Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän elämässä on tapahtunut viimeisen 5v aikana?

Vierailija
04.08.2024 |

Onko elämäsi muuttunut viimeisen 5v aikana? Tai onko tullut paljonkin uusia kokemuksia? Mietin tässä omaa elämääni. Se on jumittanut viimeiset viisi vuotta samassa. Ei mitään muutosta, eikä mitään ns. elämää. Vain kotona istumista ja nukkumaan pääsemisen odottamista. Ei ulkomaanreissuja, ei treffejä, ei illanviettoja, ei edistymistä tai muutoksia työelämässä, ei uusia verhoja tai mattoja tai muutakaan sisustusta. Kaikki on kuten viisi vuotta sitten. Välillä en tajua, että vuosia on kulunut. 

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keski verto suomalaisen viisi vuotta pitää sisällä; avioero, sairastumisen syöpään, potkut, masennus, ja osa sukulaisista on kuollut.

Sitten kun tämä 5 vuotta kerrotaan vaikka 10 niin on turha ihmetellä miksi suomalaiset on niin masentuneita kun 50 vuotta pitää sisällään pelkkää surua.

Vierailija
22/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on ollut muutoksia. Läheisiä ihmisiä on kuollut jonka vuoksi moni lomailu ja juhlapyhäperinne on muuttunut. Erosin ja muutin uuteen kotiin. Lapset ovat muuttaneet kotoa pois opiskelemaan. Työpaikka on sama mutta työnkuva on muuttunut. Olen matkustellut paljon enemmän (työmatkoja pääasiassa). Uusi parisuhde on myös. 

Henkisellä puolella on koettu iso romahdus ja uupumus, sieltä olen noussut ja tehnyt paljon töitä itseni kanssa. Tämän seurauksena elämän prioriteetti muuttuneet, ura ei enää kiinnosta yhtään - kaikki on saavutettu mitä sillä effortilla minkä olen valmis töihin laittamaan on saavutettavissa.

Haluaisin löytää tavan päästä pois työelämästä, sijoitusvarallisuus ei vielä riitä siihen.

Elämäni on tosi erilaista kuin viisi vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut kandidaatiksi ja maisteriksi, saanut lapsen, ollut pörssiyhtiössä töissä, aloittanut tohtoriopinnot, lapsi on aloittanut ja vaihtanut päiväkotia, olen myynyt mökin.

Vierailija
24/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä enemmän kuin koskaan ennen! 

Uusi talo, korona, tk-eläke ja siitä työeläkkeelle, talo ulkomailla ja vuoden remppa siihen, nyt useita kk vuodessa etelässä toipumassa.

Kaikki lastenlapset kasvaneet vauvoista ja taaperoista eskarilaisiksi ja koululaisiksi

Vierailija
25/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapahtunut paljon. Omaisia kuollut useampi, itse olen sairastunut kroonisesti, mies on irtisanottu (onneksi löysi uusia töitä), lapsella on ollut vaikeuksia.

Olisin onnellinen, jos vaihteeksi ei tapahtuisi mitään.

Vierailija
26/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin. Pitkään mun elämä kuulosti ap:n kaltaiselta, mitään ei vuosiin tapahtunut. Olin ehkä vähän masentunutkin tilanteeseen.  Sitten tapahtui:

- uupumus

- muutto kauas, kaikki entinen jäi taakse

- koiran hankinta

- työpaikan vaihto

- uudet harrastukset kuoro ja teatteri, vanhat harrastukset jäi pois

- alan vaihto, opiskelen

Nyt tunnen olevani kuin uudesti syntynyt ja elämä on mielekästä. 

Vierailija
27/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kiva ketju. Eläväisiä ihmisiä. Itse olen jo vanhusvanhus, en edes enää halua mitään suuria muutoksia. Kuitenkin vuodesta 2019 olen muuttanut kahdesti kaupunkia, pääkaupunkiseudelta aina vain pohjoisemmaksi. Samalla olen järjestellyt elämääni itselleni sopivaksi, kaikki sosiaalinen teatteri on jäänyt. Myös ulkoisesti asunnon, vaatetuksen ja elintapojen suhteen olen nyt toteuttanut omaa käsitystäni elämästä. Olen sairastunut fyysisesti hyvin vakavasti ensi kertaa elämässäni (ei syöpä), mutta parantunut. Olen ottanut ensi kertaa etäisyyttä minulle rakkaisiin sukulaisiin, joille itse en ole merkityksellinen. Minäkin olen menettänyt tärkeimmän ihmiseni. Olen saanut rentoutua ensi kertaa vuosikymmeniin, sopiva asuinympäristö auttaa seestymisessä. Olen jättänyt menneisyyden voitot ja tappiot pois mielestä.Tunnen itseni onnelliseksi pitkästä, pitkästä aikaa.

Vierailija
28/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen:

-muuttanut avoliittoon

-saanut neljä keskenmenoa

-hankkinut uuden ammatin ja vaihtanut alaa

- asunut kolmella eri paikkakunnalla

Vierailija
29/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidessä vuodessa on tapahtunut todella paljon ja ihan joka vuosi jotain mullistavaa. Nyt on kaksi vuotta ollut melko tasaista. Mun elämässä sattuu ja tapahtuu enkä edes ole tottunut sellaiseen elämään, joka olisi vuodesta toiseen samanlaista. Montaa samanlaista päivää ei vaan jaksa. Aina pitää kehitellä jotain. 

Vierailija
30/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi, muutto maasta toiseen, uusi talo, uusi työ. Onhan tässä aika paljon muuttunut. Nyt en tiedä voiko seuraavan viiden vuoden aikana tapahtua juurikaan muutoksia. Toivon niin, sillä en tykkää jämähtäneisyydestä. 

Vierailija
31/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lapseni opiskeluun lähtö ja aikuistuminen omilleen muutto

-asunnon vaihto

-työpaikan vaihto eri alalle

-ekan kerran elämässä fyysisen vaivan takia saikulla (ei syöpä)

-tajuamnen et vapaana oleminen on helpompaa kuin parisuhteessa

Vierailija
32/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, parit silmälasit (yhteensä 2700 euroa) ja hampaiden oikomista (yhteensä 8000 euroa) tässä on ollut. Appi 96 v kuoli, pysyvä tinnitus iski voimalla vasempaan korvaani kolme päivää uurnanlaskun jälkeen, ilmeisesti oli oireeton korona ennen ensimmäistä rokotusta. Pari oireellista koronaa, mutta rokotusten avulla ei sairaala- eikä edes lääkärireissuja. 2022 oltiin kaksi kuukautta evakossa toisessa kaupungissa putki-& muun remontin takia. Mies sai apen jälkeen perintöä ja sen avulla ostettiin tämä asunto, johon muutettiin kuukausi sitten. Siinä ne päällimmäiset vuosilta 2019-24. 

Vierailija
33/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikajärjestyksessä: 

-Appiukko kuoli

-Ostin ensiasunnon

-Aloitin uuden harrastuksen

-Vaihdoin työpaikkaa

-Muutettiin miehen kanssa yhteen

-Hommattiin kissa

-Aloitin taas uuden harrastuksen

-Siirryin osaksi viikkoa toiseen työpaikkaan ja käytännössä vaihdoin taas kerran täysin urani suuntaa

Vierailija
34/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu jäi kesken melkein 5v sitten, sen jälkeen masennus, ahdistus sekä sos. tilanteiden pelko pahentuneet. Paha peliongelma kehittynyt. Taloudellinen tilanne huonontunut, pian huononee vielä lisää. Pari isovanhempaa menehtynyt. Monesta ihmisestä olen etääntynyt. Siinäpä se, hyvin menee. Sentään sama kumppani pysynyt vierellä vielä.

Vierailija
35/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liikaakin. Yliopistosta valmistuminen, uusi parisuhde, yhteenmuutto, leikkaukseen joutuminen, työpaikan vaihtaminen x 3, kylpyhuoneremontti, koronaeristysten laukaisema sosiaalisten tilanteiden pelko, nyt parhaillaan etäsuhde kun puoliso opiskelee väliaikaisesti toisella paikkakunnalla. Viimeiset viisi vuotta olleet oikeastaan jatkuvaa muutosta, siltä ainakin tuntuu.

Vierailija
36/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ja ainoa muutos on se, että vaihtarit jysähti oikein voimalla ja nyt tuntuu kuinka kroppa luhistuisi jotenkin vaikka liikkuu ja jumppaa.

Olisi voinut sitten jäädä tapahtumatta tämäkin.

Vierailija
37/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso on pudonnut hyväpalkkaisesta työstä ja toimivasta yrityksestä, työttömäksi pelkällä työmarkkinatuella. Pandemia vei yritykseltä työt mutta ei kuluja ja niiden kulujen kattaminen vei henkilökohtaiset säästöt. On pitänyt opetella elämään nollabudjetilla ja pysymään hengissä. Opettavainen kokemus, joka valitettavasti jatkuu.

Vierailija
38/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkielämässä ei kummempia muutoksia kuin eläkkeelle jäänti

Näyttelymenestystä tullut  hyvin

Neljäs tekonivelleikkaus tulossa, edellisistä toipunut nopeasti. Tanssinut jo reilun 2 kk jälkeen 

Vierailija
39/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttanut lapsuudenkotoa, käynyt interrailila, aloittanut kahdet opinnot, ollut seitsemässä eri työpaikassa, joista kaksi ulkomailla.

Vierailija
40/100 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmistunut kandidaatiksi ja maisteriksi, saanut lapsen, ollut pörssiyhtiössä töissä, aloittanut tohtoriopinnot, lapsi on aloittanut ja vaihtanut päiväkotia, olen myynyt mökin.

Sait lapsen? Eikös se mene että lapsi saadaan yhdessä miehen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän