Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä tulee oikeistolaisen lähinnä, hokema "ihnmiset eivät ota vastuuta itsestään"?

Vierailija
03.08.2024 |

onko se sitä harmaa massa ajattelua ja hysterian levitystä  jotta voisi leikata entistä enemmän, oli makrotalouden suunta ylös, alas, tahi muualle. sitten ulistaa alijäämämenettelyä ja sillä uolustellaan "perusteita" sille että "perusteet" ovatkin jääneet ideologisen leikkaamisen tasoille?

nämä poliitikot eivät ota vastuuta möläyttelyistään ja osaamisensa matalasta tasosta, kävä kyllä. Ja se hän ei ole kansan mandaattia?

sitä sitten keikkuu kolmella palsajakkaralla yhtäaikaa keikkumassa, ja kolmen jalan varassa.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä ajatusharhasta että omat etuoikeudet ovat itse saavutettuja ja vähäosaiset omalla toiminnallaan aiheuttaneet tilanteen.

Hyvin pärjänneet haluavat toki ottaa kaiken kunnian menestyksestään, koska niiden etuoikeuksien myöntäminen tarkoittaisi, että on saanut jotain, jota ei ole itse oikeasti ansainnut eikä joku toinen olisi samalla panostuksella yhtä pitkälle päässyt. 

Kyllä kaikilla suomalaisilla on mm. etuoikeus maksuttomaan koulutukseen vaikkapa lääkäriksi tai insinööriksi. Ei vaadi mitään erityistä etuoikeutta ahkeruuden ja älykkyyden lisäksi kouluttautua vaikkapa lääkäriksi.

Vierailija
22/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko se sitä harmaa massa ajattelua ja hysterian levitystä  jotta voisi leikata entistä enemmän?"

Tätä se juuri on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden pitkittyessä alkaa helposti sitten tulla vetämättömyys sitten aivan kaikkeen johon jotkin sitten hätkähtää.

Vierailija
24/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että vasemmistolaiset ovat niin kärkkäitä elämään tuilla sen sijaan, että menisivät töihn tai jopa perustaisivat yrityksiä. Se ei sovi meidän oikeistolaisten eetokseen.

Montako pörssiyhtiötä oletkaan perustanut,  oi persporvari?

Ja moneenko työpaikkaan olet joutunut pyrkimään  ellei iskän ja äipän firmoja lasketa. Veikkaan nollaa, koska kuvittelet, että työsuhde syntyy työntekijän sitä ehdottaessa 😂

Veikkaan, että sinä olet ideologinen työtön.  Toimeton pummi  joka OIKEISTOLAIDUUDELLAAN oikeuttaa loisimisensa.

En ole perustanut pörssiyhtiöitä, mutta olen ikäni tehnyt yksityisellä sektorilla töitä. Olen hakenut jokaista työpaikkaani, joista viimeisimpään oli 3 haastattelukierrosta. Sain sen pätevyyteni ja koulutukseni takia, vaikka sinulle se on varmaan vaikea ymmärtää. Pidän yhteiskuntaa pystyssä maksamalla veroni, en ole koskaan ollut tukien varassa. Entäs mikä on oma tilanteesi, montako pörssiyhtiötä olet perustanut ja miten tuottanut hyvää yhteiskuntaan?  Vastaa toki nyt, rehellisesti.

Vierailija
25/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: He eivät haluaisi maksaa veroja ja vastustavat jokaista julkista palvelua, jota eivät juuri silloin itse käytä. Koko ihmiskuva perustuu oman erinomaisuuden korostamiseen ja empatian puutteeseen erilaisia elämäntilanteita kohtaan.

Vierailija
26/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti tuntemani ilmeisesti vasemmistolaisiksi luokiteltavat ihmiset ovat/ovat olleet koko ikänsä työssä. Demari-isäni oteki duunia yli 40 vuotta, äitini 30. Koulukavereista enemmistö yhtä koti-äitiä lukuunottamatta.  Opiskelukaverit hyvissä toimissa/viroissa opettajina, lakimiehinä, lääkäreinä jne.

Itse olen ehkä oikeistodemari ja päivätyön ohella pyöritän yritystä. Samoin tekee ajatusmaailmaltaan vasemmistolainen lapseni. Hommaa sivutuloja kolmella eri tavalla (liikunta, musiikki). Työeläkkeellä oleva puolisoni tekee 12-20 t/vko töitä entisen työnantajan pyynnöstä.

Vierailija
27/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö samaa voitaisi sitten käyttää sairauksissa. Hoida itsesi ja ota vastuu itsestäsi.

eikös se sitä ole viime vuosikymmenet ollutkin? vielä 'hyvinvointialueita' perustettiin. johonkin euroopan tuomioistuimeen voisi tällaisen vedättämisen käräyttää.

Vierailija
28/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä ajatusharhasta että omat etuoikeudet ovat itse saavutettuja ja vähäosaiset omalla toiminnallaan aiheuttaneet tilanteen.

Hyvin pärjänneet haluavat toki ottaa kaiken kunnian menestyksestään, koska niiden etuoikeuksien myöntäminen tarkoittaisi, että on saanut jotain, jota ei ole itse oikeasti ansainnut eikä joku toinen olisi samalla panostuksella yhtä pitkälle päässyt. 

Kyllä kaikilla suomalaisilla on mm. etuoikeus maksuttomaan koulutukseen vaikkapa lääkäriksi tai insinööriksi. Ei vaadi mitään erityistä etuoikeutta ahkeruuden ja älykkyyden lisäksi kouluttautua vaikkapa lääkäriksi.

Jos tuo olisi totta, niin Kontulassa asuvien alkoholisoituneiden vanhempien lapsista tulisi ihan yhtä suurella todennäköisyydellä lääkäreitä, juristeja, kauppatieteen maistereita ja diplomi-insinöörejä kuin westendiläisperheen lapsista. Ajattelet hyvin yksinkertaisella tasolla. Persu, otaksun?

Vierailija
29/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyden ei pitäisi edes olla laillista ja sallittua.

Stigmatising unemployed people through the language used in political speeches and national newspapers negatively affects public attitudes towards welfare recipients, a new study from the London School of Economics (LSE) has found.They found a strong association between the negative framing of unemployed welfare recipients in national newspapers and harsher attitudes in the population.

---

The authors argue the consequences of this increasingly negative view towards the unemployed could lead to open stigmatisation in their everyday lives and impact on their social interactions and self-esteem, potentially reducing their ability to find work or seek support.

https://www.lse.ac.uk/News/Latest-news-from-LSE/2020/h-August-20/Stigma…

Vierailija
30/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo olisi totta, niin Kontulassa asuvien alkoholisoituneiden vanhempien lapsista tulisi ihan yhtä suurella todennäköisyydellä lääk

Tulisiko?

Vierailija
31/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tämmöisiä Laura Huhtasaaria, jotka tuuttaavat toista vuosikymmentä fanikirjeitä Putinille kaikki somekanvat täyteen, ja sitten joutuvat niitä poistelemaan. Ei selkärankaa, ei vastuuta omista tekemisistä.

Vierailija
32/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö samaa voitaisi sitten käyttää sairauksissa. Hoida itsesi ja ota vastuu itsestäsi.

Tottakai. Ihmisen pitää syödä hänelle määrätyt lääkkeet ja hoitaa sairauksiaan elintavoilla siihen pisteeseen kun se on mahdollista.

Vierailija
33/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään liian monia haluaa olla työtön ja liian harva tehdä töitä eikä Suomen talous kestä sitä.

Vierailija
34/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se on vastuunpakoilijoiden keksimä mantra jolla puolustella omaa vastuunpakoiluaan.

Vierailija
35/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikös se sitä ole viime vuosikymmenet ollutkin? vielä 'hyvinvointialueita' perustettiin. johonkin euroopan tuomioistuimeen voisi tällaisen vedättämisen käräyttää.

Sairauksien osalta on puhe ennaltaehkäisystä. Ihmiset elävät epäterveesti ja sitten ulisevat kun eivät välittömästi saa hoitoa, hinta mielellään max. 19.90e!

Vierailija
36/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se on vastuunpakoilijoiden keksimä mantra jolla puolustella omaa vastuunpakoiluaan.

Spin doctor.

Vierailija
37/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan joka saa elantonsa julkisista varoista, tavalla tai toisella, ei ota vastuuta itsestään.

Aivan. Jokainen pärjätkööt omillaan. Siksi siis poistetaan myös yritystuet ja pienten osakeyhtiöiden veroedut. 

Vierailija
38/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä täällä joku itkee, miten veronmaksajat ei maksa hänelle ökykämppää kantakaupungista. 

Tai sitten, kun ei pääse muiden kustantamana hop loppiin.  Ei edes yritetä tehdä mitään muuta oman toimeentulon ja lasten kasvatuksen eteen kuin vaatia yhteiskunnalta lisää ilmaiseksi kaikkea 

Vierailija
39/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka käyvät töissä ja saavat palkkaa elääkseen. Sitten on ihmisiä jotka ovat työttömiä eivätkä kanna vastuuta itsestään vaan varastaa muilta.

Vierailija
40/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vastuu on sitä, että aikuinen ihminen ottaa vastuun itsestään ja perheestään eli elättää itse itsensä ja maksaa itse oman asumisensa. Se tarkoittaa sitä, että elämässä pitää opetella tekemään jotain, josta joku muu on valmis maksamaan palkkaa. Ei meille kokoomuslaisillekaan kukaan maksa asumista tai vedä lompsaa esiin ruokakaupassa. Kyllä se on ihan omia rahoja näihin käytettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi