Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut pystyvät olemaan vuosia yksin eron jälkeen?

Vierailija
03.08.2024 |

Asumuserossa keskellä avioeroprosessia ja mietin, että miten jotkut pystyvät ja jopa haluavat  olla eron jälkeen vuosia sinkkuina. Ensimmäinen kesäloma yksin 30 vuoteen ja kyllä on moneen otteeseen tuntunut pitkältä ja tylsältä. Oikein odotan jo paluuta töihin.

Pitkässä suhteessa opin omat vahvuuteni ja heikkouteni. Jo ennen eroprosessia ja sen aikana olen analysoinut puolisoani ja tiedän nyt, minkälaisia ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä toivoisin tulevalta kumppanilta ja minkälaisia en ainakaan. Vaikka päätös erosta oli helpotus ja omaa aikaa on kerrankin ollut tarpeeksi, niin aika äkkiä huomaan, että kumppani vierellä on kuitenkin se "mun juttuni".

Kommentit (204)

Vierailija
101/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä luin, että suurin osa eronneista pääsee toisesta yli 3 kk:ssa. Itsellä meni 3 vuotta, että edes pystyin katomaan muita miehiä. 5 vuoden parisuhde siis päättyi 

Kun on kärsinyt tarpeeksi kauan esim. 20 vuotta, niin toisesta pääsee yli 3 tunnissa. 

Nimim. Kokemusta on. 

Vierailija
102/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helposti. Nyt kun on saanut vähän etäisyyttä (6 vuotta) päättyneeseen avioliittoon niin eipä sitä parisuhde-elämää enää kummemmin haikaile. Se oli yksi vaihe, monin tavoin onnellinenkin, mutta päättyi aikanaan ja hyvä niin. Elämässä on niin paljon muutakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette osaa kommunikoida ilmeisesti...

Vierailija
104/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat ei kykene elämään aidossa vuorovaikutuksessa.

Joillekin parisuhteet ovat valheellista näytelmää vuorosanoineen jolla paikkaillaan lapsuuden vaillejäämisiä.

Vierailija
105/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin sinkkuna olemisesta. Oli aikaa omille projekteille, harrastuksille ja ystäville. Vaikeampaa olisi varmasti ollut, jos en olisi niin kiireinen. Oli pakko totutella olemaan itsekseen ja nauttimaankin siitä, kun olen niin nirso enkä ihastu helposti. Nykyään seurustelen, vaikka vannoin, etten rakastu enää koskaan - tuntuu jotenkin erityiseltä, että olen kumppanini kanssa siitä huolimatta ettei kumpikaan mitään seurustelusuhdetta halunnut, mutta tätä rakkautta vastaan vaan ei voinut taistella!

Vierailija
106/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, varmaan se kumppani vierellä on tuntuu ainakin turvalliselta, mutta selvästikin sinulla on vielä ero kesken joten on ihan turhan aikaista, varsinkaan 30 vuoden jälkeen , yhden kesloman perusteella sanoa yhtään mitään. Eroa nyt ihan rauhassa ensin ja mieti sitten ihan rauhassa ja ajan kanssa että mikä se sinun juttusi on. Ethän sinä oikeastaan ole vielä aidosti yksin ollutkaan kun ero on vielä kesken.

Vierailija
107/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Panee vain ympäriinsä.

Vierailija
108/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen pystyy helpostikin, yksikään mies ei. Oikeasti _jokainen_ tuttu mies on eron jälkeen rakastunut about ensimmäiseen vastaantulijaan ja aloittanut uuden suhteen. Playerit, jotka eivät ole koskaan seurustelleetkaan vakavasti, ovat asia erikseen.

Vierailija
109/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen pystyy helpostikin, yksikään mies ei. Oikeasti _jokainen_ tuttu mies on eron jälkeen rakastunut about ensimmäiseen vastaantulijaan ja aloittanut uuden suhteen. Playerit, jotka eivät ole koskaan seurustelleetkaan vakavasti, ovat asia erikseen.

Minä taas tunnen enemmän suhteesta toiseen säntäilleitä naisia, kuin miehiä ja esimerkiksi isäni ei ole äidin jälkeen ketään rinnalleen huolinut, mutta en ajatellut sen pohjalta kuitenkaan hian hirveästi lähteä yleistämään.  

Vierailija
110/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Heikolla hetkellä muistelen ex-puolisoni hapanta naamaa ja yksinolo tuntuu taas luksukselta.

Hauskasti sanottu, niin totta minunkin kohdalla. 26 vuotta sinkkuna. Ihan luksusta koko elämä.

Vierailija
111/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa asioissa riittää hoidettavaa. Miten joku hyppää vakavasta suhteesta toiseen? Hengailut ymmärtää paremmin.

Vierailija
112/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun se toinen ei osannut, siksi se ero tuli.

Vierailija
113/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kamalaa olla noin riippuvainen parisuhteesta. Tuollaiset ihmiset ovat minun mielestäni heikkoja ja epäitsenäisiä, tarvitsevat jonkun pönkittämään egoaan koska heissä ei itsessään ole tarpeeksi persoonallisuutta. Onneksi en tunne sinua.

Aloin vasta lukea tätä ketjua  mutta sait heti minut valpastumaan!

Voi että me ihmiset voimme ajatella sitten eri tavoilla parisuhteessa olemisesta tai yksinäisyydestä. Ettäkö ihan egoa pönkittämään? Mä olen ollut sinkkuna nyt yhdeksän vuotta, mutta kaipaan edelleen kunnollista kumppania vierelleni. En suinkaan "egon" takia, vaan nimenomaan hellyyden, läheisyyden, kumppanuuden ja asioiden jakamisen takia. Tässä kuitenkin ikäännyn yksin, sillä olen jo sen ikäinen, etten enää jaksa riekkua tuolla baareissa ja korona vieroitti kaikesta muustakin menosta.

Joko olet itse salakade toisten parisuhteista tai muuten vaan muita paheksuvaa sorttia. Asetat itsesi toisten yläpuolelle, mikä on selkeä osoitus heikosta itsetunnosta.. tai siitä egosta, kuten itse sanot. Tarvitset ennemmin myötätuntoa, joten en sanokaan sinulle "onneksi minä en tunne sinua", kuten ensin meinasin.

Vierailija
114/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tunnen enemmän suhteesta toiseen säntäilleitä naisia, kuin miehiä ja esimerkiksi isäni ei ole äidin jälkeen ketään rinnalleen huolinut, mutta en ajatellut sen pohjalta kuitenkaan hian hirveästi lähteä yleistämään.  

Hieno juttu! Löysikö äitisi nopeasti uuden puolison? Tuosta tuli mieleen, että puolison kuoleman jälkeen on kyllä useampi tuttu mieskin jäänyt yksin. Mutta tosiaan, eron jälkeen ei yksikään. Ei se tietenkään mikään tieteellinen otos ole, mutta ihan silmiinpistävä ilmiö.

Vierailija
115/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun se toinen ei osannut, siksi se ero tuli.

Meillä toinen ei halunnut. Halusi elää juuri sellaista elmää missä ei puhuta ja hankalat asiat lakaistaan maton alle. Kuten hänen jatkuvat pettämisensä. Ja mitä se puhuminen auttaa kun toinen on pas## ja jatkaisi entiseen malliin muutaman valheellisen korulauseen jälkeen. Ei kukaan lopeta pettämistä puhumalla. Ei narsismistakaan pääse eroon puhumalla. 

Vierailija
116/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mä olen ollut sinkkuna nyt yhdeksän vuotta, mutta kaipaan edelleen kunnollista kumppania vierelleni. En suinkaan "egon" takia, vaan nimenomaan hellyyden, läheisyyden, kumppanuuden ja asioiden jakamisen takia. Tässä kuitenkin ikäännyn yksin, sillä olen jo sen ikäinen, etten enää jaksa riekkua tuolla baareissa ja korona vieroitti kaikesta muustakin menosta."

Todella mustavalkoinen ajatusmaailma. Kaikki tai ei mitään. Parisuhde tai sinkkuna eläminen. Baareissa riekkuminen tai yksin kotona jumittaminen. Noin siinä käy, kun ihminen ripustautuu epätoivoisesti parisuhteeseen. Hänellä ei ole todellisia ystäviä. Niitä ihmisiä, joiden kanssa vietetään aikaa arjessa, käydään pitkiä keskusteluja, jaetaan asioita, käydään lomamatkoilla.

Minulle riittää (on aina riittänyt) läheinen ystäväpiiri. Kosketusta saan hierojalta, kun käyn fysioterapiassa ja urheiluhierojalla. Seksiä saa aina kun haluaa. Internet on täynnä miehiä, jotka etsivät seksiseuraa.

Vierailija
117/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Mä olen ollut sinkkuna nyt yhdeksän vuotta, mutta kaipaan edelleen kunnollista kumppania vierelleni. En suinkaan "egon" takia, vaan nimenomaan hellyyden, läheisyyden, kumppanuuden ja asioiden jakamisen takia. Tässä kuitenkin ikäännyn yksin, sillä olen jo sen ikäinen, etten enää jaksa riekkua tuolla baareissa ja korona vieroitti kaikesta muustakin menosta."

Todella mustavalkoinen ajatusmaailma. Kaikki tai ei mitään. Parisuhde tai sinkkuna eläminen. Baareissa riekkuminen tai yksin kotona jumittaminen. Noin siinä käy, kun ihminen ripustautuu epätoivoisesti parisuhteeseen. Hänellä ei ole todellisia ystäviä. Niitä ihmisiä, joiden kanssa vietetään aikaa arjessa, käydään pitkiä keskusteluja, jaetaan asioita, käydään lomamatkoilla.

Minulle riittää (on aina riittänyt) läheinen ystäväpiiri. Kosketusta saan hierojalta, kun käyn fysioterapiassa ja urheiluhierojalla. Seksiä saa aina kun haluaa. Internet on täynnä mieh

Mikset saa parisuhdetta kuitenkaan? Onhan se vähän surullista paikata hellän kosketuksen puutetta hierojalla. 

Vierailija
118/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mielummin parisuhteessa kuin sinkkuna, oon ns. parisuhdeihminen, mutta mulla ei olekaan ollut suhdetta, jossa en saisi tulla ja mennä miten haluan, tavata ystäviä, harrastaa ja löhötä. Ihan kamala ajatuskin! Eli jos noista pitäisi valita niin ehdottomasti ennemmin sinkkuna. 

Siinä on ero, eikö pysty vai eikö halua olla yksin. Siinä, ettei halua olla sinkkuna, ei ole mitään pahaa tai heikkoutta, jos vaan rinnalle löytyy sopiva kumppani. 

Se taas, jos ei pysty olemaan yksin, ja ottaa kenet vain, että olisi joku, on vakava ongelma jota tulisi työstää. 

Vierailija
119/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kun tulee olo, että haluaisi parisuhteen, katson true crimeä, jossa mies on t appanut naisystävänsä ja kummasti loppuu parisuhteen ajattelu. Tykkään olla elossa. 

Vierailija
120/204 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan on olla yksin, jos ei löydy ketään sellaista ihmistä, jonka kanssa haluaisi olla.