Mitä laitat kinkkuvoileipäkakkuun täytteeksi?
Ideoita mietin kun aina tulee tehtyä sitä samaa. Mitä kylläkin aina kehuttu mutta aina voi jalostaa!
Italiansalaatti ja kurkkusalaatti ei kiinnosta.
Kommentit (19)
Vain idiootti tekee jotain voileipäkakkua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suku täynnä i d i o o t t e j a, joukossa pari hotellinjohtajaa ja -markkinointipäällikköä ja ravintolanjohtajaa. Meille ei nämä ruokapuolen uudistukset ole eturivin asioita.
Ma sivelen väliin endin jotain tuorejuustoa, se päälle oinrksi silputtua kinkkua, metukkaa, kylmäsavuporoa tsi -härkää js sen päälle vielä pieneksi silputtua kasvista esim kurkkua, paprikaa, maustekurkkua. Näin rakennan niitä kerroksia.
Paprikaa ja salamia, persiljaa. Koristeluun laitan myös tuoretta kurkkua.
Itäliansalaattia ja kurkkusalaattia en ole koskaan laittanut. Tuorejuustoa, majoneesia, kinkkua, paprikaa, jotain pikkelsiä, kurkkusilppua jne. on tullut laitettua.
Mä olen luopunut koko kinkkukakun tekemisestä. Juhlissa kala-ja kasviskakut loppuvat aina ensimmäisenä. Muutenkaan mitkään kinkkujutut ei oikein enää taida upota, harva syö jotain kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Savukalaa ja tuorejuustoa.
Ei siitä kinkkukakkua tule, mutta onhan se kalakakku parempaa.
Älä ainakaan kurkulla sitä pilaa, mitä sitten laitatkin.
Piparjuuri-tuorejuusto on mun lemppari kinkkuvoileipäkakkuun. On joku Pirkka-ohje alunperin.
Tein äskettäin hyvää kinkkuvoileipäkakkua, täytteitä oli kaksi, molemmissa sama tuorejuusto-ranskankermapohja.
Täyte 1: Ruohosipulituorejuustoa ja ruohosipulisilppua, ranskankermaa, kinkku ja punainen paprika pieneksi kuutioituna
Täyte 2: Ruohosipulituorejuustoa ja ruohosipulisilppua, ranskankermaa, meetvursti ja kurkku pieneksi kuutioituna
Lähinnä vehnäleipää ja majoneesia kerroksittain vielä majoneesilla kuorrutettuna tuokin "ruoka" on. Olisi voinut ihan hyvin jäädä sinne 80-luvulle pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suku täynnä i d i o o t t e j a, joukossa pari hotellinjohtajaa ja -markkinointipäällikköä ja ravintolanjohtajaa. Meille ei nämä ruokapuolen uudistukset ole eturivin asioita.
Otan osaa, sukuvika siis!
Vierailija kirjoitti:
Itäliansalaattia ja kurkkusalaattia en ole koskaan laittanut. Tuorejuustoa, majoneesia, kinkkua, paprikaa, jotain pikkelsiä, kurkkusilppua jne. on tullut laitettua.
Mä olen luopunut koko kinkkukakun tekemisestä. Juhlissa kala-ja kasviskakut loppuvat aina ensimmäisenä. Muutenkaan mitkään kinkkujutut ei oikein enää taida upota, harva syö jotain kinkkua.
Mä oon kyllä eri mieltä tuosta että harva syö kinkkua. Myydäönhän kaupassakin leikkelettä sen kymmentä eri sorttia. Ei kai niitä myytäisi jos ei menekkiä oo. Meillä suvussa (lähisuku) ei oo ketään joka ei lihaversiota voileipäkakusta söisi. Itse asiassa mun lihakakut on saaneet enemmän kehuja kuin kalakakut. Lihakakku on raikkaampi (😅) niin varmaan siksi.
Kalakakkuun laitan vaan lohta, maustamatonta tuorejuustoa, smetanaa, keitettyä kananmunaa, tilliä, mietoa sipulia, paprikaa ja kurkkua (sitruunapippuria ripaus) niin ei oo niin raikas. Koristeena jotain kylmäsavulohta ja mitä nyt keksin. Melko yksinkertaisesti tulee koristeltuakin.
Lihakakkuun laitan paljon enemmän kasviksia eli tosi pieneksi pilkottuna kurkkua, tomaattia (en sitä sisustaa), paprikaa, purjoa, persiljaa ja viinirypälettä. Plus maustamatonta tuorejuustoa ja joskus osa tuorejuustosta jotain ruohosipulia tms ja ranskankermaa sekä jotakin hyvää kinkkua pieneksi pilkottuna. (Mustapippurirouhe) Monesti ihan leikkelepaketista pilkon kinkun niin on ohutta ja pientä. Runsaammat koristelut kasviksineen.
Olen suunnilleen noita samoja tehnyt yli 20 vuotta niin jotain uutta ideaa kaipaan vaihtelun vuoksi. En mitään isoa muutosta mutta jos saisi jostain uudesta ainesosasta vähän eri makua.
Ap
Ja siis suolakurkkua siihen kalakakkuun. Lihakakkuun tuoretta kurkkua ja suolakurkkua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä vehnäleipää ja majoneesia kerroksittain vielä majoneesilla kuorrutettuna tuokin "ruoka" on. Olisi voinut ihan hyvin jäädä sinne 80-luvulle pysyvästi.
Minä en ole koskaan tehnyt voileipäkakkua vehnäleivästä tai laittanut majoneesia niihin, kovasti on aina kuitenkin kehuttu. Tai ehkä juuri siksi.
Vierailija kirjoitti:
Majon voi jättää pois. Levitteitä on muitakin
Ei ainakaan mitään maksajuttua.