Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pystyvät olemaan vuosia yksin eron jälkeen?

Vierailija
03.08.2024 |

Asumuserossa keskellä avioeroprosessia ja mietin, että miten jotkut pystyvät ja jopa haluavat  olla eron jälkeen vuosia sinkkuina. Ensimmäinen kesäloma yksin 30 vuoteen ja kyllä on moneen otteeseen tuntunut pitkältä ja tylsältä. Oikein odotan jo paluuta töihin.

Pitkässä suhteessa opin omat vahvuuteni ja heikkouteni. Jo ennen eroprosessia ja sen aikana olen analysoinut puolisoani ja tiedän nyt, minkälaisia ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä toivoisin tulevalta kumppanilta ja minkälaisia en ainakaan. Vaikka päätös erosta oli helpotus ja omaa aikaa on kerrankin ollut tarpeeksi, niin aika äkkiä huomaan, että kumppani vierellä on kuitenkin se "mun juttuni".

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä luin, että suurin osa eronneista pääsee toisesta yli 3 kk:ssa. Itsellä meni 3 vuotta, että edes pystyin katomaan muita miehiä. 5 vuoden parisuhde siis päättyi 

Vierailija
82/204 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella helposti. Minä kasvoin aikuiseksi (itsenäiseksi naiseksi) jo 18-vuotiaana. Minun tukiverkostoni koostuu sukulaisista ja ystävistä. Seurustelukumppani on minulle vain "lisämauste" omaan elämään. Ja jos se "lisuke" (mies) ei hyväksy omaa rooliaan, hän voi poistua heti. Sukulaiset pysyvät ympärillä ja niin myös pitkäaikaiset ystävät. 

Tämä jos mikä kuulostaa läheis- ja sukulaisriippuvaisuudelta. Mulle sukulaiset on äitiä ja sisaruksia lukuun ottamatta ihmisiä, joilla on sama sukunimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei pystyisi? Heikkoa on jos ei osaa olla yksin, läheisriippuvuus ei ole minun juttuni.

Seksi, yhstävä hyvä, seksi. Muuten pärjäisin hyvin ilman kumppaniakin.

Kyllä sitä seksiä saa ilman parisuhdettakin. Ethän sinä osta lehmääkään jos haluat juoda maitoa. Lehmän ylläpito ja hoito on työlästä ja kallista verrattuna siihen että käy vain kaupasta ostamassa maitoa.

Mulla on vielä 20v avioliiton jälkeen vähän ruosteessa noi naiseniskemis- ja seksinhankintataidot. Naisilla toki helpompaa, kun "Lähetääks panee"-repliikillä hit rate on todennäköisesti yli 50%.

Vierailija
84/204 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en lähde parisuhteeseen, jollei siihen liity tunteiden lisäksi jotain oikeasti lisäarvoa tuovaa mun elämääni. Elämäni on aina ollut sinkkuna erinomaista, joten parisuhteessa elämän täytyy olla sitäkin parempaa. Tähän ei pelkät tunteet riitä, vaan aika monen muukin asian täytyy natsata todella hyvin. Siksi olinkin 7 vuotta sinkkuna edellisen ja nykyisen parisuhteen välissä. M41

Vierailija
85/204 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko oli olla, en olisi halunnut. Mutta baareissa kun en pyöri, niin Tinder oli sitten keino etsiä. Ja onhan siellä nyt vain joko ihan hirveitä korppikotkia, tai sitten täysin itseään täynnä olevia prinsessoja. Kun itsellä oli hakusessa jalat maassa oleva tavallinen kaunis nainen, niin se oli kuin neulaa olisi heiväsuovasta etsinyt. Muutaman tällaisen tapasin kyllä treffeillä, joka oli jalat maassa ja vielä kauniskin, mutta voi kamala se älykkyyden taso. Nämä oli tapauksia jotka eivät olisi osanneet prosenttilaskuja, sijoittaa Ukrainaa kartalle tai vaikka kertoa onko lintu mustarastas vai västäräkki. Siis niin daijua daamia sitten ne muutamat, ketkä muuten olisivat ehkä osuneetkin. Yleissivistys on näemmä muutenkin katoavaa kansanperinnettä ja peruskoulun lyhyt oppimääräkin oli sitten ilmeisesti kustu vahingossa vessanpönttöön. No lopulta löysin mitä etsin, mutta helppoa se ei ollut. Kai ne kauniit, perusfiksut ja jalat maassa olevat ovat sen verr

Tai sitten ne nätit fiksut naiset pysyvät sinkkuna, jos riittävän hyvää miestä ei osu kohdalle. Itse en ainakaan viitsi Tinderissä roikkua, kun en jaksa niitä vonkaviestejä, joita tulee ihan tavallisilta muehiltäkin pyytämättä ja yllättäen. Vastaeronneet on kyllä pahimpia.

Vierailija
86/204 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella helposti. Minä kasvoin aikuiseksi (itsenäiseksi naiseksi) jo 18-vuotiaana. Minun tukiverkostoni koostuu sukulaisista ja ystävistä. Seurustelukumppani on minulle vain "lisämauste" omaan elämään. Ja jos se "lisuke" (mies) ei hyväksy omaa rooliaan, hän voi poistua heti. Sukulaiset pysyvät ympärillä ja niin myös pitkäaikaiset ystävät. 

Tämä jos mikä kuulostaa läheis- ja sukulaisriippuvaisuudelta. Mulle sukulaiset on äitiä ja sisaruksia lukuun ottamatta ihmisiä, joilla on sama sukunimi.

Tämä jos mikä kuulostaa kiusaamiselta. Kirjoittaja halveksuu naisen omaa lapsuudenperhettä (vanhemmat, sisarukset), sukulaisia ja ystäviä. Kirjoittajalla itsellään ei ole läheisiä sukulaisia eikä ystäviä, joten hän ajattelee kylmästi. Sukulainen on vaan joku, jolla on sama nimi. No niinhän se aviomies ja omat lapsetkin ovat "vain" ihmisiä, joilla on sama nukunimi. 

Vierailija
87/204 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko oli olla, en olisi halunnut. Mutta baareissa kun en pyöri, niin Tinder oli sitten keino etsiä. Ja onhan siellä nyt vain joko ihan hirveitä korppikotkia, tai sitten täysin itseään täynnä olevia prinsessoja. Kun itsellä oli hakusessa jalat maassa oleva tavallinen kaunis nainen, niin se oli kuin neulaa olisi heiväsuovasta etsinyt. Muutaman tällaisen tapasin kyllä treffeillä, joka oli jalat maassa ja vielä kauniskin, mutta voi kamala se älykkyyden taso. Nämä oli tapauksia jotka eivät olisi osanneet prosenttilaskuja, sijoittaa Ukrainaa kartalle tai vaikka kertoa onko lintu mustarastas vai västäräkki. Siis niin daijua daamia sitten ne muutamat, ketkä muuten olisivat ehkä osuneetkin. Yleissivistys on näemmä muutenkin katoavaa kansanperinnettä ja peruskoulun lyhyt oppimääräkin oli sitten ilmeisesti kustu vahingossa vessanpönttöön. No lopulta löysin mitä etsin, mutta helppoa se ei ollut. Kai ne kauni

En vonkaa seksiä. Voin odottaa vaikka kolme kuukautta, jos nainen ei ole valmis. Eikä kuka tahansa nainen kelpaa.

Vierailija
88/204 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän miehistä kertakäyttöisiä tai joitain kelpuutettavia hetken aikaa. Valitsen. Otan, kenet haluan.

Vierailija
89/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko oli olla, en olisi halunnut. Mutta baareissa kun en pyöri, niin Tinder oli sitten keino etsiä. Ja onhan siellä nyt vain joko ihan hirveitä korppikotkia, tai sitten täysin itseään täynnä olevia prinsessoja. Kun itsellä oli hakusessa jalat maassa oleva tavallinen kaunis nainen, niin se oli kuin neulaa olisi heiväsuovasta etsinyt. Muutaman tällaisen tapasin kyllä treffeillä, joka oli jalat maassa ja vielä kauniskin, mutta voi kamala se älykkyyden taso. Nämä oli tapauksia jotka eivät olisi osanneet prosenttilaskuja, sijoittaa Ukrainaa kartalle tai vaikka kertoa onko lintu mustarastas vai västäräkki. Siis niin daijua daamia sitten ne muutamat, ketkä muuten olisivat ehkä osuneetkin. Yleissivistys on näemmä muutenkin katoavaa kansanperinnettä ja peruskoulun lyhyt oppimääräkin oli sitten ilmeisesti kustu vahingossa vessanpönttöön. No lopulta löysin mitä etsin, mutta helppoa se ei ollut. Kai ne kaun

Mielenkiintoista. Itse en ole koskaan laittanut yhtään vonkausviestiä. Annan naisen päättää mihin suuntaan ja millä nopeudella edetään. Kerron kyllä jos olen hänestä kiinnostunut. Tai jos en ole.

Eronnut 2024

Vierailija
90/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Heikolla hetkellä muistelen ex-puolisoni hapanta naamaa ja yksinolo tuntuu taas luksukselta.

😄😄😄😄😄

:D

Vierailija
91/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä jos mikä kuulostaa läheis- ja sukulaisriippuvaisuudelta. Mulle sukulaiset on äitiä ja sisaruksia lukuun ottamatta ihmisiä, joilla on sama sukunimi."

Noin puhuu ihminen, joka haluaa kontrolloida parisuhdetta ja heikentää puolison tukiverkostoa. Puolisolla ei saa olla omaa elämää eikä läheisiä ihmissuhteita (lapsuudenperhe, sukulaiset, ystävät) koska ne ovat uhka kontrollifriikille. Kontrollifriikki haluaa, että puoliso hylkää kaikki vanhat ihmissuhteet ja keskittyy täysillä vain parisuhteeseen. 

Kontrollifriikki on kiusaaja ja manipulaattori. Hän vihaa sitä, että puolisolla on oma elämä, joka ei MITENKÄÄN ole riippuvainen kontrollifriikistä. Puoliso elää omaa elämäänsä (ennen parisuhdetta, parisuhteen aikana, parisuhteen jälkeen) ja kontrollifriikki on vain yksi uusi ihmissuhde vanhojen rinnalla.

Kontrollifriikki ahdistuu koska hän tietää, että puoliso ei mitenkään pelkää eroa. Jos parisuhde päättyy, niin sitten päättyy. Puoliso jatkaa omaa elämäänsä ja nauttii oman tukiverkostonsa (lapsuudenperhe, sukulaiset, ystävät) tarjoamasta avusta, henkisestä tuesta ja ystävyydestä. Kontrollifriikki jää yksin kärvistelemään sinkkuna. Hän ei koskaan pysty aidosti rakastamaan ketään, koska kontrollifriikin koko ajatusmaailma on vääristynyt. "Jos rakastat minua, asetat minut aina etusijalle ja hylkäät kaikki muut."

Prinssi Harry hylkäsi vanhat ihmissuhteensa (lapsuudenperhe, sukulaiset, pitkäaikaiset ystävät) koska hän halusi lähteä Meghan Marklen perässä Yhdysvaltoihin. Homma ei mennyt niin kuin Harry kuvitteli. Nyt suuri yleisö seuraa huvittuneena Harryn "perheonnea" Kaliforniassa ja pohtii, milloin Harry pistää avioeropaperit vetämään. Raikuliprinssi lähti ovet paukkuen pois brittihovista (poltti kaikki sillat takanaan), joten kotiinpaluu on tuskallinen. Ja se on Harrylle ihan oikein. Hän on epäkypsä kuin teinipoika. Hän ei ajattele omaa käytöstään eikä tajua, miten tuhoisaa (itsetuhoista) on panna välit poikki omaan tukiverkostoonsa. Lapsuudenperhe, sukulaiset, ystävät. Kaikki ovat nyt kääntäneet selkänsä Hirmu-Harrylle ja hänen narsistiselle vaimolleen (Meghan Markle). Narsisti on kontrollifriikki. Harry oppi läksynsä kantapään kautta. Fiksumpi ihminen oppii nämä asiat jo ENNEN kuin menee naimisiin.

Vierailija
92/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän miehistä kertakäyttöisiä tai joitain kelpuutettavia hetken aikaa. Valitsen. Otan, kenet haluan.

Vierailija
93/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, kun on kunnon mies ja suhde. Kolmekymmentä vuotta jo rakastettu.

Vierailija
94/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaihtoehtoja. Deittisivuilla vuosikausia. Kerran vain olen päässyt toisille treffeille

Vierailija
95/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on paras ystäväni.

Vierailija
96/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pystyy olemaan yksin. Ei elämä, ennen eroa mitään auvoa ollut. Olin silloinkin aina yksin. Kaikki joulut, uudetvuodet ja muutkin pyhät. Mies oli aina "töissä". Nyt saa luuhata missä tykkää, ei kiinnosta enää koskaan edes nähdä sitä paskiais###. 

Vierailija
97/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on olla, jos ei uutta löydy. Vai mitä sitä sit pitäs tehä, jos ei löydy ketään. Mä oon ollut 7 v itekseen. Siihen tottuu. M

Vierailija
98/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LISÄYS

En usko rakastuvani enää.

Otan, kenet kelpuutan enkä lupaile mitään. Olen reilu. 

Maagiset tapaukset olleet ja sen lisäksi valtava määrä muita. La Dolce Vita.

Nainen

Vierailija
99/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asumuserossa keskellä avioeroprosessia"

Siinäpä se oleellinen. AP:llahan on prosessi itsellään vielä ihan alkutekijöissään joten ei itsekään vielä tiedä pystyykö olemaan yksin vai ei. Katsotaan sitten kun ero on oikeasti taputeltu ja vuosi tai muutama sinkkuelämää takana.

Vierailija
100/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat ei kykene elämään aidossa vuorovaikutuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan