Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän elämässä on tapahtunut viimeisen 5v aikana?

Vierailija
04.08.2024 |

Onko elämäsi muuttunut viimeisen 5v aikana? Tai onko tullut paljonkin uusia kokemuksia? Mietin tässä omaa elämääni. Se on jumittanut viimeiset viisi vuotta samassa. Ei mitään muutosta, eikä mitään ns. elämää. Vain kotona istumista ja nukkumaan pääsemisen odottamista. Ei ulkomaanreissuja, ei treffejä, ei illanviettoja, ei edistymistä tai muutoksia työelämässä, ei uusia verhoja tai mattoja tai muutakaan sisustusta. Kaikki on kuten viisi vuotta sitten. Välillä en tajua, että vuosia on kulunut. 

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovempia juttuja taisi tapahtua edellisen viisivuotiskauden aikana, mm. esikoiseni isän ja muutaman lähisukulaisen kuolema, väliaikainen asumusero miehen kanssa sekä muutto pitkäaikaisesta kodista. Mutta välillä elokuu 2019 ja elokuu 2024 isoimpia juttuja mulle ovat olleet muutto nykyiseen asuntoon, iso uusi vastuunotto työelämässä sekä dosentuurin saaminen, kuopuksen koulunaloitus, omasta vanhemmasta huolehtiminen isommin kuin ennen ja päätös ettei enää yritetä iltatähteä. 

Vierailija
82/100 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykainäisyys lisääntynyt, äiti kuoli, kummitäti kuoli, paljon kavereitani ja naapureitani  kuollut näiden viiden vuoden aikana.

Vielä yksinäisemmäksi tekee kun en enää ryyppää niin ei ole niitäkään kavereita.

Sama kämppä jo 10 vuotta, ja työttömänä koko ajan, välillä alkaa vituttaa, mitä järkeä tässä on enää? N60v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muuttunut paljonkin, onneksi hyvään suuntaan. Vaihdoin työpaikkaa kolme kertaa, ensimmäisen kerran pakon edestä ja kaksi muuta omasta aloitteesta. Tapasin kusipääexän ja erosin, sitten tapasin nykyisen kumppanin. Oli yksi seksisuhde välissä. Pari ystävyyttä on päättynyt. Monia reissuja olen tehnyt, yksi pidempi ulkomaille. Olen muuttanut kolme kertaa. Minua ahdisti vuosi sitten kun asiat muuttuvat niin kovalla tahdilla ja on vaikeaa löytää omaa paikkaa työn ja ihmissuhteiden ja asumisen saralla, mutta nyt vuoden on ollut stabiilimpaa.

Vierailija
84/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten asuin omakotitalossa 15 km päässä keskustasta, tytär oli yläasteella, minä naimisissa. Asuntolaina muutaman vuoden kuluttua maksettu.

nykyään asun luhtitalossa 5 km päässä keskustasta, tytär muuttanut jo kotoa, minä eronnut (4 vuotta eron virallistumisesta) ja asun yksin. Asuntolainaa sen verran, että maksan sitä vielä eläkkeelläkin, ellen jossain välissä myy asuntoa ja mene vuokralle tms. Aa niin ja auto on vaihtunut myös 5 vuoden takaisesta.

Sama työpaikka sentään.

Vierailija
85/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka vaihtui. Isäni sairastui vakavasti ja vanhemmilleni sekä appivanhemmilleni on tullut muutenkin sairauksia ja vaivoja. Lapset ovat pian lentämässä pesästä. Koira sairastui ja kuoli. Meille tuli uusi koira kodinvaihtajana. Taloudellinen tilanteemme on heikentynyt. Olen alkanut huolehtia terveydestäni paremmin kuin ennen. 

Vierailija
86/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapamuutos ja lähes 20 kg laihtuminen, työelämästä eläkkeelle siirtyminen, vakavaan syöpään sairastuminen ja siitä ainakin toistaiseksi parantuminen, avioero ja täydelliseksi yllätykseksi uuden kumppanin löytyminen. Matkoja en edes mainitse. 

Vierailija
87/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun molemmat vanhempani kuolivat ja siksi olen vaurastunut. Mutta oma täysi-ikäinen lapsi sairastui mieleltään. Siinähän ne tärkeimmät. 

Vierailija
88/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päälaelleen kaikki muuttunut. 2019 olin sinkku opiskelija, asuin vuokralla kaksiossa suuren kaupungin keskustassa kissani kanssa. Elämä oli baareja, Tinderiä, gradua.

Silloin tapasin mieheni, ja nyt 2024 olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. Ostimme omakotitalon maaseudulta. Olen työelämässä ja ura nousujohteessa. 

Hyvin sain viidessä vuodessa muututtua kaupunkilaissinkusta maalaisemännäksi. Ei kaduta.

Vierailija
89/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin amkista ja löysin miehen, päätimme yrittää lasta, mies meni uudelleenkouluttautumaan uuteen ammattiin, pääsi sen alan töihin, olin äitiyslomalla, työllistyin oman alan hommiin, muutettiin etelästä takaisin kotiseudulle kun sain täältä töitä (ja niin sai puolisonikin) ja viimeisimpänä ostettiin vastikään omakotitalo. Nyt suunnitellaan häitä ja toista lasta.

Aika paljon alkoi siis tapahtua oikein rytinällä kesästä 2019 alkaen. Olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
90/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukahtanut ja herännyt yli 1800 kertaa.

Vierailija
91/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustettiin firma, matkusteltu, aloitettu uusia harrastuksia, remontoitu kämppää, vaihdettu uusi auto ja vene yms. Lapset kohta muuttaneet kotoa.

En tiedä mistä johtuu mutta meillä on tosi paljon virtaa tehdä asioita.

Vierailija
92/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä tapahtunut ja paljonkin. Avioero ja totutteleminen yh:n elämään. Ostin itselleni talon jota nyt remppaan itselleni unelmien taloksi. Myös työrintamalla tapahtunut, sain ylennyksen ja palkka nousi yli 4000 euron. Myös matkustellut lasten kanssa muutaman kerran koronan jälkeen. Oikein odotan mitä seuraavat viisi vuotta tuo tullessaan. 

Vierailija
93/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme omakotitalosta kerrostaloon lähelle palveluita ja merta. Paras päätös ikinä!

Olen  vaihtanut  työpaikkaa kerran. Työssä ollut iso organisaatiomuutos, myös toimisto muutti. 

Kaksi vanhinta lasta valmistuivat  ylioppilaiksi  ja muuttivat pois  kotoa. Vanhimman kandikahvitkin on jo  juotu. Nuorin sai  peruskoulun valmiiksi  ja lukio-opinnot käyntiin.

Viiden vuoden aikana olen matkustellut melko paljon. Olen käynyt 20 maassa Euroopassa, muutamassa kahdesti sekä korona--aikana  kotimaassa.. 

Lasten kasvun myötä on ollut aikaa omille  harrastuksille. Olen viiden  vuoden aikana aloittanut kuoron ja alkanut  liikkumaan enemmmän. Viikottaiseen rutiiniin kuuluu zumbaa,  tanssia, joogaa ja vesijuoksua. 

Vierailija
94/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös alkanut uusi elämänvaihe. Olin omaishoitaja, vanhempani kuoli... minulla oli yksi orastava ihmissuhde, mikä loppui toimimattomana, alkoi uusi ihmissuhde, joka jatkuu... olen tehnyt taas työpätkiä ja sijaisuuksia, uusi pätkä alkaa pian... olen asunut eri paikoissa... olen aloittanut uusia harrastuksia ja vähentänyt vanhoja... naapurit ja monet ihmissuhteet on vaihtuneet... tukka on harmaantunut ja vaihdevuodet tai menopaussi tullut...

2019/2020-2024 aikana elämäni on muuttunut niin paljon, että en ole oikein meinannut enää pysyä henkisesti perässä ja olen tuntenut paljon haikeutta ja luopumisen tuskaa niin monesta ihanasta asiasta. Minusta tuntuu että se edellinen viisivuotiskausi 2014-2018/2019 oli kaikessa haastavuudessaan elämäni parasta aikaa, koska muutoksia ei juuri ollut! Tämä nyt kulunut kausi on ehkä ollut minun luonteelle liian vaihderikas...  

Vierailija
95/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidessä vuodessa on mullistunut kaikki. Avioero sekä uusi puoliso ja lapsi, uusi ammatti, uusi koti, uusi krooninen sairaus, uudet sosiaaliset piirit...

Vierailija
96/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko masentunut, miksi istut vaan kotona?

Vierailija
97/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapahtunut kaikenlaista. Sain ison voiton lotosta ja äitini kuoli ja sain ison perinnön, rahaa ja talon jonka myin ja ostin toisen talon ja kesämökin.

Vierailija
98/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso kuoli, äiti kuoli, itse kokonaan etätöihin. 

Vierailija
99/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan myötä 20% etätyö muuttui 99% etätyöhön. Muutos sopi itselleni hyvin. Tein elämäntapamuutoksen ja aloin liikkumaan, kun yhtäkkiä jatkuvien työreissujen sijaan oli ihan eri tavalla aikaa ja voimia panostaa itseenikin välillä. Laihduin samalla 13kg.

4v sitten tapasin uuden eli nykyisen miesystäväni.

Toisen lapsen kanssa on ollut haasteita, kun isänsä eron jälkeen hylkäsi ja kohteli kaltoin. Nyt menee jo paremmin hänelläkin mutta entisensä lapsi ei vieläkään ole.

Olen ostanut kaksi uutta kotia ja myynyt yhden. Nykyinen on ihana.

Töissä ollut melkoisia myllerryksiä mutta kaikista selvitty niistäkin.

Aika paljon kaikkea vaikka ensin ajattelin, että eihän tässä mitään. Monina aiempina vuosina oli paljon pahempia asioita, kuolemia ja ero yms. Siihen verrattuna nyt menee loistavasti.

Vierailija
100/100 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin miehen, muutto uudelle paikkakunnalle 200km päähän, josta myös uusia ystäviä, uusi työ, ammattikorkeakouluopinnot, työttömyys ja nyt raskaus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi