Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen pituus, koulutustaso ja status työelämässä on niin tärkeitä asioita naisille?

Vierailija
05.08.2024 |

Tuntuu siltä ettei naisia kiinnosta yhtään miehen henkinen olemus,arvot, harrastukset tai elämäntilanne. Nykyinen deittailukulttuuri on liian pinnallista.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asioita kerrot itsestäsi profiilissa? Minua kiinnostaisi miehen harrastukset, elämäntyyli, arvomaailma ja kiinnostuksenkohteet, mutta näistä aniharva kertoo mitään. Minulle on ihan sama, mikä pituus, koulutus tai ammatti miehellä on, mutta jos mies kertoo itsestän vain nämä, menee aina vasemmalle. Mikäli mies ei ollut niin pitkä tai ei ollut loistokasta koulutusta ja uraa, hän varmaan tulkitsi joutuneensa vasemmalle siksi, että nuo eivät riittäneet minulle. Mutta oikeastihan hän joutui vasemmalle siksi, että ei kertonut itsestään niitä asioita, jotka olisivat minulle olleet olennaisia. Minun näkökulmastani ei siis kertonut itsestään mitään.

Vierailija
62/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi kommentoijista näkee suomalaisen miehen arvot ja asenteet. Jokin koulutaso voisi olla paikallaan, vaikka siltikin asenteet voivat olla vielä kehittymättömät.

Kun suurin osa on rekisteröimättömiä Vierailijoita, niin mistä tulkitset kunkin kirjoittajan sukupuolen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lets face it:

Lompakkoa me kaikki haemme.

Kyllä, minä ainakin. Elääkseen tarvitsee rahaa, arvostan suuresti jos on edes kohtuulliset tulot. Itsekin olen tehnyt kovasti töitä, että tienaan suht hyvin.

No minä en ole koskaan edes miettinyt kenenkään miehen rahoja, kun on ihan oma lompakko. Niin ja pienituloinen nainen olen mutta AINA maksanut itse elämäni. Huvittaa oikein nämä lompakkojutut, en tiedä yhtään suomalaista naista joka etsisi miehestä elättäjää. Ihan vieras maailma mulle, ehkä ne kokoomusharpuista semmoisiakin löytyy.

Luulis että jokaisella aikuisella olis ihan oma lompsa. Mutta  deittikulttuurin harrastajat on vissiin jääneet 1800-luvulle. 

Nuo elättäjäpuheet on kopioitu suoraan Jenkeistä. Siellä yhteiskunta on erilainen, sosiaaliturva käytännössä olematon ja lasten kasvattaminen vaatii oikeasti rahaa ja mahdollisuuden siihen, että toinen vanhempi jää kotiin tekemään koulueväitä, kuskaamaan lapsia ja harrastamaan vanhempaintoimikunnissa. Suomessa ei ole tällaista, ja Suomessa pienituloisen lapsikin pääsee samaan kouluun kuin isotuloisen lapsi, sosiaaliturva tarvittaessa paikkaa pahimpia aukoja tuloissa, autoa ei tarvita, kun julkiset kulkevat, lapsi voi kulkea yksin kouluun ja harrastuksiin, päivähoito on köyhille ilmaista, peruskoulu kaikille, yliopistossakaan ei ole lukukausimaksuja. Ei Suomessa edes työttömän tarvitse etsiä elättäjää.

Vierailija
64/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olen miettinyt tätä samaa usein.

Naiset kysyy deittisovelluksissa usein ammattia ja kun kerron sen niin he pettyvät ja hiljenevät.

Miksi se on niin tärkeää että hyvinkin sujuneet keskustelut loppuu siihen?

Mikä ammatti saa aikaan tuon reaktion?

Lähihoitaja, vaikka teen tärkeää työtä ja palkkani on yli 3k ilman vuorotyötä.

Naiset ajattelevat vain, että yök ja siirtyvät seuraavaan.

Niin monta kertaa keskustelu päättynyt heti tai tulee päiviä kestävä tauko, jonka jälkeen viesti, että nainen aikoo keskittyä toiseen.

Vierailija
65/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi kommentoijista näkee suomalaisen miehen arvot ja asenteet. Jokin koulutaso voisi olla paikallaan, vaikka siltikin asenteet voivat olla vielä kehittymättömät.

Kun suurin osa on rekisteröimättömiä Vierailijoita, niin mistä tulkitset kunkin kirjoittajan sukupuolen?

Ehkä ajatusten ja mielipiteiden mukaan? Olettaa, että kaikki naiset ovat samaa mieltä kuin hän. Eri mieltä oleva on yleensä mies.

Itsehän tulkitsin hänet naiskirjoittajaksi, mm. koska hän

- ei nimitellyt tietyllä tavalla, kuten jotkut miehet

- kritisoi "sivistyneesti", kuten jotkut naiset

Onnistui silti sanomaan, että jokaisen suomalaisen miehen arvot ja asenteet ovat pielessä, mitään koulutustasoa ei ole kenelläkään, tai jos on, asenne voi silti olla vielä kehittymätön. Epäselväksi jäi, mitä kommentoija tarkoitti kehittymättömällä asenteella. Ehkä omastaan poikkeavaa asennetta?

Ns. naisen logiikka näkyy siinä, että perustelu on vain subjektiivinen mielipide, ei yleisesti tunnustettu tosiasia, ja konteksti on vauvapalsta. Plus, jos mies olisi esittänyt saman tasoisen kommentin, kritisoinnin kohde olisi ollut toinen sukupuoli. Henkilökohtaisesti ajattelen, että ko. kommentoijan asenne on, sukupuolesta riippumatta, huono asenne.

Sinun sukupuoltasi en pysty tulkitsemaan kommentin perusteella. Sekä nainen että mies pystyvät esittämään loogisen kysymyksen.

Vierailija
66/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on työtä vieroksuva laiskuri niin eihän se tietenkään kelpaa kellekään.

Vierailija
67/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kysyy deittisovelluksissa usein ammattia ja kun kerron sen niin he pettyvät ja hiljenevät.

Niin monta kertaa keskustelu päättynyt heti tai tulee päiviä kestävä tauko, jonka jälkeen viesti, että nainen aikoo keskittyä toiseen.

Minä en myöskään huolisi vuorotyön tekijää, oli hän sitten lähihoitaja, lentäjä tai lääkäri. Haluan elää kumppanini kanssa normaalia arkea ja ehtien viettämään hänen kanssaan arkenakin aikaa, eikä niin että hän nukkuu tai in töissä kun minä olen kotona hereillä. Surullista vuorotyöläisten kannalta, mutta totta. 

Vierailija
68/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi muuten hyvinkin olla, että nimenomaan jotkut naiset halveksivat lähihoitajan työtä enemmän kuin miehet. 

Vierailija
69/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkäävät älystä. Tykkäävät miehetkin. Miehet eivät nai koulutustason suhteen alaspäin. Toki vähemmän älykkäiden ihmisten mielestä näin ei ole. 

Vierailija
70/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat asioita joita itse seuraat. Se että projisoit oman näkemyksen muiden suuhun, tekee siitä vielä vähemmän todellista.

Vierailija
71/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, missä ikäluokassa deittaillaan. Nuorena ja elämää kokemattomana mennään monesti pinnalliset arvot edellä; ulkonäkö, status, pituus jne.

40+ deittailussa iloa tuo se, että myös muunlaiset arvot ja ominaisuudet kiinnostavat: harrastukset, kiinnostuksen kohteet, yleinen arvomaailma, onko yhteisiä intressejä jne. Näin ainakin omalla kohdallani ja kokemuksen perusteella voi tehdä itsekin jo tervettä valintaa. On helppo skipata ystävällisesti ne ihmiset, joiden elämänarvot, intressit ja elämisen tyyli on toiselta seinältä omien näkemyksien kanssa. Enää ei hetkauta miehen ulkoiset avut ja statukset vaan se, kuka se ihminen näiden asioiden takana on. Edelleen puhun omasta näkökulmastani. Onhan myös niin, että osa meistä jää näihin lähtökohtiin ja elämän aikana ei tapahdu kehitystä sittenkään vaan persoonallisuus pysyy ennallaan. Itse olen kokenut, että "status"-ihmisten, varakkaampien ym. pinnallisten statussymbolien perässä juosseiden ihmisten kohdalla tämä on yleisempää kuin ns. keskituloisen työntekijäpolven keskuudessa. Ja on jopa aika räikeää vanhemmiten-ikävät piirteet korostuvat iän myötä. 

Olen itse ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut nainen, joka on eronnut pitkästä liitosta vajaa kymmenen vuotta sitten. Rinnalleni löysin viime kesänä kunnollisen duunarimiehen, rakennusalan ammattilaisen, joka on käsistään taitava käytännön osaaja, jonka osaamista sekä tekemistä arvostan jatkuvasti. Hän ei ole pitkänhuiskea, vain muutaman cm:n minua pidempi. Mihinkään tämä seikka ei ole vaikuttanut vielä negatiivisesti (lue sarkasmilla, koska en tiedä mihin pituuden pitäisi vaikuttaa). Ei ole tullut eteen sellaista asiaa, jota mies ei osaisi itse korjata/fiksata käden käänteessä ilman sen kummempia mietintöjä. Suhteemme perustuu hyville keskusteluille ja aihekenttä voi olla oikeastaan mitä tahansa. Yleistieto ja -sivistys on hänellä hallussa, eikä ole vielä tullut eteen aihetta, josta mies olisi täysin tietämätön tai ei "osaisi" keskustella. Ennen kaikkea mies on turvallinen peruskallio, johon voin luottaa kuin vuoreen. 

Olen tavannut miehiä akateemisista ammattikoulukoulutuksen saaneisiin. Akateemisesti kouluttautuneiden naisten keskuudessa olen törmännyt huomattavan usein siihen, ettei joku duunarimies ole kyennyt tarpeeksi syvällisiin ja syvääluotaaviin keskusteluihin. Myöskin oman perhetaustan vuoksi duunarimiestä on voitu hävetä ja se olla yksi syy, ettei suhteelle anneta mahdollisuutta. Tämä on mielestäni aika absurdia. Toki voi olla, ettei kaikista duunarimiehistä ole esim. syvällisiin keskusteluihin (vai onko todellisuudessa syy vain se, ettei ole sitä akateemista koulutusta). Mutta ei se akateemisuus ole myöskään tae sen kummemmin siitä, että luvassa olisi jotakin syvääluotaavampaa keskustelua tai korkeakulttuuria ylipäätään. Oman kokemukseni mukaan akateemiset miehet voivat olla sosiaalisilta taidoiltaan töykeitä ja jotenkin ylemmyydentuntoisia (ilman mitään ilmeistä syytä), puuttuu myös sellainen inhimillinen lämpö. Käytännön osaaminen ja taidot loistavat usein poissaolollaan ja kaikki tekemistä vaativa pitää hankkia jostakin ulkopuolelta. 

Kuka mitäkin kaipaa, mutta minulla kävi ilmeisen hyvä tuuri duunarimieheni suhteen ja olen hänestä kiitollinen joka ikinen päivä, jonka olemme saaneet yhdessä viettää.

Vierailija
72/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään huolisi vuorotyön tekijää, oli hän sitten lähihoitaja, lentäjä tai lääkäri. Haluan elää kumppanini kans

Tuo on aivan kohtuullinen toive, mutta sen varmistamiseksi täytyy kysyä että teetkö vuorotyötä ja aiotko tehdä sitä jatkossakin.

Ei vain päättää heti keskustelua.

Vierailija
73/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on pelkkiä siipeileviä gold diggereitä.

Kerro minulle että olet vielä neitsyt kertomatta että olet neitsyt.

Vierailija
74/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä omituista. Ylipäätään ihmettelen miksi tällä palstalla usein haukutaan lähihoitajia, että ovat tyhmiä jne. Miksi ihmeessä? Minä ainakin arvostan kaikkia hoitohenkilökuntaan kuuluvia, jo sen takia, että ilman heitä me emme pärjäisi. Ja toiseksi, itsestäni ei koskaan olisi hoitoalalle, en vaan kykenisi siihen mitenkään, siksi olen erittäin kiitollinen että on ihmisiä jotka siihen kykenevät ja sille alalle haluavat mennä töihin.

Vierailija
75/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo koulutusasia on täysin huuhaata. Toisessa ketjussa naiset kiimassa huutavat, miten palomies on seksikäs. Palomies käy 1,5 vuoden koulutuksen, joka ei ole edes ammatillinen perustutkinto puhumattakaan korkeakoulututkinnosta. 

Monen palomiehen äly ei päätä huimaa ja tietokoneiden käyttö on monelle vaikeaa. 

Se siis koulutustasosta. 

Palomies kiinnostaa duunarinaisia. Akateemisia kiinnostaa akateemiset miehet. Kukin hakee kaverin omasta yhteiskuntaluokastaan.

Näinhän se on. Harva akateeminen nainen edes vilkaisee jotain junttia palomiestä kohti. On sitten kuinka komea ja lihaksikas. 

Ei niitä haalarimiehiä silleen edes ajattele miehinä, eivät ole pantavia. T: akateem

Niin varmaan... työstä tulleet lihakset... en usko sekuntiakaan ettet lankeisi kun tilaisuus koittaisi.

Vierailija
76/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kiinnostaa myös arvot ja muut. Niihin päästään sitten kun ne pinnallisetkin asiat täyttyy. Ihan kuin jokainen pitkä ja koulutettu statusmies kiinnostaisi :) Pitää olla lisäksi mukava ja ihana. 

Eli siis lisää vaatimuksia vielä pinnallisen vaatimuksien lisäksi.

Vierailija
77/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kiinnostaa myös arvot ja muut. Niihin päästään sitten kun ne pinnallisetkin asiat täyttyy. Ihan kuin jokainen pitkä ja koulutettu statusmies kiinnostaisi :) Pitää olla lisäksi mukava ja ihana. 

Eli siis lisää vaatimuksia vielä pinnallisen vaatimuksien lisäksi.

Tottakai. Puolison valinta on tärkein valinta ihmisen elämässä. Jos joku asia, se kannattaa tehdä vain jos löytää aivan priimayksilön. Jota ilman ei halua elää. 

Vierailija
78/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää mistä tämä yleistys muodostunut että miehen pituus, koulutus tai status työelämässä olisi mukana naisille merkittävässä roolissa. Mitä tuttavapiiria tai työkavereita miettii, niin omat kokemukset eivät osoita noiden kolmen asian olevan mitenkään ratkaisevassa roolissa. 

Nää pohjaakin siihen, jos tavallisen näköisellä miehellä on kaunis nainen, silloin miehellä tulee aina olla näitä status-asioita, muuten se ei ole mahdollista, siitä tässä puhutaan ja sama pätee toki toiseen suuntaan, ei niillä audikuskeilla ole koskaan tavallisia naisia tai itsensä ikäisiä naisia, he ottavat naisen ulkonäön perusteella eli homma toimii molempiin suuntiin.

Onko sinun mielestäsi siis audikuskit menestyneitä? Audihan on aika naurettava merkki eikä edes kallis, ja sellasilla kaahailee vähän typerämmät miehet liikennesäännöistä piittamatta.  Ihan tavallisen näköisiä naisia olen audikuskeilla itse nähnyt.

Vierailija
79/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP luetteli joukon adjektiiveja joiden perusteella yleensä määritellään pärjääminen elämässä. Tämä puolestaan takaa tietynlaisen elämänlaadun ja sitähän naiset hakevat joko tietoisesti tai tiedostamatta.

Siis toki on paljon menestyviä miehiä joihin jokin adjektiivi ei päde. Ja vastaavasti vaikka kaikki kategoriat täyttyisivätkin, niin silti voi aina jossain muussa sakata ja pahasti. Mutta jos kyseessä on muuten tuntematon uusi tuttavuus, niin hyvä arvaus yhteisestä mahdollisesta tulevaisuudesta tapahtuu mittareilla jotka ovat tarjolla.

Vierailija
80/89 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo koulutusasia on täysin huuhaata. Toisessa ketjussa naiset kiimassa huutavat, miten palomies on seksikäs. Palomies käy 1,5 vuoden koulutuksen, joka ei ole edes ammatillinen perustutkinto puhumattakaan korkeakoulututkinnosta. 

Monen palomiehen äly ei päätä huimaa ja tietokoneiden käyttö on monelle vaikeaa. 

Se siis koulutustasosta. 

Tasoteoreetikoiden mielestä tuo koulutustaso korreloi suoraan tulojen kanssa. Mitä korkeampi koulutus, sitä enemmän palkkaa. Siksi he liittävät koulutuksen mukaan.

Oikeastihan korkeakoulutettukin voi olla työtön tai saada keskivertoa palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme