Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle

Vierailija
08.08.2024 |

Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen. 

minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.

Kommentit (275)

Vierailija
21/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleisesti ottaen odota, että mies tarjoaa treffeillä, mut jos ei ensitreffeillä halua tarjota niin ei jatkoon.

22/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleisesti ottaen odota, että mies tarjoaa treffeillä, mut jos ei ensitreffeillä halua tarjota niin ei jatkoon.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se testasi oletko pihi ja olit. Se että tarjoat ekalla kerralla, ei tarkoita että tarvitsee tarjota jatkossakin.

Vierailija
24/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt oksettava turn off, ihan sukupuolista riippumatta.

Se on ihan OK tietysti, jos jompi kumpi itse tarjoutuu maksamaan toisenkin puolesta, mutta tuollainen toisen osapuolen kuppaaminen pilaisi kyllä tunnelman.

Eikä siinä ole kyse mistään piheydestä tms, vaan siitä, että yleensä ihminen ei halua tuntea tulevansa hyväksikäytetyksi.

Vierailija
25/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit maksanut niin olisit ehkä saanut.

26/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin ensitreffeillä syömässä Rossossa. Kun oltiin lopetttu ruokailu, pyysin tarjoilija tuomaan laskut ja että maksetaan erikseen. Kun tarjoilija lähti, sanoi mies minulle, että : mä olisin voinut tarjota, kun mä haluan olla herrasmies.

no miksei hön sitten sanonut, että tuo vaan yksi lasku. Tai olisihan hän voinut edelleen maksaa molemmat laskut jos oikeasti olisi halunnut tarjota. Pitäisikö minunkin alkaa käyttää tuota kikkaa, että kun treffeillä mies on pyytänyt tarjoilijalta erillisiä laskuja niin sitten mä sanoisin miehelle , että mä olisin halunnut tarjota?

Vierailija
27/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina maksan, myös taksin tarvittaessa, kun tyttö on tavoittelemisen arvoinen  (nuori, hoikka, kaunis, pukeutunut feminiinisti, feminiini äänenkorkeus).  Jos hän ei täytä kriteereereitä ei ole mitään järkeä edetä tervehdyksiä pitemmälle.

Vierailija
28/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se testasi oletko pihi ja olit. Se että tarjoat ekalla kerralla, ei tarkoita että tarvitsee tarjota jatkossakin.

Niin vai oliko nainen pihi, kun ei halunnut tarjota miehelle? Hän sentään on huomattavasti isotuloisempi, kuin ap. Diplomi-insinöörit, joilla on jo 10v työkokemusta, tienaavat aika hyvin. Siis olettaen, että nelikymppisellä ihmisellä on jo 10v työkokemusta

Vierailija
29/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertoohan se ainakin kiinnostuksen tasosta. Jos mies on naisesta tosi kiinnostunut/ihastunut niin kokemukseni mukaan hän kyllä haluaa tarjota. Mutta en käykään missään Tinder-seksideiteillä.

Vierailija
30/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tässä on niin monta tapaa mokata tilanne. Onhan tuo nyt todella töykeää kysyä, maksaako mies molempien ruuat ensitreffeillä. Yhtä töykeää on painottaa, ettei missään tapauksessa maksa. Minun mielestä ei ole oikein nykyaikaa olettaa kenenkään maksavan treffeillä toisen ruokia. Kahvi/drinkki/joku muu pieni ostos ehkä ok ja sitten kun ollaan vähän vakiintuneempia voidaan toimia toisin. Vähän sama kuin naisen vaikka oletettaisiin hoitavan kotityöt, minä ainakin oletan miehen tekevän puolet.

Vierailija
31/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä treffeily luiskahtanut raiteilta.Ensin siis joko tavataan jossain ja ihastutaan.Sitten sovitaan missä tavataan seuraavan kerran tai mennään teille tai meille.Eihän treffit ole mikään harrastus leikki.30 kertaa treffeillä.Ajanhukkaamista.Sitten kun tapaa jonkun kiinnostavan menee yhdessä jonnekin.Gigolot harjoittaa näitä anna mulle sun rahat juttuja ammatikseen.Ja yleensä on niin että mies maksaa ja yhdessä käydään myös leffassa niin mies maksaa.Siitä alkaa useimmin seurustelu ja lapsia alkaa tulemaan jos yhdessä halutaan.Kun mies on alkanut seurustella hän vie naisensa näytille vanhemmilleen.Ja tarjoaa kahvit.Vaikka olisi työtön.

Vierailija
32/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ehdottaa tapaamista paikkaan, joka poikkeaa tavallisimmista deittipaikoista ja on hintavampi kuin kuppi kahvia, periaatteessa ehdotuksen tehnyt vastaisí kuluista. Se olisi kohteliasta ja perinteistä. Jos taas ei halua maksaa voi toiselta kysyä diplomaattisemminkin, että mennäänkö paikkaan x ja sopiiko että kumpikin maksaa omansa. Lisäksi voi tehdä muitakin ehdotuksia, jolloin toisella on mahdollisuus väistää paikka x ja kiusallisia kuka-maksaa-hetkiä ei synny.

Jos oma ajattelun luovuus ei taivu kuin yhteen kohteeseen x aina on kohteliasta kysyä toisen toiveista samalla. Se antaa ap:sta paremman vaikutelman kuin töksytellä jonnekin tylsään mestaan haukottelemaan.

Vierailija
33/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ongelman välttää kätevästi sillä, että puhuu asiasta jo ennen kuin tulee laskun maksun aika tai sopii treffit vähän edullisempaan paikkaan. 

Jos lähden itse treffeille ja seura kiinnostaa niin minä olen kyllä valmis maksamaan koko laskunkin, mutta jakaminen on usein helpompaa niin ei tule kenellekään epämiellyttävää fiilistä siitä, että pieni lasku tarkoittaisi jotain muuta. 

Vierailija
34/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etpä ajatellut asiaa sen pidemmälle. Olisit tarjonnut ihan sijoituksena. Tiedä vaikka olisit päässyt rikkaisiin naimisiin. 🤣

Vierailija
35/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että vastasit noin

Vierailija
36/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä ärsyttävää olla sinunlaisesi analysoijan kanssa parisuhteessa. Se oli ihan tavallinen kysymys ja vastasit siihen. Eteenpäin!

Aijaa. Olisiko ollut ok , jos minä olisin kysynyt naiselta, että haluaako hän maksaa molempien laskut? Jos se kerta on ihan tavallinen kysymys.

ap

Kyllä. Jokainen vastaa haluamallaan tavalla tuohon kysymykseen.

Olen eri, ja olen nainen, mutta mun mielestä kysymys itsessään on tökerö. Miksi kysyä haluaako toinen maksaa? Jos haluaisi, niin kyllä hän sen ihan oma-aloitteisesti sanoisi. Perusoletus on, että molemmat maksaa omansa. Jos jompikumpi olisi tarjonnut tässä ap:n tilanteessa, niin olisin ajatellut sen olevan nainen, koska hänhän itse oli ehdottanut ruokailua kyseisessä paikassa. Eihän sitä voi mennä ehdottamaan toiselle maksullista tekemistä oletuksena, että se toinen kyllä maksaa omankin osuuden! Se jolle ehdotetaan, voi kyllä tietyissä tilanteidsa tulkita, että hänet kutsutaan ja hänen osuutensa näin ollen maksetaan. Ap:n tilanteessa mun mielestä on ollut itsestäänselvänä lähtökohtana, että molemmat maksaa omansa. Jos jompikumpi olisi halunnut maksaa koko laskun, olisi tämä osapuoli itse asian ilmaissut kysymättä. 

Vierailija
37/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan mies haluaa olla edes lähelläkään sua

Vierailija
38/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmies ainakin kysyy, että saako tarjota naiselle. Tasa-arvoa kannattava nainen sitten maksaa oman osuutensa, varsinkin jos tapaaminen ei sytytä mitenkään. 

Vierailija
39/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkässä parisuhteessa.

Vierailija
40/275 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei se pihi kohdullinen ItSE tarjonnut? Nyt on sentään vuosi 2024

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi