Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffeillä nainen kysyi minulta, haluanko tarjota hänelle

Vierailija
08.08.2024 |

Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen naiseen. Hän itse alunperin vihjaisi että haluaisi tavata minut. Päätettiin yhdessä, että tavataan treffeillä. Minä ehdotin erästä artesaanipizzeriaa, koska siellä on tosi hyvä ruoka ja se on varsin kohtuuhintainen. Käytiin siis syömässä siellä ja otettiin alkuruoat, pizzaa ja jäätelöä. Loppusumma oli n.30€/hlö. Siellä oli ala carte pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten lopuksi yhdessä kassalle,nainen minun edelläni ja tarjoilija kysyi häneltä, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin nainen kääntyi minuun päin ja kysyi: Haluatko sä maksaa molemmat vai maksetaanko erikseen? Minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen. 

minulle tuli tuosta huono fiilis ja turn off, että hän noin suoraan ehdotti ja suorastaan toivoi, että minä tarjoaisin hönelle. Minun mielestäni ensitreffeillä kumpikin maksaa omansa. Ja jos jollakin ei ole varaa mennä ravintolaan, niin sitten se pitää sanoa suoraan ja ehdottaa jotain edullisempaa tekemistä esim. Kahvittelua. Jos mä olisin halunnut tarjota, niin kyllä mä olisin sen jo kassalle mennessä sanonut. Ja kaiken lisäksi tämä nainen on ammatiltaan diplomi-insinööri ja minä taasen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, joten mielestäni aika törkeää häneltä odottaa, että minä pienempituloisena tarjoaisin hänelle. Hänelläkin bruttopalkka saattaa hyvinkin olla lähes 4000€/kk Ihan sama kuin jos minä menisin ensitreffeille kaupan osa-aikaisen myyjän kanssa ja kysyisin häneltä, että haluaako hän tarjota minulle.

Kommentit (275)

241/275 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin ensitreffeillä nelikymppisen miehen kanssa Pancho villassa. Vihjaisin hänelle ennen sinne menoa, että hänen kannattaa ladata Pancho villan oma sovellus, kun siinä on tarjouskuponkeja. Tähän mies vastasi, että hänellä kyllä on rahaa, että ei tarvii mitään alennuskuponkeja. Sitten treffeillä hän kertoi retostellen, että hän on ajatellut 10v kuluttua eli viisikymppisenä jäädä kokonaan pois työelämästä, kun hänellä on niin paljon säästöjä, että se on mahdollista. Hän siis oli ammatiltaan sähköasentaja Sitten hän ei kuitenkaan tarjonnut minulle. Jos hän kerta oli noin varakas, että pystyy 15v ennen eläkeikää jättäytymään pois työelämästä, niin olisi hön varmaan voinut tarjota minulle sen reilu 20€ ruokailun.

242/275 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa kävin ensitreffeillä 45-vuotiaan miehen kanssa. Hän itse teki aloitteen treffeille ja ehdotti kävelyä (silloin oli just takatalvi ja kylmää). Ehdotin, että mennään mieluummin syömään paikalliseen gastropubiin. Tavattiin siellä ja ruuat piti tilata ja maksaa heti kassalla ja kumpikin maksoi vain omansa. Kun oltiin syöty pääruuat, päätettiin ottaa vielä jäätelöt ja kysyin mieheltä, että saanko tarjota hänelle, jolloin hänellä meni pasmat ihan sekaisin eli hän oli selvästi yllättynyt kysymyksestä, ja hän vastasi, että ei tarvii, että hän voi maksaa itse sen. Sitten kuitenkaan hän ei halunnut tavata uudelleen, eli ei ollut hyötyä vaikka halusin tarjota  edes jälkiruoan 😒

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/275 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Ap

244/275 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies, joka on treffeillä unelmiensa naisen kanssa, ala vaatimaan fifty-fifty saati sitten laita naista maksamaan omiakin ruokiaan.

Tasa-arvoista tai ei, reilua tai ei, kyllä se kertoo miehen kiinnostuksen puutteesta ja että ei pidä treffikumppaniaan kummoisena jos yhden pizzan tarjoaminen on noin iso asia.

Aijaa? No mä olen käynyt ensitreffeillä 31 eri miehen kanssa joko ravintolassa tai kahvilassa ja vain neljä heistä on halunnut tarjota minulle. Eli loput 27 miestä ei sitten olleet minusta kovinkaan kiinnostuneita.

Vierailija
245/275 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yleisestikin huomannut, että usein ne henkilöt, joilla olisi rahaa millä mällätä, eivät varmasti tarjoa vaan pikemminkin itse olisivat käsi ojossa ja sitten taasen ne, joilla sitä rahaa ei hirveästi ole, ovat anteliaita ja reiluja. 

toi on kyllä ihan totta

246/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ongelman välttää kätevästi sillä, että puhuu asiasta jo ennen kuin tulee laskun maksun aika tai sopii treffit vähän edullisempaan paikkaan. 

Eiköhän nelikymppisellä diplomi-insinöörillä ole varaa maksaa 30€ ravintolalaskunsa

Vierailija
247/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Mun mielestä on aika typerää toivoa, että pienempituloisemman pitäisi tarjota sille isompituloiselle. En ainakaan itse kehtaisi pyytää.

Vaihdetaanko ensitreffeillä jo infoa tuloista ja varallisuudesta, tai ylipäänsä taloudellisesta tilanteesta?

Suomessa jos tienaat yhtään paremmin, osallistut tulontasaukseen muiden hyväksi ihan riittävästi. Aika käsittämätön ajatus, että sitä pitäisi harjoittaa vielä treffeilläkin. Hitonmoinen turn off jos treffikumppani edes tekee oletuksia toisen tuloista ja odottaa pienempituloisena saavansa kompensaatiota. Ja tätä on tapahtunut. Yleensä ensitreffeillä nämä kaverit haluaa, että kumpikin maksaa erikseen. Myöhemmin tehdään  johtopäätöksiä, että toinen onkin isotuloisempi ja sitten silmiin syttyy valo. Moni vielä luulee olevansa sellainen saalis, että näin naisena ehdottomasti haluaisin maksaa ja elättää, kun moisen kultapalan olen saanut haaviini.

Juu ei. Hienoa jos mies tarjoaa kahvit ensitreffeillä, tarjoan itse seuraavan. Molemmat voi myös maksaa omansa, niin ei tarvitse sitten jälkikäteen urputtaa vauva-palstalla.

Vierailija
248/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies, joka on treffeillä unelmiensa naisen kanssa, ala vaatimaan fifty-fifty saati sitten laita naista maksamaan omiakin ruokiaan.

Tasa-arvoista tai ei, reilua tai ei, kyllä se kertoo miehen kiinnostuksen puutteesta ja että ei pidä treffikumppaniaan kummoisena jos yhden pizzan tarjoaminen on noin iso asia.

Aijaa? No mä olen käynyt ensitreffeillä 31 eri miehen kanssa joko ravintolassa tai kahvilassa ja vain neljä heistä on halunnut tarjota minulle. Eli loput 27 miestä ei sitten olleet minusta kovinkaan kiinnostuneita.

Jos noin on, niin sitten ei ole olleet kiinnostuneita. Yleensä on pikemminkin niin, että 31 miehestä neljä ei tarjoa.

Vierailija
249/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksetaan kassalle, maksetaan etukäteen. Viiniä haetaan sitten laseittain erikseen.

Jos maksetaan jälkikäteen, tarjoilija tuo laskun pöytään.

ja pyydetään erilliset laskut.

Tämmöinen pikku fakta ap:lle!

Avioliitossa sitten kaikki on yhteistä ja jaetaan osituksessa kun liitto päättyy. Se päättyy kaikilla viimeistään puolison kuolemaan 

Miksi avioliitosssa sitten pitäisi olla kaikki yhteistä? Suurin osa avioliitoista päättyy muuhun kuin puolison kuolemaan. Jos ennen avioliittoa on pidetty tiukasti rahat erillään eikä mitään ole voinut tarjota ennen papin aamenta, niin voisi olettaa että sellainen nillittäjä ei olisi ositustilanteessakaan kovin reilu. En kyllä menisi edes naimisiin tuommoisen laskujenpuolittajan kanssa, mutta joka tapauksessa avioehto on ihan ehdoton.

Vierailija
250/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ..Vain kahvitreffit.  Kuinka Simppi mies on että vie tuntemattoman naisen ravintolaan ekoille treffeille.

Kyse on kuitenkin ekoista treffeistä etkä tiedä tapaatko koskaan enään ikinä.

Vierailija
251/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda päivä töistä vuorotyöhön, niin saat vähän enemmän rahhoo kasaan.

Miten pihalla joku voi olla? Ei niistä noin vain vaihdeta. Suurin osa sairaanhoitajien töistä on päivätöitä. Sairaanhoitajien yövuoroja on vain isoissa sairaaloissa ja niitä on harvassa. Lähihoitajat tekee pääasiassa kolmea vuoroa. 

Vierailija
252/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerää kysyä kassalla tuollaista. Insinöörinaisella ei selvästikään ole kovin kummoista tilannetajua. Ei jatkoon. 

Vierailija
253/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin juuri miehestä joka vielä kymmenen vuoden seurustelun jälkeen jaksoi pitää kirjas kumman vuoro on maksaa. Molemmat olemme ihan ok hommissa ja joka euroa ei todellakaan tarvitse maksaa. 

Jos vielä joskus käyn treffeillä, niin todellakin odotan että minulle kaffet tai pizza tarjotaan. Herrasmies on herrasmies! 

Vierailija
254/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kysymys. Olisiko mielestäsi pitänyt olettaa, että tarjoat? Vaiko tokaista että erikseen? Olisit todennäköisesti loukkaantunut siitäkin.

Vierailija
255/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta kyl viimeistelee kaikki halut tapailla suomalaisia naisia :) 

No en ihmettele, vaikka olen itse nainen. Sille, että naisen seura on rahasta kiinni on olemassa vähemmän kauniita termejäkin. Jokainen toki ihan itse päättää, haluaako tavoitella juuri niitä naisia vai jotain muita.

Vierailija
256/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän ettei perus palkansaaja voi juosta useita kertoja viikossa huippuravintoiloissa tarjoamassa täyttä menyytä ventovieraille ihmisillekin. Siksi kehottaisin miehiäkin menemään treffeille vaan oikeasti kiinnostavien naisten kanssa joiden seuraan haluattekin panostaa. Mitä iloa on treffeistä naisen kanssa jota et pidä minään? Jolle maksettu parin euron kahvikuppikin on "hukkaan mennyttä rahaa"?

Jaa, minä taas olen sitä mieltä, ettei mies aidosti arvosta naista jonka tulkitsee olevan ostettavissa. Kun luen tämän ketjun kommentteja naisilta, joille joku oman kahvin maksaminen on este parisuhteelle, niin kokisin syvänä loukkauksena jos mies edes vihjaisi pitävänsä minua sellaisena ihmisenä.

Vierailija
257/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään insinöörien kanssa työskenneltyäni voin kertoa, että ovat aika nuukaa / tarkkaa porukkaa. Välillä kyllästyttää kuunnella, kun lasketaan jotain pikku asiaa, että miten nyt tulisi halvemmaksi. Ei siis mitään työhön liittyvää vaan esim. kodin kulutukseen ja pienistä summista on kysymys. Vai onko se sitä laskemisen riemua, kun osataan, mene ja tiedä. 

Vierailija
258/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarjoaa safkat ja nainen tarjoaa itseään sen jälkeen, tämä on sääntö.

Vierailija
259/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokäytöksinen nainen. En tapaisi uudestaan

N27

Vierailija
260/275 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamisesta kannattaa sopia hyvissä ajoin. Olen nainen ja maksan itse oman osuuteni ellei toisin sovita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi