mistä tulee oikeistolaisen lähinnä, hokema "ihnmiset eivät ota vastuuta itsestään"?
onko se sitä harmaa massa ajattelua ja hysterian levitystä jotta voisi leikata entistä enemmän, oli makrotalouden suunta ylös, alas, tahi muualle. sitten ulistaa alijäämämenettelyä ja sillä uolustellaan "perusteita" sille että "perusteet" ovatkin jääneet ideologisen leikkaamisen tasoille?
nämä poliitikot eivät ota vastuuta möläyttelyistään ja osaamisensa matalasta tasosta, kävä kyllä. Ja se hän ei ole kansan mandaattia?
sitä sitten keikkuu kolmella palsajakkaralla yhtäaikaa keikkumassa, ja kolmen jalan varassa.
Kommentit (116)
Mä olen kuullut tuota koko ikäni. Kaikki nämä oman vastuun hokijat ovat ihan yhtä lailla käyneet yhteiskunnan kustantamat koulut, saaneet opintotuet ja lainat ja työllistyneet 80-luvulla ja tehneet katkeamattoman työuran. Ja tottakai kaikki ollut tietenkin vain heidän omaa ansiotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään liian monia haluaa olla työtön ja liian harva tehdä töitä eikä Suomen talous kestä sitä.
Työpaikkoja ei riitä kaikille.
Eikö siis ole vaan hyvä, että ne jotka ei töitä halua tehdä, ovat työttöminä, jotta ne jotka töitä haluaa tehdä, saavat työpaikan?
Vassareilla riittää tekosyitä ja selityksiä jotta ei tsrvitse tehdä töitä ja kantaa itsestään vastuuta. Töitä saa kun sinne menee mutta sillä ei työllisty että jää kotiin koska ei huvita ja viitsitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään liian monia haluaa olla työtön ja liian harva tehdä töitä eikä Suomen talous kestä sitä.
Eikö siis ole vaan hyvä, että ne jotka ei töitä halua tehdä, ovat työttöminä, jotta ne jotka töitä haluaa tehdä, saavat työpaikan?
Vassareilla riittää tekosyitä ja selityksiä jotta ei tsrvitse tehdä töitä ja kantaa itsestään vastuuta. Töitä saa kun sinne menee mutta sillä ei työllisty että jää kotiin koska ei huvita ja viitsitä tehdä.
"Töitä saa kun sinne menee"
Niinkö? Minne? Mistä saa töitä? Sulla on nyt tilaisuus paljastaa tietosi! Saa sadattuhannet suomalaiset vihdoin töitä ja työttömyys on menneisyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät vassari-sanaa tässä yhteydessä? Tuskin työttömillä on mitään yhteistä poliittista kantaa. Töitäkään ei saa vain sinne menemällä. Tosin tiedän yhden, joka potkut saatuaan meni sitkeästi päivittäin takaisin työpaikalleen ja sai lopulta jäädä. Tästä on tosin vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vastuu on asia, johon vain vasemmisto kykenee. Oikeisto vain puhuu vastuusta.
Sama asia kuin persuilla: mölinää riittää mutta jonkun muun pitäisi tehdä työt.
Vasemmisto tarkoittaa vastuulla vastuullisuutta eli kestävää kehitystä, yhteisön hyvinvointia, solidaarisuutta ja sitä, ettei heikkoja sorreta.
Oikeistolle vastuu tarkoittaa ihan muuta. Jokainen on oikeiston mielestä vastuussa itsestään, ei toisista, eikä lakeja ja rajoituksia toisten hyväksikäyttöön pitäisi sallia vaan yksilön tulisi itse neuvotella esim. palkkasopimuksensa ja työehtonsa. Työnantajalla ei ole vastuuta työntekijän hyvinvoinnista vaan vain omastaan jne. Ihmisoikeudet sun muut perusoikeudet eivät siihen oikein istu paitsi oman kilven kiillotuksen vuoksi. Lähtökohtaisesti esim. marjanpoimintakeississä ei kokoomuksen mielestä ollut mitään vikaa: thaipoimijat eivät ottaneet vastuuta itsestään eivätkä selvää työolosuhteistaan ja antoivat työnantajan sanella ehdot palkkatasosta, työtunneista ja majoituksen ja ruuan hinnasta. Samaan pyritään kokoomuksen johdolla edelleen, koska toisilla on oikeus hyväksikäyttää toisia.
Vasurien mielestä on törkeää riistoa, että joku poimii yksityiselle yritykselle 4000 kg marjoja tehden 18 h päiviä, nukkuu likaisessa navetassa 500 €/kk vuokralla ja syö kalanperkeitä ja kuolleita supikoiria ojista.
Kokoomuksen mielestä on törkeää riistoa, että jonkun työtä vailla olevan vuokra ja minimitason eläminen maksetaan yhteisistä verovaroista. Yritystuet eivät kuitenkaan ole riistoa.
Mutta joo, sana oikeisto on raisgannut sanan "vastuu" tarkoittamaan ihan muuta kuin sitä vastuuta, mitä pitkän ajan kuluessa kasautuu eteen, jos toimitaan oikeiston ohjeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ottaa vastuuta itsestään ja elämästään suunnittelee ja hoitaa asiansa niin, että pärjää omillaan.
Jos tälläinen ihminen kohtaa elämässään epäonnea tai takaiskuja niin hän miettii ensimmäiseksi että mitä itse voi asialle tehdä, eikä sitä että keneltä voi hakea korvauksia tai uusia tukia.
Vastuullinen ihminen suhtautuu yhteiskunnan turvaverkkoihin nimenomaan turvaverkkoina tai vakuutuksena joka estää ettei kolahda ihan pohjaan asti jos käy huono tuuri, mutta hän ei pidä turvaverkkoa patjana jonka päällä voi köllötellä iäisyyteen asti ja valittaa miksei muut anna hänellä enemmän
Vastuuttomuutta on oikeastaan kaikkien ylläkuvattujen vastakohta.
Niitä turvaverkkoja ei enää ole. Kun putoaa, niin putoaa alas asti. Pystyisitkö itse elämää 470 euron työttömyyskorvauksella?
Kenenkään ei tarvitse elää 470 euron korvauksella kun vaihtoehtona on mennä töihin eikä se ole keneltäkään kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut tuota koko ikäni. Kaikki nämä oman vastuun hokijat ovat ihan yhtä lailla käyneet yhteiskunnan kustantamat koulut, saaneet opintotuet ja lainat ja työllistyneet 80-luvulla ja tehneet katkeamattoman työuran. Ja tottakai kaikki ollut tietenkin vain heidän omaa ansiotaan.
Läheskään kaikki oman vastuun korostavat eivät ajattele, että kaikki tuo on omaa ansiota. Oman vastuun ottaminen on esim juuri sitä että käy koulun loppuun, eikä jätä sitä kesken, kun opiskelu on vanhempiemme kovan työn seurauksena meille ilmaista. Tukia voi käyttää oikeista syistä, mutta ei siksi, että ei viitsi mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit eivät ole tehneet oikeita töitä päivääkään vaan elävät joko sosiaaliturvalla tai valtion/kunnan maksamalla "palkalla". Oikeistolaisen ei puolestaan ole koskaan tarvinnut olla työttömänä tai turvautua sosiaaliturvaan ja muihin verovaroin kustannettuihin palveluihin.
Puppua. Lähes kaikki tuntemani persut ovat päihdeongelmaisia mielenterveyspotilaita, joille työnteko ei ole koskaan maistunut. Tai sitten heikosti koulutettuja suorittavaa työtä tekeviä, joiden koulutus on jäänyt amikseen. Se, että joukossa on muutama naisia vihaava konservatiivinen amk-insinööri, ei muuta kannattajakunnan kokonaiskuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikki oman vastuun korostavat eivät ajattele, että kaikki tuo on omaa ansiota. Oman vastuun ottaminen on esim juuri sitä että käy koulun loppuun, eikä jätä sitä kesken, kun opiskelu on vanhempiemme kovan työn seurauksena meille ilmaista. Tukia voi käyttää oikeista syistä, mutta ei siksi, että ei viitsi mennä töihin.
Suurin osa käyttääkin tukia oikeista syistä. On vain tullut suosituksi nimittää kaikkia loisiksi, laiskoiksi tai jollain muilla halventavilla nimillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ottaa vastuuta itsestään ja elämästään suunnittelee ja hoitaa asiansa niin, että pärjää omillaan.
Jos tälläinen ihminen kohtaa elämässään epäonnea tai takaiskuja niin hän miettii ensimmäiseksi että mitä itse voi asialle tehdä, eikä sitä että keneltä voi hakea korvauksia tai uusia tukia.
Vastuullinen ihminen suhtautuu yhteiskunnan turvaverkkoihin nimenomaan turvaverkkoina tai vakuutuksena joka estää ettei kolahda ihan pohjaan asti jos käy huono tuuri, mutta hän ei pidä turvaverkkoa patjana jonka päällä voi köllötellä iäisyyteen asti ja valittaa miksei muut anna hänellä enemmän
Vastuuttomuutta on oikeastaan kaikkien ylläkuvattujen vastakohta.
Niitä turvaverkkoja ei enää ole. Kun putoaa, niin putoaa alas asti. Pystyisitkö itse elämää 470 euron tyött
Fakta: työttömyys on 15 %. Kaikille työttömille ei ole työpaikkaa. Ei töihin ole helppo päästä, varsinkaan sellaisiin joilla elää. Jopa osa entisistä kansanedustajista on vailla työtä.
Niin sanottuja moderneja walking-in työpaikkoja ovat esimerkiksi kokit ja tarjoilijat, siivoajat, kauppojen kassat ja hyllyttäjät, ostosten pakkaajat, juoksupojat, sihteerit, postin ja ilmaislehtien jakajat, paketti- ja ruokalähetit, standimyyjät sekä puhelinmyyjät. Ihmiset voivat myös työllistää itsensä esim ulkoiluttamalla koiria, uber kuskeina, lastenvahteina, leikkaamalla numikkoa sekä pesemällä autoja ja uima-altaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa käyttääkin tukia oikeista syistä. On vain tullut suosituksi nimittää kaikkia loisiksi, laiskoiksi tai jollain muilla halventavilla nimillä.
Suomi on täynnä kaltaisiasi saastaisia ja loisivia kelarottia. Onneksi teille koittaa vihdoin ankeat ajat.
Vierailija kirjoitti:
Niin sanottuja moderneja walking-in työpaikkoja ovat esimerkiksi kokit ja tarjoilijat, siivoajat, kauppojen kassat ja hyllyttäjät, ostosten pakkaajat, juoksupojat, sihteerit, postin ja ilmaislehtien jakajat, paketti- ja ruokalähetit, standimyyjät sekä puhelinmyyjät. Ihmiset voivat myös työllistää itsensä esim ulkoiluttamalla koiria, uber kuskeina, lastenvahteina, leikkaamalla numikkoa sekä pesemällä autoja ja uima-altaita.
Ainakin amerikkalaisista elokuvista saa tällaisen kuvan. Todellisuus Suomessa on kuitenkin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ajatusharhasta että omat etuoikeudet ovat itse saavutettuja ja vähäosaiset omalla toiminnallaan aiheuttaneet tilanteen.
Kaikkien tuntemieni vähäosaisten vähäosaisuuden taustalla ovat umpisurkeat valinnat.
Sama täällä. Ainoa mun tuntema pitkäaikaistyötön on sellainen, että kauas näkee miksei töitä saa. Vaatimukset on epärealistiset, ei suoraan pääse hyvään työhön juuri kukaan, pitää aloittaa pohjalta. Mutta kun se ei näille lumihiutaleille käy.
"Suomi on täynnä kaltaisiasi saastaisia ja loisivia kelarottia. Onneksi teille koittaa vihdoin ankeat ajat."
Olen kyllä ihan työssä käyvä ihminen, vaikka rotatkin ovat kyllä söpöjä.
Jyväskylässäkin voisi nyt rahastaa kunnolla karvavisalla, mutta kitiseviä eukkoja ei kiinnosta helppo makuutyö 200 euron tuntipalkalla.
Silja matkustaa MM-rallin ajaksi myymään seksiä Jyväskylään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ajatusharhasta että omat etuoikeudet ovat itse saavutettuja ja vähäosaiset omalla toiminnallaan aiheuttaneet tilanteen.
Kaikkien tuntemieni vähäosaisten vähäosaisuuden taustalla ovat umpisurkeat valinnat.
Sama täällä. Ainoa mun tuntema pitkäaikaistyötön on sellainen, että kauas näkee miksei töitä saa. Vaatimukset on epärealistiset, ei suoraan pääse hyvään työhön juuri kukaan, pitää aloittaa pohjalta. Mutta kun se ei näille lumihiutaleille käy.
Jos tunnet yhden pitkäaikaistyöttömän, kannattaako hänestä tehdä prototyyppi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että vasemmistolaiset ovat niin kärkkäitä elämään tuilla sen sijaan, että menisivät töihn tai jopa perustaisivat yrityksiä. Se ei sovi meidän oikeistolaisten eetokseen.
Minä olen vasemmalla ja olen yrittäjä
Anonyyminä voit olla vaikka Antarktiksen kuningas, tuollaiset minä -stoorit ovat huono perustelu kun puhutaan yhteisten asioiden hoitamisesta. Kuten myös vastapuolen nimittely ja henkilöihin käyminen asioista keskustelun sijaan (eli noin 90% somekommenteistanykyään)
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä, että Suomessa ei ole ostosten pakkaajia. :D Hyvä jos on edes kassalla joku ihminen. Ei ole juoksupoikiakaan tai niihin otetaan joku oma poika. Uima-altaiden pesullakaan ei oikein Suomessa elä! No, lähikunnan uimahalli haki juuri siivoojaa 8 t viikko, jolla silläkään ei elä. Työaika sellainen, että ei voi ottaa toista päivättötä oheen. Mainostenjaolla ei elä todellakaan.
Olen hakenut Postiin noin kymmenen kertaa elämäni aikana. En ole koskaan päässyt. Kokoaikaisia siivoustöitä on vaikea saada. Kauppojen kassoilta edellytetään työskentelyä milloin vain, joten pienten koululaisten yksinhuoltajalle vaikea työ.
Vassarit eivät ole tehneet oikeita töitä päivääkään vaan elävät joko sosiaaliturvalla tai valtion/kunnan maksamalla "palkalla". Oikeistolaisen ei puolestaan ole koskaan tarvinnut olla työttömänä tai turvautua sosiaaliturvaan ja muihin verovaroin kustannettuihin palveluihin.