Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi varakkaita sanotaan ahneiksi?

Vierailija
09.08.2024 |

Köyhäthän ne toistenkin rahoja on vailla. 

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi varakas ei saisi tehdä verosuunnittelua omilla rahoillaan olematta ahne."

Saahan sitä tehdä verosuunnittelua mutta kyllä se voi tehdä sinut ahneeksi. Miksi se pitää niin kovasti kiistää?

"Mutta työtön saa maksimoida omaa tuloaan ja mukavuuttaan yhteiskunnan varoilla jos työstä ei makseta riittävästi. Tämä sitten ei ole ahneutta vaan fiksuutta."

Ero on siinä että tällä saa juuri katettua elämisen peruskulut. Ei ole ahneutta saada sen verran että tulee juuri toimeen.

Vierailija
102/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska varakkaat harvoin lahjoittavat kirkon kolehtiin tai hyväntekeväisyyteen. Itse olin toissapäivänä kaupungissa ja jätin salaatin ostamatta koska rahat riittivät sen sijaan kerjäläiselle ostettuun pretseliin ja cocispulloon. Rahaa niille ei kannata antaa koska niitten ahne pomo vie ne.

Itse asiassa, jos kuuluu kirkkoon niin maksaa kirkolle jo 1% vuodessa. 100000e vuositulosta se on 1000e. Ei mikään huima summa, mutta on kuitenkin.

Tiedän muutamia menestyviä yrittäjiä, jotka maksavat kymmenyksiä (eli 10% palkasta). Lisäksi tiedän muutamia, jotka eivät maksa, mutta ovat tehneet seurakunnalle satojentuhansien eurojen lahjoituksia kun tullut tarve vastaan - osa on antanut julkaista nimen, osa halunnut pitää salassa.

En sano, ettäkö se takaisi sen, etteivät ole ahneita.. mutta tärkeämpänä pidän sitä, että jos tekevät yrittäjyyttä rehellisesti (ja kyllä, myös verotehokkaasti), kohtelevat työntekijöitä hyvin ja arvostavat heitä, huolehtivat vakuutukset, työterveyden, hyvinvoinnin jne niin ovat minusta tuottonsa ansainneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko sitten ahne? Varmaan sillä tavalla että en antaisi näitä rahoja pois, ja pidän huolta että ne poikivat lisää. Mutta niin kai tekisi jokainen.

No et todellakaan ole! Jos antaisit rahasi pois, liittyisit tavallisiin tukien nostajiin riistämään muita. Ihmisellä saa ja saisi olla enemmänkin taloudellista viisautta, jolloin omaisuus pysyy hallussa ja kasvaa.

Jos sinulla on puutarha, jota hoidat ja käytöt siihen aikaa, se alkaa kasvaa ja tuottaa hedelmää. On ymmärrettävää, että siitä voi antaa taimia naapureille ja tutuille kasvatettavaksi. Ja mitä enemmän se laajenee, sitä suuremmaksi sato kertyy. Se on SINUN työsi tulos! Nyt taas naapuri, joka on lahjana saanut sinulta niitä hedelmiä, on vain syönyt ne, eikä ole laittanut siementä itämään ja kasvamaan eikö nähnyt vaivaa sen hoitamiseen vaatii sinua raivaamaan oman puutarhasi, koska olet ahne puutarhan omistaja. Koska hän ei halunnut nähdä vaivaa, ei ottaa riskiä, ei tehdä työtä, niin sinullakaan ei saa olla.

Kyllä monen rikkaan on pitänyt lähteä ihan pohjalta ja tehdä jopa konkurssi ennen menestystä. Jos ei ole valmis ottamaan samaa riskiä, turha syytellä muita ahneeksi.

Jos jonkun mielestä rahaa tulee rahan luokse, niin siitä sitten täyttämään pankkiin 60000e lainahakemus. Sitähän voi ottaa lainan ja laittaa rahan tulemaan sen luoksem

Vierailija
104/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät haluavat ajatella että varakkaat ovat ahneita, koska heidän pitää jotenkin yrittää vakuuttaa itselleen että he ovat lopulta kuitenkin parempia ihmisiä kuin varakkaat. Olisihan se kauhea ajatus että olet köyhä ja elät surkeaa elämään ja sen lisäksi et olisi missään suhteessa parempi ihminen kuin ne varakkaammat.

Vierailija
105/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas on lähes aine myös ahne, turha sitä on muuksi muuttaa.

Köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostaankaan.

Vierailija
106/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat varakkaat puhtaalla omalla tunnolla sanoa että ovat saaneet vaurautensa puhtaasti hyvää tekemällä?Taitaa siellä kaapissa kolistella muutama luuranko. Siksi heitä sanotaan ahneiksi.

Voiko yksikään köyhä sanoa?

Vierailija
107/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaiden täytyy entisestään rikastua? 

Miksi varakkaat eivät saisi itse päättää mitä tekevät omilla rahoillaan? 

Ei ole olemassa omaa rahaa kaikki on valtion liikkeelle laskemaa

Sinähän komministi olet. Kyllä se minun työllä tekemäni raha on minun eikä valtion. Ja minun pankkitilini on minun, kuten asuntoni ja autonikin. Tee työtä ja hanki omasi itse.

Mikäs pelle täällä? Elät YHTEISkunnassa, jossa verovaroin maksetaan koulutusta, poliisia, palokuntia, kirjastoja ym hyödyllisiä asioita, vaikka et itse niitä käyttäisikää, tähän kuuluu myös sosiaalituet.

Eli sinun rahasi ovat myös valtion, missä höttömaailmassa elät?

Vierailija
108/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lisä pahaa tee😉Kun hallitus suitsii rahahanoja, porukka heräsi että mistä nyt nyhdettäisiin. Pitää tehdä töitä, ottaa mallia varakkaista ja lopettaa kerjääminen. Julkeaa vaatia varakkaiden lapsilisätkin loisimiseen. 

Vierailija
109/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lisä pahaa tee😉Kun hallitus suitsii rahahanoja, porukka heräsi että mistä nyt nyhdettäisiin. Pitää tehdä töitä, ottaa mallia varakkaista ja lopettaa kerjääminen. Julkeaa vaatia varakkaiden lapsilisätkin loisimiseen. 

Varakkaiden ei tarvitsisi loisia tuilla, nekin voisi käyttää vaikka vanhustenhoitoon.

Vierailija
110/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska varakkaat harvoin lahjoittavat kirkon kolehtiin tai hyväntekeväisyyteen. Itse olin toissapäivänä kaupungissa ja jätin salaatin ostamatta koska rahat riittivät sen sijaan kerjäläiselle ostettuun pretseliin ja cocispulloon. Rahaa niille ei kannata antaa koska niitten ahne pomo vie ne.

Mistä sinä tiedät miten paljon itse kukin antaa hyväntekeväisyyteen? Moni antaa nimettömänä eikä huuda antamisiaan tuttaville tai sosiaalisessa mediassa. 

Anteeksi jos loukkasin, ei ollut tarkoitus. Kuitenkin luulisin että suurin osa rikkaista ei anna ja kiitos ja kunnia niille ketkä antavat.

Vierailija
111/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sinulla on puutarha, jota hoidat ja käytöt siihen aikaa, se alkaa kasvaa ja tuottaa hedelmää. On ymmärrettävää, että siitä voi antaa taimia naapureille ja tutuille kasvatettavaksi. Ja mitä enemmän se laajenee, sitä suuremmaksi sato kertyy. Se on SINUN työsi tulos! Nyt taas naapuri, joka on lahjana saanut sinulta niitä hedelmiä, on vain syönyt ne, eikä ole laittanut siementä itämään ja kasvamaan eikö nähnyt vaivaa sen hoitamiseen vaatii sinua raivaamaan oman puutarhasi, koska olet ahne puutarhan omistaja."

Ahneen rikkaan kanssa se vertaus kyllä menee niin että hänen puutarhansa tuottaa moninkertaisesti sen mitä hän itse tarvitsee mutta sen sijaan että hän antaisi siitä ylijäämästä osan niille joilla ei ole puutarhaa, hän mielummin jättää ne omaan kellariinsa mätänemään kuin antaa kellekään muulle.

Vierailija
112/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhät haluavat ajatella että varakkaat ovat ahneita,"

En minä ajattele että läheskään kaikki varakkaat olisivat ahneita. Mutta osa kyllä on. Eikä siinä ole mitään sellaista että kuvittelisin itseni paremmaksi. Voisin itse olla samanlainen jos olisin varakas. Ahneus on osa ihmisluontoa, osa vain vastustaa sitä paremmin kuin toiset.

Vierailija
113/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneen rikkaan kanssa se vertaus kyllä menee niin että hänen puutarhansa tuottaa moninkertaisesti sen mitä hän itse tarvitsee mutta sen sijaan että hän antaisi siitä ylijäämästä osan niille joilla ei ole puutarhaa, hän mielummin jättää ne omaan kellariinsa mätänemään kuin antaa kellekään muulle.

Tyhmä jakaa satonsa ilmaiseksi muille. Nämä oppivat vain juhlimaan jatkossakin kasvattamatta itse mitään.

Vierailija
114/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ovat yleensä valmiita tekemään jotain rahan eteen. Köyhät vain ahnehtivat muitten rahoja.

Vierailija
115/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat raamatusta opittuja juttuja uskontotunnilta että rikkaat ovat ahneita eli laiskottelijoita ja köyhät hyveellisiä eli ahkeroijia. Nämä eivät pidä enää paikkaansa. Nykyään suurin osa köyhistä on työttömiä kotona makoilijoita ja varakkaat tai hyvätuloiset tekevät pitkää päivää töissä. Jos haluaa elää vanhassa kristillisessä ajatusmaailmassa niin kannattaa muistaa myös sanonta: että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä

Vierailija
116/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat raamatusta opittuja juttuja uskontotunnilta että rikkaat ovat ahneita eli laiskottelijoita ja köyhät hyveellisiä eli ahkeroijia. Nämä eivät pidä enää paikkaansa. Nykyään suurin osa köyhistä on työttömiä kotona makoilijoita ja varakkaat tai hyvätuloiset tekevät pitkää päivää töissä. Jos haluaa elää vanhassa kristillisessä ajatusmaailmassa niin kannattaa muistaa myös sanonta: että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä

Niin, no Raamatussa kyllä vaikkapa Aabraham oli rikas mies ja Jumalan ystävä. Rikkaus ei suinkaan ollut huono asia.

Eikä köyhiä nyt niin ahkeriksi kuvattu. He saivat syödä pudonneita jyviä ja tähkiä pellolta, eivät varastaa. Mutta itse ne ylijäämät piti hakea. 

Vierailija
117/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas on lähes aine myös ahne, turha sitä on muuksi muuttaa.

Köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostaankaan.

No kuinkan paljon pitää antaa että olisit tyytväinen? 30% tuloista? 40% tuloista? 50% tuloista? Koska ei enää ole ahne? Koska loppuu se mollaaminen?

Miksi osa ihimisitä mielummin kahdetii kun tekisi asialle jotain?

Jos olet terve ihminen ja valmis tekemään töitä, siis oikeati töitä ja kehittämään itseäsi pystyy muutamassa vuodessa Suomessa nousemaan ylimpään tulodesiiliin.

Monesti urheilijoita haastatellessa puhutaan siitä että ihmiset ei ymmärrä kuinka paljosta ne ovat joutuneet urheilun takia luopumaan. Oletteko oikeasti ajatelleet minkälasita elämää huippu-urheilijaksi pääseet ovat eläneet ja joutuvat elämään? Sama tilanne monella itse vaurastuneella. Ei siellä olla iltaisin harrastettu ja käyty kaljalla. Raaka pohjatyötä tehty tietämättä saako ikinä mitään. Jos onnea matkassa niin palkintokin tulee. Sitten puolet menee verojen kautta muilla ja sinua kutsutaan ahneeksi heidän toimesta jotka nautivat sinun töidesi tuloksista. Onko se niin ettei ole ollut mahdollisuuksi, jos ei ole tehtyt töitä sen eteen?

Suomessa on oikeasti iso ongelma jo nyt se, että isotuloiset eivät tee enempää hommia koska siinä ei ole mitään järkeä kun itselle jää niin vähän suhteessa sen vaatimaan työmäärään. Stressi, vastuu, ei työaikaa, vaikeita päätöksiä, poissa kotoa ja palkkioksi muut saa isomman osan ja sinut haukutaan ahneeksi.

Uskokaa pois, nuo työt työllistäisi samalla monia, ettei tarvitsisi nostaa niitä tukia.

Vierailija
118/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole rikas mutta hyvin toimeen tuleva, siinä määrin että minulla ei ole velkaa,  (jos asuntolainaa ei lasketa), ei luottokorttia käytössä,  tuloni ovat hyvät suhteutettuna menoihini.  Asun yksin joten tienaan myös yksin ja maksan kaikki kulut yksin.

En todellakaan aina ole ollut näin hyvässä asemassa.  En saanut opiskella joten koulut jäi pakollisiin. Töitä oli tehtävä mitä sain, ja monenlaista tuli kokeiltua ennenkuin löysin alan jolle halusin alkaa kouluttautua.  

Aloin opiskella iltaisin  puoli kuudesta yhdeksään työn jälkeen.  Ensimmäisen opiskelun jälkeen sain hieman paremman ja paremmin palkatun työn  samalla alalla. Halusin jatkaa, ja  parin vuoden jälkeen taas koulunpeknille; sama prosedyyri: illalla kouluun ja päivät töissä.  Tätä kesti kaksi ja puoli vuotta, saimme nopeutettua  valmistumista kun emme pitäneet kesälomaa koulunkäynnistä vaan suoritimme yhden kurssin etänä jonka sitten tentimme.

Oli työharjoittelut joihin piti ottaa opintovapaata työstä.  Oli materiaalin kuten kirjojen hankinta. Koulun kirjastosta kun kirjat oli aina  lainassa. 

Olin koko ajan asunut yksin kuten asun nytkin.  Kevyttä ja helppoa ei voi sanoa olleen, mutta meistä 18 aloittaneesta vain kaksi keskeytti.  Yhdeltä meni parisuhde, mies ei jaksanut olla suhteessa kun toinen opiskeli ja se vei paljon aikaa. 

Lopulta kuitenkin sitteen päästiin tekemään lopputyö ja esittelemään se.  Sitten valmistuminen ja se oli juhlaa!

Sain töitä heti, ja nyt moni varmaan arvaa että kyse on hoitoalasta.  Pääsin kunnalle töihin ja siinä hommassa viivyin sitten joitakin vuosia kunnes päätin hakeutua Norjaan töihin. Hain ja sain vuoden virkavapaan ja lähdin. Oli turvallista lähteä kun takaportti oli auki.  Kuitenkin jo vajaan 4 kk päästä tiesin että jään, en enää halua palata Suomeen.  Sanouduin irti entisestä työstäni ja jäin tänne.  Elämäni paras päätös.

Kun ajattelen että olisin jäänyt Suomeen hirvittää koko ajatus!  Nyt olen ollut täällä jo kauan. Kaikki on hyvin ja talous kunnossa.  Kuten sanoin rikas en ole mutta mitään tätä en olisi ikinä Suomessa saavuttanut. Katson että olen kyllä tehnyt niin paljon tämän eteen että olen tämän helpomman ja huolettomamman  elämän  taloudellisesti totisesti ansainnut.  

Jos joku kadehtii niin tie on siinä,  kukaan ei estä alkaa pyrkiä parempaan.  Sisua kysyy ja päättäväisyyttä mutta jos motivaatiota löytyy niin siitä vaan.  Tosin en tiedä miten tuo enää siellä onnistuu,  tuskin niin kuin ennen.  Muitakin teitä parempaan löytyy jos rohkeutta ja kielitaitoa on.  Kielitaitokin karttuu kun sitä käyttää.  Maailmalle pääsee työnhakuun. Rikastumaan ei varmasti pääse mutta elintaso paranee ja helpottuu kun valitsee oikein.

Olen siis nainen, enkä enää ihan nuori kuten arvata saattaa.  Parhaassa työkunnossa kuitenkin ja motivaatio 100%. Niin ja vielä se että minua ei kukaan auttanut, kyllä tämä yksin piti hoitaa alusta loppuun.

Vierailija
119/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole rikas mutta hyvin toimeen tuleva, siinä määrin että minulla ei ole velkaa,  (jos asuntolainaa ei lasketa), ei luottokorttia käytössä,  tuloni ovat hyvät suhteutettuna menoihini.  Asun yksin joten tienaan myös yksin ja maksan kaikki kulut yksin.

En todellakaan aina ole ollut näin hyvässä asemassa.  En saanut opiskella joten koulut jäi pakollisiin. Töitä oli tehtävä mitä sain, ja monenlaista tuli kokeiltua ennenkuin löysin alan jolle halusin alkaa kouluttautua.  

Aloin opiskella iltaisin  puoli kuudesta yhdeksään työn jälkeen.  Ensimmäisen opiskelun jälkeen sain hieman paremman ja paremmin palkatun työn  samalla alalla. Halusin jatkaa, ja  parin vuoden jälkeen taas koulunpeknille; sama prosedyyri: illalla kouluun ja päivät töissä.  Tätä kesti kaksi ja puoli vuotta, saimme nopeutettua  valmistumista kun emme pitäneet kesälomaa koulunkäynnistä

Hieno tarina työntekimisestä ja itsestään vastuun ottamisesta. Kiitoksia että jaoit sen.

Vierailija
120/132 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaat eivät saisi itse päättää mitä tekevät omilla rahoillaan? 

Ei ole olemassa omaa rahaa kaikki on valtion liikkeelle laskemaa

Sinähän komministi olet. Kyllä se minun työllä tekemäni raha on minun eikä valtion. Ja minun pankkitilini on minun, kuten asuntoni ja autonikin. Tee työtä ja hanki omasi itse.

Mikäs pelle täällä? Elät YHTEISkunnassa, jossa verovaroin maksetaan koulutusta, poliisia, palokuntia, kirjastoja ym hyödyllisiä asioita, vaikka et itse niitä käyttäisikää, tähän kuuluu myös sosiaalituet.

Kuka ne ilmaiset koulut maksaa? Varakkaalla olisi varaa maksaa ne itsekin, koska maksaa ne jo veroina, mutta entäs köyhä? Köyhä vaan kuvittelee olevansa jotenkin osallinen tästä maksamisesta, vaikka elää muiden ihmisten almuilla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi