, kuopuskin saa paikan samasta päiväkodista, sillä sisarukset menevät jonon ohi paikkoja jaettaessa.
Ihan älytöntä, että kotona olevat vanhemmat vievät lapsiaan hoitoon!!!!!!!!
[/quote]
No yleensä siihen on hyvä syy miksi ne lapset on siellä hoidossa ja toinen vanhemmista kotona.
t.4,
ps. meillä lapset vain 3 päivänä muutaman tunnin siellä hoidossa, ja tosiaan vievät pari paikkaa.
on järjestää jokaiselle lapselle hoitopaikka. Väärille ihmisille mesoa. Mene mesoamaan niille jotka niitä paikkoja on jakamassa.
t. äiti jolla lapset hoidossa ja itse toistaseksi kotona.:)
vaan ihan itse olet osannut ne sinne tunkea. Miksi yleensäkään teit lapsia, jos et halua hoitaa heitä? En tajua.
Ja sit kun nämä jotkut saavat vauvoja ja vievät sitten vanhemmat lapset "tieltä" hoitoon.
jos helvetti tekee niitä lapsia ni kannattais jaksaa ite hoitaakkin ne... en voi ymmärtää miten se voi olla nii vaikeeta...
on järjestää jokaiselle lapselle hoitopaikka. Väärille ihmisille mesoa. Mene mesoamaan niille jotka niitä paikkoja on jakamassa.
Mitä teet päivisin?
Halvempaa kuin huostaanotto.
Yrittäkää nyt jo ymmärtää ettei päiväkoti ole pelkkä lasten säilytyspaikka.
on päiväkodissa. Olen siis töissä kotonani.
Mikä siinä on syy tai perustelu?
Ehkä sen vielä ymmärrän että äiti on uupunut ja sairaslomalla kotona mutta muuten en oikein ymmärrä...
Mistä sen tietää kuka on masentunut tai uupunut ja siksi vie lapset hoitoon.
Ei se ole asia josta kaikille kerrotaan.
ja kasvattaa mahaansa..ja masuasukki viedään sitten hoitoon kun on tarpeeksi ikää ja sit taas uutta perään.
miten voi olla kateellinen sellaisesta, jonka jokainen voi saada? Joillakin vain löytyy moraalia ja tahtoa kasvattaa ja hoivata itse omat lapsensa, kun on kotona.
Mun lapsi käy siellä tarhassa sen takii että se oppii siellä sosiaalisia taitoja ja hänellä on paljon kivempaa olla siel ku kotona, joo ja mä lorviin himassa,repikää siitä! Silti mä maksan lapseni hoidosta ihan siinä missä teki! Jos perkele veroja maksan ni tahon niille vastinettaki.
Mun lapsi käy siellä tarhassa sen takii että se oppii siellä sosiaalisia taitoja ja hänellä on paljon kivempaa olla siel ku kotona, joo ja mä lorviin himassa,repikää siitä! Silti mä maksan lapseni hoidosta ihan siinä missä teki! Jos perkele veroja maksan ni tahon niille vastinettaki.
Kun ei äippä hallitse tämänkään kirjoituksen perusteella sosiaalisia taitoja, eikä ilmeisesti kotona ole kivaa.
Kotiäidin lapsetkin voivat saada sosiaalisuutta ja tekemistä kerhoissa, avoimissa päiväkodeissa jne... Kummallista että lapsella on parempi olla muualla kuin kotonaan...
kyllä se syy on tuon järjestelmän, joka ei vastaa nykyajan vanhempien muuttuvia tarpeita.
Itsekin jouduin aikanani viemään esikoiseni hoitoon ihan eri suuntaan kuin työpaikkani, vasta myöhemmin saatiin paikka lähi pk:sta. Nyt kuopuksen syntymän jälkeen esikoinen jatkoi muutaman kuukauden hoidossa, mutta sitten koin sen tarpeettomaksi, koska tarkoituksena on olla pidempään kotona kuin tuo äitiysloma. Jos olisin palannut töihin heti äitiysloman jälkeen, en olisi esikoista ottanut välillä hoidosta pois. Siitä olisi ollut lapselle enemmän haittaa kuin hyötyä.
Enkä olisi ottanut ehkä häntä pois hoidosta muutenkaan, mutta lapsemme pääsikin kaupungin järjestämään kerhoon, joten siten turvasin lapselleni riittävän virikeellisyyden ja ikäistä leikkiseuraa. Ja nyt siis kyse jo yli 4 vuotiaasta lapsesta!
Minusta vanhemmat saavat pitää lapsensa hoidossa vaikka toinen olisi kotona, jos se on ko.perheelle tarpeen. Ja vaikka tiedänkin, että ensi vuonna (tai seuraavana) taas jonotamme lapsillemme päivähoitopaikkaa.
Vai veisittekö itse lapsianne alati vaihtuviin hoitopaikkoihin? Mihin lapset "lykätään" työhaastattelujen, soveltuvuustestien (itselläni oli useampi päivän testaus asiantuntijatehtäviin). Tietysti outoa, jos joku työttömyysaikana pitää lapsiaan täyspäivähoidossa (vaikka siitä maksaisikin). Onneksi omalta kohdaltani pätkätyöt ovat takana, ja siitä olen onnellinen, että lapset ovat saaneet jatkaa samassa heille tutussa hoitopaikassa.